Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Все пак е на 15 години и не е сменяно маслото много много кво очакваш ? Казвам,че гори като я настъпя здраво.Ся ще ме караш да ровя в книгата да видя колко е допустимото количество което тряа да харчи.Ако харчеше по 2 литра на 3000км тогава щеше да е за отваряне.

 

Коста с прекомерното глезена на една кола и ставаш вечен роб.Няма да се женя за нея.Купил съм я за да я карам.Като почне да гори много ще й сменя гумичките и на буталата уплътненията и толкоз,но един проблем няма как да реша.Като ми станат елипсовидни цилиндрите.Нов блок евентуално.

Edited by kotora
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Миии моята е на 300к....20г... Не ти давам акъл, всеки сам си решава.

 

Нз кво разбираш под глезене,... И аз колата съм си я купил за каране... за кво друго може да служи 20г коптор, произвеждан с милиони и евтин за поддръжка.

Link to comment
Share on other sites

За 200-300лв ще доливаш масло поне 100к км и колата ще се движи, което според мен е максимума, който човек трябва да очаква от 15 годишен двигател, всичко нагоре е бонус.

Link to comment
Share on other sites

Всичко за мен зависи колко време искаш да я караш. Аз примерно ще я карам минимум още 3г и така или иначе считам че съм последен собственик, няма да има следващ, ще ходи на вторични. Нито се престаравам, нито се зоря.

 

Имаме в семейството кола (20г+) на която се налива 1л масло на месец... И тя е за скрап, няма ни двигател, ни скоростна кутия да види. Нормално. Няма смисъл.

 

Кофтито с нариването е, че не занеш кога ще налееш ама няма вече да караш :D

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Частите с майсторлъка/работата тотал - 540лв

Това включва:

Сегменти, водачи клапани, гумички, шлайфане глава, пасване/реглаж клапани, масло 5л туба.

 

Общо взето на повечето хонди спичат сегменти и от там почва да гори.

Edited by kotora
Link to comment
Share on other sites

На колко да сменям маслото сега в крайна сметка, защото стигнах 10 000км. Какво друго да сменям? Кога се сменят накладки и ремъци?
Горивния филтър го смених преди 2000км някъде заради един датчик, който така и не се оправи и още пищи, че имам вода в горивото.

Link to comment
Share on other sites

Маслото се сменя (принципно, но не винаги) при 1г след слагане в мотора или при определения пробег според маслото - има на 10хил, на 15хил, на 25хил зависи какво е маслото, има и на 2г от слагане че му е срока. Общо взето квото пише на маслото, четеш и гледаш кога си го сложил - може да си надписваш тубата (ако остава), да си правиш бележка в телефона (аз така правя) .... Общо взето зависи от това кога, какво си сложил.

 

Масления филтър естествено в коша. въздушния също ... ако имаш филтър на купето (а ти имаш климатик и би трябвало да имаш) ... слагаш си и такъв с активен въглен или без (разликата в цената е към 2-5 пъти).

 

Смени си антифриза ако не знаеш кога и от кой е сменян. 

Смени си маслото на хидравличната рейка(волана) - ако е хидравлична, ако е електрическа си свиркаш и караш.

 

Смени си спирачната течност ако не знаеш кога и от кой е сменяна - или не е сменяна поне 2г, губи качества просто.

 

Маслото в скоростите си смени - прави се един път на има няма 100к км при повечето ръчни кутии, въпреки, че ги водят "life time" масла и уж докато кутият е в колата нямало нужда... ама никой не е мислил, че колата ще се кара 300+++ км (примерно.

 

Накладките принципно си имат датчик (колата ти е нова би трябвало да има). Ако са изтънели или не спират добре, въпреки че датчика не отчита интервал за смяна, сменяй и си вземи някакви прилични - примерно @kotora ползва EBC, аз ползвам АТЕ ... все добри марки. Ремъка като си закараш колата за смяна на маслото акжи на човека да го погледне ще ти кажат - на повечето коли за 2-5 смени на маслото се сменя ремъка. 

 

Тва за водата в горивото иди в някой сервиз да ти изчетат компютъра на колата ако там където си ходил не хващат за кво иде реч ;) така със сменянето за твоя сметка на око, докато не нацелим от кво е ... не че няма накрая да уцелят ... ама и удара в джоба е безмислен.

 

__________________________

правиш ги тия неща и си караш спокойно без неочаквани ексцесии в повечето случаи

 

Антифриза, спирачната течност, хидравличната течност спокойно могат на по 2г да се сменят - аз така процедирам примерно за да не забравям

 

__________________________

Подкрепям горното мнение за почивката в курорт, много по-смислено е и за мен от тва да наливаш пари в една купчина ламарина дето няма никакви съществени качества които да я правят ценна.

 

__________________________

@w00x , кажи кво ти е маслото в момента, та да се знае дали реално 10к км му е интервала за смяна.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Маслото се сменя (принципно, но не винаги) при 1г след слагане в мотора или при определения пробег според маслото - има на 10хил, на 15хил, на 25хил зависи какво е маслото, има и на 2г от слагане че му е срока. Общо взето квото пише на маслото, четеш и гледаш кога си го сложил - може да си надписваш тубата (ако остава), да си правиш бележка в телефона (аз така правя) .... Общо взето зависи от това кога, какво си сложил.

 

Масления филтър естествено в коша. въздушния също ... ако имаш филтър на купето (а ти имаш климатик и би трябвало да имаш) ... слагаш си и такъв с активен въглен или без (разликата в цената е към 2-5 пъти).

 

Смени си антифриза ако не знаеш кога и от кой е сменян. 

 

Смени си маслото на хидравличната рейка(волана) - ако е хидравлична, ако е електрическа си свиркаш и караш.

 

Смени си спирачната течност ако не знаеш кога и от кой е сменяна - или не е сменяна поне 2г, губи качества просто.

 

Маслото в скоростите си смени - прави се един път на има няма 100к км при повечето ръчни кутии, въпреки, че ги водят "life time" масла и уж докато кутият е в колата нямало нужда... ама никой не е мислил, че колата ще се кара 300+++ км (примерно.

 

Накладките принципно си имат датчик (колата ти е нова би трябвало да има). Ако са изтънели или не спират добре, въпреки че датчика не отчита интервал за смяна, сменяй и си вземи някакви прилични - примерно @kotora ползва EBC, аз ползвам АТЕ ... все добри марки. Ремъка като си закараш колата за смяна на маслото акжи на човека да го погледне ще ти кажат - на повечето коли за 2-5 смени на маслото се сменя ремъка. 

 

Тва за водата в горивото иди в някой сервиз да ти изчетат компютъра на колата ако там където си ходил не хващат за кво иде реч ;) така със сменянето за твоя сметка на око, докато не нацелим от кво е ... не че няма накрая да уцелят ... ама и удара в джоба е безмислен.

 

__________________________

 

правиш ги тия неща и си караш спокойно без неочаквани ексцесии в повечето случаи

 

Антифриза, спирачната течност, хидравличната течност спокойно могат на по 2г да се сменят - аз така процедирам примерно за да не забравям

 

__________________________

 

Подкрепям горното мнение за почивката в курорт, много по-смислено е и за мен от тва да наливаш пари в една купчина ламарина дето няма никакви съществени качества които да я правят ценна.

 

__________________________

 

@w00x , кажи кво ти е маслото в момента, та да се знае дали реално 10к км му е интервала за смяна.

 

Ето такова ми е маслото.

 

lm3700.jpg

 

Филтъра на купето го смених.

 

Ще кажа на момчето да провери другите течности, защото не съм ги сменял като я купих, а така или иначе щом са на 2 години - те си станаха.

Link to comment
Share on other sites

Маслото......................

 

@host, общо взето съм съгласен с леки забележки....

За маслото няма смисъл да се пести и да се чака над 10-12к ; въздушният филтър обаче да го сменя на всеки 10к е напълно безсмислено - колкото и да е прашен въздуха, няма как да се запуши за 10к, освен ако всеки ден не въртиш кръгчета из полето например...аз моят го вадя от време на време (през 5-6к) и го поизтупвам, тъй като видимо е в много добро състояние и не запушва при рязко натискане на газта...предполагам, че поне 20к спокойно изкарва, особено ако профилактично му пускаш по някоя прахосмукачка през 5к например. Не че е скъп или нещо такова, но при нормална проходимост е наистина безсмислено да го сменяш, понеже с новия няма да усетиш разлика. Спирачната течност дори и да има достатъчно, добра идея е да се сменя на 2 години, понеже поема от влагата във въздуха и й падат температурите...аз съм с една рейсинг на ATE, дето държи по-високи температури дори от ДОТ5.1, но понеже отдавна не съм я сменял, предполагам че вече е уравнила температурите като за ДОТ4. ;)

Link to comment
Share on other sites

Предполагам @w00x не е от хората, които биха си вадили въздушния филтър да го тупат и т.н.... 5лв всяка година и е 6.

Моя е перящ... На 6м тече яко чернилка като се чисти... Може би защото живея на булевард с павета и всеки ден карам по павета.

 

А коя е на ате течността над дот5.1?

Link to comment
Share on other sites

host, on 17 Feb 2015 - 17:49, said:host, on 17 Feb 2015 - 17:49, said:host, on 17 Feb 2015 - 17:49, said:host, on 17 Feb 2015 - 17:49, said:host, on 17 Feb 2015 - 17:49, said:

...хората, които биха си вадили въздушния филтър да го тупат и т.н.... 5лв всяка година и е 6. Моя е перящ... На 6м тече яко чернилка като се чисти... Може би защото живея на булевард с павета и всеки ден карам по павета. ...

Само ще вметна, че и на асфалтиран булевард да живееше, чернилката е същата. Това е предимно въглерод от саждите на ДВГ, прах от гадните брикети и прах от изтъркани гуми ;).

 

 

host, on 17 Feb 2015 - 21:09, said:host, on 17 Feb 2015 - 21:09, said:host, on 17 Feb 2015 - 21:09, said:host, on 17 Feb 2015 - 21:09, said:

нивото на запрашеност на бул. Васил Априлов ... да го сравняваме с асфалтиран булевард ... молим ....

...

Според мен въпросът е дискусионен и общественото мнение силно бива манипулирано от крадливата паплач, наречена местна власт. Проблемът е, че от паветата няма как да се краде незабелязано, за разлика от "асфалтирането" и затова видиш ли, къщите се рушали от вибрациите заради паветата, прахът бил повече. За повишеното ниво на шум не споря, но при умерени скорости нивата са приемливи. И затова е много удобно - продаваме хубавите сиенитни павета в чужбина и полагаме асфалт, после пак и пак и пак... Ония от чужбина трева пасат май и купуват павета, щото са лоши.

Ай стига, че подпалих, а темата все пак е за атомобили.

Edited by alchemy
Link to comment
Share on other sites

нивото на запрашеност на бул. Васил Априлов ... да го сравняваме с асфалтиран булевард ... молим ....

 

инак за саждите... пожелавам на всеки собственик на дизелов автомобил с изкаран катализатор, да го вържат зад колата му поне 1ч да диша .... да види какво удоволствие е

Link to comment
Share on other sites

Аз с дизелов автомобил досега проблеми не съм имал, но за сметка на това разни бензинови дараци и особено такива с некадърна газ ми идва да ги избия, нанизвайки им муцуните на аспусите им. 

Link to comment
Share on other sites

Газта също мирише неприятно, но дизелов автомобил без катализатор... в топло време.... тва е като смъртна присъда ако си на светофар зад него.

Link to comment
Share on other sites

@host, общо взето съм съгласен с леки забележки....

За маслото няма смисъл да се пести и да се чака над 10-12к ; въздушният филтър обаче да го сменя на всеки 10к е напълно безсмислено - колкото и да е прашен въздуха, няма как да се запуши за 10к, освен ако всеки ден не въртиш кръгчета из полето например...аз моят го вадя от време на време (през 5-6к) и го поизтупвам, тъй като видимо е в много добро състояние и не запушва при рязко натискане на газта...предполагам, че поне 20к спокойно изкарва, особено ако профилактично му пускаш по някоя прахосмукачка през 5к например. 

 

С една лека забележка, че нафтите си искат чисто филтърче. Добре е на всяка смяна на маслото да сменяш въздушен, а ако е перящ се - да го чистиш. Има разлика, особено за нашия чист въздух. На бензиновите не им влияе толкова филтъра.

 

 

Според мен въпросът е дискусионен и общественото мнение силно бива манипулирано от крадливата паплач, наречена местна власт. Проблемът е, че от паветата няма как да се краде незабелязано, за разлика от "асфалтирането" и затова видиш ли, къщите се рушали от вибрациите заради паветата, прахът бил повече. За повишеното ниво на шум не споря, но при умерени скорости нивата са приемливи. И затова е много удобно - продаваме хубавите сиенитни павета в чужбина и полагаме асфалт, после пак и пак и пак... Ония от чужбина трева пасат май и купуват павета, щото са лоши.

Ай стига, че подпалих, а темата все пак е за атомобили.

 

 

Аз пък нямам спомен някъде да е супер модерно да се ползват павета. Тогава да отворим очите на Бърни и да нареди павиране на всички писти... При все, че хАсфалта е в пъти по-добра и комфортна настилка от излъсканите павета. Колкото до нивата на прах - пак не са еднакви. При асфалта поне има някакво оттичане на мръсотиите, макар и нищожно, но го има, докато това при паважа трудно може да стане. А за нивата на шум - мисля че няма какво да коментираме. 20км/час приемливо ли е? Щото само при тая скорост няма да го има всичкия тоя шум. 

Обясни ми друго нещо - помниш ли кога правиха ремонта на моста на панаира? Там настилката не е мръднала грам, при все, че е на много особено място. Пак опираме до въпроса с качеството и местната власт... Айде да не е тука, че спора избива в съвсем различна посока.

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

аПсолютно ... само нафтата усеща ... 

 

_______________________

доста КУРифеи твърдят че без филтър било най-добре :D :D :D

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

доста КУРифеи твърдят че без филтър било най-добре :D :D :D

 

 

Мда, супер е...първите 5000км :D

Link to comment
Share on other sites

Все пак е на 15 години и не е сменяно маслото много много кво очакваш ? Казвам,че гори като я настъпя здраво.Ся ще ме караш да ровя в книгата да видя колко е допустимото количество което тряа да харчи.Ако харчеше по 2 литра на 3000км тогава щеше да е за отваряне.

 

Коста с прекомерното глезена на една кола и ставаш вечен роб.Няма да се женя за нея.Купил съм я за да я карам.Като почне да гори много ще й сменя гумичките и на буталата уплътненията и толкоз,но един проблем няма как да реша.Като ми станат елипсовидни цилиндрите.Нов блок евентуално.

 

Много е това доливане. Слагам 50 кинта бас ;) . Вектрата на баща ми може да ти е "кака" и той определено НЕ кара колата с правилното масло от много дълго време. Не помня НЯКОГА да е доливал и КАПКА масло за 10к км. Колкото сипе - толкова вади дето се вика.

 

Оказа се, че преди маслото ще се ходи на стендче, мендче и от някъде ми мирише на гума или на нещо подобно(може и да е от новия пистов ремък), но при температури около 0F няма да седна да гледам ако ще турско да стане. И тия новите автоматици са пълен ташак освен ако не е в кола за 100 бона. 4 степенния автоматик на Королата според мен се представя много по-добре от 6 степенния на Форда. Не мога да му хвана спатиите на първа ли на втора ли тръгва, кво се случва. Играе си с тия обороти и предавки заради икономията на гориво, което е много дразнещо.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Чефо за толкоз малък разход не си заслуава на тоя етап.А пък и свободна кешовица чак след 2-3 месеца ще имам,но тогава ще дойде лятото и по-добре ще е да ходя на море  :D 

Link to comment
Share on other sites

Стефчо, тя може да е от тия адаптивните кутии. Пробвай да потегляш като едно време правеше на баумакса с фиата и ще я обучиш :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...