Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Аз си оправям където мога сам колата, точно щото знам що за стока са БГ майсторите. До сега не съм попадал на сервиз дето всичко да изпипват от до, да има дето на 90% оправят ама има едни 10 дето си оставят. Я си му казал някоя гарнитура да смени, те забравили, я третия колега дето бил барал по колата забравил да завие тоя винт или го бил изгубил, я си му казал да сменя нещо, той обаче решил, че то можело да кара още. От 10 години подържам личен автомобил, но и от преди това съм карал баща ми по сервизи знам как е положението имам достатъчно опит не само личен. Само в БГ съм виждал лампа за еърбег да се изключва като с дрелка пробиеш стъклото на таблото и чупиш лампата...

 

П.П. Какво станало с Овъдрайв? Не си пием кафето с него всеки ден, няма как да знаем...

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Да ви кажа и по официалните сервизи понякога е трагично положението. Не винаги и не за всичко, но лично съм хващал разни официални сервизи в сериозни издънки. Винаги едно на ум трябва да има човек.

Link to comment
Share on other sites

Ама айде да не намесваме в разговори за "самолети" гаражни майстори, дето са свикнали да ремонтират днешните лади и москвичи. А говорейки за монтьорите на запад, там е по-скъпо да поддържаш стар автомобил, от колкото нов и си има причина за това - специализиран труд.

 

Винаги, навсякъде ще има черни овце, оставени ръце, несвършена работа и така нататък. Въпросът е в отношението свършена-несвършена работа. Ако на запад отношението е 95 към 5 в полза на свършената, то тук е 60-40. Винаги си имаш едно на ум и си гледаш колата дали е наред, когато я вземеш от сервиз, защото при нас гаранции няма, докато по белите страни хората дават гаранция и ако има проблем - ходиш и им връщаш колата да си свършат работата.

 

За Овърдрайв - да, не си го пием там, но пък шансът да я оправят тая теслА е доса по-голям, от колкото в сервиза на Бай Кънчо дето е на Горно Нанадолнище №10, срещу бившия Хоремаг, до бозаджиницата в село Широкогащово... Нищо лично към човека, но на него бих си поверил Голф 2-ката, а не Трамвая за 200 бона...

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

Браво! Два примера с гаражни селяни и в България няма професионалисти! Желязна логика! :Facepalm:

На дядо ти може и да е бил гаражен, но не виждам къде дъм написал, че и другите са гаражни...

 

Всеки може да ти смени филтъра и маслото. Това и сам можеш да си го направиш даже.

 

Проблема идва, когато искаш да оправиш нещо по-специфично на по-рядка кола.

 

Една лампа на един Лексус никой в представителството на Тойота не знаеше как да я изключи и защо свети. И в Пловдив и в Пазарджик, че в Пазарджик били по-големите професионалисти. 5 пъти го карахме. Накрая един гаражен я оправи някакси.

 

Специалистите в официалния казаха така да си я караме, щото нямало проблем.

 

Или и тоя пример е за гаражен сервиз? То всичко дето ти не ходиш в него е гаражен сервиз, дори и официалните.

 

Подобна на твоята Шкода караше всеки таксиметър по едно време. Сега май са извън годините. Нормално е да ги знаят на изуст. Нали трябва да могат на сън да я оправят.

 

И преди да си започнал да се плядкаш по челото, знам че са различен клас, но все пак си имат сходности.

Link to comment
Share on other sites

Душички, мен в официалния представител на ФИАТ за изгорял датчик на коляновия вал ме пратиха при автоджамбазин да ми махне имобилайзера. Бях зеленичък още и не бях попрочел това и онова. Махнах имобилайзера(после и крушката, за да не свети чека и така я продадох) щото ми беше толкова акъла. Проблема се реши с датчик за 60 лв при хората в Кастрола. Ти да видиш. Ако карате БМВ или Мерцедес - само при тях. И другите марки ги кльопат много.

 

едит: тогава за въпросния датчик беше ебати проблема. Никой не можеше да разбере кво се случва. За миг си помислих, че карам Бугати от 20-те :D

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Проблема с представителите в БГ е огромен, поне при БМВ. Пълни 0ли са в 90% и винаги гледат да те навътрят.

 

Относно сервизите... Имаше случай с последната автоматична кутия на 7ма серия RN performance я рязглабят и сглабят, а представителя още не били получи инструкции за нея. Ся, че тоя сервиз и за него вече се говори, че се шири пълен непрофесионализъм...

 

Проблема на всичко в БГ е липсата на нормално развитие. Тука не знаем що е добре да си в браншова организация освен за далавери. Няма самоорганизация.

 

Рязчитаме на конкретен човек. Все едно е господ.

 

И аз така правя, само в един сервиз си карам колата, знам как работят и какво мога да очаквам и тва е.

Link to comment
Share on other sites

Ангеле, ти си станал просто пълна трагедия... Няма какво да говоря изобщо, почваш да ми приличаш на Пазу. За разлика от тебе и твоята Алфа, аз поддържам 5 различни автомобила, години наред съм поддържал и служебни коли, бусове, чак до 12 тонен камион. За по-големите не се обаждам, защото нямам сериозен опит. Смешките ги разправяй някъде другаде. Сервизът на Тойота в Пазарджик е по-зле от повечето квартални майстори. Аз съм минал оттам през 97-ма още с моя Тойота и  МНОГО добре знам какво представляват. Ако ще броим тук калпави сервизи, бая време ще изкараме. Само да не си помислиш, че ще тръгна насреща да ти изброявам кадърните сервизи с професионалисти, в какъвто явно не си влизал. Само че там не се минава за 50-100 лева, както в гаражчето на Мунчо. И никъде не съм казвал, че това са непременно официални сервизи, където, както каза Иван, понякога страшни неща може да се видят... 

Link to comment
Share on other sites

Ама това е много относително! Правилния човек, кадърен и начетен, дали ще седи в гаража или ще има голямо хале е без значение. Всеки модел автомобил идва с един тон документация, микрокаталози и план за обслужване по км. пробег! Проблеми се диагностицират и се оправят стъпка по стъпка по документация. Човек с техническо мислене и достатъчно работлив би се справил със задачата. Отделен е въпроса Ганьо колко обича да чете и как с чук и тел се оправя всичко. Не защитавам нито едните нито другите, както има черни овце в двата полюса, така има и кадърни хора в гаражи и големи сервизи. Но кадърните в големите сервизи намаляват, от факта, че за 700-800 лв. никой кадърен няма да седи и да лижи гъза на шефа, вместо това си започва собствен бизнес...

Link to comment
Share on other sites

В интерес на истината, официалните сервизи би трябвало да следват стандартни процедури описани от производителя. Съответно, всякакви изпълнения, които може да си ги позволи гаражен гуру (в добрия смисъл) там няма как да се изпълнят. Това обективно води до следните неща - някои неща са нерационални, от там хората изглеждат некомпетентни; ремонта там е по-скъп, понякога в пъти. Тук вече всичко опира до производителя, но е ясно че интересите им се разминават с тези на редовия шофьор, макар че след кризата наблюдавам лека промяна в начина на мислене в индурстрията.

Edited by JDFU
Link to comment
Share on other sites

За процедурите ясно... Ама тия хубавци масово не ги спазват. То там е проблема. И ги мързи да прочетат 3 мейла и да видят 2 пдф-а, вместо след това да гледат като телета.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Видене, защо продължаваш да се обръщаш към мен, при положение, че няколко човека са на същото мнение като моето? Ти изобщо знаеш ли каква позиция поддържаш?

Link to comment
Share on other sites

Разбира се, че знам - позиция против глупостта, че в България нямало компетентни сервизи и специалисти и всички са гаражни селски беци, разбиращи от Голф и БМВ на 10+ години. Ти май забрави какво си казал. 

Link to comment
Share on other sites

Друг проблем...джентълмени... имам мнооооооого финни драскотини на челния джам, толкова финни, че само като пекне слънцето през джама и се виждат хубаво.

 

Четох разни "форуми" и хората твърдят, че само с минаване със стоманена вълна "0000" това нещо изчезва, а за да сме 100% сигурни с леко минаване с полираща паста на ръка вече е перфектно. Никога не съм ползвал стоманена вълна за полиране ама някакси не ми се струва безопасно да търкам с такова нещо по стъклата - въпреки, че видях, че тая "0000" я дават за финално полиране.

 

Идеи?

Link to comment
Share on other sites

Друг проблем...джентълмени... имам мнооооооого финни драскотини на челния джам, толкова финни, че само като пекне слънцето през джама и се виждат хубаво.

 

Четох разни "форуми" и хората твърдят, че само с минаване със стоманена вълна "0000" това нещо изчезва, а за да сме 100% сигурни с леко минаване с полираща паста на ръка вече е перфектно. Никога не съм ползвал стоманена вълна за полиране ама някакси не ми се струва безопасно да търкам с такова нещо по стъклата - въпреки, че видях, че тая "0000" я дават за финално полиране.

 

Идеи?

 

Със стоманена вълна може и да стане...ако е пластмаса примерно. За джам - ту партс. Най-добре да говориш с Бухала - той се занимава с полиране на всякакви неща и ако той не може да ти помогне, значи проблемът се решава с нов прозорец ;)

Link to comment
Share on other sites

Разбира се, че знам - позиция против глупостта, че в България нямало компетентни сервизи и специалисти и всички са гаражни селски беци, разбиращи от Голф и БМВ на 10+ години. Ти май забрави какво си казал. 

 

Никога не съм генерализирал по подобен начин. Чел си през редовете.

Link to comment
Share on other sites

Всички официални сервизи са пълен гъз ;) На един пич му бяха сменили блока и му беше изтекла гаранцията докато е била колата в сервиза,та му го бяха набили слонски ;) 

Link to comment
Share on other sites

WOW, а всичката тази разгорещена дискусия тръгна от една Tesla Model S за 200 бона. :lol:

 

Която иначе струва 60к $  :laughing:

 

Ангеле, миличък, сам си прочети писаното. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Нещо да знаете за накладки EBC ? Уж са английски произведени в Англия.На едно място ги хвалят на друго ги плюят  :online2long:

Link to comment
Share on other sites

Доста са добри, доколкото можеш с накладка да подобриш спирането те са отличен избор.

 

Въпроса е са подбереш правилната накладка. Повечето в БМВ форум не препоръчват различни от редстъф/грийнстъф за ежедневно каране, но ти си знаеш.

Link to comment
Share on other sites

Е сигурно,но те карат мощни коли ;) Моята не върви много :D

едит:Номера е да не скърцат и да не ми идат дисковете.Пък и за тая цена надали ще има по-добро.С обща поръчка идват към 50лв ultimax

Edited by kotora
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...