Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата


Recommended Posts

С добро лого продаваш повече.Ставаш по-познаваем, по-популярен и т.н.Така се избива лого.Реално това ти е лицето, рекламата.А като стане модерно и актуално, всеки ще иска да има някакъв продукт с това лого.

 

И новото лого в случая на Ювентус ще е по-познаваемо, по-популярно и ще е по-добро лице на рекламата от старото лого/герб, което си е там от 100 години? Не мога да се съглася.

 

Дори и да беше така, каква е гаранцията, че дизайнер, който ще вземе 1000лв за лого няма да направи по-добро лого от този, който взима 200 000 евро?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107k
  • Created
  • Last Reply

Картините на Пикасо са стрували стотинки докато е бил жив...

 

Цената на едно лого е не повече от 1000лв и то ако е вложена мнооого работа в него.

Добре, а как ще стимулираш дизайнери от цял свят да направят нещо уникално за теб? По какъв начин ще привлечеш таланти от цял свят и ще ги стимулираш да направят нещо за теб?

 

Това не е като да назначиш някой на работа. Става дума за нещо еднократно и ако искаш да имаш голям избор ще обявиш голяма награда за конкурса за да получиш неща, мислени и правени от кадърни хора в продължение на седмици, а не ученическо творчество за 1 следобед. Ако обявиш 1000лв награда според теб колко хора ще си дадат труда да правят нещо без да има гаранция, че ще вземат пари за труда си и колко от тях ще са сериозни дизайнери, а не ученици 10ти клас?

Link to comment
Share on other sites

Добре, а как ще стимулираш дизайнери от цял свят да направят нещо уникално за теб? По какъв начин ще привлечеш таланти от цял свят и ще ги стимулираш да направят нещо за теб?

 

Това не е като да назначиш някой на работа. Става дума за нещо еднократно и ако искаш да имаш голям избор ще обявиш голяма награда за конкурса за да получиш неща, мислени и правени от кадърни хора в продължение на седмици, а не ученическо творчество за 1 следобед. Ако обявиш 1000лв награда според теб колко хора ще си дадат труда да правят нещо без да има гаранция, че ще вземат пари за труда си и колко от тях ще са сериозни дизайнери, а не ученици 10ти клас?

 

Кой говори за конкурс с награда?

Говорим за стойността на едно лого ако някой просто отиде в една конкретна агенция и си го поръча, а от там му кажат "200 000 евро".

Нормално е награда за конкурс да е голяма, за да стимулира повече участници.

Link to comment
Share on other sites

Оценката на труда е много субективно нещо. Колко му струва на дизайнера времето, знанията и т.н. е едно, дали ще се съгласи да работи по даден проект е друго. Всичките случаи, които коментирахме са конкурси. Ти обясняваш, че дизайнера е на 5000% печалба. Ми добре, ама ако този дизайнер си изкарва прехраната от конкурси и тези пари ги взима на всеки 10ти конкурс, излиза, че трябва да разделиш въпросната печалба поне на 10, както и останалото време, когато не е работил и чакал другия конкурс. 

 

Бакалските ти сметки са все едно да ме питаш защо давам на клиенти цена за 1 час работа от 58 евро без ДДС при положение, че не плащам заплати от 18,000лв... защото клиента ми плаща на час, а не ме е наел за 1 година напред. При подобни договорки цените са много различни. А когато смятам цена на проект нещата допълнително се утежняват заради разни други "странични дейности", които никой не ги гледа, но си хабят време, усилия и нерви. 

Също така хората имат склонността да взимат отпуски, болнични, трябва да се плащат данъци и прочее. 

 

Та пожелателните ти сметки са меко казано смешни. На теб може и да ти се иска да са такива цените, но ако смяташ така пробвай да наемеш някой на заплата пък ти изкарвай печалба като му продаваш труда толкова по-скъпо колкото реално върви на пазара.

Link to comment
Share on other sites

Оценката на труда е много субективно нещо. Колко му струва на дизайнера времето, знанията и т.н. е едно, дали ще се съгласи да работи по даден проект е друго. Всичките случаи, които коментирахме са конкурси. Ти обясняваш, че дизайнера е на 5000% печалба. Ми добре, ама ако този дизайнер си изкарва прехраната от конкурси и тези пари ги взима на всеки 10ти конкурс, излиза, че трябва да разделиш въпросната печалба поне на 10, както и останалото време, когато не е работил и чакал другия конкурс. 

 

Бакалските ти сметки са все едно да ме питаш защо давам на клиенти цена за 1 час работа от 58 евро без ДДС при положение, че не плащам заплати от 18,000лв... защото клиента ми плаща на час, а не ме е наел за 1 година напред. При подобни договорки цените са много различни. А когато смятам цена на проект нещата допълнително се утежняват заради разни други "странични дейности", които никой не ги гледа, но си хабят време, усилия и нерви. 

 

Също така хората имат склонността да взимат отпуски, болнични, трябва да се плащат данъци и прочее. 

 

Та пожелателните ти сметки са меко казано смешни. На теб може и да ти се иска да са такива цените, но ако смяташ така пробвай да наемеш някой на заплата пък ти изкарвай печалба като му продаваш труда толкова по-скъпо колкото реално върви на пазара.

 

По средата на написаното малко се изгубих и изпуснах връзката.

Така като гледам, ти май също си изпуснал връзката на първоначалната дискусия. :) Ако това наистина са конкурси, да се слага цена на логата от 200 000 евро и 10 000лева е крайно погрешно. Тогава не е цена, а награда.

 

200 000 евро (без конкурс) е цена за архитектурен проект, а не за лого. Да ти казвам ли как са съпоставими и колко работа на колко човека отнемат и двете по отдено?

 

А и в крайна сметка съм направил не едно лого за не един клиент, та имам бегла идея колко работа се изисква. Не е нужно да наемам някой на заплата, за да му продавам труда, като мога да продавам собственият си.

 

Ти пак обърна нещата от своята си камбанарийка.

Link to comment
Share on other sites

По средата на написаното малко се изгубих и изпуснах връзката.

Така като гледам, ти май също си изпуснал връзката на първоначалната дискусия. :) Ако това наистина са конкурси, да се слага цена на логата от 200 000 евро и 10 000лева е крайно погрешно. Тогава не е цена, а награда.

 

200 000 евро (без конкурс) е цена за архитектурен проект, а не за лого. Да ти казвам ли как са съпоставими и колко работа на колко човека отнемат и двете по отдено?

 

А и в крайна сметка съм направил не едно лого за не един клиент, та имам бегла идея колко работа се изисква. Не е нужно да наемам някой на заплата, за да му продавам труда, като мога да продавам собственият си.

 

Ти пак обърна нещата от своята си камбанарийка.

Що бе, Ангел!? Ти от колко различни камбанарийки наведнъж гледаш?

Ако все пак успяваш едновремено да гледаш от още някоя и различна от своята..., би трябвало да го намираш и сам за обезпокоително.

Link to comment
Share on other sites

По средата на написаното малко се изгубих и изпуснах връзката.

Така като гледам, ти май също си изпуснал връзката на първоначалната дискусия. :) Ако това наистина са конкурси, да се слага цена на логата от 200 000 евро и 10 000лева е крайно погрешно. Тогава не е цена, а награда.

 

200 000 евро (без конкурс) е цена за архитектурен проект, а не за лого. Да ти казвам ли как са съпоставими и колко работа на колко човека отнемат и двете по отдено?

 

 Смяташ да им даваш наклон на онази работа? Щото в момента точно това правиш. 

 

А и в крайна сметка съм направил не едно лого за не един клиент, та имам бегла идея колко работа се изисква. Не е нужно да наемам някой на заплата, за да му продавам труда, като мога да продавам собственият си.

 

И колко конкурса си спечелил? На колко такива си се явил всъщност?

Link to comment
Share on other sites

Много вероятно в цената освен логото да влиза цялостна разработка и поддръжка на идеята за n-години напред - различни цветове, размери, екипи, комбинации с други емблеми, рекламни кампании и прочие.

Link to comment
Share on other sites

Някой професионалист в рекламата и дизайна може да ти го обясни с подробности. 200к за подобна комплексна услуга се връзват според това, което на мен ми е известно за цените в тази област.

И по принцип, как си представяте, че собственик на футболен отбор ще е толкова прост, че да се остави да го минат с толкова пари само за лого. Тия хора са царе на съмнителните далавери, трансфери, игрички с данъчните, уредени мачове, договори със завъртени клаузи, игра с публичното мнение и т.н. Що приемате за чиста монета два реда новина в някой вестник не разбирам.

Link to comment
Share on other sites

 

 Смяташ да им даваш наклон на онази работа? Щото в момента точно това правиш. 

 

 

И колко конкурса си спечелил? На колко такива си се явил всъщност?

 

На кой смятам да давам наклон не разбрах?

И защо трябва да съм спечелил конкурси, за да мога да коментирам? Ти по тая логика, колко конкурса си спечелил и колко лога си направил, че коментираш?

 

Поддръжка на лого? Екип за смяна на цветове? Хахахахахаха това ме размаза просто. 

 

Защо се смееш? Прав е instinct. Говори за цялостна дизайн концепция на бранда от-до за няколко години напред, в което има по-голяма логика от това, да се дадат 200 000 евро на една произволна фирма (комисионна, не награда от конкурс) за изработката на продукт - лого.

Link to comment
Share on other sites

Воксе, струва ми се концепцията за пазар нещо никак не ти е ясна. Цената определена от търсене и предлагане няма нищо общо с това какво си вложил в изработката на даден продукт, колко му струва поддръжката и прочие глупости. Ако трябва да въврвим по твоята логика, пазара на недвижими имоти изобщо не трябва да съществува, щото там пък въобще го няма това нещо с вложените разходи. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Говорите глупости в момента вече и то на теми, които очевидно изобщо не са ви ясни.

Това е креатив. Оценява се на толкова, колкото реши твореца. Това обаче, не променя реалната стойност на продукта.

В кое няма вложени разходи? В построяването на апартамент? Или в загубата на време за пресяването на офертите.

Къде са тия безплатни къщи и апартаменти, да ида да си взема малко?

На всичкото отгоре, все пак реших да си направя труда да видя за какво са платени пари от Ювентус. Нямаше спомената цена обаче.

В крайна сметка, изработени са 5 шрифта за целта, логото, цяла дизайн концепция за всякакъв вид продукти, както и един тон не-печатни сувенири.

Еми много ще ме извинявате, но това не е "едно лого".

Link to comment
Share on other sites

Това обаче, не променя реалната стойност на продукта.

Глупостите ги говориш ти. В пазарната икономика такова чудо като "реална" стойност не съществува. Има цена на сделката, определена при събиране на търсене и предлагане, това е. Кой си ти, че да определяш каква била "реалната" стойност на продукта? Глупости на търкалета. Една къща построена преди 200 години каква й е била цената на материалите в момента на построяването? Защо тя може да се продаде на цена многократно надвишаваща цената на нещо току-що построено, ако и да е пред събаряне? Воксе, това са елементарни принципи на свободния пазар. Нахалството, с което смяташ, че имаш някакво право да определяш каква била "реаланта" цена е меко казано смешно и неадекватно.

Link to comment
Share on other sites

Ами Ангел е прав. И сигурно пак някой наш журналя пак се е изпуснал, че много пари са дали от Юве..щото е пропуснал факта, че за тия пари са получили цялостно брандиране, шалчета, тениски, екипи, дори костюми....и тн

Link to comment
Share on other sites

Нахалството, с което смяташ, че имаш някакво право да определяш каква била "реаланта" цена е меко казано смешно и неадекватно.

 

Много на сериозно се взимате ми се струва.

Link to comment
Share on other sites

Да ви имам проблемите. Аз и сопол няма да хвърля върху тъпотия на тематика стар уорс ама има хора купуват. Та се чудя дали не може да се изкара някой лев на техен гръб.

Link to comment
Share on other sites

Не ги слушай воксе, прав си - прекалено много са 200к за 2 ченгелчета, ама не забравяй все пак, че има и черен фон...той доста оскъпява логото. :lol:

Link to comment
Share on other sites

 

Нахалството, с което смяташ, че имаш някакво право да определяш каква била "реаланта" цена е меко казано смешно и неадекватно.

 

 

 

Много на сериозно се взимате ми се струва.

Пропуснаха ти последното уточнение за цялостното предложение :-) Много разбирачи тука има. Уважавани икономисти с многомилионни бизнеси разяснават механизмите на световната икономика. Или как да изкараме нещо от нищо. Поради такива приказки рекламния бизнес в БГ едва крета. Какво е по-различното на програмирането или архитектурното провктиране от работата на дизайнера в рекламния бранш, та цените са в пъти по ниски на часова база? Едва в последните години и то основно в София има тенденция за подобряване.

Link to comment
Share on other sites

Пропуснаха ти последното уточнение за цялостното предложение :-) Много разбирачи тука има. Уважавани икономисти с многомилионни бизнеси разяснават механизмите на световната икономика. Или как да изкараме нещо от нищо. Поради такива приказки рекламния бизнес в БГ едва крета. Какво е по-различното на програмирането или архитектурното провктиране от работата на дизайнера в рекламния бранш, та цените са в пъти по ниски на часова база? Едва в последните години и то основно в София има тенденция за подобряване.

Няма търсене. Хората в България смятат, че имиджа и дизайна нямат никакво значение за развитието на бизнеса им. По същия начин, по който смятат, че и дрехите нямат значение за представянето на човек в обществото.

Link to comment
Share on other sites

 

Няма търсене. Хората в България смятат, че имиджа и дизайна нямат никакво значение за развитието на бизнеса им. По същия начин, по който смятат, че и дрехите нямат значение за представянето на човек в обществото.
Ами прави са, имиджа в БГ няма значение ... има значение кой познаваш и колко дебела държавна поръчка ще вземеш! За това не важат приказките за икономическите закони.
Link to comment
Share on other sites

  • Veno locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...