Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата


Recommended Posts

  • Replies 107k
  • Created
  • Last Reply

Съгласен съм - той винаги ме оборва. :sad1: ...ама за успокоение, сега ще започна да споря с тебе на тема видеокарти да видиш колко съм начетен! :woot

 

П.П. Искаш да кажеш, че си изчел целия тоя траш от последните часове? :bowdown:

И аз ви изчетох. От начало, до край.

И след като лекият световъртеж ми поотмина. Първото, дет ми мина през главата беше - Мамка му! Що на Виден му е позволено да има два акаунта тук, а на другите не?

После обаче се сетих и, че тоя освен от приготвянето на шопска спържа, индийски крикет, музика, и американски футбол. Разбира и от авиотехника, авионика и управление на полетите, както и от кални магарета (или май беше набутване на магарета в калта) та се успокоих, че социалната справедливост не е накърнена.

Не за друго, ами щото Виден като тъп кимаф от фъркала не отбира, а на тема магарета има само чисто теоретични познания.

Link to comment
Share on other sites

Как защо - тя цялата работа започна именно оттук, поне за мен :

 

 

И звукозаписната не трябва да го реже, обаче й се налага, още повече с ограничението на cd. И като казвам реже, имам предвид честотите под долната и над горната за cd граници (долната е малко условно, защото по принцип всички носители само дотам хващат, но включвам за пълнота на изложението).

 

Изобщо, това чуваемост може да го забравиш ако наистина държиш на цялостно въздействие на музиката. Това дето е над и под 'чуваемостта' също има ефект и допринася. Да не говорим, че чувствителността на слуха при хората се различава - някои усещат повече, по-голям диапазон и детайлност, други пък не усещат (а с възрастта чувствителността намалява, така че и това има значение като се тества...).

Ти четеш ли постовете до сега?

 

На предната страница ти написах, че винил-а реже честотите и отдолу и отгоре. Долу ги реже на 20-30, горе ги реже на 18КХц. На някои винили дори се режат и каналите в долната граница. От стерео се правят моно, за да може да се съберат вдлъбнатинките и да не бяга иглата повече, отколкото може. При подобни необходими "хитрини на занаята", как може да твърдиш, че винила като носител е по-добър от модерните дигитални формати? На висчкото отгоре, ако информацията се пбърне в МБ и на двата носителя, Super Audio CD-то примерно ще смачка винил-а от всякъде. Как може физически да се съдържа по-малко информация, но ти да чуваш повече? От къде се материализира тоя звук?

Link to comment
Share on other sites

И аз ви изчетох. От начало, до край.

Хахахаха, аз също - от начало до край! Днес ми е почивен ден, заврял съм се в къщи да чакам една доставка на мебели от едни ахмаци (дето 10 пъти трбява да им се обадиш за да уговориш височайшето им пристигане с камиона, все едно става въпрос за Еър Форс Уан) и докато си пиех капучиното изчетох всички гениални изблици на въпросния трол. Трябва да отбележа, че занятието беше съвсем в унисон с темата, защото вървеше под звуците на един джаз винил на новата система дето взех на сина и така реално се опитвах да схвана космическия гений в проповедите на трола. :lol: :rofl:

Link to comment
Share on other sites

На предната страница ти написах, че винил-а реже честотите и отдолу и отгоре. Долу ги реже на 20-30, горе ги реже на 18КХц. На някои винили дори се режат и каналите в долната граница. От стерео се правят моно, за да може да се съберат вдлъбнатинките и да не бяга иглата повече, отколкото може. При подобни необходими "хитрини на занаята", как може да твърдиш, че винила като носител е по-добър от модерните дигитални формати? На висчкото отгоре, ако информацията се пбърне в МБ и на двата носителя, Super Audio CD-то примерно ще смачка винил-а от всякъде. Как може физически да се съдържа по-малко информация, но ти да чуваш повече? От къде се материализира тоя звук?

 

Така... явно тука е много зле положението - воокс-е, с тебе специално. От няколко страници виждам предимно глупости пишеш, а тука направо се оля. Показвам ти спектъра на един винилов албум, имам цял хард пълен с такива: James Brown - Get on the Good Foot - 1972 (2LP винил, цифровизиран на 24 bit, 192 kHz). Какво виждаме - големите пийкове от сигнала отиват високо, да кажем максимум до 50 kHz, и както е очевидно, присъстват в записа. Сега, специално за тебе съм сложил една червена стрелка, някъде около 22kHz. Именно там е горната границата на cd-то. Реже се именно при запис на cd и всичко по-нагоре от 22 изчезва. Даже по-скоро всичко над 20, да не става клипинг, че доста записи такива има, или често се слагат преходни 4 kHz най-горе с постепенно заглъхване в тоя диапазон - сещаме се какво става с оригиналното звучене, нали - вече го няма ;).

 

Именно затова професионалните озвучителни тела (например тия ADAM A5X) и останалата техника поддържат до към 50 kHz, а не само смешните 22 като на cd-тата. А студийните записи се правят сега поне на 96 kHz на канал, 24 bit.

 

Та по-добре си мълчи като не разбираш, чак жалко ми става че и ти вярват...

 

 

KmjzgJ4x.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Реално по-добро от лентата нема, във големите студия записват мастъра не лента все още..., след това пвцето и след това може да е цдто...това като чуя някой измислен аудиофил слушал на некви рипове и ми се доаква....

 

 

Is the sound on vinyl records better than on CDs or DVDs? The answer lies in the difference between analog and digital recordings. A vinyl record is an analog recording, and CDs and DVDs are digital recordings. ... Original sound is analog by definition.

Link to comment
Share on other sites

Така... явно тука е много зле положението - воокс-е, с тебе специално. От няколко страници виждам предимно глупости пишеш, а тука направо се оля. Показвам ти спектъра на един винилов албум, имам цял хард пълен с такива: James Brown - Get on the Good Foot - 1972 (2LP винил, цифровизиран на 24 bit, 192 kHz). Какво виждаме - големите пийкове от сигнала отиват високо, да кажем максимум до 50 kHz, и както е очевидно, присъстват в записа. Сега, специално за тебе съм сложил една червена стрелка, някъде около 22kHz. Именно там е горната границата на cd-то. Реже се именно при запис на cd и всичко по-нагоре от 22 изчезва. Даже по-скоро всичко над 20, да не става клипинг, че доста записи такива има, или често се слагат преходни 4 kHz най-горе с постепенно заглъхване в тоя диапазон - сещаме се какво става с оригиналното звучене, нали - вече го няма ;).

 

Именно затова професионалните озвучителни тела (например тия ADAM A5X) и останалата техника поддържат до към 50 kHz, а не само смешните 22 като на cd-тата. А студийните записи се правят сега поне на 96 kHz на канал, 24 bit.

 

Та по-добре си мълчи като не разбираш, чак жалко ми става че и ти вярват...

 

KmjzgJ4x.jpg

 

На сумати места пише за горния лимит от 15-18КХз при масовия винил, но щом твоя спектър на РИП казва различно, явно ти си прав.

 

Освен това, в тая спектрограма има толкова много шум, че не е особено ясно кое е звук и кое е пукане. Това, което е над 18, може да са само кликания и пукания. Точно на това ми изглеждат.

 

Защо слушаш дигитален файл, между другото? Нали винила е цар? Дигитализирането на винила и слушането му на компютър не е ли нещо като богохулство?

Link to comment
Share on other sites

На сумати места пише за горния лимит от 15-18КХз при масовия винил, но щом твоя спектър на РИП казва различно, явно ти си прав.

 

Те затова хубавите колони са до 50 kHz, защото звукът над 22 си струва да бъде възпроизведен. Ако са започнали изкуствено да ограничават записа, може и да има някакъв лимит в някои плочи, но дали е норма зависи от тоя, дето прави статистиката какво взима за пример. Това, което е правено качествено, е средно около 35 - пак така 'писано'. Достигнатата горна граница при технологията запис на винил е... 122 kHz , което говори достатъчно за възможностите й.

 

Винил да слуша който има достатъчно плочи, аз не съм чак толкова фил. Но риповете, правени от такива, минават сд-тата осезаемо.

 

В тази връзка, преди сд-то в подредбата на носителите са новите аудио формати и цифровизиран винил... най-отгоре лентата, то ясно.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Като се разберете за различните носители, предлагам да подхванете темата за казармата.

Май аз съм виновен, че активирах инстинктивния трол с информацията за "модните" аудио тенденции в другата тема. Ама откъде да знам, че е гений и в тази област. Досега си мислех, че е само гений при архивните ОС.  :lol:

 

Link to comment
Share on other sites

Със спряна поддръжка от производителя, колко да не са архивни? То това е дефиницията на архивиран - да го сложиш някъде, защото няма да се занимаваш с него вече толкова.

Link to comment
Share on other sites

Така... явно тука е много зле положението - воокс-е, с тебе специално.

 

С мене е още по-зле, ама още не си го разбрал. Имам чувството, че тука си говоря с някакви или болни от Алцхаймер, или четящи през ред всеки един пост (Румен също влиза в тая сметка). Колко десетки пъти трябва да бъде повторено, че конкретизираме носителите? Ама не, развалената плоча си повтаря едно и също - по-хубаво от плочата и лентата няма, слагат ми се тука някакви сонограми от Саунд Фордж, които на всичкото отгоре и нищо не доказват, понеже се виждат само едни хармоници, които могат да стигнат и до 200 килохерца ако щеш, ама от какво са, с какъв пад в децибелите - това в сонограмата няма как да го видим, пък и нали не е важно чува ли се или не...ний нали сме Супер Батмани и слушаме радиостанциите без да имаме нужда от радио. Много ясно, че в цифровия сигнал над определена честота няма как да присъства нищо, поради спецификата на технологията, както също така е абсолютно нормално в аналоговия сигнал да присъства всичко (ограничено само от микрофоните и останалите записващи устройства), но в един момент пак опираме до крайния аналогов носител, който без значение как ще трансферира аналоговото аудио, идва с всичките си недостатъци - винилът едни, лентата други. Гледам дал си линк към една стара статия на Мо-фай - браво, доста си се постарал с гугъла за тия има-няма 6 часа, а дали знаеш, че точно Мо-фай, които качват супер hi-fi сигнал на плочите ги покриват по специален начин с лак, който "предпазвал суперфините вдлъбнатинки в оригиналната им цялост", но...като обратен ефект от това, дори и в лимитираните им колекционерски серии, те самите казват, че в първите просвирвания е възможно тук-там да има пуканки по причина този презервиращ лак, но след достатъчно на брой пускания, този лак ще се изтрие, пуканки вече няма да има, но няма да има и защита на оригинално трансферирания сигнал. С лентите пък нещата са още по-различни, ама дай да не ги захващаме и тях, щото разбираш ли всички вкъщи свирим на Студери, слушаме на монитори Адам, пушим цигари Кент и ядем бонбонки Тик-Так....Ти нали си наясно с физиологията както твърдиш, нали човекът възприемал музиката с цялото си тяло, та не било важно какво само влизало в ушите - ОК, няма спор, ама нали се сещаш, че и да си хиперсензитивен с тялото, а с ушите си да чуваш 50 килохерца с ниво 20 децибела от 1 километър, ако си на гарата до линията с пристигащия влак, все ще ти е тая за красиво чуруликащото славейче в близката гора. Носителят е в случая ключовата дума, не аналоговото аудио като такова, щото това аудио може да го трансферираш по един начин на цифров носител с всичките недостатъци на процеса...и на аналогов носител с всичките му негови недостатъци...

 

Обикновено оформям постовете си по-прегледно, но сега нямам мерак да го правя точно за тази тематика, която вече ми писна да обсъждаме, понеже наистина си говорим на различни езици. И след това мое словоизлияние, ако още някой не е разбрал, че говорим за недостатъците на аналоговите носители и тръгне пак да обсъжда дали аналоговото аудио е по-добро от цифровото - предварително го обявявам за дебил и не смятам, че обиждам някого персонално, понеже хем не го знам кой ще е и дали изобщо ще има такъв, хем само дебил може отново да не разбере за какво всъщност говоря.

Link to comment
Share on other sites

И след това мое словоизлияние, ако още някой не е разбрал, че говорим за недостатъците на аналоговите носители и тръгне пак да обсъжда дали аналоговото аудио е по-добро от цифровото - предварително го обявявам за дебил и не смятам, че обиждам някого персонално, понеже хем не го знам кой ще е и дали изобщо ще има такъв, хем само дебил може отново да не разбере за какво всъщност говоря.

 

Ако най-после забележиш какво съм писал в първия ми пост още, аз говоря за недостатъците на цифровите носители спрямо аналоговите (и по-точно започнахме със сд vs винил). Нещо не ти е по сърце обръщането на фокуса, май. Иначе по същество въпросът е същия.

 

Изобщо не смятам, че е възможно да се обсъждат носителите без да включим и аудиото - не е за проумяване как ще оставим настрана основната цел и причина за съществуването на тия носители. Няма какво да направя, това е моето мнение по темата.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ако най-после забележиш какво съм писал ...

 

И къде точно да го забележа като всеки твой пост много трудно го асимилирам? Сега се върнах назад да видя какво още съм пропуснал от писанията ти и намерих нещо интересно...
 

За 96, 192 и така нататък, аз ти казах - идея си нямат, че по принцип организма реагира и на високи и ниски звуци извън обхвата на запис/възпроизвеждане.

 

Перифразирам - звукозаписната индустрия и идея си нямала как всъщност се възприемала музиката, но е време инстинкта да им отвори очите, понеже наскоро е открил топлата вода и вентилатора, но понеже не знае за какво служат и двете, пробва да се къпе с вентилатора. Имаш ли си изобщо представа какви хора работят в тази индустрия и какви са им познанията? Ама за теб тия всичките са някакви аматьори нещастни, дето не знаят думичката "физиология". Казваш - не може да се обсъждат носителите без да се включи и аудиото, а аз казвам, че не е възможно да се разглежда аудиото, без да се вземе предвид носителя - айде сега чакам пак да пуснеш вентилатора...

Link to comment
Share on other sites

Тия хора с познанията (каквито са и повечето големи групи и изпълнители) с право ползват лента и всякакви там аналогови ефекти и подобни. Никой от тях не е тръгнал да сменя на диджитал.

 

Като става дума за собствениците и тия, дето правят пари и задават посоката на развитие на технологиите - може да е пресилено казано 'идея си нямат как се възприема музиката', по-точното е, че просто не им пука.

Link to comment
Share on other sites

Ти наистина ли си чак толкова...или пък нарочно се правиш, че не разбираш? В каква връзка ми казваш, че музикантите ползвали ленти и "там аналогови ефекти" след като това няма абсолютно никаква връзка с темата на разговора? Какво значение има какво използват по време на междинния процес? Аз също ползвам аналогови миксери и лампови предусилватели, но накрая продуктът ми е в цифров вид, най-малкото защото от години никой не иска и не работи с аналогови носители. Инстинкте - за n-ти път повтарям, говорим си за аналоговия носител, но не онзи дето го ползва някой саунд инженер, а за този, дето отива в крайния потребител...баси...от вчера IQ-то ми падна драстично с това еднообразно повтаряне.wallbash.gif

Link to comment
Share on other sites

Не иска да работи който не разбира. Или на който му е скъпо. В България определено няма да намериш кой знае какъв пазар за аналогови продукти, така че донякъде разбирам и твоята гледна точка.

Link to comment
Share on other sites

Не иска да работи който не разбира. Или на който му е скъпо. В България определено няма да намериш кой знае какъв пазар за аналогови продукти, така че донякъде разбирам и твоята гледна точка.

Ква България кви 5 лв бе пич. Навсякъде по света се предпочита цифровия носител. Първо е по-надежден, второ може да се слуша в колата, на компютъра, домашната система и т.н. Цитирах ти думите на Тим, който казва, че аналоговите носители са за много малък кръг хора - колекционери и че по никакъв начин не е по добър от едно СД например. Я отвори сайтовете на най-добрите производители като NAD, Onkyo, Denon, Marantz и виж какво основно се произвежда и предлага.

Link to comment
Share on other sites

  • Veno locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...