Jump to content
BulForum.com

Катастрофи


бат Ицо

Recommended Posts

  • Replies 4.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Може да е имало по-малко задръствания, но ще погледнеш ли колко от катастрофите по новините са с отнето предимство на ляв завой?

Когато всеки от 4те лъча се пуска независимо от другите какво отнето предимство те гони? При това положение за да отнеме предимство трябва да мине на червено. Няма разлика в този случай със сегашното положение.

 

А по правилник дали можеше да се завива от средната лента, а? Или е само от лявата, и ти си решавал да завиеш от средната, щото ТИ си решил, че на никой не пречиш?

Добре бе професоре. Я кажи помниш ли от средната лента на бул. Цар Борис към 6ти септември, кога беше позволено да се завива няляво и кога престана да бъде? По мои наблюдения при всяка смяна на маркировката го обръщат. До тук поне 4 подобни промени помня. Първо можеше, после го направиха само направо от средна лента, после пак можеше и сега пак е само направо.

 

Та дали може да се завива от средна лента зависи от маркировката всъщност. Ако такава липсва значи не може, но кое пречи да се направи да е направо или наляво ако светофарите са нагласени да пускат само по 1 от 4те посоки. Тогава няма как някой да ти отнеме и предимството, стига да не мине на червено.

 

ПОЯСНЯВАМ (забележи - това е ВАЖНО ПОЯСНЕНИЕ!): Говоря единствено за най-големите кръстовища, където всъщност са и най-големите задръствания - това на Руски и 6ти септември и това на Цар Борис с 6ти септември.

 

В момента кръстовището на 6ти септември и Васил Априлов е по този начин и задръстванията там са значително по-малки отколкото на руски.

 

И тия дето завиваха от средна лента, дали не скриваха видимостта на другите участници в движението докато чакаха за неправилния ляв завой, създавайки предпоставки за ПТП-та?

 

Ничия видимост не скриваха, защото насрещно движение нямаше. Т.е. всеки си минава - направо или наляво - в средата на кръстовището спрели няма. ЗАЩОТО НЯМА НАСРЕЩНО ДВИЖЕНИЕ ПО ДЯВОЛИТЕ!!!!!

 

За задръстванията не отричам, че са по-големи, въпреки че не карам почти през деня.

Ами по-големи са. Щом и човек, който не кара го е забелязал смятай нерваци като мен как им идва да си изгризат волана КОГАТО им се наложи да карат в час пик...

Той не е програмиран да мисли на пътя :)

Цуни ме .... **** :)

 

Ша ти кажа на теб кога и къде съм програмиран да мисля.

 

 

Между другото огромен кеф, просто ОГРОМЕН кеф е да се шофира е 3:30 през нощта. НИКОЙ няма на пътя. За 15 минути може да стигнеш от ВИХВП до далечния край на тракия. Нещо, което в час пик отнема час и половина (последния път от Пишещи Машини през Кино Тракия и после до Герджика ми отне може би малко над час и половина).

Link to comment
Share on other sites

 

Дойде краят на завиващия от средна лента Ганьо. 

 

 

Глупости на търкалета. Баш с тея секции, сега Ганьо балкански с джипа, като види, че в лява лента е колона от 20 коли, а направо свети зелено, той изрязва всички отдясно и се прасва най-отпред на колонката, щото той не е простосмъртен като останалите....

 

Пак казвам, секциите за ляв завой са хубаво нещо, но не както сега са го направили на всеки нов светофар.... Трябва да се мисли, на някой места си е много по-добре четирите лъча на кръстовището да са отделно. Или пък на двата натоварени лъча да има секция, на другите да няма и т.н. Всичко обаче трябва да се обмисли, не да го правят механично....

Link to comment
Share on other sites

Спокойно....да,камерите са по кръстовищата, но само са си там. Още се свързват към центъра и към компа им за алгоритъма !

Ми освен да ги направят като преди със секундите. Да наистина не работят. В момента работят пробно само 5 кръстовища. Като се направят всичките ще стане добре и освен това ще бъдат свързани и към гугъла за да са ползва приложението за най-бърз маршрут!

И за да не изпадате в идотски ситуации...просто следвайте правилата, а не навиците си!!!

 

Ти сериозно ли вярваш на това? :grin:

Link to comment
Share on other sites

Глупости на търкалета. Баш с тея секции, сега Ганьо балкански с джипа, като види, че в лява лента е колона от 20 коли, а направо свети зелено, той изрязва всички отдясно и се прасва най-отпред на колонката, щото той не е простосмъртен като останалите....

 

Бил съм свидетел как по 3-4 селяка го спрятат този номер, като последния се озовава почти насред кръстовището

Link to comment
Share on other sites

Бил съм свидетел как по 3-4 селяка го спрятат този номер, като последния се озовава почти насред кръстовището

 

И след като не щат да пуснат камерите по кръстовищата - решението е: масово DVR-и->пращане на видеата в КАТ->признаване след свидетелстване->поредната глоба за наглия->малко по малко отказване да вършиш простотии по кръстовищата.

Link to comment
Share on other sites

масово DVR-и->пращане на видеата в КАТ->признаване след свидетелстване->поредната глоба за наглия->малко по малко отказване да вършиш простотии по кръстовищата.

 

Това е също толкова вероятно да се случи, колкото кучето ми да се научи да програмира и да разработи app, който да продаде на Гугъл за 3,5 милиарда долара.

Link to comment
Share on other sites

Когато всеки от 4те лъча се пуска независимо от другите какво отнето предимство те гони? При това положение за да отнеме предимство трябва да мине на червено. Няма разлика в този случай със сегашното положение.

 

Добре бе професоре. Я кажи помниш ли от средната лента на бул. Цар Борис към 6ти септември, кога беше позволено да се завива няляво и кога престана да бъде? По мои наблюдения при всяка смяна на маркировката го обръщат. До тук поне 4 подобни промени помня. Първо можеше, после го направиха само направо от средна лента, после пак можеше и сега пак е само направо.

 

Та дали може да се завива от средна лента зависи от маркировката всъщност. Ако такава липсва значи не може, но кое пречи да се направи да е направо или наляво ако светофарите са нагласени да пускат само по 1 от 4те посоки. Тогава няма как някой да ти отнеме и предимството, стига да не мине на червено.

 

В момента кръстовището на 6ти септември и Васил Априлов е по този начин и задръстванията там са значително по-малки отколкото на руски.

 

Ничия видимост не скриваха, защото насрещно движение нямаше. Т.е. всеки си минава - направо или наляво - в средата на кръстовището спрели няма. ЗАЩОТО НЯМА НАСРЕЩНО ДВИЖЕНИЕ ПО ДЯВОЛИТЕ!!!!!..

 

Става въпрос обаче, че не са 4-ри лъча самостоятелно, за да се оптимизира движението УЖ.

 

Обясних ти го по-горе и мислех, че стана ясно, че да се движат едновременно всичките платна в една посока е по-неефективно от другия вариант.

 

Пример: Ляв завой отнема 10 секунди за извървяване на натрупаните коли в платното. Направо отнема 30 секунди.

 

Ако се пуска цялата посока - една посока в тоя случай отнема 30 секунди.

4-те посоки ще се извървят за 2 минути.

 

Ако се пуска лявата лента отделно, заедно със срещуположната лява лента и после се пускат тези, които се движат направо и надясно, ще отнеме общо 1:20 минути за 4-те платна.

 

Това са 40 секунди по-малко на един цикъл и то при нереалните 10 и 30 секунди за посока. Също така и без да се взимат предвид жълтите сигнали и застъпващите се червени сигнали.

 

И двамата знаем, че в реалност, времената са по-големи.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

Това е също толкова вероятно да се случи, колкото кучето ми да се научи да програмира и да разработи app, който да продаде на Гугъл за 3,5 милиарда долара.

 

Той явно е вече разработен - забавен ап за жени, които харесват кайсиите на мъжете си смлени. Основен герой - куче, тип шнур или шпек, туул - произволна играчка. 

 

========================

 

Отрязването на възможността да се прави ляв завой и от средна лента е една от основните причини за задръстванията в момента. 

Link to comment
Share on other sites

Става въпрос обаче, че не са 4-ри лъча самостоятелно, за да се оптимизира движението УЖ.

Гледам схванал си за какво говоря. При онова положение ситуацията беше по-добре. Ей за това говоря.

 

 

Обясних ти го по-горе и мислех, че стана ясно, че да се движат едновременно всичките платна в една посока е по-неефективно от другия вариант.

Виждаме колко е неефективно и колко другото е по-ефективно. Задръстванията са по-големи. Левия завой на ТЕЗИ няколко кръстовища е по-кошмарен от преди и тапата е значително по-голям. Пак ми говори за ефективност.

 

Пример: Ляв завой отнема.....

 

Ако се пуска......

4-те посоки ще......

 

Ако се пуска........

 

Това са 40 секунди по-малко........

 

И двамата знаем, че в реалност, времената са по-големи.

И 2мата виждаме как сметката ти е неправилна, защото конкретно на Руски и 6ти Септември, Цар Борис и 6ти септември и на Цар Борис на Сточна Гара (всъщност добави и бул. България и Победа към списъка, както и Бул. България и Васил Априлов) тапите са по-големи отколкото при другия вариант. Горната логика ако беше правилна щеше да е обратното положението, но не е. Т.е. в сметките ти по-горе не отчитат всички фактори и положението не е толкова просто, колкото смяташ, затова и крайния резултат е различен.

 

Можем ли да обявим че постигнахме консенсус накрая или пак ще ми обясняваш как положението трябваше да е по-добре с умните светофари и завиващите наляво са виновни, че отнемат предимство на спрелите на червено и съответно с новите умни светофари се спасяват човешки животи? Защото аз говорех конкретно за случая когато всеки от 4те лъча се пуска поотделно а не 2 по 2. При това говоря за конкретни кръстовища - надявам се това вече да е станало ясно.

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

И 2мата виждаме как сметката ти е неправилна, защото конкретно на Руски и 6ти Септември, Цар Борис и 6ти септември и на Цар Борис на Сточна Гара (всъщност добави и бул. България и Победа към списъка, както и Бул. България и Васил Априлов) тапите са по-големи отколкото при другия вариант. Горната логика ако беше правилна щеше да е обратното положението, но не е. Т.е. в сметките ти по-горе не отчитат всички фактори и положението не е толкова просто, колкото смяташ, затова и крайния резултат е различен.

 

Можем ли да обявим че постигнахме консенсус накрая или пак ще ми обясняваш как положението трябваше да е по-добре с умните светофари и завиващите наляво са виновни, че отнемат предимство на спрелите на червено и съответно с новите умни светофари се спасяват човешки животи? Защото аз говорех конкретно за случая когато всеки от 4те лъча се пуска поотделно а не 2 по 2. При това говоря за конкретни кръстовища - надявам се това вече да е станало ясно.

 

Аз сам казах как сметката е супер основна, но по никакъв начин пускането на 4-те посоки една по една не е по-добре от пускането им за предварително изчислени интервали.

Няма как да отрека, че в момента положението е по-зле. Причината не я знам.

 

Можем да обявим консенсус - да.

 

Аз не мога да разбера едно обаче. Елементарният ми телефон следи поведението ми през цялото денонощие и може да ми дава предложения за една камара неща от контакти, до използвани приложения в частите от деня. Защо е толкова трудно да се направи подобно нещо и за светофарите и след 1 месец ръчно сменяне на тия сигнали, да се запише някакъв алгоритъм, който да си ги сменя самичък, индивидуално в зависимост от кръстовището, денят от седмицата и часът? Все пак не живеем вече в комунизма. Има технологии, които е препоръчително да се използват и за полезни неща, а не само за цъкане на малоумни социални мрежи и доказване на спорове в интернет.

Link to comment
Share on other sites

Затова ползвайте през цялото време WAZE. Хем полезно, хем забвно, хем интерактивно  :laughing:

 

Помеждуизпонад другото - темта е КАТАСТРОФИ

Link to comment
Share on other sites

Отрязването на възможността да се прави ляв завой и от средна лента е една от основните причини за задръстванията в момента. 

 

Аз поне не виждам след като са отрязали възможността, някой да се е "отрязал" да завива. Днес към обяд (и не само днес) от Коматевския възел в посока Коматево, на средно и ляво платно имаше опашки за наляво в посока "Н.Вапцаров" ; малко по-нататък на следващия светофар - същата работа...в средно и ляво платно опашки за наляво към "Южен" ; за направо към Коматево можеше да минеш единствено в най-дясна лента или да седиш като идиот в средната лента, чакайки опашката за наляво да се изтегли.

Link to comment
Share on other sites

Аз поне не виждам след като са отрязали възможността, някой да се е "отрязал" да завива. Днес към обяд (и не само днес) от Коматевския възел в посока Коматево, на средно и ляво платно имаше опашки за наляво в посока "Н.Вапцаров" ; малко по-нататък на следващия светофар - същата работа...в средно и ляво платно опашки за наляво към "Южен" ; за направо към Коматево можеше да минеш единствено в най-дясна лента или да седиш като идиот в средната лента, чакайки опашката за наляво да се изтегли.

 

99.99% са отрязани. В смисъл тия, дето минаваме без да пречим на другите. А това, което описваш, просто потвърждава цялостната сбърканост на трафика в града. И фактът, че когато тия недоразумения се саморегулираха (което разни некадърници погрешно описваха като хаос) беше по-добре, може да бъде потвърден от всеки в момента. 

 

Може би единственото истински чудесно решение беше левия ръкав на Борис Три към Граф Игнатиев. Май има още едно-две такива попадения, но сега не мога да се сетя. 

Link to comment
Share on other sites

Другият момент с "умните светофари" - толкова са умни, колкото и андроидския ми таблет дето и той се опитва да бъде по-умен от мен. На двойния светофар на гарата - седим си чинно на червеното на първия...в тоя момент 50 метра напред на втория светва зелено...а там никой не минава, просто защото няма никой....ние си чакаме обаче...в един момент нашият светва зелено и всички се юрваме да не би оня предния вече да му е дошло да почервенее. Както и да е - минаваме, щото разстоянието е малко...да, ама половин минута по-нататък отново спираме на едно дъъъълго и несинхронизирано червено, което за минута събира целия трафик идващ от гарата. Въобще...смарт, смарт, та чак заоблено от смарт...

Link to comment
Share on other sites

Аз не мога да разбера едно обаче. Елементарният ми телефон следи поведението ми през цялото денонощие и може да ми дава предложения за една камара неща от контакти, до използвани приложения в частите от деня. Защо е толкова трудно да се направи подобно нещо и за светофарите и след 1 месец ръчно сменяне на тия сигнали, да се запише някакъв алгоритъм, който да си ги сменя самичък, индивидуално в зависимост от кръстовището, денят от седмицата и часът? Все пак не живеем вече в комунизма. Има технологии, които е препоръчително да се използват и за полезни неща, а не само за цъкане на малоумни социални мрежи и доказване на спорове в интернет.

Защото нещата се правят не от мен и теб, а от държавни институции, обявяващи конкурси и обществени поръчки и прахосващи милиони левове за неща, които могат да се направят с няколко хиляди от правилните хора.

Link to comment
Share on other sites

Защото нещата се правят не от мен и теб, а от държавни институции, обявяващи конкурси и обществени поръчки и прахосващи милиони левове за неща, които могат да се направят с няколко хиляди от правилните хора.

Всички така разправят, докато не се вкопчат в някоя обществена поръчка. 

Link to comment
Share on other sites

Какво се е случило на бул. Освобождение, зад Мол Галерия? Имаше няколко патрулки и разпръснати части, в едното платно имаше и пожарогасител

Link to comment
Share on other sites

Според мен по-добре ще е цялото направление заедно за по-дълго време. Не на две части както е сега.

 

Turn off this option! SM-G900F Turn off this option!

 

 

Link to comment
Share on other sites

нещо допълнително?

 

Лека кола и джип, човек в болница. Висока скорост, мокра настилка, вероятно отнето предимство и така. Обичайните причини.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...