Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Не го приемам лично, изобщо дори. До сега така и не съм карал кола на ГАЗ. Просто не виждам нищо нередно.... в смисъл тия коли отдавна не са лъскачки с който можеш да парадираш някъде другаде освен пред Евридея в Тракия..... демек и на олио да ги карат все тая, отдавна не са бизнес/премиум лимузини а кочини на незнайни километри. 

Link to comment
Share on other sites

Нещо ви е мноо грешна логиката.... да говорим за 1-2 годишна кола с която някой се е изхвърлил и не може да я кара на Бенз е едно и до някъде мога да се съглася че е тъпо, но говорим за 10-15 годишен котор на незнайни километри и за "позьорство" няк'си ми се губи връзката..... особено пък са ми смешни хората обясняващи как е мноо глупаво да караш примерно А8 4.2 на ГАЗ щото тва била лимузина, а в същото време да търкалят Хюндай 1.6 примерно ма се тупат в гърдите че карали на Бенз.... гоУем праз.... 

 

Преди известно време обмислях закупуването на S4 4,2 което задължително щях да карам на Газ.... дали щеше да ми пука че ме мислите за позьор докато карам V8 и цената на 100км ми излиза колкото дизелов кашон който гори 10/100 ? 

Карането на бензин вместо на газ не е някакво геройство. Но дори примера със секънд хенд S4 4.2 - Ако човек иск да пести пари, защо се е набутал с такава кола на първо място, че след това да се ебава с нея? Поддръжката на такъв мотор и кола също води до по-високи разходи, та е безсмислено  да си говорим, че било по-разумно да се кара на газ, че да не горим пари просто за да кажем, че сме на бензин. Ако ще сме разумни, защо да е единствено за бензина?  Защото в този случай може да се каже - хвърляме пари просто за да кажем, че сме с V8 двигател

Може да съм си просто аз такъв, но ако ще правя нещо, предпочитам да е по правилният начин, или по-добре изобщо да не се захващам. 

Edited by ARPAnet
Link to comment
Share on other sites

На С4 4.2 аз бих сложил течна фаза газ, за да си е всичко както трябва. Без бутилки, без сменяне от бензин на газ. Чиста газ в резервоара на автомобила и това е. До колкото четох дори е по-добре за двигателя ако е на газова с течна фаза вместо на бензин.

Link to comment
Share on other sites

Ама какво значи "да пести пари" с газта??? Ама вие сериозно ли? Каквото и гориво да сложа, излиза от ауспуха във вид на изгорели газове. 

Единственото предназначение на горивото е да задвижи едни бутала и това е всичко. Дреме ми какво е горивото. Което е по-евтино, естествено, че ще карам на него. Да не съм луд да плащам два пъти повече за абсолютно ЕДНО И СЪЩО нещо.

Спирам си на колонката на газта кат' пич, зареждам до горе, давам 80лв и си заминавам.

За сметка на "срама" си: 

- карам американски джип с огромен двигател;

- не ме интересува дали вали сняг, дъжд, градушка - паля и заминавам; 

- когато ми трябва мощност, натискам педала и това нещо тръгва - независимо от 0км/ч или от 150км/ч нагоре; 

- катеря баири без да сменям първа-втора, без да гледам температури, и без да карам някой от пътниците да слиза да побутва отзад; 

- ръчки на скорости не ползвам, не сменям нищо и не ме интересува на коя предавка е колата; 

- не ме интересува дали някой тъпак ще ме изчеластри на светофара, защото първо неговата пластмаса ще се сгъне на три преди моята; 

- не закъсвам в кал и мокра трева като от клипчетата по-горе от БМВ форума /честно спуках се от смях/;

- бордюри, дупки, лашки - не ме интересуват; 

- получавам несравним комфорт с който и да е европейски щайгарник от този клас; 

- и не на последно място - любувам се на изключителния звук на осмака /макар и на газ, все си е същия, хаха/; 

Всичко това получавам на цената на горивото на една опел корса с горд собственик "бензинджия";

Link to comment
Share on other sites

В такива случаи Рачков от "Господари на ефира" се обажда с "Ай, честито!". :))

Не знам защо, но имам чувството, че всеки тук, който е с газова уредба (или смята в скоро време да сложи такава), някакси го приема лично. Няма нищо лошо в газта, стига да не се правиш на 'балон с топъл въздух', а за такива балони с въздух под налягане, Вокса може да ви говори с часове, понеже знае всяко едно нощно заведение в града. Така че нека не абсолютизираме нещата и не ги приравняваме към всички, защото приказката е за съвсем друго...

 

П.П. И не знам за каква "бензинджийска" гордост говорите - аз например просто не искам да си слагам бутилка в багажника, пък било дори и такава на мястото на резервната гума, както и не искам да си затормозявам живота с нови уредби и настройки, при положение, че колата ми е произведена фабрично да гори бензин, а и не карам по 10к километра всеки месец, та да не мога да си позволя бензиновите разходи...и от това ни най-малко не се чувствам горд или негорд - просто не искам и това е. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ето го и другия ми любим момент.

Защо когато някой си купи някаква кола, задължително трябва да е за да се прави на интересен пред еди кой си.. 

Ами това му харесва, това си е купил. Може да е 7-ца, може да е Ес класа, може и Ягуар, Ролс, Трабант, то си е негова работа, това му харесва по някакви си /лични/ причини, очаквания и търсения.  

И определено не е за да му каже някой "Ай честито". 

Много странна държава е това България. 

Link to comment
Share on other sites

Ама какво значи "да пести пари" с газта???..........

Значи, че се дават по-малко пари с газта. Което пестене изглежда странно в определени случаи. Целенасоченото взимане на огромен двг, само за да се газифицира след това е един от тези случаи. И не, не звучи по същият начин, нито пък е абсолютно едно и също дали се кара на газ или бензин, от техническа гледна точка.  

Иначе не разбрах от изброените кое точно е плюса на джипа? С изключение на бордюрите и дупките, но нз какво правиш по бордюрите, те не са за коли :))

 

Не е казано, че е за да се прави пред някого. Просто изглежда странно човек който е готов да си плаща премиум цените за удоволствието да кара 5/7ма серия (нови) или нещо аналогично, да реши да пести в крайна сметка от гориво. В нормалните страни, такъв клас коли  се взимат от хора които нямат проблеми да си ги позволят, и горивото им е последният проблем. Доста често вървят и с шофьор. Но в милата ни татковина, улиците ни са пълни с баварки, мерцедеси и нам какво, иначе сме били бедна държава :))

Edited by ARPAnet
Link to comment
Share on other sites

@vkirov, доста рядко пишеш във форума, та затова явно имаш и много любими моменти. Или продължаваш лично да приемаш нещата, или не схвана идеята на целия разговор, или и аз не знам какво точно си мислиш пишейки. Говорим за определена категория надувковци, които никой не отрича, че съществуват - ти такъв ли се чувстваш? Доколкото чета написаното от теб - явно не си такъв, само дето не мога да разбера защо продължаваш да отричаш съществуването на въпросната категория хора....

 

Както и да е, спирам да говоря по темата, защото явно някои не разбират смисъла да дискусията....

 

===================================

 

Да попитам нещо друго - някой от вас кара ли с различна ширина гуми на преден и заден мост? Имам предвид отзад една ширина, отпред друга...

Link to comment
Share on other sites

Злобила е много прав, кола на 10+ години хич пък не е кой знае какъв престиж. Какво като имала метан? Тя вече отдавна за нормалния свят е скрап, това че ние ги караме за "нови" си е наш проблем.

 

Както казва един приятел и на колелото си да мога, ще му сложа газова. Това, че имаш такава уредба не значи, че си броиш стотинките в джоба и пестиш за подръжка. За какво за 10+ годишен кошник да даваш маса пари за бензин, като може да даваш наполовина? Много ясно, че ще му сложиш газ/метан и ще караш. Иначе както каза един колега по-горе, не че ще спестиш пари ами за тея пари ще караш два пъти повече. Вижте ако е чисто нова S класа да и сложиш метан ясно, там е простотия ама за тея кошници колкото по-малко пари по-добре.

Link to comment
Share on other sites

Вижте ако е чисто нова S класа да и сложиш метан ясно...

 

Точно за тия ставаше дума...казах, че повече няма да пиша за това, ама само ще завърша - наскоро гледах в cars.bg една газифицирана S500 AMG 4x4. :)

Link to comment
Share on other sites

Добре де аз още не мога да схвана какъв е проблема?Мой приятел си дойде от Дания купи си чисто ново рено меган кабрио от магазина и директно го закара да му сложат ги Ловато на следващия ден.Комплексар ли е?Плати всичко в брой,в Дания дохода му позволява да кара на кавото си иска гориво...

 

Turn off this option! GT-I9505 Turn off this option!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Немо, стига вече - каква връзка по дяволите има рено мегана с това, дето говорим?? И каква връзка има твоят приятел с добрите датски доходи с групата хора, за които говорим тук? Ей точно заради такива необмислени реплики започват и доникъде не стигат споровете тук. :wtf:

Link to comment
Share on other sites

Всеки сам решава, но вярно малко е смешно Галакси С4-5 или Айфон 5 и т.н. с предплатена карта, но да не забравяме времената, когато тия същите уж говореха по телефона и той им звъннеше на ухото.

Та иначе и аз съм от тия дето сложиха газ, когато километража на колата показваше 10 км. пред магазина. Но все пак Шкода не е Бентли. Просто имам семейство и предпочитам средно едни 120 лева от разликата в горивата месечно да отиват там, а не по бензиностанциите.

Edited by downsoft
Link to comment
Share on other sites

Чакайте малко сега, сопрете се. Какво като е на газ колата? Която и да е. Ами има заводски Мерцедеси на газ или щото е Мерцедес, задължително на бензин? Ей го -> http://www.capital.bg/biznes/stoki_i_prodajbi/2012/04/05/1802818_mercedes_lansira_e-class_na_metan/

Не виждам какъв е проблемът. Като имам доходи, че да храня колата, какво ми пречи да ми излиза двойно по-евтино, още повече, че и заводски се предлага вече? И какво като имам Samsung Galaxy или IPhone, задължително ли трябва да плащам по 200лв. на месец? Иначе ще се развали или?

Плащам 30лв. на бизнес абонамент при Виваком и имам 1000 минути към всички, които ми стигат и дори около 100 остават? Или да мина на план 2000 минути, без да ми трябват, но нали имам Galaxy и ще се излагам само с 1000?

Щом мога да месец да давам 200лв. по-малко за гориво, не виждам защо да ги давам, при положение, че вървежът и мощността на колата са ми същите като на бензин...

Малко на мерене на пи*ки ми мяса. Имам E класа или BMW 7 и карам на бензин...?

По тая логика - като има някой E класа, като иде в магазина, да плаща двойно, нали има E класа и щом си я е позволи, трябва да плаща двойно, иначе резил...

Edited by Lucky Luciano
Link to comment
Share on other sites

Объркал си нещата. 

 

Тия е-клас и еС-клас са малолитражките в сегмента им. Хората ги купуват за служебни, за утрепване от км.

 

Тука, бай Гъзар си купува 7ма серия 4.4 литра бензин автомат и й боцва метанЯ... сещаш ли се къде е разликата?

Иначе съм 100% съгласен, че ако праскаш яко км ... газта си е нужна. Като ама да имаш доход под 1000лв и да си вземеш кола харчеща 30/100 само за да я дотикваш на газ до кафето си е често срещано.

Link to comment
Share on other sites

Проблема е че генерализирате и се опитвате да вместите всичко в някакви ваши рамки:S-класа или друга скъпа кола на газ=анатема...Айфон с предплатена карта било смешно и защо?!?Имам приятел който ползва точно тая комбинация с една подробност: предплатената му карта е заредена с повече пари отколкото болшинството с такива телефони плащат на месец като сметки....Така го кефи така го ползва,червив е с пари има няколко камиона и три коли...

 

Turn off this option! GT-I9505 Turn off this option!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Немо, какво би казал за случката - човек с джип HUMMER зарежда газ? Ако иска да икономисва, защо изобщо си е купил автомобил харчещ като ламя. Като нямаш пари вземи си някоя нормална кола - примерно Тойота аурис, ситроен ц4, рено меган и прочее. По начало марката БМВ е или за маниаци или за Гъзари (с главно Г). Ако искаш кола за дълъг път има много възможности, но отново джиповете не са измежду тях, освен ако не ти се налага да минаваш пресечени местности, и тогава отново не БМВ 5та серия би бил най-логичният избор. Като ти трябва за работа разни автомобили като Пежо Партнер са безкрайно по-удобни за товарене от произволен джип и т.н.

 

И да - селско е да си купиш луксозен автомобил и да го газифицираш. Издава селски характер и обикновенно е свързано с факта, че цацаджийницата в Созопол (или Несебър) е имала силен сезон и си успял да спестиш малко пари и си ги хвърлил за автомобил с който да се перчиш, но естествено зимата тази цацаджийница не работи и бензина ти идва много скъпо. Ей това издава БМВ 5ца на газ. Както и произволен друг луксозен автомобил на газ или метан.

Link to comment
Share on other sites

А когато въпросният луксозен автомобил е така от завода? Примерно отиваш да си купиш нов Авенсис и ти го предлагат със заводска газова уредба? Ще я изхвърлиш и ще караш на бензин или?

Като един познат - на техните фирмата купиха 3 чисто нови VW Caddy Еco или както там се води метановия вариант. Тиквеникът упорито кара само на бензин... Срам го било да зарежда на метанстанцията и метанът бил за заводите... Иди му обясни колко е прост... Иначе през два дни сипва по 30лв. бензин...

Аз не виждам нищо ненормално на която и кола да е, да се сложи алтернативно гориво, но също не виждам смисъл изобщо от покупката на Хамър, не заради разхода, а защото е адски грозен, според мен и изобщо ако ще със 100+ октана да се кара, това е комплексарски автомобил - лично мнение.

Link to comment
Share on other sites

На С4 4.2 аз бих сложил течна фаза газ, за да си е всичко както трябва. Без бутилки, без сменяне от бензин на газ. Чиста газ в резервоара на автомобила и това е. До колкото четох дори е по-добре за двигателя ако е на газова с течна фаза вместо на бензин.

 

ГИ на течна фаза не означава че наливаш газта в резервоара...... :nugget:

иначе на теория може и да казват че е по-добре но няма как да е по-добре , Газта гори с по-висока температура, отделно от това тази в БГ е с прекалено много серни примеси които рано или късно ебаат мамата на двигателя , естествено ако ГИ-то е монтирано качествено и не си се изциганил проблемите са сведени до минимум. 

 

Карането на бензин вместо на газ не е някакво геройство. Но дори примера със секънд хенд S4 4.2 - Ако човек иск да пести пари, защо се е набутал с такава кола на първо място, че след това да се ебава с нея? Поддръжката на такъв мотор и кола също води до по-високи разходи, та е безсмислено  да си говорим, че било по-разумно да се кара на газ, че да не горим пари просто за да кажем, че сме на бензин. Ако ще сме разумни, защо да е единствено за бензина?  Защото в този случай може да се каже - хвърляме пари просто за да кажем, че сме с V8 двигател

Може да съм си просто аз такъв, но ако ще правя нещо, предпочитам да е по правилният начин, или по-добре изобщо да не се захващам. 

 

 

Значи, че се дават по-малко пари с газта. Което пестене изглежда странно в определени случаи. Целенасоченото взимане на огромен двг, само за да се газифицира след това е един от тези случаи. И не, не звучи по същият начин, нито пък е абсолютно едно и също дали се кара на газ или бензин, от техническа гледна точка.  

Иначе не разбрах от изброените кое точно е плюса на джипа? С изключение на бордюрите и дупките, но нз какво правиш по бордюрите, те не са за коли :))

 

Не е казано, че е за да се прави пред някого. Просто изглежда странно човек който е готов да си плаща премиум цените за удоволствието да кара 5/7ма серия (нови) или нещо аналогично, да реши да пести в крайна сметка от гориво. В нормалните страни, такъв клас коли  се взимат от хора които нямат проблеми да си ги позволят, и горивото им е последният проблем. Доста често вървят и с шофьор. Но в милата ни татковина, улиците ни са пълни с баварки, мерцедеси и нам какво, иначе сме били бедна държава :))

 

Понеже спомена "нормалните" държави само да те светна че там има доста 7ци 8ци, Кайени и V8-ци на ГИ щото хората си ценят парите. Никъде освен в България не гледат на човек като на стотинкаджия само щото кара на Газ , само в БГ е приета тая мантра щом караш нова кола с ГИ значи си скъсаняк неземен който се е изхвърлил а в повечето случаи не е така. Разбира се има и случаи в които хората се изхвърлят но масово не е така. А защо V8 ли - ми щото като му се сложи на тоя V8 едно хубаво ГИ за 2-2.5К колата върви точно колкото на бенз и харчи изразено в пари точно колкото средностатистически дизел 2-2.5Л - 10/100 , само че разликата е че докато някой си кара V8-цата и се наслаждава на песента на двигателя тоя с "икономичният" дизел се дави в собствените си сажди и цъка как тоя с 4.2-ката е шупляк щом кара на ГАЗ..... и стига сте повтаряли заучени фразички колко бил скъп В8 за поддръжка щото изобщо не е така, един съвременен дизел 2.0л може да излезе много по-скъп. 

 

 

 

 

 

 

Дедо,дедо..... що ги пишеш тия глупости бе човек ? Селско било буахахахха, ако бЕх взел S4-ката с радост щЕх да слизам всеки ден до колата си щото под капака кротко лежи едно 4.2 което радва всичко в мен в момента в който врътна ключа, демек щЕх да карам кола която ме радва а не поредната скучна Тойота/Ситроен или там квото ти е кеф. И кво излиза накрая щЕх да карам С4 и да ми излиза 100км в пари точно колкото на тебе ти излиза с Тойотата ? Тъпо е да..... 

Edited by zlobil
Link to comment
Share on other sites

Напълно съм съгласен, че един съвременен дизел 2.0 е в пъти по-скъп за подръжка от V8. Наистина и в Европа много добре знаят как да си пестят парите. Само в БГ е тая мания като имаш малко по-високи доходи да си в последен модел БМВ, Мерцедес или Ауди.

 

Например в Италия имам познат с 8000 декара ябълки, с 5000 декара лозя, собствен хотел с винарска изба и каращ Опел Зефера. Виж ако беше Българин отпред щеше да има най-малко S класа и 2 3 Поршета, Ферарита. Само субсидията му за година достига милион евра.

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

А когато въпросният луксозен автомобил е така от завода? Примерно отиваш да си купиш нов Авенсис и ти го предлагат със заводска газова уредба? Ще я изхвърлиш и ще караш на бензин или?

Откога Авенсис стана луксозен автомобил?

 

Като един познат - на техните фирмата купиха 3 чисто нови VW Caddy Еco или както там се води метановия вариант. Тиквеникът упорито кара само на бензин... Срам го било да зарежда на метанстанцията и метанът бил за заводите... Иди му обясни колко е прост... Иначе през два дни сипва по 30лв. бензин...

Аз не виждам нищо ненормално на която и кола да е, да се сложи алтернативно гориво, но също не виждам смисъл изобщо от покупката на Хамър, не заради разхода, а защото е адски грозен, според мен и изобщо ако ще със 100+ октана да се кара, това е комплексарски автомобил - лично мнение.

VW Caddy Еco също не е гъзарски автомобил, и дори на бензин не харчи кой знае колко. Не е същото като да вземеш 300+ коня луксозен автомобил и да го газифицираш

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...