Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

57 minutes ago, DON_CHEFO said:

 

Здравей, Ангеле... Понеже ме питаше кой ме бил задължавал за ватманските БОКЛУЦИ. (мислих, че се шегуваш) 

 

И при вас идва, няма да се плашиш. Кура винаги е с дебели вени и винаги на нас го дават да му се радваме. 


Пак не виждам кой те задължава. Този говори за камиони.

 

Не знам как не си разбрал още, но аз предпочитам да съм пешеходец през по-голямата част от ежедневието си, та кура с дебелите вени ще е за тия дето не могат да идат с 2 чанти на 400 метра да си пазаруват. :D 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 13.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

52 minutes ago, w00x said:


Пак не виждам кой те задължава. Този говори за камиони.

 

Не знам как не си разбрал още, но аз предпочитам да съм пешеходец през по-голямата част от ежедневието си, та кура с дебелите вени ще е за тия дето не могат да идат с 2 чанти на 400 метра да си пазаруват. :D 

Не влизай никога в политиката ;). Ако можеш да издържиш на моето ежедневие без кола за 1 ден.. В това число и пазар - ще ти подаря 10 пъти теглото ти в злато, 10 пъти в платина и 10 пъти в диаманти. 

 

Едит. Ще добавя и 100 кила пари ;)

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

  

8 minutes ago, DON_CHEFO said:

Не влизай никога в политиката ;). Ако можеш да издържиш на моето ежедневие без кола за 1 ден.. В това число и пазар - ще ти подаря 10 пъти теглото ти в злато, 10 пъти в платина и 10 пъти в диаманти. 

 

Ти си се нахакал в държава, в която колата е по-важна от това да ти функционират краката, какво да обсъждаме повече?

В Пловдив съвсем спокойно можеш да си живееш без автомобил. Моят го карам 90% извънградско. През другото време седи паркиран.

И не говорим за хора, които наистина имат нужда от автомобил за работата си, без значение в коя държава. Говорим за тези, които ползват автомобил за пътувания, които могат да се извършат и без автомобил.

Не в САЩ. Там градоустройството е такова, че е невъзможно да функционираш без автомобил в голяма част от страната.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Antares said:

Аз предполагам, че немалка част от предварително платилите го ще се опитат да си получат парите обратно. Според мен с тоя киберфък Мъск повтаря историята на Vector Motors и техните супер иновативни суперколи...

Hype-a продава, маркетинга им работи не лошо. Поне към момента са нарицателното за ел. автомобили. Дори тук сме на "ами иди си купи Тесла". И като компания струват много повече от конкуренцията.

В този контекст имат пространство да загубят позиции и въпреки това да продължат да са важен играч на пазара. 

Лично на мен са ми интересни. Има неща които въведоха които очаквам всички да правят сега. Като предния багажнил, frunk-a. Гледах на Мерцедес EQE-то и първата ми реакция беше - а къде е frunk-a? 

 

А Мъск може да е всякакъв,  но има визия и бизнес нюх. Може да звучи досадно, но успява да е disruptor в няколко индустрии. Евала за което. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, DON_CHEFO said:

По какво си приличат задника на демократ/тесладжия и стара Тойота? They both are leaking trans fluid. :D

Стефчо, не знам къде ги четеш тия уникални глупости, но Илон Мъск е последния човек на тая земя, който може да мине за демократ. Плюс това, самия той премести централата на Тесла от Калифорния в Тексас, където се радва на огромна маса от почитатели. Да повторим, става въпрос за щата Тексас. Излез от филма, в който си се набутал. :lol:

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Godfather said:

Стефчо, не знам къде ги четеш тия уникални глупости, но Илон Мъск е последния човек на тая земя, който може да мине за демократ. Плюс това, самия той премести централата на Тесла от Калифорния в Тексас, където се радва на огромна маса от почитатели. Да повторим, става въпрос за щата Тексас. Излез от филма, в който си се набутал. :lol:

Мъск? Баш за Мъск ме е еня. Грес майка и тва е. 

 

Нали не трябва да си обясняваме 1000 проценовата истина (то не е шега вече) за демотата и лгбрастите... Просто добавих и ватманлъците от мен щот си е същата хуйня. Все го взимат с полуоскоте до след каретата.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Мести се заради данъци и че му правят сечено за фабриките. Нещо такова беше. Изцяло по финансови интереси. 

Link to comment
Share on other sites

Един пример от снощи. Автор и потърпевш е Манол Пейков.

 

Quote

Днес, 950 дни след като се сдобих с електрическото си пежо 2008е, след 50,000 изминати километра (всеки от тях – с нескрито удоволствие), около 7,500 спестени лева от гориво и бог знае колко спестени главоболия от талончета за паркиране, за първи път закъсах на път.

На излизане от София след премиерата на "Случаят Джем" говорих по телефона (с хендс фрий, разбира се) и се разсеях, а когато си дадох сметка за това, беше късно да обърна колата.

Хартисах на десет километра преди зарядната станция на Ихтиман точно в 21 часа и 26 минути (колата спря на 32-рия километър, а мотела е на 42-рия) и звъннах на колежката Зори да ме спасява.

Тя пристигна след около час с двама левенти и товарна платформа. Още час пробвахме да включим колата на свободна предавка – безуспешно. След дълго ровене в интернет и гледане на дузина ненужни клипчета, най-накрая се свързах с техник онлайн – не къде да е, а в Обединеното кралство! – и срещу пет английски лири проведох смислен разговор, от който разбрах, че единственото ми спасение са ролки, които да бъдат поставени под колата, след като бъде вдигната с крик. Уви, товарната платформа не разполагаше с такива.

Момчетата запалиха платформата и отскочиха до близката бензиностанцив, откъдето извикаха друга платформа, която пристигна още час и нещо по-късно – вече с ролки. (Програмата "Пежо Асистънс", рекламирана като 24-часова и напълно безплатна при аварии, се оказа безпомощна в моя случай – първо ми съобщиха, че разредената батерия не е включена в безплатната им програма и могат да помогнат само срещу заплащане; след като се съгласих, те разпитаха за подробности, а после прелюбезно се извиниха, че наличната им платформа... не разполагала с ролки.)

И така, точно четири часа и половина след "аварията", колата ми е чинно занесена до зарядната станция ма десет километра надолу по магистралата – срещу 420 лева, които, струва ми се, съвсем реалистично отразяват хвърленото усилие по идването от София по никое време, товарене, разтоварване и връщането до София в още по-никое време.

В момента седя в бензиностанцията, чакам колата да се зареди и си разнообразявам нощта, като ви разказвам всичко това.

Успокоявам се с мисълта, че на човек рано или късно му се случва нещо подобно – и е най-добре да му се случи в момент, кофато не бърза за никъде. <3

Но ако все пак решите да трупате опит в тази насока – за препоръчване е да го направите виртуално (например като прочетете поста ми и си вземете съответната поука) а не на терен. <3 <3

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, DON_CHEFO said:

Все го взимат с полуоскоте до след каретата.

Ае Стефо имаш ли да ни признаваш нещо? Не се притеснявай, тук е безопасно пространство ;)

То не беше гей порно, с вени без вени, полуоски, не познавам друг който да говори толкова за пишки. 

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, netrootbg said:

Един пример от снощи. Автор и потърпевш е Манол Пейков.


Тамън и аз го изплясках това (източник), сега трия поста :lol:

Абе и на мен ми се е случвало да викам платформа, ама беше с далеч по-малко стъпки (и разходи)...
Та май до там със спора за свободната скорост на електричките :lol:

  

n-та редакция - от същия пост коментар:
 

Quote

На Хюндай Коната имам в ръководството специален текст, че когато голямата батерия “умре” на 0, “малката” батерия ми дава възможност да “светя” (буквално), да сменям скорости и да правя кратки маневри до 8 м, след което отново “замирам”. Имах възможност да го пробвам веднъж, и се оказа, че работи точно така. Даже си признавам, че с тези “припълзявания” от по 8 м, успях да се добера и до колонката (просто обикалях около една за да видя какво ще стане )

Явно е въпрос на френски коли :]]]

Edited by Antares
Link to comment
Share on other sites

А представи си преди да се е предлагала услугата “платформа” какво е било за всякакви автомобили…

 

Проблемът в случая не е с технологията на автомобила, а с липсата на подготвеност на сервизиращите я. И с гениалното решение на производителя да не сложи свободна предавка. Нещо като гениалното решение на Алфа Ромео например, за смяната на крушката на фара при някои модели да се сваля целия фар. Това означава ли, че крушка на фар се сменя трудно по подразбиране? Ми не. Само ако караш някои модели на Алфа Ромео.

 

И за американските тоталки внасяни и карани в Европа се чака понякога по 2 месеца да ти дойде едно уплътнение ако същото не е използвано в някой автомобил за европейския пазар, но това не виждам да се споменава като негатив.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, w00x said:

Нещо като гениалното решение на Алфа Ромео например, за смяната на крушката на фара при някои модели да се сваля целия фар. Това означава ли, че крушка на фар се сменя трудно по подразбиране? Ми не. Само ако караш някои модели на Алфа Ромео.

Фиат Стило бият тогава Алфите. Смяна на крушката започва със сваляне на корите под предния калник и се продължава нататък, което без подемник ще е интересно занимание. Не го вярвах докато не гледах клипчета в ютуб добре, че не беше моя колата...

Link to comment
Share on other sites

Като ще продължаваме темата, това е много интересен материал (след като видях наводнението в Дубай) - An Ev Battery Engineer From A Major Carmaker Explains Why Flooded Evs Catch On Fire. Батериите са ниско - много по-малко ниво на водата е достатъчно за да ги достигне. Уплътненията не издържат, разграждат се след време. Поради опасност от пoжар не може да караш преди да бъде прегледана основно от специалист. Обичайно стават 'тоталки'.

 

Пожарникарите от North Collier Fire Rescue District в случай на запалила се EV (видео - facebook). "These vehicles have been submerged in salt water ... and can potentially be serious fire hazards"

 

Няма полза за се полива с пяна или вода под капака или в купето - огънят пак си продължава. Повдигат я, охлаждат я отдолу и цялата процедура за да са сигурни, че няма да се запали отново, продължава часове.

 

Добре, че повечето коли са обикновени.

 

Иначе и на пожарникари и вода няма да могат да смогнат, освен останалото...

 

 

 

 

 

 

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, UzITo said:

Фиат Стило бият тогава Алфите. Смяна на крушката започва със сваляне на корите под предния калник и се продължава нататък, което без подемник ще е интересно занимание. Не го вярвах докато не гледах клипчета в ютуб добре, че не беше моя колата...


Не, същото е.
Корите под калниците > бронята > фара > сменяш крушката и започваш обратната процедурата по сглобяването.

Link to comment
Share on other sites

Всъщност цялата драма в този конкретен случай даже не започва от "технологията на автомобила", а със залюхания му собственик, който тръгва от София за Пловдив с гориво в червеното ( в случая заряд на батерията). Просто като знаеш, че караш гейска електричка, още повече па френска, ем не тръгваш на път с 5% батерия. As simple as that! В тази ситуация този същия щеше и с бензинова кола да закъса по същия начин. 

 

Иначе, извън контекста на случката, по принцип това е начина за еволюция на дадена технология: като се събере достатъчно критична маса хора, които са прекарали 4 часа на магистралата в опити да си качат електрическата кола на платформа и които са дали достатъчно гласност на случаите, би следвало даже и на неадекватните френски инжинери да им светне лампата и да вкарат тъпата свободна скорост в серийното производство.  И така, лека-полека като се изчистят повечето детски болести, след 20 години може и да замязат горе-долу на истински коли. После чакаме още 10 години, за да ги докарат "нов внос" в състояние на полуразпад по автокъщите преди Труд  за по 3 иляди леа че да си ги купим и ние :lol: 

Edited by deus_pld
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, deus_pld said:

Всъщност цялата драма...


To в случая не е даже и драма на електричките, а на съвременните политики в автомобилостроенето. Бях чел за няколко случая на объркан софтуерен ъпдейт, при който колата става неизползваема. Като човек с опит в IT сферата - никой не може да ме убеди, че не може да се направи процедура за автоматично възстановяване на състоянието преди update. Просто някой е решил да е така и за превключването на Пейков и за ъпдейтите. Най малкото силно се съмнявам да е невъзможно да сложиш един механичен превключвател, с който скоростната кутия да може да се "ресетне" до неутрална/паркинг.

Link to comment
Share on other sites

Механично може да се направи, но все пак трябва малко ток, защото на практика електричарките нямат скоростна кутия.

Link to comment
Share on other sites

Щом другите производители са намерили начин, значи начин има. Просто Пежо са го пропуснали. :D

Нещо хубавото в случая с такива автомобили е, че подобна функционалност вероятно може да се добави със софтуерен ъпдейт.

 

20 minutes ago, Antares said:


To в случая не е даже и драма на електричките, а на съвременните политики в автомобилостроенето. Бях чел за няколко случая на объркан софтуерен ъпдейт, при който колата става неизползваема.

 

Такива случаи има и с модерни нормални автомобили. Общо взето, колкото повече автомобилите стават софтуерен продукт, толкова по-малко доверие започвам да им имам откъм надеждност.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, w00x said:

Общо взето, колкото повече автомобилите стават софтуерен продукт, толкова по-малко доверие започвам да им имам откъм надеждност.

+123100101

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, w00x said:

Такива случаи има и с модерни нормални автомобили. Общо взето, колкото повече автомобилите стават софтуерен продукт, толкова по-малко доверие започвам да им имам откъм надеждност.

 

Така наречените в момента 'модерни автомобили' 'с много софтуер' и 'EV' са на практика в етапа старост на продукта МПС.

 

Така че много ясно, че ще имат много повече проблеми и ограничения - защото представляват последния стадий на развитие, където вече постигнатото хубаво качество и готови работещи решения се развалят.

 

Условно в икономиката всеки продукт се разделя във времето на четири етапа:

  1. раждане (въвеждане)
  2. младост (разтеж)
  3. зрялост (устойчиво развитие)
  4. старост (спад)

 

Хората, които разбират този елементарен принцип (жизнен цикъл) в икономиката, избягват първия и последния етап, и ползват стоки от втория и третия.

 

Затова нормалните коли на вторичния пазар си качиха толкова много цената в последно време.

 

И затова 'модерните коли' и 'EV' се обезценяват по-бързо.


 

 

 

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, ARPAnet said:

Ае Стефо имаш ли да ни признаваш нещо? Не се притеснявай, тук е безопасно пространство ;)

То не беше гей порно, с вени без вени, полуоски, не познавам друг който да говори толкова за пишки. 

Я, първия засегнат. Което е и нормално с оглед на лгбрастизма. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DON_CHEFO said:

Я, първия засегнат. Което е и нормално с оглед на лгбрастизма. 

Засегнат ? Нищо такова,  просто за сефте виждам такъв интерес към пишки от "не гей" :) Та питам :)

 

А горната история би била доста по-кратка ако този с платформата беше подготвен за по-модерни коли :)

Link to comment
Share on other sites

Румънците ме кефят, техните фирми ми продават онлайн от тяхната платформа, после SameDay ми карат стоката с Дачия :D 

 

Link to comment
Share on other sites

А мен ме разочароваха, защото поръчката ми трябваше да пристигне днес, а тя два дена пътува из Румъния... Може би с Дачия :lol:

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...