Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

Posted (edited)

Значи застрахователите знаят "по-добре", но само когато оценяват риска за живота и здравето. Когато същите тези оценяват риска за автомобила и това той да предизвика ПТП - са некомпетентни и мнението им не е важно.
За първи път чувам, че застраховка живот преценява и риска на автомобилите, в които застрахования се вози.

 

Уточнихме, че застрахователите не правят оценка на състоянието на еърбезите и системите за сигурност, когато оценяват колата. Поне в моя опит. Не съм чувал да го правят и като правят оценка за риска на живота на някой човек. Пак поне в моя опит.

Значи според теб, стара кола с работещи еърбези е по-рискова от нова кола с избити такива и трябва да има по-висока застрахователна премия? На какво основание? Презумпция?

В статистиките ти не се споменава типът катастраофа. И удар на паркинг с 5км/ч, и удар челно извънградско със 120км/ч, все са "катастрофа". При едното вероятно няма да има жертви, при другото вероятно ще има. Това не означава, че колите участвали в първото ПТП са по-нови. Причината да няма жертви е по-ниската скорост. Това е и причината статистиката ти да изглежда така.

Не всички по-нови коли са по-сигурни. Сравни Рено Клио от 2024-та със С-класа от 2010-та. Мерцедесът е по-евтин.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 13.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, instinct said:

Europe Car Crash Compilation 2 | Bad Driving Dash Cam:

Сравнително скучна компилация от катастрофи. 

Но виждайки стойности различни от 0 в статистиката теб те изненадва че има катастрофи ли?

Да, щом има убити по пътищата то има и катастрофи.

Но това как ти помага на теб? :) Пътищата станахс по-безопасни ли? :)

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, instinct said:

За мен работата се изясни вече.

 

Чесно казано, не очаквах статистиката да показва такива резултати за доста от добре устроените западни държави.

 

Супер! След като вече окончателно разгроми Запада и всичко ти се изясни, да разбираме ли, че най-накрая ще ни удостоиш с кратка почивка от въпросния пропаганден спам в стил "гаварит масква"? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Сега, може да не ви харесват статистиката и цифрите какво показват (по някаква неизвестна за мен причина), но - това виждаме, такива изводи може да си направим.

 

Както казах преди една страница - и аз не очаквах, че всъщност редица по-добри икономики, с по-спазващи закона шофьори, с добри коли и пътища, всъщност изпреварват България по брой инциденти на пътя и по брой ранени на пътя.

 

Самият факт, че има ранени толкова много, означава, че катастрофите не са точно "леки". Онзи в клипа, който прелетя като излитащ самолет над кръговото, онзи, който в стил 'Милен Цветков' (лека му пръст) отнесе отзад спрялата кола на кръстовището, гонките със спортни коли по улицата... Всичко това явно си го има. Може да не сме били запознати, може да не сме ги виждали лично да стават тези неща, може да сме останали с впечатление, че на запад (нали това е примера за нас) такива неща не се случват, но... питайте някой германец примерно, да ви разкаже?

 

Хвърлих един поглед на някакви немски сайтове да видя какво пишат, какви са причините за инцидентите там - основните са - каква изненада - "висока скорост" и "каране след употреба на алкохол". Брей, нали такива неща в страната им били им изкоренени със закон, нали 'катаджиите' били неподкупни, нали веднага взимали точки от талона, нали имало камери навсякъде... Много интересно. Наистина.

 

Защо гледах миналата година клип, в който в САЩ синът на Хълк Хоган го арестуваха за каране пиян за втори път (беше с приятелката си в джипа, че и баща му дойде там на място, вдига рамене, казва какво мога да направя, казал съм му...)? Карат си значи. И при това карат доста под влияние на алкохол или наркорици (Driving Under Influence - DUI - както го наричат), защото щатите имат най-висока смъртност по пътищата, най-голям брой катастрофи и най-много ранени... Ами това е изненада. Нали законите се спазват, нали пътищата са в ред, нали няма кой да подкупиш там? И при всички тези мерки, са по зле от България два-три пъти по отношение на безопасно движение.

 

Какво да кажем - това е истината, такива са фактите.

 

В България условията и като автопарк, и като пътна обстановка, сигнализация, котрол от страна на органите, са безусловно на няколко нива под, примерно, германските. Имаме разлика по фатални изходи, но по останалите показатели (брой инциденти, ранени) сме по-добре спрямо Германия. И именно затова може да се направи заключение, че разликата във фаталните спокойно може да е: защото идва линейка по-бързо в Германия, защото имат по-подготвени лекари с модерна екипировка и спасяват човека да не умре (вкарват го в категорията "ранени"), и защото имат нови коли с по-добри показатели за сигурност на пасажерите.

 

15 hours ago, w00x said:

Значи застрахователите знаят "по-добре", но само когато оценяват риска за живота и здравето.

 

Знаят и още как - това учудва ли те?

 

Да караш нова кола според тях е по-малък риск за живота и здравето (О, чудо!) - и затова намаляват цената на застраховката. Ако си правиш само застраховка живот, а не на колата, ще усетиш сериозно разликата, особено ако работата ти е свързана с пътуване.

 

  • Vehicle Age: The age of a vehicle also plays a role. Newer vehicles often cost more to insure because they’re more expensive to replace. However, they may also have advanced safety features that can lower premiums.

  • Safety Features: Vehicles equipped with advanced safety features such as anti-lock brakes, air bags, and anti-theft devices may qualify for insurance discounts.

  • Safety Ratings: Vehicles with high safety ratings are often placed in a lower risk class, leading to lower premiums

 

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, instinct said:

Знаят и още как - това учудва ли те?

 

Учудва ме твърдението, че "знаят по-добре", когато оценяват риска за живота на застрахования, но не "знаят по-добре", когато оценяват риска на автомобила.
Намекваш, че застрахователните компании умишлено ни тикат към каране на стари автомобили с цел увеличаване на смъртността при ПТП и намаляване на популацията на страната ли? На мен така ми звучи.

Link to comment
Share on other sites

И това ще мине. В Швеция вече се усещат, че не трябва да ги гледаш като писани яйца, за да им помогнеш. Достатъчно е да им дадеш възможност, пък те като не искат, да си заминават.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, w00x said:

И това ще мине. В Швеция вече се усещат, че не трябва да ги гледаш като писани яйца, за да им помогнеш. Достатъчно е да им дадеш възможност, пък те като не искат, да си заминават.

Скоро гледах една кака да чете статистики. Мисля за Дания беше. В няколко големи градове там са над половината разни черни. Как ще мине това не знам. Просто бройката им е много. Трябва депортиране преди да пръкнат по 5-6 чавета

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, mIRCata said:

Скоро гледах една кака да чете статистики. Мисля за Дания беше. В няколко големи градове там са над половината разни черни. Как ще мине това не знам. Просто бройката им е много. Трябва депортиране преди да пръкнат по 5-6 чавета

 

Аз не съм чул някой дори да обмисля депортиране (на ниво правителства и управляващи).

 

Интересно как ще трябва да се оправдават и да отговарят на въпроси от рода на 'за какво са ги поканили на първо място', и 'за какво са ги хранили през цялото това време', и 'как ще върнат изхарчените средства' :lol:...

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, w00x said:

И това ще мине. В Швеция вече се усещат, че не трябва да ги гледаш като писани яйца, за да им помогнеш. Достатъчно е да им дадеш възможност, пък те като не искат, да си заминават.

10 млрд евро бас, че тая пасмина няма да изчезне, а за нашите внуци ще е нетърпимо или ще има война. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Както има една приказка - парите говорят...

 

 

Quote

Do Older Cars Cause More Accidents?  It is worth considering then that older cars tend to be in more crashes than newer ones. Additionally, with those crashes involving older cars, there are more injuries and more fatalities.

 

Recent Studies on the Safety of Older Vehicles

  • Cars produced earlier than 1985 had a 55 percent fatality rate
  • Cars produced between 1985-92 had a 53 percent fatality rate
  • Cars produced between 1993-97 had a 46 percent fatality rate
  • Cars produced between 1998-2002 had a 42 percent fatality rate
  • Cars produced between 2003-07 had a 36 percent fatality rate
  • Cars produced between 2008-12 had a 31 percent fatality rate
  • Cars produced between 2013-17 had a 26 percent fatality rate

Why Do Older Cars Cause More Accidents and Injuries?

  • Older cars are more likely to develop mechanical defects than newer cars, such as tire failure like blow-outs, brake failure, engine issues that cause drivers to lose control of the vehicle.
  • Older vehicles have fewer safety devices and older versions of safety devices that are not as effective as those in newer vehicles.
  • Older vehicles have less “crashworthiness” than newer vehicles– crashworthiness is the ability of a vehicle to protect the occupants during crashes by using various design systems and manufacturing and material uses.
  • Older safety devices are more prone to failure due to age, such as malfunctioning airbags and malfunctioning seat belts.

 

Quote

Investor.bg:  България е с най-стария автопарк в целия ЕС. В страната има 3,8 млн. автомобила, а към 1,9 млн. от тях са на възраст над 20 години. "Голяма част от тези автомобили са дори над 25 и 30 години, защото средната възраст на целия автопарк е 19 години".

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

On 5/10/2024 at 11:38 PM, instinct said:

Както има една приказка - парите говорят...

 

Математиката пак не се получава при смъртността.

 

Тези сигурно са направили грешка, че не са купили танк направо https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Taka-izglezhda-po-svetlo-myastoto-na-fatalnata-katastrofa-na-bul-Ruski-2111699

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Трябва да напомня, че процентите са на база поддържани и проверявани коли в Щатите (това е указано в статията, откъдето са взети - връзката горе).

 

Може спокойно да се увеличат стойностите - примерно с една трета, ако не и повече - когато се отнасят за неподдържани поради недостатъчно пари и не особено проверявани автомобили тук. Допълнително се добавят и проценти заради разликата в качеството на пътищата, нивото на поддръжката им, наличието на маркировка, както и проценти заради разликата в нивото на здравеопазване/бърза помощ.

 

Така че математиката се получава, даже много добре.

 

Целта не е да се изкара, че България е "света вода ненапита" и първенец по спокойно движение в ЕС и целия свят (но, пресметнато при еднакви икономики - доста над средното ниво сме и е хубаво да го знаем).

 

Достатъчно е просто да се даде повече светлина върху истинските условия и причини, които трябва да се имат предвид, когато се обсъжда сигурността по пътищата.

 

По медиите не си спомням да съм виждал да правят такова смислено обсъждане на въпроса, погледнат от всички страни.

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 hours ago, instinct said:

Трябва да напомня, че процентите са на база поддържани и проверявани коли в Щатите (това е указано в статията, откъдето са взети - връзката горе).

 

Може спокойно да се увеличат стойностите - примерно с една трета, ако не и повече - когато се отнасят за неподдържани поради недостатъчно пари и не особено проверявани автомобили тук. Допълнително се добавят и проценти заради разликата в качеството на пътищата, нивото на поддръжката им, наличието на маркировка, както и проценти заради разликата в нивото на здравеопазване/бърза помощ.

 

Така че математиката се получава, даже много добре.

 

Целта не е да се изкара, че България е "света вода ненапита" и първенец по спокойно движение в ЕС и целия свят (но, пресметнато при еднакви икономики - доста над средното ниво сме и е хубаво да го знаем).

 

Достатъчно е просто да се даде повече светлина върху истинските условия и причини, които трябва да се имат предвид, когато се обсъжда сигурността по пътищата.

 

По медиите не си спомням да съм виждал да правят такова смислено обсъждане на въпроса, погледнат от всички страни.

Викаш в щатите карат 20 годишни коли от имане на пари, та са им перфектно поддържани ;)

Но щом пътищата са лоши, колите са стари, защо имате по-високо ограничение на магистралата? Всъщност трябва да е по-ниско от околните за да се повиши безопасността, нали? По-строг контрол от полицията и на тех. прегледите.

Има начини да се подобри ситуацията и без да чакаме да се увеличи дохода на всички, нали? :)

 

А онова момченце горе с джипката, в коя категория ще го пишем? С 50 е трудно да си разцепиш колата на две и да отнесеш такива дървета. 
Защото когато се говори за война по пътищата, това е типа инциденти за които се сещам аз.

 

А за математиката, да ти напомня целите, пък ти си увеличавай 50-те процента с още 30 :)

 

  

On 5/7/2024 at 2:25 PM, ARPAnet said:

4.5 пъти повече жертви от Норвегия

3 пъти повече жертви от Англия

2 пъти повече жертви от Чехия 

 

 

Едит:  И не, нямам против 20 годишните коли :) Даже има много много готини такива

Edited by ARPAnet
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
48 minutes ago, ARPAnet said:

Има начини да се подобри ситуацията и без да чакаме да се увеличи дохода на всички, нали? :)

 

Да, има - и начинът се нарича комунизъм.

 

Имало комунисти в Чехия - похвално, похвално...

 

Искаш работата да ти свършат без пари. И искаш същите резултати, за които на запад хората получават пет пъти повече пари, и са вложили десет пъти повече в инфраструктура и медицина.

 

Добър си :laughing1:

 

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, ARPAnet said:

Математиката пак не се получава при смъртността.

 

Тези сигурно са направили грешка, че не са купили танк направо https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Taka-izglezhda-po-svetlo-myastoto-na-fatalnata-katastrofa-na-bul-Ruski-2111699

Това нормално ли е? Как пишат обаче, че имал книжка от 3 години... И от 33 години да я има тая книжка, какво от това? И всеки път едно и също. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 hours ago, DON_CHEFO said:

Това нормално ли е? Как пишат обаче, че имал книжка от 3 години... И от 33 години да я има тая книжка, какво от това? И всеки път едно и също. 

 

Ето трима младежи в Англия отпреди месец, починали (за съжаление) в страшна катастрофа след удар в дърво в парка - Three men in their early 20s are killed and another two injured after horror crash at Brent Cross retail park.

 

Three young men have died and another is fighting for his life in hospital after a horror car crash near a north London   retail park. Five people, all believed to be in their early 20s, were in the vehicle when it ploughed into trees near Staples Corner in Brent Cross at 11.26pm on Sunday.

 

Примери такива много.

Днес точно гледах видео в щатите - кмет на град, пътува с жена си и тъща си, връщат се от благотворително събитие; прави катастрофа, на дрегера с костюма и бялата риза - пиян. Обяснява се с полицаите - 'нали знаете, че работите за мен', 'как ти е името', 'обади се на шерифа' и т.н. А полицаите, мъж и жена, докато чакаха на място да дойде ръковдителя им, помежду си коментираха - 'това е, ще бъда уволнен заради ставащото', 'и аз също, дано по-бързо дойде "шефа" да поеме случая...'.

 

Всъщност, като си на място там в САЩ, може да дадеш малко подробности пишат ли по новините за статистиката и жертвите по пътищата. Любопитно е има ли същата гласност и борба да се изравните по цифри с Норвегия или Чехия, или няма проблем с последното място и най-много фатални инциденти (да не говорим и за другите)?

 

(средно на милион)

САЩ - птп 5415, починали 114, ранени 8447

Чехия - птп 1998, починали 55, ранени 2537

 

Много е странно всичко това. Как така не се оплаквате какво става при вас на място - не сте информирани, по телевизията не го показват или... Добре, че има интернет и предавания с боди камера на полиция и в колите - на мен ми излизат много случаи в YT приложението на телевизора, така че доста добре ги виждам какво правят в чужбина.

 

 

 

 

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
1 hour ago, instinct said:

 

Ето трима младежи в Англия отпреди месец, починали (за съжаление) в страшна катастрофа след удар в дърво в парка - Three men in their early 20s are killed and another two injured after horror crash at Brent Cross retail park.

 

Three young men have died and another is fighting for his life in hospital after a horror car crash near a north London   retail park. Five people, all believed to be in their early 20s, were in the vehicle when it ploughed into trees near Staples Corner in Brent Cross at 11.26pm on Sunday.

 

Примери такива много.

Днес точно гледах видео в щатите - кмет на град, пътува с жена си и тъща си, връщат се от благотворително събитие; прави катастрофа, на дрегера с костюма и бялата риза - пиян. Обяснява се с полицаите - 'нали знаете, че работите за мен', 'как ти е името', 'обади се на шерифа' и т.н. А полицаите, мъж и жена, докато чакаха на място да дойде ръковдителя им, помежду си коментираха - 'това е, ще бъда уволнен заради ставащото', 'и аз също, дано по-бързо дойде "шефа" да поеме случая...'.

 

Всъщност, като си на място там в САЩ, може да дадеш малко подробности пишат ли по новините за статистиката и жертвите по пътищата. Любопитно е има ли същата гласност и борба да се изравните по цифри с Норвегия или Чехия, или няма проблем с последното място и най-много фатални инциденти (да не говорим и за другите)?

 

(средно на милион)

САЩ - птп 5415, починали 114, ранени 8447

Чехия - птп 1998, починали 55, ранени 2537

 

Много е странно всичко това. Как така не се оплаквате какво става при вас на място - не сте информирани, по телевизията не го показват или... Добре, че има интернет и предавания с боди камера на полиция и в колите - на мен ми излизат много случаи в YT приложението на телевизора, така че доста добре ги виждам какво правят в чужбина.

 

 

 

 

А съм съгласен, но на тоя кмет ше му еват мамата сега, а ако въпросния водач беше оживял... Пак без затвор, без нищо 

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, instinct said:

 

Да, има - и начинът се нарича комунизъм.

 

Имало комунисти в Чехия - похвално, похвално...

 

Искаш работата да ти свършат без пари. И искаш същите резултати, за които на запад хората получават пет пъти повече пари, и са вложили десет пъти повече в инфраструктура и медицина.

 

Добър си :laughing1:

 

А от кого зависят тези неща ? Спагетеното чудовище ? 

Наречи ме старомоден, но за себе си знам, че промените  по-често се случват с малки стъпки, но постоянни. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...