Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

14 minutes ago, Antares said:


Много малка част от маршрутите, които карам имат близост с автомобилния трафик. Полагам сериозни усилия да е така. А дори и още като ходих в офис поспрях с колоезденето из града, най-малкото щото видях какво изхвърлих със стария филтър на маската ми. И далеч не са само колите, щото много ясно виждам какво дишам в лъча на челника си вечерно време през зимата. Особено ясно се вижда из малките улички около @jozo, където зимата като отвориш прозореца и в стаята ти замирисва на въглища. Та тук и аз мога да внеса "практически опит".


Печките са друг въпрос. Но да разбирам ли, че споделяш мнението ми за ефекта на автомобилите с ДВГ върху качеството на въздуха в градската среда?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 13.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

13 minutes ago, w00x said:

Печките са друг въпрос. Но да разбирам ли, че споделяш мнението ми за ефекта на автомобилите с ДВГ върху качеството на въздуха в градската среда?


Чакай с'я, ти идиот ли се опитваш да ме изкараш? Някъде някога да съм писал, че автомобилите не замърсяват? Не разбирам защо се опитваш да ми сложиш думи в устата - никога не съм го казвал и никога няма да го кажа. Не знам вече на какъв език трябва да се изразявам. Ще пробвам с мандарин:

我想说的是,我不认为电动汽车是完美的解决方案,而且我不喜欢他们的电池技术。

Link to comment
Share on other sites

  

24 minutes ago, Mockingbird said:

Честито! И аз го мисля.. защо си предпочел “обратен” багажник? По-къс покрив?!

Какво означава "обратен" багажник?

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Mockingbird said:

Велосипеда е наопаки.

Слага се по-лесно (може би и по-бързо), хваща се в пъти по-стабилно, малко по-аеродинамично е колелото.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Antares said:


Много малка част от маршрутите, които карам имат близост с автомобилния трафик. Полагам сериозни усилия да е така. А дори и още като ходих в офис поспрях с колоезденето из града, най-малкото щото видях какво изхвърлих със стария филтър на маската ми. И далеч не са само колите, щото много ясно виждам какво дишам в лъча на челника си вечерно време през зимата. Особено ясно се вижда из малките улички около @jozo, където зимата като отвориш прозореца и в стаята ти замирисва на въглища. Та тук и аз мога да внеса "практически опит".

 

То сега е по-добре, останаха единици къщи и голяма част от тях не са на твърдо гориво, представи си какво беше едно време. 

 

Тея дни като се затопли и трафика стана някакъв ужас. По мои наблюдения в топлото време се движат много повече автомобили, отколкото зимата като е студено. Обаче чудо на чудесата, за мръсен въздух се говори все зимата!?! Та ясно е, че мръсотията не е от колите, ама нали трябва да се правим на много ЕКО.... Същата работа и с електричките, много са ЕКО щото въглищата дето ги горят не са в центъра на София или на Виена например, останалото производство също. Нали е другаде, значи всичко е ТОК.

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, jozo said:

Обаче чудо на чудесата, за мръсен въздух се говори все зимата!?! Та ясно е, че мръсотията не е от колите, ама нали трябва да се правим на много ЕКО.

Има разлика, студения въздух е по-плътен и бавен, задържайки замърсителите на едно място по-дълго време. Съответно се чувстват повече, от там и оплакванията.

Подобно е и при мъгли. 

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, jozo said:

Тея дни като се затопли и трафика стана някакъв ужас. По мои наблюдения в топлото време се движат много повече автомобили, отколкото зимата като е студено. Обаче чудо на чудесата, за мръсен въздух се говори все зимата!?! Та ясно е, че мръсотията не е от колите, ама нали трябва да се правим на много ЕКО.... Същата работа и с електричките, много са ЕКО щото въглищата дето ги горят не са в центъра на София или на Виена например, останалото производство също. Нали е другаде, значи всичко е ТОК.

 

Ти само от новините ли се информираш за случващото се около теб?

 

Кой трябва да ти "говори"?

 

image.png

Преди малко беше 400 - Hazardous. Освен ако някой не е запалил голям огън, за да се стопли на 23 градуса, ще предположа, че това е от автомобилите.

Бул. Руски на Марково Тепе.

 

image.png

 

Quote

Fine particulate matter (PM2.5) mainly originates from combustion emissions. On-road transportation is considered one of the primary sources of PM2.5 emission.

 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, w00x said:

 

Ти само от новините ли се информираш за случващото се около теб?

 

Кой трябва да ти "говори"?

 

image.png

Преди малко беше 400 - Hazardous. Освен ако някой не е запалил голям огън, за да се стопли на 23 градуса, ще предположа, че това е от автомобилите.

Бул. Руски на Марково Тепе.

 

image.png

 

 

Ми много ясно, нямам твоето време да ровя станциите по моловете, даже не знаех, че има подобно там.

 

Не че нещо ама в тея картинки дето си дал освен температура и вятър другото нищо не ми говори. Отделно тва дето си го пляснал като текст пише "mainly", което е толкова от относително. 

Link to comment
Share on other sites

Проверката на станцията ми отне по-малко време, отколкото на теб ти отне да напишеш параграфа с грешната информация горе.

 

А и не е нужно да ровиш станциите. Достатъчно е да излезеш по улицата и да тръгнеш пеш, за да видиш какво е замърсяването.

 

Картинката показва качеството на въздуха. Ако цифричките не ти говорят нищо, думичките говорят ли ти нещо? Където пише Hazardous? Или където се вижда, че максимумът за другата станция е стигнал до 665 за няколко часа днес около час пик на трафика?

 

Значи Mainly знаеш, но Hazardous не знаеш? Мога и цялата научна статия да ти дам, но ако нямаш 30 секунди да отвориш сайта със станциите за качеството на въздуха, вероятно няма и да я прочетеш.

 

Малко перспектива да дадем. В картинки.

 

image.png

 

image.png

 

image.png

 

image.png

Link to comment
Share on other sites

Прясна история от вчера-завчера ми разказаха току що.

 

На бариерата за Стария град, над Джумаята, идва рент-а-кар електричка с чужденци поляци. Колата спира, компютърчето й 'изключва', причините не са ясни. Не може да се премести - при EV липсва тази екстра да освобождават пътя като ги избутат или издърпат - добре, че е на горе-долу подходящо място да не блокира трафика.

 

Това се случва в три и половина следобеда. Хората чакат на място. Към седем пристига от София платформа с резервна машина пак на ток, дават им я. Тоя с платформата слага някакви акумулатори, прави магии, успява да запали колата колкото да я натовари и заминава. Междувременно споделя, че сегашният случай все пак е ок. Панаирът е като ти изгасне на кръстовище, което си се случвало. Чужденците обикновено взимат такси и си заминават по своите работи, а мпс-то не може да се премести (понеже не е с ДВГ и няма свободен ход). Става задръстване, трафик... - добре, а полицията не глобява ли? Глобява, много ясно. И глобява фирмата, която използва тия електрически коли.  

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, instinct said:

Не може да се премести - при EV липсва тази екстра да освобождават пътя като ги избутат или издърпат - добре, че е на горе-долу подходящо място да не блокира трафика.

 

Чужденците обикновено взимат такси и си заминават по своите работи, а мпс-то не може да се премести (понеже не е с ДВГ и няма свободен ход). Става задръстване, трафик... - добре, а полицията не глобява ли? Глобява, много ясно. И глобява фирмата, която използва тия електрически коли.  

 

 


Проверявате ли я тая информация като я пишете или си я пляскате просто ей така, докато е прясна в съзнанието ви?

 

Quote

Can you push an electric car?


You can push an electric car, but you must make sure that you put it into neutral first.

In neutral the motor becomes isolated from the control system .

Pushing an electric car when not in neutral can damage the electric motor.

Not every electric vehicle has a neutral mode. In this instance, it would be best to wait for a tow truck or a repair man.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Дано всичките ватмани се забатачите на едно място. Хем вълка сит хем ягнето цяло. Ще си се боцкате... Кой с вакси... Кой с друго. Ще си дишате чистия въздух и те така... И най-важното... Ще оставите тоя шибан свят на нас нормалните....може и педерастите и веганите да вземете с вас.... Благодаря 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, w00x said:


Проверявате ли я тая информация...

 

Благодаря за въпроса, много добър въпрос.

 

За твоя информация и за информация на други хора, които искат да разберат повече за предимствата на ДВГ, обяснявам - като ти блокира/'умре'/ компютърът, неутрална нямаш, дори и да караш Тесла (която е от скъпите EV). А може и изобщо да липсва тази 'екстра' в колата, както виждаме от текста даден от самия теб.

 

 

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, instinct said:

 

Благодаря за въпроса, много добър въпрос.

 

За твоя информация и за информация на други хора, които искат да разберат повече за предимствата на ДВГ, обяснявам - като ти блокира/'умре'/ компютърът, неутрална нямаш, дори и да караш Тесла (която е от скъпите EV). А може и изобщо да липсва тази 'екстра' в колата, както виждаме от текста даден от самия теб.

 

 

Успех да вкараш моят автоматик на неутрална ако остане без ток или реши да умира :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Като пример за особените преживявания, които осигурява EV - Тесла модел 3 за около 60 000 паунда засяда насред завой на пътя в продължение на девет часа. В бяла държава - по-бяла няма накъде - Англия. Като свърши тока/умре компютъра ръчната спирачка блокира на 'включена' - честа практика при EV. Няма преместване по обикновен начин, колкото и да опитвали:

 

Tesla breaks down mid-turn and causes more than nine hours of travel chaos (Telegraph)

 

TELEMMGLPICT000347540474-16935898133940-

Link to comment
Share on other sites

Quote

Electronic handbrake problems


Though an electronic handbrake performs the same job as a manual one, they’re a little more complicated.

As a result, DIY fixes are near-enough impossible. This makes them more expensive to have repaired if they go wrong, which often on a manual handbrake can be as simple as swapping a cable out.

Because they rely on electronic power, they can remain locked on if your car’s battery goes flat too. This rules out the push-start method of getting your car going again.


Това е за електронните ръчни спирачки в автомобили с дизелов/бензинов двигател.

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, instinct said:

Като пример за особените преживявания, които осигурява EV - Тесла модел 3 за около 60 000 паунда засяда насред завой на пътя в продължение на девет часа. В бяла държава - по-бяла няма накъде - Англия. Като свърши тока/умре компютъра ръчната спирачка блокира на 'включена' - честа практика при EV. Няма преместване по обикновен начин, колкото и да опитвали:

 

Tesla breaks down mid-turn and causes more than nine hours of travel chaos (Telegraph)

 

TELEMMGLPICT000347540474-16935898133940-

Кофти номер им е свила тази Тесла :laughing:

Но проблема се решава лесно по софтуерен път - последните 1-2-3% от батерията се оставят за "служебни" цели без каране.

Тези от телеграф за първи път ли чуват за ел ръчна спирачка?

Честно казано "модерен" автоматик от последните 10на години може да повтори номера. Скоростите от доста време се превръщат в "копче", ръчната се пуска сама при включен auto hold и за финал 4х4, че да е по-блокирана. 

Edited by ARPAnet
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, instinct said:

Прясна история от вчера-завчера ми разказаха току що.

 

На бариерата за Стария град, над Джумаята, идва рент-а-кар електричка с чужденци поляци. Колата спира, компютърчето й 'изключва', причините не са ясни. Не може да се премести - при EV липсва тази екстра да освобождават пътя като ги избутат или издърпат - добре, че е на горе-долу подходящо място да не блокира трафика.

 

Това се случва в три и половина следобеда. Хората чакат на място. Към седем пристига от София платформа с резервна машина пак на ток, дават им я. Тоя с платформата слага някакви акумулатори, прави магии, успява да запали колата колкото да я натовари и заминава. Междувременно споделя, че сегашният случай все пак е ок. Панаирът е като ти изгасне на кръстовище, което си се случвало. Чужденците обикновено взимат такси и си заминават по своите работи, а мпс-то не може да се премести (понеже не е с ДВГ и няма свободен ход). Става задръстване, трафик... - добре, а полицията не глобява ли? Глобява, много ясно. И глобява фирмата, която използва тия електрически коли.  

 

 

image.gif

 

Ако ми кажеш, че си и плоскоземец, напълно ще ти повярвам. :lol::rofl:

Сега, да ти обясня как стоят нещата из белия свят.

Първо, това изобщо не е проблем на електричките, а на всички автомобили с вътрешно пърдене, които не са с ръчни трансмисии. Според последната статистика обхващаща новото производство на автомобили, вариантите с ръчна трансмисия вече са почти на умирачка (България с масовото използване на стари таралясници с ръчни трансмисии не може да е никакъв критерий за сравнение по този показател).

Второ, дори и да ги имаше тия таралясници с ръчни трансмисии из белия свят, никой няма да тръгне да ги бута на ръка - гарантирано.

Трето, когато някой таралясник закъса на кръстовище из белия свят (а в 99% това са таралясници с вътрешно пърдене и автоматични трансмисии), на секундата идва едно камионче, качва го на автоматичния колесник и го издърпва в неизвестна посока. Всичко става буквално за минути (гледал съм го този процес стотици пъти), защото на ключови артерии (мостове, кръстовища на няколко нива и прочие) има такива дежурни камиончета, които веднага се явяват на място.

Та следващия път няма да е зле малко да си провериш "историите" за адекватност по отношение на живота из белия свят, преди да скочиш на клавиатурата.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Mockingbird said:

Хъм, кога това? И коя магистрала? А2(А3)Е70? Белград-Загреб-Любляна ли имаш предвид? Щото 22-ра година пътувах по нея, както и по Е65 (Риека-Загреб) и такива неща не видях. Да, Е65 беше тук-там с неравности, но като цяло чудесна….

Същата, миналия месец.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Godfather said:

Сега, да ти обясня как стоят нещата из белия свят...

 

Има да отговаряш още преди две страници за минус 40 ползването на електрички в канадските прерии, което си го фантазираш. При положение, че в упътването пише до минус 30 издържат и то само денонощие, и това е за скъпа марка - за евтините кой ги знае. После батерията деградира. Дегардирането важи и при ползване на всякакви отрицателни температури, но, да кажем - случва се с по-малка скорост.

 

А като ти кажат за гаранцията "Съжаляваме, не сте спазили ограничението за минус 30-те градуса за денонощие, няма пари за вас, купувайте си нова батерия сами" - и става весело.

 

На студено пробегът на теслата пада наполовина и никога не може да отгатнеш докъде точно ще те закара. И колко точно ток ще имаш на сутринта след като я оставиш навън да нощува.

 

Ток свършва по многобройни причини и често. И тогава ръчната спирачка на EV блокира включена, често.

 

Автоматични скоростни кутии не се развалят под път и над път без никакви симптоми и изцяло. А и тогава на ДВГ пак има вариант да осигуриш свободен ход с един-два инструмента. А в електричката бият 400-800 волта и едва ли може да пипаш каквото и да е за да осигуриш неутрална или друго.


Така че с ДВГ няма място за сравнение. То и затова всички сте на ДВГ.

 

Ако е за единствена кола да се притежава от човек - мога да предвидя, че никой тук няма да се осмели да ползва друго освен ДВГ.

 

 

Звука на мотора - Best tiger roar ever !:

 

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, instinct said:

Ток свършва по многобройни причини и често. 

Автоматични скоростни кутии не се развалят под път и над път без никакви симптоми и изцяло.

Това коментирахме, че когато има електронен бутон за автоматика то е достатъчно да ти свърши тока ;) . Щото нали свършва по многобройни причини и често :laughing1: Пазете се от случайни контакти :laughing1:

Или да си разлееш кафето/водата 

 И в двата случая колата може да се транспортира, и електричката и тази с двг

 

1 hour ago, instinct said:

Така че с ДВГ няма място за сравнение. То и затова всички сте на ДВГ.

 

Ако е за единствена кола да се притежава от човек - мога да предвидя, че никой тук няма да се осмели да ползва друго освен ДВГ.

 

С ДВГ сме защото електричките са сравнително нови, а инфраструктурата им още се развива. 

Link to comment
Share on other sites

С чисто нов дизел съм и си го карам с кеф, защо?

Защото не искам да издържам 2 коли и знам, че много години ще ми работи без 1000 допълнителни фасона (пък студено ли е, топло ли е, нанагорнище ли е или откъде духа вятъра).

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, downsoft said:

С чисто нов дизел съм и си го карам с кеф, защо?

Защото не искам да издържам 2 коли и знам, че много години ще ми работи без 1000 допълнителни фасона (пък студено ли е, топло ли е, нанагорнище ли е или откъде духа вятъра).

 

Quote

Diesel Gelling Temperature Point


The next stage of compromised diesel fuel in winter is diesel gelling. At this stage, the fuel solidifies so completely that it can no longer flow at all (what we refer to as pour point). It’s important to note, however, that diesel gelling only occurs at very cold temperatures, below 10°F (-12°C).


Дори да изключим това, споменаването на дизелов двигател и липса на фасони в едно изречение е хумореска. Особено на модерен такъв. Всеки е карал дизелов двигател в един момент, нека не се заблуждаваме.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...