Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


Recommended Posts

Като се включи почистването, колата пуши като триста годишен локомотив на въглища, също така държи по-високи обороти на двигателя. Мисля, дпф-ти ги започват от 2005-та година.  Ако си 2003 нямаш таквоз чудо 100%.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 10.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Just now, Mockingbird said:

Като се включи почистването, колата пуши като триста годишен локомотив на въглища, също така държи по-високи обороти на двигателя. Мисля, дпф-ти ги започват от 2005-та година.  Ако си 2003 нямаш таквоз чудо 100%.


Не знам аз, но частта се вижда и съм на 95% сигурен, че проблема ми идва от нея - вече няколко часа чета. Ако щете й викайте козирог или кози крак. Имах проблем с ужасяващ черен дим при изрязване, но след като няколко пъти си потънах от срам, моментално минах само и единствено на екто и авио дизел и повече в огледалото черно не съм видял. Представям си само оттогава дори Лукойл и ЕКО каква "обикновена" нафта ни продават...   

Link to post
Share on other sites

Както каза Митака, ДПФ в съвременен вариант почват да слагат след 2005-та и то не на всички коли, масово е от 2007-8-ма някъде. При регенерация освен, че почва да пуши като стар локомотив и дига оборотите, увеличава се значително и разхода на гориво.. За тея години, където я имаш, регенарция трябва да е имала Н на брой пъти.

 

Възможно е сега тоя катализатор да е запушен, ама не мисля, че ще е от него както обясняваш симптомите. По-скоро си пак за проверка на турбото.

Link to post
Share on other sites

Ходи режи тоя катализатор, ще ти датат към то 70-100 лв. и си намери някой да ти изчисти ЕГР'а и да го затапи. Провери си висчки вакууми по турбината и кулера и Шкодата ще литне. Иначе нямаш дпф, а просто катализатор, като всички остали дъртаняни.

Link to post
Share on other sites

За Мазда 5-цата, ако е нов внос на 99% задното окачване ще е за ремонт. Те си имат драми там от завода. Мазна 5 дизел на незнайни километри, по-добре не. Бензинките са масларки повечето, както и повечето бензинови мотори от тия години без оглед на марката. Това ми е личното мнение. 

Link to post
Share on other sites

Синчето се е засилил да купува ТАЗИ кола. Аз много не съм в час с колите, но цената ми се струва висока за 7 годишно Пежо. Как мислите?

Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Mobi said:

Синчето се е засилил да купува ТАЗИ кола. Аз много не съм в час с колите, но цената ми се струва висока за 7 годишно Пежо. Как мислите?

 

Карал съм такова,много приятна и добре вървяща колица,разхода е чудесен,щом има история не го мисли.

Link to post
Share on other sites

@RaptoR много полезна статия. Имало някаква течност за почистване на тия филтри. 

 

Маздата отпадна заради дизела и всички проблеми, които отбелязахте. 

 

Понеже мненията са спорни, кога е периода през годината за закупуване на кола? 

 

Мислите ли, че ситуацията в Европа ще се отрази на цените на дизелови автомобили или по-вероятно цените да останат? 

Link to post
Share on other sites

Цените в България на вторичния пазар, ще си останат същите според мен. Поне следващите 2-3 години. Период няма, всичко е късмет за 5 плюс годишните коли. Дебнене на обяви и търпение. Ако е спешно, определяш бюджет и тогава гледаш какво влиза в него. 

Link to post
Share on other sites

И в тази връзка продавам си пежото 

307 hdi 1.6.хечбек

Обслужвана е всяка година при Румен, зад Рила 

ГО и ГТП до януари 2021

И 4 сравнително нови зимни гуми, до колкото помня от преди 2 години 

3000 лв

Link to post
Share on other sites

Жената кара бензинова Мазда 2. Ми перфектна е количката, здрава, пъргава и с учудващо много място вътре. Другото което ми харесва много при нея е, че е изключително стабилна на завоите, въпреки, че е висока. Не ми харесва само твърдото окачване, според мен е с две идеи по твърдо от колкото трябва, но пък от друга страна, тя е правена за държави дето нямат павирани улици и марсианска повърхност.

Link to post
Share on other sites
On 1/26/2020 at 1:30 PM, charmock said:

Жената кара бензинова Мазда 2. Ми перфектна е количката, здрава, пъргава и с учудващо много място вътре. Другото което ми харесва много при нея е, че е изключително стабилна на завоите, въпреки, че е висока. Не ми харесва само твърдото окачване, според мен е с две идеи по твърдо от колкото трябва, но пък от друга страна, тя е правена за държави дето нямат павирани улици и марсианска повърхност.

 

Моята кара Suzuki Swift и на мен много ми харесва колко е пъргава. В сравнение с дизела. Висока е и малко по-тясна, което също оказва влияние.

 

Какво означава фабрична газова уредба? Къде се намира резервоара? Може ли да не се ползва? Пускат ли те на места забранени за газ? Трябва ли да се минава специален преглед за нея? Може ли да стои празна?

Link to post
Share on other sites

Не са много автомобилите с ФАБРИЧНА газова уредба. Такъв е примерно Опел Зафира CNG, на който метановите бутилки са под купето, гърнето е в средата на колата и т.н. и т.н.

Доста се бърка фабрична газова, с такава добавена допълнително от някой дилър и платена тройно.

Link to post
Share on other sites
8 hours ago, vikktorpenchev said:

 

Какво означава фабрична газова уредба? Къде се намира резервоара? Може ли да не се ползва? Пускат ли те на места забранени за газ? Трябва ли да се минава специален преглед за нея?

Под фабрична газ се разбира най-често метанова такава.Бутилките са под пода,зареждачка монтирана до гърловината на резервоара,на таблото показва колко газ имаш,някои са с много малък бензинов резервоар и тн.Основната разлика обаче е в леглата на клапаните,при обикновените коли са различни,и често прегарят.Карах известно време Фв Кади с фабрична газ(Lpg),държи се като нормална кола с ги,бутилките под пода,от някакъв композит са и са по-леки.Показва на таблото колко газ има,за колко км и тн,никаква разлика ако не знаеш че е на газ може и да не рзбереш,ако не вдигнеш капака де.Системата е производство на Ловато и не е нищо особено,но се оказа здрава и безпроблемна поне до към 200к км...Сравнено със дизелово Кади обаче е куцо пиле и натоварено не е особено икономично....Върнаха ги всичките и взеха дизелови нови коли.

Edited by HEMO
Link to post
Share on other sites
10 hours ago, vikktorpenchev said:

 

 

 Пускат ли те на места забранени за газ?

Не. Не те пускат, стига да имаш съвест да признаеш пред себе си, че си на газ. И следователно нямаш работа там.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Днес ми се случи нещо което за първи път ми се случва с опела . Та тая зима е карам доста рядко и последно преди седмица някъде и ми светеше известно време лампичката , че бензина свършва . Та днес викам хем да е пална , хем да заредя . Още с отключването на колата обаче ми правеше проблеми които до сега не е , та отключих е ръчно . После врътвам ключа , светва ми тъблото ама не пали , даже не се мъчи , никав шанс . Не вярвам да е от акумулатора , защото е сравнително нов , макар , че вече май направи към 3 години , но чак пък да не иска да се пробва да запали ... Та вариянта ми е , че съм без грам бензин . Ако е така какво точно се прави в такива моменти ?

Link to post
Share on other sites

Хубаво е да има с какво да го замериш акумулатора. Търсиш над 12в да има. Това без да е запалена, като запали трябва да зарежда с над 13в.

Поглеждаш бушоните, оглеждаш за забравени консуматори, макар че може и утечка да има... и ще е хубаво да се провери.

Ако няма друг семеен автомобил със съвместим акумулатор викаш приятел на помощ и менкате акумулаторите/ дава ток с кабели.

Това, че не работи централното и не чуваш стартера да върти насочва именно към акумулатора...

Особено ако и дневните светлини не работят като ги включиш или... тн..

Съответно като запали /поне на стария ми автомобил/, сменяш обратно на своя акумулатор и караш половин час да зареди :)

 

Ако наистина може да няма бензин... бутилка кока 1.5л на бензиностанцията и обясняваш положението... ако ли не, на следващата.

Или пък отиваш да заредиш с друг автомобил и истимаро си пълниш сам и бутилката :D

 

Казвай ако трябва още помощ.

 

Едит: акумулатор на малко над 3г за мен е стар.

 

Edited by chasti
Link to post
Share on other sites

Налях 10тина литра бензин и освен , но разлика няма . Като врътвам се чува едно цъкане отпред под капака и това е , даже не се и мъчи да пали като хората .

Чудя се дали няма шанс да съм забравил аварийните включени , защото и преди съм бил с паднал акумулатор ,  макар и не този , но такова мъртвило не е било .

Edited by MaiconDogg
Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, MaiconDogg said:

Налях 10тина литра бензин и освен , но разлика няма . Като врътвам се чува едно цъкане отпред под капака и това е , даже не се и мъчи да пали като хората .

Чудя се дали няма шанс да съм забравил аварийните включени , защото и преди съм бил с паднал акумулатор ,  макар и не този , но такова мъртвило не е било .

Пробвай някой да ти даде ток. Ако и тогава не върти може да е стартер. На колко години е колата и правил ли си профилактика на стартера? Ако може пробвай на бутане/дърпане дали ще запали.
На мен така миналия месец умря пред блока въртя ключа и нищо. Дадоха ми номера на един Хари, който ми каза да направя същото. Казах му, че няма кой да извикам и как да пробвам защото ако тръгна да я бутам и не запали ще запуша паркинга. Изпрати 3-ма мъже от сервиза и единия вика я да видим какво иска. Влезнах вътре и казвам ето гледай въртя ключа и нищо, НО запали от воле :) Преди това 3 дена я мъчих и пробвах да запали. 
Взеха я, направиха профилактика на стартера, даде гаранция и каза, че на 5г е хубаво да се прави това. Даже ми я върнаха пред блока :)

Edited by UzITo
Link to post
Share on other sites

Като за начало бих спрял да го тормозя акумулатора. Поне докато не го замеря. Направо го разкачам.
Възможно е да има още живот в него, а зорлем да го уморя :(
Едит: особено след като не е умрял началото на зимата, а сега, когато се кара рядко.

Edited by chasti
Link to post
Share on other sites

Акумулатора е на 4 години и няколко месеца сега го видях .  Зимата обаче карах все по 2-3 км и е гасих и май е паднал в крайна сметка , иначе колата е 2007 година . А има и шанс да съм забравил аварийните последния път преди седмица като е карах , макар и не голям .  Утре ще сложа друг , че на село имам един почти нов и ще видя как ще е .

Link to post
Share on other sites

Оказа се акумулатора , зарадихме го и си тръгна колата . После го измерих в сервиз и се оказа , че има още доста живот и не е за смяна . Та странна работа , имам една почти нова  берга , но за сега няма да е слагам явно .

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...