Jump to content
BulForum.com

Катастрофи


бат Ицо

Recommended Posts

В Пловдив24 се завъртя доста голяма препирня колко са полезни умните светофари в сегашният им вид.. Уж им трябваше месец да 'съберат данни' и не знам си още какво.. Ама вече минаха повече от 2 месеца, файда никаква. Всеки ден карам доста из града и мога да направя съпоставка с преди - задръстванията са много повече. Особено идиотски направените в момента секции за ляв завой. На много места булевардите и кръстовищата са достатъчно широки, така, че може да се пуснат 2 ленти за на ляво. Но... няма кой да го направи. И желание няма.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Тъй, тъй - добре го казваш. Още данни ми събират. За Чечня вероятно. Засега им гледам сеХирЯ, но като гледам какво сътвориха, ако не се променят нещата, ще съм твърдо против цялата идиотщина. 

Link to comment
Share on other sites

Доколкото знам, нещата остават така със светофарите. Приказките са прах в очите. Нито "зелена вълна" ще има, нито пренастройка някаква.

Link to comment
Share on other sites

А камерите къде са? Скоро споменаха че средната скорост в града е 70км/ч. Интересно от къде тази статистика. 7наче новите светофари подобриха движението на 2-3 кръстовища..и влошиха на 20.

 

Turn off this option! SM-G900F Turn off this option!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Камерите са си по кръстовищата, но каква я вършат...

И моето мнение е, че на 2-3 кръстовища е по-добре, за разлика от останалите.

Нали "усвоиха" парите...

Чакам сега да видя купона с градския транспорт. Там ще е забавно - убеден съм!

Link to comment
Share on other sites

Новите светофари не са умни нито тъпи, те са малоумни. В събота видях за пръв път на мебелна къща посока центъра, където на светофара са 6 ленти, по назад стават на 4, опашката беше минала първата отбивка назад, това са поне 600 метра...това никога не е било...Обратното, на сточна гара от центъра посока Тракия зеленото светна точно за 2 коли и половина...това е престъпление..

Link to comment
Share on other sites

Тея светофари както са сложени не са барнати !!! Пример кръстовището на ВСИ от Източен посока Асеновградско...

Светва ти зелено за направо, но след няма и 100 метра на следващата секция спираш и чакаш още 15сек.

Колко трябва да си тъп за да не синхронизираш поне това ???

 

Все си мислех че ще го оправят .... да да ама не !

Link to comment
Share on other sites

To от Източен иди дойди, ами от Христо Ботев към Асеновградско. Преди зелено светеше поне 30 секунди, след което си на зелено или ако е червено, то беше за 5 6 секунди. Сега от Христо Ботев надясно свети 10 секунди максимум и вечер опашката стига Воена болница, на следващия светофар си 100% червено. Там чакаш поне 50-60 секунди, едните да минат направо, после секциите за десен завой и т.н..

 

Пълна простотия са тея нови светофари. На всякъде направиха копи-пейст без грам да има смисъл да има секция за ляв завой...Някъде има ама не на всякъде. На някой места може да няма секция, а целия трафик да е пуснат едновременно, ама не.... Някой трябва да усвои едни пари.

Link to comment
Share on other sites

И моето мнение е, че си беше по-добре преди, когато светне зеленото беше зелено за всички, а не завоя наляво да е отделно. Сега гледам една част от хората гледат единия свети зелено другия червено и им трябват поне 2 секунди да включат дали за тях свети зеленото преди да се наканят да тръгнат.

Link to comment
Share on other sites

И моето мнение е, че си беше по-добре преди, когато светне зеленото беше зелено за всички, а не завоя наляво да е отделно. Сега гледам една част от хората гледат единия свети зелено другия червено и им трябват поне 2 секунди да включат дали за тях свети зеленото преди да се наканят да тръгнат.

 

Нали знаеш, че статистически в града, най-много катастрофи стават при ляв завой и като е секционно - тия катастрофи теоритично се свеждат до 0.

Link to comment
Share on other sites

И моето мнение е, че си беше по-добре преди, когато светне зеленото беше зелено за всички, а не завоя наляво да е отделно. Сега гледам една част от хората гледат единия свети зелено другия червено и им трябват поне 2 секунди да включат дали за тях свети зеленото преди да се наканят да тръгнат.

 

Според мен ако човек може да ходи и да дъвче дъвка едновременно с ходенето, би трябвало да има способности да се справи с гореописаната ситуация. Какво има да му гледаш на светофара - нали ако не си далтонист и разпознаваш правилно кое е ляво и дясно, достатъчно е само да погледнеш има ли стрелка и с какъв цвят е. А личното ми мнение е, че предвид недисциплинираността на голяма част от шофьорите тук, лявата стрелка си има своето предимство на част от кръстовищата (предимно най-натоварените), защото от тия отсрещните винаги има по няколко Бай Ганьовци, минаващи на червено, без да ги е еня, че има коли, чакащи да правят ляв завой, който никога не могат да направят, без и те да нарушат правилата като минат на червено.

Link to comment
Share on other sites

Нали знаеш, че статистически в града, най-много катастрофи стават при ляв завой и като е секционно - тия катастрофи теоритично се свеждат до 0.

Тези катастрофи не виждам особена разлика дали левия завой е отделно или не от другите.

 

Според мен ако човек може да ходи и да дъвче дъвка едновременно с ходенето, би трябвало да има способности да се справи с гореописаната ситуация. Какво има да му гледаш на светофара - нали ако не си далтонист и разпознаваш правилно кое е ляво и дясно, достатъчно е само да погледнеш има ли стрелка и с какъв цвят е.

Настоящото положение е по-объркващо. Ако имаше доста повече светофари (примерно над всяка лента) и си гледаш твоята лента дали свети зелено или не щеше да е по-добре. Сега светлинната индикация е объркваща и това е ясно видимо по реакциите на маста шофьори.

 

 

А личното ми мнение е, че предвид недисциплинираността на голяма част от шофьорите тук, лявата стрелка си има своето предимство на част от кръстовищата (предимно най-натоварените), защото от тия отсрещните винаги има по няколко Бай Ганьовци, минаващи на червено, без да ги е еня, че има коли, чакащи да правят ляв завой, който никога не могат да направят, без и те да нарушат правилата като минат на червено.

Минаващите на червено се лекуват с глоби. Не виждам как отделянето на завиващите наляво би решило този проблем.

 

Всъщност да уточня. Говоря за големите кръстовища като това на руски и 6ти септември и това на сточна гара. Преди едновременно се пускаха и минаващите направо и завиващите наляво. Останалите 3 от кръстовището имат червено. Чакането беше повече, но тръгне ли минават много. Това ми се струва оптимално за тези кръстовища.

 

Иначе вчера точно гледах на Mythbusters - при нормално кръстовище минаваха около 350 коли за 15 минути, на кръгово около 450... (цитирам наизуст).

Link to comment
Share on other sites

Тези катастрофи не виждам особена разлика дали левия завой е отделно или не от другите.

Нещо не разбрах..

 

Не виждаш разлика между това левия завой да е отделно от другите или е заедно с тях?

Не виждаш разлика между това колите да завиват на ляво без срещу тях да има движение и това да завиват на ляво като изчакват право-движещите се да им дадат предимство?

 

В момента просто е направено така, че колите правещи ляв завой във всички посоки да се движат едновременно.

Link to comment
Share on other sites

Камерите са си по кръстовищата, но каква я вършат...

И моето мнение е, че на 2-3 кръстовища е по-добре, за разлика от останалите.

Нали "усвоиха" парите...

Чакам сега да видя купона с градския транспорт. Там ще е забавно - убеден съм!

Спокойно....да,камерите са по кръстовищата, но само са си там. Още се свързват към центъра и към компа им за алгоритъма !

Между другото не са тъпотии! Рязката смяна предизвика на някои кръстовища много катастрофи, аз също съм изпадал в идиотска ситуация, щото ДНЕС някой сменил светофара. Все още моето лично мнение относно новите "умни" светофари, дето май са тъпи, е силно противоречиво. Ама настройвали. Ще ги чакам да настроят, да ги видим. Засега е повече трагедия, отколкото полезно решение. Едно е ясно - нЕкой зема пари за светофари. Дето си работеха идеално.  

Ми освен да ги направят като преди със секундите. Да наистина не работят. В момента работят пробно само 5 кръстовища. Като се направят всичките ще стане добре и освен това ще бъдат свързани и към гугъла за да са ползва приложението за най-бърз маршрут!

И за да не изпадате в идотски ситуации...просто следвайте правилата, а не навиците си!!!

Edited by maistor
Link to comment
Share on other sites

Нещо не разбрах..

 

Не виждаш разлика между това левия завой да е отделно от другите или е заедно с тях?

Не виждаш разлика между това колите да завиват на ляво без срещу тях да има движение и това да завиват на ляво като изчакват право-движещите се да им дадат предимство?

 

В момента просто е направено така, че колите правещи ляв завой във всички посоки да се движат едновременно.

Да, виждам че нещо от написаното се е загубил смисъла.

 

За катастрофите при завой на ляво, когато няма насрещно движение не виждам разлика дали ще е отделна секция (освен преминаващи на червено идиоти - това няма как да се избегне)

 

В момента не са всички а са 2 по 2. Дали ще са първо преминаващите направо и после тези наляво 2 по 2 или ще минават поотделно всяка от 4те страни - не виждам разлика. Когато бяха поотделно 4те страни имаше по-малко задръстване на 6ти септември и руски. Сега задръстването започва от моста.

Link to comment
Share on other sites

Докато едните завиват на ляво, другите отсреща също завиват на ляво. Няма как да се движи някой на право.

 

Идеята предполагам е, че на завиващите на ляво се дават равен брой секунди от двете страни, а на движещите се направо и надясно се дават по-голям, също равен брой секунди. Това се прави, защото някой, принципно, трябва да е видял, че на определено кръстовище са нужни 15 секунди, за да се извърви колоната за на ляво и 40 секунди, за да мине колоната направо и надясно.

 

Кое не ти е ясно от цялата схема? Какво искаш да бъде променено не разбирам?

 

Светофарите просто трябваше да се направят с магнитни датчици под асфалта и да се саморегулират. Слагат се камери, за да не се минава на червено, нагласят се левите завои на секции - проблема с движението е решен!

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

на определено кръстовище са нужни 15 секунди, за да се извърви колоната за на ляво и 40 секунди

На някое може и да е така. На 2те, където са най-големите тапи положението е различно.

 

 

Кое не ти е ясно от цялата схема? Какво искаш да бъде променено не разбирам?

Не виждам кое според теб не трябва да ми е ясно за да не я харесвам въпросната схема. Просто не ме кефи и виждам, че другия вариант работеше по-добре (защото имаше по-малко задръстване преди).

 

Други въпроси да имаш?

 

 

Светофарите просто трябваше да се направят с магнитни датчици под асфалта и да се саморегулират. Слагат се камери, за да не се минава на червено, нагласят се левите завои на секции - проблема с движението е решен!

Преди можеше да се завива и от 2ра лента. Когато за всички идващи от Герджика беше зелено тъй или иначе е без значение дали отиват направо или завиват наляво. Сега може да се завива само от 1 лента. Факт е, че тапата е доста по-голяма.

Link to comment
Share on other sites

Наистина най-оптималния вариант е кръгово движение, но онзи ден забелязах, че на кръговото на централна гара са монтирали и светофари предполагам ще ги включат като оправят Васил Априлов, което е адската тъпня, има в София 1-2 кръгови със светофари, няма такава задръстня...

Link to comment
Share on other sites

Не виждам кое според теб не трябва да ми е ясно за да не я харесвам въпросната схема. Просто не ме кефи и виждам, че другия вариант работеше по-добре (защото имаше по-малко задръстване преди).

 

Други въпроси да имаш?

 

Преди можеше да се завива и от 2ра лента. Когато за всички идващи от Герджика беше зелено тъй или иначе е без значение дали отиват направо или завиват наляво. Сега може да се завива само от 1 лента. Факт е, че тапата е доста по-голяма.

 

Ами защото спориш как е по-добре всички едва ли не да се движат, отколкото само тези на ляво да завиват, без да има кой да се блъска в тях. Затова ми се струва, че нещо не можем да се разберем.

 

Може да е имало по-малко задръствания, но ще погледнеш ли колко от катастрофите по новините са с отнето предимство на ляв завой? Ще погледнеш ли и колко жертви има при тези катастрофи? Дали е по-важно да няма задръствания, щото някой го мързи да върви 15 минути и трябва задължително да е с автомобил, или да се спасяват човешки животи като се налага контрол на хора, които си мислят, че правилата по пътя не важат за тях?

 

А по правилник дали можеше да се завива от средната лента, а? Или е само от лявата, и ти си решавал да завиеш от средната, щото ТИ си решил, че на никой не пречиш? И тия дето завиваха от средна лента, дали не скриваха видимостта на другите участници в движението докато чакаха за неправилния ляв завой, създавайки предпоставки за ПТП-та?

 

За задръстванията не отричам, че са по-големи, въпреки че не карам почти през деня.

Link to comment
Share on other sites

За лентите и завоя наляво - ако има права стрелка на лентата, просто си вървиш направо, ако и да ти се иска да завиеш наляво и да ти се струва, че няма да попречиш. А иначе като цяло съм "ЗА" секциите с лява стрелка на светофара на натоварените кръстовища - извинявайте, но не виждам нищо нормално в ситуацията на всяко ляво завиване да могат да минават най-много 1-2 коли и като бонус да трябва да потегляш с мръсна газ и свирещи гуми (редовно ми се случва), просто защото поредните няколко идиота са ми отнели от времето за минаване, защото те самите са минали на червено.

Link to comment
Share on other sites

Особено идиотски направените в момента секции за ляв завой. На много места булевардите и кръстовищата са достатъчно широки, така, че може да се пуснат 2 ленти за на ляво. 

 

Всъщност, това е най-доброто нещо, което е правено в Пловдив по отношение на трафика изобщо! 

Дойде краят на завиващия от средна лента Ганьо. 

Абе като цяло на Ганьо му идва края бавно и славно. Има напредък, може да е малък, ама има. За внуците ни ще е заличен може би. 

Link to comment
Share on other sites

И някак си случайно, Града блокира и хората побесняха.  :grin:

 

 

Според мен не е секцията за ляв завой виновна, а грешното изчисление на броячите за различните потоци.

Link to comment
Share on other sites

Според мен не е секцията за ляв завой виновна, а грешното изчисление на броячите за различните потоци.

 

Кой е казал, че секцията е виновна за нечие малоумие? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...