Jump to content
BulForum.com
tankis

Тема за кратки въпроси

Recommended Posts

Искам да пробвам нещо ново и да заменя кафето с черен. Макар че се наслаждавам на хубаво кафе, като че ли сутрин имам нужда просто от хубава доза кофеин. Реших да пробвам може би черен чай? Смятам да се разходя со чаената къща в центъра.

Освен голямо количество кофеин има дори и някакви полезни съставки в черния чай.

Прочетох съвсвем малко и бих искал препоръка за хубав черен чай. Първото, което ми видяха очите е

ДАРДЖИЛИНГ- ВТОРА БЕРИТБА МЕЧТИТЕ НА МАРГАРЕТ

 

Този район Дарджилинг изглежда се слави с добър чай дали да не пробвам първо него ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Искам да пробвам нещо ново и да заменя кафето с черен. Макар че се наслаждавам на хубаво кафе, като че ли сутрин имам нужда просто от хубава доза кофеин. Реших да пробвам може би черен чай? Смятам да се разходя со чаената къща в центъра.

Освен голямо количество кофеин има дори и някакви полезни съставки в черния чай.

Прочетох съвсвем малко и бих искал препоръка за хубав черен чай. Първото, което ми видяха очите е

ДАРДЖИЛИНГ- ВТОРА БЕРИТБА МЕЧТИТЕ НА МАРГАРЕТ

 

Този район Дарджилинг изглежда се слави с добър чай дали да не пробвам първо него ?

Естествено, че реално организмът ти просто е пристрастен към кофеина, а не към кафето. В чая има полезни съставки, но в кафето също. Стига да не прекаляваш снего, наскоро имаше изследванем, че до 3-4 кафета дневно са полезни и удължават живота :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Този район Дарджилинг изглежда се слави с добър чай дали да не пробвам първо него ?

Ми пробвай,бъди по-решителен :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Естествено, че реално организмът ти просто е пристрастен към кофеина, а не към кафето. В чая има полезни съставки, но в кафето също. Стига да не прекаляваш снего, наскоро имаше изследванем, че до 3-4 кафета дневно са полезни и удължават живота :)

Боже аз ако изпия повече от три кафета ще осъмна :O

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е то зависи и колко са силни тия 3-4 кафета :D

 

Това с черния чай и аз съм го пробвал като тактика. На мен лично като че ли не ми идва достатъчно силен- разбужда ме, но не достатъчно като че ли. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е то зависи и колко са силни тия 3-4 кафета :D

 

Това с черния чай и аз съм го пробвал като тактика. На мен лично като че ли не ми идва достатъчно силен- разбужда ме, но не достатъчно като че ли. 

С времето се искат все по-силни и по-силни кафета.

Организма си развива толеранс към кофеина (както към морфина, хероина и т.н.) и се искат все по-високи дози от кофеин за да се постигне същия резултат. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, знам, така е. Затова с чая пакетчето го държа до края в чашата, тъй като са ми казвали, че колкото по-дълго го държиш, ставал по-силен.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз като човек пиещ години наред по три кафета на ден (две сутрин и едно следобед), успешно съкратих следобедното кафе с чай. Дори и сега пия зелен чай. Иначе си го купувам от Лидъл, един такъв на пирамидки по 2,50 кутията. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-добрия ми приятел е в Коматево, зимата е АД като запалят печките и те удари инверсията. Един пушек се насажда навсякъде и няма мърдане до пролетта.

 

В Прослав до Попов наистина не е зле, ама и там предполагам като духне вятъра и ще те напълни с пушаци от печки по същия начин.

 

Ние имаме къща в Белащица, която седи празна, защото имаме къща и в Пловдив. Има предимства да си в града, но и недостатъци колкото искаш......

 

Благодаря за мнението. Като чета все повече си мисля, че някои части на Тракия биха били май най-подходящото место... Инфраструктурата е ок, има голями магазини, през зимата вероятно има най-чистия въздух и т.н.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Един познат кафеджия(пие по 4-5) ми сподели за черния чай. Купил си за проба и той се запарва за 3-4мин. Нашия човек го забравил и го изпил след 1ч. И не успял да заспи следващите 16ч, като това се случва в 22ч. Той принципно бачка през нощта и искал да бачка до 3-4 сутринта, ама избутал до 12ч на другия ден. Та явно от това зависи колко кофеин + естествено какво количество чай сложиш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Един познат кафеджия(пие по 4-5) ми сподели за черния чай. Купил си за проба и той се запарва за 3-4мин. Нашия човек го забравил и го изпил след 1ч. И не успял да заспи следващите 16ч, като това се случва в 22ч. Той принципно бачка през нощта и искал да бачка до 3-4 сутринта, ама избутал до 12ч на другия ден. Та явно от това зависи колко кофеин + естествено какво количество чай сложиш.

Така е, но също зависи и колко силен черен чай ще сложиш. Ако сложиш от най-силните и го оставиш много време нормално да стане по-силно от обикновено кафе :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Я ми кажете тогава. сигурно аз не го правя както трябва. Взимам торбичката и я слагам в топлата вода в чашата и седи там докато изпия чая. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така отделя максимално много от съставките си. За среден по сила черен чай, оптималното киснене е две минути....

Edited by Mockingbird

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тъй като имаше въпрос какъв чай да се пие - ние от години ползваме Dilmah и бих го препоръчал на всеки любител на чайовете. Пробва ли сме и разни бутикови зелени и черни чайове, ама те не са по джоба за ежедневно ползване. :)

 

strawberry-20e-405x405-c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

През 90-те работех в един вестник като технически секретар, правехме макетите на страниците и почвахме работа следобед, бачкаше се по нощите докато се издаде броя на печатницата, понякога до ранни зори .... Там си правехме шварц кафе и вместо вода сипвахме черен чай, а накрая и по една капачка уиски. Няма такъв кик! ..... Ама сега нямам сърце да издържи на подобно нещо .... Ееееех ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

През 90-те работех в един вестник като технически секретар, правехме макетите на страниците и почвахме работа следобед, бачкаше се по нощите докато се издаде броя на печатницата, понякога до ранни зори .... Там си правехме шварц кафе и вместо вода сипвахме черен чай, а накрая и по една капачка уиски. Няма такъв кик! ..... Ама сега нямам сърце да издържи на подобно нещо .... Ееееех ....

 

 

Това дори и сега леко ме е шубе да го пробвам :D, а ааз по принцип държа на доста силно кафе 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чай на листенца сушени няма ли вече? Преди много години имаше някакъв чешки или полски като гранули, но си бяха листенца. Две лъжички чаени ме разтрепериха, а тогава пиех по 4-5 кафета дневно поне. След напредване на ЕГНто вепе съм на две че машината протестира.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ЕГН-то си е все същото! Виж разликата между него и настоящата година расте :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Каква е прясната ситуация с хомологация N1? Капарирах кола с такъв сертификат и с такава регистрация в момента, но се чудя дали да не я сменя на М1. Идеята ми е главно да избегна срещи с данъчните, ако решат, че неправомерно съм платил малък данък МПС, пък не превозвам товари. Също и по границите в чужбина да не ми правят проблеми, че съм взел винетка за лека кола например. Имате ли наблюдения?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Каква е прясната ситуация с хомологация N1? Капарирах кола с такъв сертификат и с такава регистрация в момента, но се чудя дали да не я сменя на М1. Идеята ми е главно да избегна срещи с данъчните, ако решат, че неправомерно съм платил малък данък МПС, пък не превозвам товари. Също и по границите в чужбина да не ми правят проблеми, че съм взел винетка за лека кола например. Имате ли наблюдения?

Колега преди няколко месеца си купи такава за лично ползване.

Освен, че е махнат 1-я колан и се води 4 местна, другата уловка беше, че след N брой години ще трябва да минава Технически преглед 2 пъти в годината. 

За моментът друга разлика от стандарен автомобил не е споделял.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Каква е прясната ситуация с хомологация N1? Капарирах кола с такъв сертификат и с такава регистрация в момента, но се чудя дали да не я сменя на М1. Идеята ми е главно да избегна срещи с данъчните, ако решат, че неправомерно съм платил малък данък МПС, пък не превозвам товари. Също и по границите в чужбина да не ми правят проблеми, че съм взел винетка за лека кола например. Имате ли наблюдения?

 Мен са ме спирали с Фиеста N1 преди тунела (от към панаира) и са ми казвали, че знакът - Забранено за товарни автомобили важи и за подобни въшки.

А данъчните изобщо да не те притесняват, не ги интересува дали транспортираш стока или личния си джет към плажа. Важното е да са платени данъците и... N1-то да не е някоя G-класа.

 

П.п.  Винетките на територията на България всъщност са си за лек автомобил, за навън, не знам как е.

 

Колега преди няколко месеца си купи такава за лично ползване.

Освен, че е махнат 1-я колан и се води 4 местна, другата уловка беше, че след N брой години ще трябва да минава Технически преглед 2 пъти в годината.

За моментът друга разлика от стандарен автомобил не е споделял.

Колегата ти всъщност се прави на хитрец... Или тези от, които я е купил са се правили на хитреци. Но последствията ще ги носи той ;)

Edited by gado

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата ти всъщност се прави на хитрец... Или тези от, които я е купил са се правили на хитреци. Но последствията ще ги носи той ;)

Ами от Опел Стефанов, от кой друг :) 

За обща култура какви може да са последствията?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата ти всъщност се прави на хитрец... Или тези от, които я е купил са се правили на хитреци. Но последствията ще ги носи той ;)

Ми то реално и аз съм в същата ситуация, за лично ползване ми е. Последствията, които визираш, са забраната за влизане на товарни автомобили? Други някакви?

Share this post


Link to post
Share on other sites

N1 се водят леки автомобили, предназначени за товарни превози. Вариант - А Заводски произведени с товарно отделение с увеличен обем за сметка на задните седалки. Вариант - Б Преработени в такива. И това изобщо не означава, че премахването на колан или временното демонтиране на задни седалки прави колата годна за пререгистрация като N1.
Естествено вторият вариан минава съвсем спокойно, ако говорим за джиБ, дето струва един камион пари и данъците му са майка си и баща си. Щото тогава съответната сума (никак не малка) кихната на съответния човек от тех. комисия към КАТ, веднага оправя нещата и го вкарва документално в категорията. Ама пък напоследък, по морето основно, наблюдавам интересно явление. Засади състоящи се от равни части КАТ, НАП, митници и жандари. Освен камиони и бусове, спират и джипки. И им правят с проверки генг бенг всичките в кооператив.
Мой приятел от Ахелой си разкара Ландкрузера, понеже преди години се изхитрил да го регистрира като товарна кола към фирмата му. Въпреки, че...

Какво по същество представлява хомологация N1?

N1 е категория превозни средства, предназначени за превоз на товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3.5 т. Основното изискване за сертификат N1 за автомобили с общо тегло до 3.5 тона е полезният товар да бъде над 2 пъти по-голям от теглото на допустимия брой пътници. Пътнически автомобил, хомологиран от производителя му като автомобил от категория N1, разполага със свидетелство СОС за регистрация като товарен автомобил който важи за всички страни от ЕС. Функционално и конструктивно N1 версиите са идентични на аналогичната им пътническа версия от категория M1.
При закупуване на нов автомобил с 3+1 или 4+1 места и регистрация като товарен със сертификат за Хомологация N1 може ли да възникне проблем при ползването на данъчен кредит?
Данъчен кредит само за 1+1 и 6+1 места ли може да се ползва?

Ако в талона за регистрация от КАТ пише товарен няма никакъв проблем за ползване ДК, както и няма никакво законово основане да се откаже възстановяването му.
Каква винетна такса се заплаща?

Съгласно действащата в момента нормативна уредба товарните автомобили с общо тегло до 3.5 тона заплащат винетна такса Категория 3 – същата като за нормален пътнически автомобил регистриран в категория M1.
Има ли проблем при превозването на хора?
С колко места според хомологацията разполага автомобила?

В зависимост от максималната допустима товароносимост се определя броя на пътниците. Фактът, че по регистрация автомобилът е товарен не нарушава по никакъв начин правилата за превозване на хора. Препоръчително е (но не задължително по закон) да носите със себе си копие от големия регистрационен талон (документ) за осигуряване на аргумент срещу евентуални проверки на пътна полиция.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...