Jump to content
BulForum.com

Катастрофи


бат Ицо

Recommended Posts

  • Replies 4.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

На 02.01 около 15:00 часа на АМ ТРАКИЯ в близост до Пазарджик на разклона за Панагюрище е станала ужасна катастрофа със загинали млади хора. По стечение на обстоятелствата МПС-то на роднина на колега от Форд форума е участвало в нея и той дава най-подробно описание и снимки. Никъде по медиите не се споменава участието на други МПС-та в катастрофата.

 

Дълбоко разочарован съм от коментарите в интернет. Толкова злоба се лее, а никой не се замисля че тези момчета и момичета на по 18-20 години са нечии деца и приятели... Дано ранените се възстановяват бързо.

 

 

Злоба викаш се лее. А изпадал ли си в ситуация да те изпреварят на магистрала през аварийната лента. Защото на мен ми се е случвала точно същата схема. От ляво ме изпреварва Зафира, аз си карам със 120 в дясната лента, а от дясно ме изпреварва ЕС класа с ОГРОМНА скорост. Зафирата също се движеше бързичко. Само километър по-късно в аварийната лента имаше труп на огромно куче, кафява(не мога да забравя дори детайл) предна броня, а след това патрулка + самата кола. Запитах се...какво ли щеше да стане ако бяхме километър по-надолу?

 

Към шофьора НИКАКВА милост и съжаление не може да има като на всичкото отгоре е виновен и за аварийната лента и за превишената скорост. На неговата тъпа съвест стоят тези отнети човешки животи дето преди месеци както се казва са брояли до 12 и са се радвали на завършването си.

 

За пореден път пишлеме с черен джиБ си е помислил, че физиката е наука за балами и ще я пребори със семки или бонбонки...или пък си мисли, че като натисне клавиш R и NFS-то ще започне на ново. Да ама не.

 

Напълно съм съгласен с Раптора

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Толкова злоба се лее, а никой не се замисля че тези момчета и момичета на по 18-20 години са нечии деца и приятели...

 

Наистина е жалко и съжалявам, че са си отишли млади момичета и момчета, които може и да са били много свестни деца.

 

Но разбирам и другата страна. Замисли се малко: Х6, изпреварва през аварийната лента, движи се доста бързо, кара го някакво хлапе. Не че нещо ама това на пръв поглед е типично пишлегарче, мутренско синче. Така изглежда просто. И понеже на всички им е дошло до гуша от изпълненията на такива отворковци - и бащите и синчетата, затова и отношението е такова.

 

По стечение на обстоятелствата познавам и такива "синчета" и двама от тях са свестни или поне доколкото имам поглед над нещата и съм имал взимане-даване с тях.

 

За пореден път ще кажа, че е КРАЙНО време да се въведат сериозни ограничения за шофьорите с под 5 години шофьорски стаж!

 

Видене, не е въпроса в ограниченията или в стажа а с манталитета. Ограничения има при това смислени. С подобно мислене и на джуган да се качи пак може да направи една камара поразии.

Link to comment
Share on other sites

Стига бе хора, да умре някой е много окончателно събитие... Бил той виновен или не, богаташко синче или не, глупак или не никакво наказание не бива да е толкова окончателно.

 

Ами то излиза че ако се "разцепи" сам някъде "гъзара с БМВ-то" и го видите край пътя да умира само ще го подмите с "Така му се пада!" ли?

 

Нека бъде наказан с хорската ненавист ли?

 

Има си съвсем други наказания за подобни "изпълнения" и никое от тях не изисква ние да ставаме изроди.

 

Нека за шофьори с малък стаж застраховките да са космически високи и вече няма да се качван на коли с по над 100 магарета.

Edited by TED
Link to comment
Share on other sites

Стига бе хора, да умре някой е много окончателно събитие... Бил той виновен или не, богаташко синче или не, глупак или не никакво наказание не бива да е толкова окончателно.

 

Така е, като се замисля наистина на никого за нищо не пожелавам смъртта. Но отношението на повечето хора е такова, защото всички са били свидетели на маса идиотщини, вършени точно от подобен типаж хора. При тази случка хубавото е, че няма други пострадали, но има такива с невинни жертви, оказали се на грешното място по грешното време и загинали заради изпълненията на подобенни типчета.

 

 

Ами то излиза че ако се "разцепи" сам някъде "гъзара с БМВ-то" и го видите край пътя да умира само ще го подмите с "Така му се пада!" ли?

 

Нека бъде наказан с хорската ненавист ли?

 

Разбира се че не. Това, че имаме негативно отношение към подобни момчета, не значи ве сме изроди и че бихме се кефили на това да ги гледаме как се гърчат или им изтича кръвта...

 

Има си съвсем други наказания за подобни "изпълнения" и никое от тях не изисква ние да ставаме изроди.

 

Да, но прекалено често сме ставали свидетели как подобни хора остават ненаказани след като са изкарали някоя пачка от джоба си...

 

Нека за шофьори с малък стаж застраховките да са космически високи и вече няма да се качван на коли с по над 100 магарета.

 

Какви? Как? Собственика на колата е бащата. Той единствено я кара. Системата не е като в щатите да регистрираш кой може да ти кара автомобила и да се плаща данък според шофьорите и техните предходни провинения.

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Според мен фаталните инциденти по пътищата се случват преобладаващо с евтини коли. Разбира се, че евтините автомобили са с по-висок относителен дял от скъпите спрямо цялото количество автомобили, но медиите така преекспонират нещата когато в инцидент участва малко по-скъпа кола (а това дори май е старата X5-ца)... Оттук (заедно с типичната българска омраза към по-успелите) идва крайно отрицателното мнение на много хора спрямо тези каращи по-нови и по-големи коли.

Link to comment
Share on other sites

Според мен фаталните инциденти по пътищата се случват преобладаващо с евтини коли. Разбира се, че евтините автомобили са с по-висок относителен дял от скъпите спрямо цялото количество автомобили, но медиите така преекспонират нещата когато в инцидент участва малко по-скъпа кола (а това дори май е старата X5-ца)... Оттук (заедно с типичната българска омраза към по-успелите) идва крайно отрицателното мнение на много хора спрямо тези каращи по-нови и по-големи коли.

 

Не говорим за евтини и скъпи коли, макар скъпите, предизвикали ФАТАЛЕН инцидент да са доста повече. Говорим си точно за коне и как тези коне дават криле на пикльовци с безумно самочувствие и тотално непознаване на физиката. Като добавим и безхаберие от евентуални последствия - познай!

Link to comment
Share on other sites

Нека за шофьори с малък стаж застраховките да са космически високи и вече няма да се качван на коли с по над 100 магарета.

 

Това не е решение според мен. Щом мама и тате имат кинти да ти купят кола за 100 000 бона, ще могат да ти платят и застраховката. Може да е крайно, но според мен до 30 години, не трябва да се разрешава човек да притежава и управлява кола над 200 коня да речем. Ако те хванат в нередност глобата да е космическа. То не, че и с 75 коня не можеш да направиш простотия ама все пак.

 

 

(заедно с типичната българска омраза към по-успелите) идва крайно отрицателното мнение на много хора спрямо тези каращи по-нови и по-големи коли.

 

Някав пикльо на 20 години може да е успял, единствено с уроците. Такива като Зукърбърг или както там се пише не са всеки втори по улицата. Това, че родителите на подобен индивив са по-успели не му дава право да трепе хора по улицата, или да се държи като цар освободител. Нека като натрупа години, стаж и преуспее ако иска Майбах да си купи, ама тогава едва ли ще има такова поведение на пътя.

Link to comment
Share on other sites

Такива като Зукърбърг или както там се пише не са всеки втори по улицата.

 

То и той не е съвсем случаен така че неговото не се брои. Имаше един лаф - няма нито един възпитанник на Харвард който не е милионер, то те не че приемат кой знае колко такива, чиито родители не са...

Link to comment
Share on other sites

Така е, като се замисля наистина на никого за нищо не пожелавам смъртта. Но отношението на повечето хора е такова, защото всички са били свидетели на маса идиотщини, вършени точно от подобен типаж хора. При тази случка хубавото е, че няма други пострадали, но има такива с невинни жертви, оказали се на грешното място по грешното време и загинали заради изпълненията на подобенни типчета.

 

Как ще няма невинни жертви? А пасажерите? Всичките жертви са невинни в тая катастрофа.

 

А тоя момък, ако се засвятка и се блъсне в някое дърво самичък, следва ние да го съжаляваме и да го оплакваме ли?

Какво означава "злоба" в случая? Независимо с каква кола е, тоя смотаняк е взел 2 живота за едното фукане и набиране на акции, щото ако караш нормално, после никой няма да те спомене пред останалите на масата в кръчмата, но ако си шарил по пътя със 170, ще има "Олее, пък тоя *** как кара на връщане! Луд, луд! За 82 минути се прибрахме от Пампорово!"

Link to comment
Share on other sites

Пак българска работа.

 

До @ТЕД... еми съфорумецо... какви са тия безмислици!? Да вдигали застраховки?! Да не бъдем озлобени!? Защо? ЗАЩО ТЕЗИ НЕЩА?!

 

С такава маневра?! С 4х4?! Тотализация?!

 

Айде да помислим рационално... аз съм на 24, имам кола 200 к.с. НЯМАМ произшествия и съм сравнително добър водач на МПС. Какво сега, ще разделим всички такива случаи по имотно състояние?! Щото е по-лесно? Ако имаш пари за застраховка... трепеш... ако ли не... трепеш с по-малък обем (по НИКАКЪВ начин не пречи).

 

Защо не се обръща внимание на неразбирането на водачите за опасността която са автомобилите като цяло. Какво значи да спреш 2 тона движещи се с 100+ км/ч до изцяло спряло положение?! Защо никой не ги кара в курса да го правят?! Какво означава "адекватна" реакция по време на движение с МПС.

 

Да вдигнем глобите, да вдигнем и данъка, да вдигнем и бензина. Така като си богат ще си плащаш глобите и караш, плащаш застраховката и караш, сипваш бензин и караш.

 

Няма смисъл да обръщаме внимание на културата, разбирането за шофиране и уменията на водачите... ДА СЕ ЛИШАВАТ ОТ КНИЖКА при нарушения водачите, да лежат в затвор при тежки провинения... е това засяга всички, а не имуществената санкция - ама явно още не сме дорасли.

Link to comment
Share on other sites

Стига бе хора, да умре някой е много окончателно събитие... Бил той виновен или не, богаташко синче или не, глупак или не никакво наказание не бива да е толкова окончателно.

 

Ами то излиза че ако се "разцепи" сам някъде "гъзара с БМВ-то" и го видите край пътя да умира само ще го подмите с "Така му се пада!" ли?

 

Нека бъде наказан с хорската ненавист ли?

 

Има си съвсем други наказания за подобни "изпълнения" и никое от тях не изисква ние да ставаме изроди.

 

Нека за шофьори с малък стаж застраховките да са космически високи и вече няма да се качван на коли с по над 100 магарета.

 

@ TED, в случая, който описваш, бих спрял да му помогна, ако е възможно да му бъде помогнато, НО тук е друго - 2 човешки живота са минали лентата 'Final', заради глупостта и гъзарията. Питаш ли родителите на загиналите деца как се чувстват? Как ще живеят с мисълта, че децата им са мъртви, а убиецът им е в затвора, че и ще излезе по някое си време след 5, 6, 7 години и пак ще си живее?

Link to comment
Share on other sites

Пак българска работа.

 

До @ТЕД... еми съфорумецо... какви са тия безмислици!? Да вдигали застраховки?! Да не бъдем озлобени!? Защо? ЗАЩО ТЕЗИ НЕЩА?!

 

С такава маневра?! С 4х4?! Тотализация?!

 

Айде да помислим рационално... аз съм на 24, имам кола 200 к.с. НЯМАМ произшествия и съм сравнително добър водач на МПС. Какво сега, ще разделим всички такива случаи по имотно състояние?! Щото е по-лесно? Ако имаш пари за застраховка... трепеш... ако ли не... трепеш с по-малък обем (по НИКАКЪВ начин не пречи).

 

Защо не се обръща внимание на неразбирането на водачите за опасността която са автомобилите като цяло. Какво значи да спреш 2 тона движещи се с 100+ км/ч до изцяло спряло положение?! Защо никой не ги кара в курса да го правят?! Какво означава "адекватна" реакция по време на движение с МПС.

 

Да вдигнем глобите, да вдигнем и данъка, да вдигнем и бензина. Така като си богат ще си плащаш глобите и караш, плащаш застраховката и караш, сипваш бензин и караш.

 

Няма смисъл да обръщаме внимание на културата, разбирането за шофиране и уменията на водачите... ДА СЕ ЛИШАВАТ ОТ КНИЖКА при нарушения водачите, да лежат в затвор при тежки провинения... е това засяга всички, а не имуществената санкция - ама явно още не сме дорасли.

 

Чакай сега малко, това че ти като си с кола 200 коня на пътя и се държиш възпитано и спазваш правилата не значи, че масата е така. Вижда, се че масата правят точно обратното и се държат като "мъже". Показват мускули, трепят и блъскат и не зачитат насрещния. Мнозинство са и по българската поговорка между сухото гори и мокрото. Щом е така да се забрани на такива да управляват и готово. Като станат на 30 и имат стаж се предполага, че са по-улегнали (не е сигурно и това) и имат повече мозък в главата да се държат по-културно с подобен род автомобил.

 

Ти казваш, че и с малък обем може да се прави простотии. Факт! Да обаче съгласи се, че много по-лесно такива пикльовци да се взимат за богопомазани като се качат в Х5-ка, отколкото ако трябва 10 години да карат малолитражка. Пак е възможно да направят всякакво ПТП, но шанса значително се намаля.

 

Да погледнем и другите страни. Англия, едва ли сме по-демокрация от там. Имам познат от Рено форума, който живее от 15 години в Англия и си закупи Рено Меган Спорт 225 коня. На твоята възраст е, оказа се че в Англия няма право да управлява този автомобил! Дойде си специално в България да я регистрира тук, за да може да си плаща тук застраховките и да избегне тяхните закони като българин. Доколкото съм чувал в САЩ можеш да вземеш книжка на 16 години, едва ли още тогава ти е разрешено да караш Вайпър или Курвет. Тъй, че ние сме го обърнали малко на свободия, а трябва да има ред, не като кажем "Демокрация", значи мога да правя каквото си знам.

 

Друг е въпроса, че и на курсовете не учат качествено. Не се обръща внимание на сериозните неща, понеже курса е кратък. Претупва се да минеш изпита и готово. Доколкото съм чувал едно време не се е взимало книжка за 1 месец, а доста повече се е карало и на полигон. Ако хвана един дето сега е взел книжка и френски гараж не може да направи, какво очакваме да знае как да управлява със 170 км./ч.

 

П.П. Не случайно и аз казах, да не се дигат застраховките, защото като имаш пари пак ще си ги плащаш. Трябва делението да не е финансово, а най-разумно ще е по стаж или възраст.

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

Аз пък не разбирам защо обвинявате "конете"?!?! Първо, по-мощна кола се кара по-лесно и безопасно (по-бързо се изнася). Второ при съвременните коли, мощността сама по-себе си не е лукс, а и като цяло е във функция с теглото, така че случая дори бих го сравнил с "голф 120 коня" или подобно. Толкова за мощността.

 

Колкото до скоростта - без да претендирам, че съм запознат с конкретния случай, предполагам, че тук проблема е "несъобразената" скорост, а не "високата" такава (чух нещо от сорта на 140км/ч, което от скоро дори е в рамките на позволеното). Технически не е проблем да се ограничат всички коли от последните 15г на, да кажем 100км/ч, но това не е решение според мен. Проблема е, че 98% от шофьорите не знаят какво представляват физичните закони, както каза някой по-горе.. Учат се чак когато ги усетят на свой гръб, само дето често това е за последно.

 

За мен, трябва в контролирани условия, шофьорите да бъдат поставяни в такива ситуации - пукане на гуми; каране по лед; контакт с друг автомобил по време на движение; дори лек сблъсък, ако има възможност. Всичко това с едничката цел, да усетят колко малко зависи от тях и колко са уязвими, и естествено, да добият поне минимален опит в подобни ситуации. Подобна идея не е новост, прилага се от години в скандинавските страни.

Link to comment
Share on other sites

За мен, трябва в контролирани условия, шофьорите да бъдат поставяни в такива ситуации - пукане на гуми; каране по лед; контакт с друг автомобил по време на движение; дори лек сблъсък, ако има възможност. Всичко това с едничката цел, да усетят колко малко зависи от тях и колко са уязвими, и естествено, да добият поне минимален опит в подобни ситуации.

 

Цена на шофьорския курс - 4000лв.

Link to comment
Share on other sites

Цена на шофьорския курс - 4000лв.

Ако я наредя до следните неща - цена на нов автомобил; цена за стар автомобил, който спокойно би минал немско TUV (т.е. наистина изправен); цена за поддръжка на автомобил за 2-3 години; цена на застраховки; цена за оправяне на един детайл след дори лек контакт, цена за бензин за един резервоар - то 4000лв изглеждат като капка в морето.

 

Ако я наредя до цената на човешки живот, направо е без коментар.

Edited by JDFU
Link to comment
Share on other sites

Къде сте тръгнали за конете. Трябват жестоки глоби и по-важното - нормални хора като цяло, и нормален манталитет.

Миналата седмица в откачените мъгли карах в посока Асеновград - ами то не бяха изпреварвания, идиоти без габарити за мъгли, дори един каращ на day light-ове ... Какво значение има дали пред мен ще се сблъскат 2 коли с по 400 коня или 2 с по 90, като ме забършат и мен ? Да не говорим, че там реално няма лента за изпреварвания, което не пречи на никой да кара посредата разчитайки, че всички ще се дръпнат максимално в дясно.

 

Грам култура няма в БГ, за единият месец през който си бях в БГ полудях, толкова не съм псувал от много време. А разни смешковци с бараки решаващи да се правят на мъже защото са видели комбито с чешки номера ... Или просто са качили 2 шматки и се правят на интересни пред тях ...апф

Иначе и 90 коня стигат да се вдигне скорост от типа на 180км/ч, да коментираме ли какво става ако се изтряскаш с такава скорост?

Link to comment
Share on other sites

Цена на шофьорския курс - 4000лв.

 

Глупости на таркалета. Кого ще спре това? И как? И в чий джоб ще идат? И какво ще помогне цената на курса изобщо?

 

Това което JDFU казва е добра идея наистина, но ако се ползват истински автомобили ще е прекалено скъпо, ако се ползва симулатор няма да има такъв ефект, защото ще прилича на електронна игра и никой няма да вярва.

 

защото са видели комбито с чешки номера

 

Чехите винаги се сравняват с Германците и взимат добър пример от тях. Ние от друга страна винаги сме били бабаити и сме обяснявали на останалия свят как ние сме най-умни, красиви, силни и т.н. и как от нищо не ни пука. По същата логика и егоизъм се държим и на пътя - всеки мисли себе си за най-важен и най-голям тарикат и че останалите ще се съобразяват с него. Ей затова когато НЕ карам кола съм по-спокоен и по-малко изнервен.

Link to comment
Share on other sites

Глупости на таркалета. Кого ще спре това? И как? И в чий джоб ще идат? И какво ще помогне цената на курса изобщо?

 

Абе човек.....

Казвам, че ако се направят цитираните неща, курса трябва да стане 4000лв.

Link to comment
Share on other sites

Уфф, май разрових гнездо с оси. Веднага виждам разделението на два лагера млади шофьори които са (искам им се, мислят се за) по-опитни от връстниците си и по-възрастни с опит 10+ години които имат (може би?) повече умения.

 

Ами нека първо приемем за успокоение и на двата лагера че всяко правило си има изключения. Но (голямо НО!) няма как млад шофьор да натрупа опит веднага, както и стажът позволява все пак нещо да се научи.

 

Радвам се че в по-горният пост е даден за пример Финландия. До колкото знам там във ВСЯКО средно училище се минава шофьорски курс - теория + практика. 100% съм сигурен и че е много по-дълъг от българската пародия от 40 уч. часа кормуване. Всичко това там става под СТРИКТЕН държавен контрол и от ОБРАЗОВАНИ учители. Погледнахте на клипа и какъв им е изпита... След това със сигурност имат и ограничения (законови или финансови) новаците да "скокнат" веднага на мощен автомобил.

 

Колкото и млад "рацер" да ми се пъне как внимателно, бавно и спазвайки всички ограничения за скорост кара 200 коня кола аз не вярвам. Нищо лично, просто сам съм го проверил. Не може да караш 100, 200 и 300 коньова кола по един и същи начин. А какво да кажа за пистов мотор??? Ами не става, който твърди обратното или лъже или е заблуден. Естествено и че високата скорост е предпоставка за произшествия. Все пак си мисля че най-важната причина за (или за ибягването на) произшествие е задкормилното устройство - на първо място опит и на второ място акъл (наречете го и манталитет ако Ви харесва така). Което и от тези неща да липсва катастрофата е готова.

 

Сега да видим... С манталитета няма как да се справим (поне не в това поколение), тогава нека малко ги сплашим шофьорите. Тук идват контрола, глобите и завишените данъци на новаците. Не че на мен ми се плаща повече, но как да стреснем младият "рацер" или чичката пиянде? Курсовете пък могат да се вкарат по училищата и да станат ИСТИНСКИ, с учители, програма, контрол, оценки и изпит - като всеки друг предмет. То като се замисля май кормуването си е бая важно, не се сещам някой да е убил или да умрял защото е бил слаб по Български...

 

Иначе си начесахме езиците но важното е да се намалят някак проишествията и ако цената ще е само пари значи е евтино.

Link to comment
Share on other sites

Иначе си начесахме езиците но важното е да се намалят някак проишествията и ако цената ще е само пари значи е евтино.

 

Много си прав!

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

На 28.12.2012 карам си аз съвсем лежерно, тук там малко превишавам скороста, след Плевен скачам на спирачката щото идиот изпреварва колоната движеща се срещу мен,в тоя момент гледам само напред, дали ще се разминем без челен удар и къде мога да бягам. Зад мен също има колона от коли (аз карам със 80-110 мъгливо е все пак, как се получи тая колона зад мен ми е мътно), при разминаването с въпросния идиот натискам свирката, в следващия момент поглеждам в задното огледало и виждам как се обръща една кола.

Дали тоя дето се обърна караше зад мен или в другата колона не разбрах (при доста минати километри другите участници в движението само ги регистрирам като такива без да ги гледам какви точно са)

Нямаше къде да отбия, а в огледалото видях поне две коли да спират да помагат, след около 2 км. първата отбивка спирам (на 20 метра от мен проститутка) и се чудя дали да се връшам, не се върнах, че имах още доста км. за минаване, пък и за свидетел не ставам щото даже не разбрах какво се случи.

Предпогам че е изпреварвал и той, ако е карал в колоната зад мен и след рязко натискане на спирачките губи контрол, технически проблем или просто неопитност.

Link to comment
Share on other sites

Глобите не могат да решат проблема. Никой не катастрофира нарочно, а със санкции не можеш контролираш неумишлени инциденти.

Две неща могат да подобрят положението - жесток контрол за техническата изправност на автомобилите (включително дали се кара с подходящи гуми за конкретните метеорологични условия) и жестоки изисквания при изпита за взимане на лиценз. Огромна част от участниците в движението си нямат идея какво се случва около тях. Включително и такива с огромен шофьорски стаж. Реакциите им са бавни и неадекватни. Не знам дали сте се явявали на психотест в ДАИ. Изисква се за C категория, за лиценз за превоз на пътници, а преди се изискваше и за състезателен лиценз. Основната част от теста е с една машина (отпреди 30 години), която ти провярява реакциите. Явявал съм се няколко пъти и винаги има едно 30% от останалите участници, които не могат да го минат тоя тест. А уж се водят "професионални шофьори". Не че успешното преминаване на теста е гаранция, че в реални условия ще реагираш правилно, но въпреки това трябва да е задължително и за B категория...

 

Edit: Надявам се да не прозвучи като упрек - но например историята с колегата отгоре. За да се образува колона обикновено има някакъв проблем. Не всичко свързано с шофирането се изчерпва със ЗДвП. Ако караш, без да превишаваш ограничението на скоростта, но пък така че след теб се образува колона не си ли също опасен за движението, карайки останалите да те изпреварват?

Edited by 3dfx
Link to comment
Share on other sites

Глобите не могат да решат проблема. Никой не катастрофира нарочно, а със санкции не можеш контролираш неумишлени инциденти.

Две неща могат да подобрят положението - жесток контрол за техническата изправност на автомобилите (включително дали се кара с подходящи гуми за конкретните метеорологични условия) и жестоки изисквания при изпита за взимане на лиценз. Огромна част от участниците в движението си нямат идея какво се случва около тях. Включително и такива с огромен шофьорски стаж. Реакциите им са бавни и неадекватни. Не знам дали сте се явявали на психотест в ДАИ. Изисква се за C категория, за лиценз за превоз на пътници, а преди се изискваше и за състезателен лиценз. Основната част от теста е с една машина (отпреди 30 години), която ти провярява реакциите. Явявал съм се няколко пъти и винаги има едно 30% от останалите участници, които не могат да го минат тоя тест. А уж се водят "професионални шофьори". Не че успешното преминаване на теста е гаранция, че в реални условия ще реагираш правилно, но въпреки това трябва да е задължително и за B категория...

 

Edit: Надявам се да не прозвучи като упрек - но например историята с колегата отгоре. За да се образува колона обикновено има някакъв проблем. Не всичко свързано с шофирането се изчерпва със ЗДвП. Ако караш, без да превишаваш ограничението на скоростта, но пък така че след теб се образува колона не си ли също опасен за движението, карайки останалите да те изпреварват?

 

Ами точно за това категорията е "B"...не се явяваме за супер лиценз на ФИА за пилот на Ф1. Тва първото. После, по пътищата все пак има ограничения и щом човека си ги спазва не мисля, че той е виновния, а тези, които искат да карат по-бързо.

 

Като е сухо със сликове ли да караме, а на полумокра настилка интермедиите ли да извадим от багажника?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...