Jump to content
BulForum.com

Онлайн пазаруване


samkijot

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Испания.

Но не виждам така или иначе спедиторска фирма в държавата как ще помогне.

Доставката е на същата цена, а ако трябва да се плаща ДДС, то ще трябва да се плати и в другата страна.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

Ангеле, по мои наблюдения (това си е само мое мнение), процентът ДДС-то да е платено от такъв склад е към 80%, но все пак има известна вероятност и да не е платено.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Amazon.com Inc стартира международна функция за пазаруване, която ще позволи на клиентите по целия свят да пазаруват повече от 45 милиона артикула, които могат да бъдат изпратени до тяхната страна от САЩ.

Международната функция за пазаруване, която се предлага на мобилен браузър и като мобилното приложение както за iOS, така и за устройства с Android, е разширена до потребителите, за да купуват продукти извън техния вътрешен пазар и се предлага на пет езика, включително испански, английски, опростен китайски, бразилски португалски и немски, съобщи Amazon във вторник, предава Ройтерс.

Това ще позволи на клиентите да пазаруват в 25 валути, като до края на 2018 г. ще бъдат добавени повече езици и валути.

Клиентите могат да избират от различни опции за доставка и скорости на доставка.

Международната функция за пазаруване ще показва ценообразуване, разходи за доставка и оценка на вносни мита, като Amazon ще управлява куриерската услуга и митническото оформяне в случай на потенциални изненади по време на покупката или доставката.

Link to comment
Share on other sites

Aaaa. Сега виждам какво може да е. Сигурно са добавили функционалността и към App-а за телефони и реално това казва новината. На сайта си го имаше това.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Баси, тия от DX ме изненадаха приятно.Поръчвам на 29.05, изпращат на 02.06, получавам на 15.06 в селската поща.Такава скоростна доставка от Китай не бях имал...

Link to comment
Share on other sites

По обиколния път:

поръчка - 29.05

изпращане - 30.06

получаване в Лондон - 4.06

изпращане от Лондон - 7.06

Получаване в Пловдив - 14.06

Link to comment
Share on other sites

А на мен DX вчера ми върнаха пари, понеже нямали на склад това дето поръчах. ;)

 

А иначе един от любимите ми сайтове, от който имам над 60 поръчки (огледалото на Gearbest) престава да съществува...което и го очаквах де...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Понеже обикновено купувам директно от китайците, искам да попитам някой купувал ли е скоро китайска стока от склад в ЕС? По принцип знам, че не би трябвало да се плаща ДДС ако се вземе от склад в Германия примерно, но има и малък процент все пак да се удържи ДДС ако жълтите не са го платили при влизането в Германия, та...търся отзиви от някой, който напоследък е купувал нещо китайско от европейски склад.

Link to comment
Share on other sites

Понеже обикновено купувам директно от китайците, искам да попитам някой купувал ли е скоро китайска стока от склад в ЕС? По принцип знам, че не би трябвало да се плаща ДДС ако се вземе от склад в Германия примерно, но има и малък процент все пак да се удържи ДДС ако жълтите не са го платили при влизането в Германия, та...търся отзиви от някой, който напоследък е купувал нещо китайско от европейски склад.

Много често е внесено без да е платено мито. Пишат го на пакетите, но в митниците не разбират никакъв чужд език.
Link to comment
Share on other sites

Много често е внесено без да е платено мито.

 

И аз го знам това - значи, ще се отправя запитване към продавача...

 

П.П. Предполагам, че горното важи както за китайски сайтове с EU Warehouse, така и за ибейски продажби с "продавач от Германия"?

 

Edit: Питах, отговориха да не съм се притеснявал. ;)

 

 

Sehr geehrter Kunde,

Danke für deinen Brief.

Sie müssen sich darüber keine Sorgen machen.

Danke für ihr Verständnis und ihre Geduld.

Mit freundlichen Grüßen!

 

Link to comment
Share on other sites

Е добре, ако е ибейски продавач базиран в Германия и местоположението на стоката е в Германия, как някой ще си помисли, че може да не е с платено мито? То все едно да влезеш в някой български онлайн сайт да гледаш китайски джаджи и да не знаеш дали са с платено мито или не.

Link to comment
Share on other sites

Е добре, ако е ибейски продавач базиран в Германия и местоположението на стоката е в Германия, как някой ще си помисли, че може да не е с платено мито?

 

Е ми...не би трябвало да е така, но все пак се случва. ;)  Аз и затова предпочетох да не купувам от Ибей това, за което стана дума, а да го взема направо от DE-Warehouse на Томтоп...някакси по-сигурно ми се вижда, пък и в секцията с FAQ са си писали, че от складовете им в UK, ES или DE няма ДДС до друга страна от ЕС.

Link to comment
Share on other sites

Е добре, ако е ибейски продавач базиран в Германия и местоположението на стоката е в Германия, как някой ще си помисли, че може да не е с платено мито? То все едно да влезеш в някой български онлайн сайт да гледаш китайски джаджи и да не знаеш дали са с платено мито или не.

 

Много просто. Временен внос в безмитна зона за да не се плаща ДДС. Когато обаче стоката напусне тази зона (склада, който е в зоната) и влезне в БГ се дължи ДДС, ако се усетят на митницата или куриера го обяви пред нея (DHL и UPS го правят с почти 100% сигурност).

Този трик го правят от 1-2 години масово.

Самият продавач може да е базиран където си пожелае, но това няма отношение към налозите на стоката. Ти може да си базиран в България като продавач, стоката ти да е от Китай и да се намира в склад в Германия. Това не означава че си платил всички налози :)

 

По-интерсно е какво се случва с ДДС-то, когато си регистрираш VAT номера в европейските амазон, например.

По новите правила не би трябвало да ти начислят ДДС когато стоката трябва да отиде в друга държава. ДДС-то трябва да се плати в България. Обаче дали и как се плаща: в това е въпросът. Защото ме съмнява нашенските митници или НАП да са свързани в обща система с външните данъчни служби или търговци.

Edited by biodesign
Link to comment
Share on other sites

В момента провеждам един малоумен чат със служителка на Rapido - имам чувството, че си пиша на английски с китаец....да видим как ще завърши този диалог...

С няколко думи - писах, че чакам пратка от Германия чрез DHL, на която пише че като стигне тук...ще я прехвърлят на Рапидо, понеже имат договор с тях. Проблемът е, че са ми объркали телефона и искам да го сменят с правилния. Чакам...чакам...онази вика - дайте товарителница (давам), давам име, адрес, тракинг и т.н. и добавям "а правилният телефон е 088хххххххх" ; пак чакам...чакам...и преди малко онази ми пише "По тоя номер не намирам никаква пратка", викам й "Няма как и да намерите, нали обясних, че точно телефонът е сгрешен, дал съм всички останали данни, ако искате да дам и сгрешения номер, но какъв е смисълът...". И сега пак съм на изчакване...да видим докога...имам чувството, че в момента чати с още стотина човека, тъй като всеки отговор идва средно през 10-15 минути, то даже и на чат не прилича, а на разменяне на имейли...

 

Едит: След като й дадох и сгрешения номер, 2 минути преди края на работното време ми написа, че не открила никаква пратка - и това при положение, че в друг таб ми седи отворено проследяването в немския DHL и указанието как пратката ще бъде получена тук чрез Рапидо....такава интеграция между базите си данни имат, че не е за приказване...

Edited by Midex
Link to comment
Share on other sites

Добави, че Рапидо вече е собственост на Спиди и е започнала "оптимизация на ресурсите" и се сещай каква каша предстои.

Link to comment
Share on other sites

В момента провеждам един малоумен чат със служителка на Rapido - имам чувството, че си пиша на английски с китаец....да видим как ще завърши този диалог...

С няколко думи - писах, че чакам пратка от Германия чрез DHL, на която пише че като стигне тук...ще я прехвърлят на Рапидо, понеже имат договор с тях. Проблемът е, че са ми объркали телефона и искам да го сменят с правилния. Чакам...чакам...онази вика - дайте товарителница (давам), давам име, адрес, тракинг и т.н. и добавям "а правилният телефон е 088хххххххх" ; пак чакам...чакам...и преди малко онази ми пише "По тоя номер не намирам никаква пратка", викам й "Няма как и да намерите, нали обясних, че точно телефонът е сгрешен, дал съм всички останали данни, ако искате да дам и сгрешения номер, но какъв е смисълът...". И сега пак съм на изчакване...да видим докога...имам чувството, че в момента чати с още стотина човека, тъй като всеки отговор идва средно през 10-15 минути, то даже и на чат не прилича, а на разменяне на имейли...

 

Едит: След като й дадох и сгрешения номер, 2 минути преди края на работното време ми написа, че не открила никаква пратка - и това при положение, че в друг таб ми седи отворено проследяването в немския DHL и указанието как пратката ще бъде получена тук чрез Рапидо....такава интеграция между базите си данни имат, че не е за приказване...

 

Ако търси по телефонен номер, нормално е да ѝ трябва сгрешения номер, за да намери пратката. :) Въпреки, че би било логично да търси по номер на пратка.

Защо не се обадиш на DHL?

 

Добави, че Рапидо вече е собственост на Спиди и е започнала "оптимизация на ресурсите" и се сещай каква каша предстои.

 

По мои наблюдения, Rapido е собственост на Спийди от доста време.

Link to comment
Share on other sites

По мои наблюдения, Rapido е собственост на Спийди от доста време.

 

Преговаря се отдавна, но сделката официално беше обявена на 17-и май.

 

...нacтoящoтo pъĸoвoдcтвo нa "Paпидo" щe пpoдължи дa yпpaвлявa ĸoмпaниятa пoнe oщe тpи гoдини, a ĸoмпaниятa щe ocтaнe caмocтoятeлнa ĸaтo дъщepнa нa "Cпиди" и щe ce фoĸycиpa въpxy oбcлyжвaнe нa eлeĸтpoннaтa тъpгoвия. Дpyжecтвoтo щe зaпaзи имeтo cи и зa ĸлиeнтитe нямa дa имa пpoмeни.

КЗК все още няма решение, така че де юре, придобиването все още не е приключило.

... но за доста служители на Рапидо петък беше последният им работен ден.

Link to comment
Share on other sites

Още преди 2 години в една моя поръчка от емаг пишеше "Спиди", а ми я донесоха от Рапидо. Имаше и нещо друго, което ме наведе на тая мисъл, но от около 2 години като каже някой "Рапидо" го свързвам със Спиди.

Link to comment
Share on other sites

... като каже някой "Рапидо" го свързвам със Спиди.

 

И аз съм с такова впечатление. Доколкото знам (по спомен) имаше някаква взаимовръзка между собствениците. В смисъл- собственикът на спиди е акционер в рапидо и обратно. Аз също, няколкото пъти, когато са ми пристигали пратки с тях (основно от емаг) са ми давали възможност да си ги получа от офис на спиди. 

Иначе рапидо а най-умрялата и шанаджийска куриерска фирма в България. Всеки път има някакъв проблем- или пристига в грешен офис, сгрешени данни, бавни доставки и тн. Последния път получих смс, че пратката ми е пристигнала в посочения офис, и като отидох по-късно същия ден да си я търся се оказа, че все още е в логистичния център и реално утре ще е в офиса. На въпроса защо тогава получавам съобщението днес- вдигане на рамене.

Мисля си, че ако не са спиди да им прехвърлят част от пратките си, когато са на зор и договорите им с емаг- тая фирма отдавна щеше да е в небитието. Не че нещо, но аз лично не познавам никой, който доброволно и по собствено желание да е изпратил/получил нещо с тях. Просто са много много зле...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...