Jump to content
BulForum.com

Тема за кратки въпроси


tankis

Recommended Posts

...И между другото, кредитни/дебитни карти също имат такава застраховка, при която можеш да си върнеш парите ако не си доволен или са те излъгали нещо.

 

А случвало ли ти се е да минаваш по тази процедура и да искаш да ти възстановяват пари....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 45.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • RaptoR

    3760

  • w00x

    2882

  • djadomraz

    1772

  • Midex

    1497

Top Posters In This Topic

Posted Images

Имаше някъде обсъждани фирми, правещи доставки Англия - България, но нещо не мога да го намеря. Та ще ми препоръча ли някой такава изпитана фирма, да ми достави стока купена чрез ибей?

Link to comment
Share on other sites

Имаше някъде обсъждани фирми, правещи доставки Англия - България, но нещо не мога да го намеря. Та ще ми препоръча ли някой такава изпитана фирма, да ми достави стока купена чрез ибей?

Аз ползвам kdshoppinguk.com
Link to comment
Share on other sites

Шофьорската ми книжка изтекла още от февруари и като не карам кола и не съм забелязал. Имам няколко въпроса:

1. Ще имам ли глоба като ходя да си я подменям.

2. Личната ми карта изтича до година, водя се към районното в Кичука и мога ли да пусна и шофьорската, и личната карта от районното едновременно или трябва да ходя в КАТ до руския пазар.

3. Ако съм с брада на снимките за тези два документа, а в последствие я обръсна и ме спрат за проверка, ще се заядат ли "защо не съм с брада" или няма проблеми

Link to comment
Share on other sites

И между другото, кредитни/дебитни карти също имат такава застраховка, при която можеш да си върнеш парите ако не си доволен или са те излъгали нещо.

Хахахаха в България????? Пробвай пак ама с друга държава. Кредитни карти, издадени в България нямат никакви такива защити. При една транзакция, която очевидно не беше минала и дори френската банка не знаеше чакахме 5-6 месеца докато ни върнат парите, а дори не ставаше дума, че не бяхме доволни, а че парите са потънали неясно къде между банките, но продавача не беше ги получил, нито неговата банка (т.е. неговата банка вероятно ги беше получила но нещо е изхълцало там и ги е изяло).. и чакахме маса време проверки да ги намерят и т.н.

 

Американска банка от друга страна - пише мой приятел, че банкомата еди къде си и еди кога си не му е дал пари като е теглил а е дал грешка, но парите липсват от сметката и те след 1 ден му отговарят че ще направят проверка, а междувременно ето парите на разположение да ги ползвате... 

Link to comment
Share on other sites

В България - да. Смени си банката.

из. тарифната листа на ПИБ.

 

 

Неоснователна рекламация на трансакция - 40 лв.

Наличието на глоба за неоснователна рекламация ни навежда на мисълта, че се предлага като услуга и е без такса ако рекламацията е основателна.

Това дето ти си го описал е съвсем различно нещо и продавача изобщо не ти е бил виновен, че банката да ти позволява рекламация.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

А аз пак да си попитам:

 

А случвало ли ти се е да минаваш по тази процедура и да искаш да ти възстановяват пари....

 

Знам, че си подготвен теоретично с клаузите на ПИБ, но случвало ли ти се е на практика да претендираш пред тях да ти върнат пари заради такива случаи, за които вече говорихме?

Link to comment
Share on other sites

В България - да. Смени си банката.

Коя? И колко пъти си успял да си върнеш парите, защото не си бил доволен от услугата, за която си платил?

 

 

из. тарифната листа на ПИБ.

 

 

Наличието на глоба за неоснователна рекламация ни навежда на мисълта, че се предлага като услуга и е без такса ако рекламацията е основателна.

 

Това дето ти си го описал е съвсем различно нещо и продавача изобщо не ти е бил виновен, че банката да ти позволява рекламация.

Това с неоснователната транзакция значи, че ако оспориш и не си прав ти взимат 40лв, сега според банката за да оспориш транзакция трябва тази да не си я бил извършил ти - т.е. някой ти е откраднал картата или са ти взели повече и ти покажеш фактура или някакъв документ според който ти си платил еди колко си, но те са ти взели повече (блокирането е друга тема - на мен така на летището в Париж за един адаптер за телефон ми блокираха 50 евро при положение, че той струваше 15, после другите 35 се отблокираха и си взеха колкото трябва, но първоначално ме шашнаха)

 

Та това с оспорването на транзакция в момента в който онзи човек изкара документ че стоката той я е изпратил и има документ за това, ти дори да не си я получил гориш. А пък да оспориш качеството на стоката освен ако не ти е пратил тухла или нещо очевидно различно от това, което си поръчал - забрави. И пак нашенската банка ще те гледа като престъпник освен ако не разпечаташ пакета пред тях и успееш да докажеш, че този пакет не си го разопаковал преди това.

 

Говорил съм подробно и с Алианц и с ПИБ и с Пиреус - няма такъв филм "ми той ми прати кофти стока, не ме кефи, искам си парите обратно". Отговора е - ами говорете с ответната страна да им върнете обратно стоката, а те на вас парите. Това че другата страна според техния "return policy" отказват да си получат нещата обратно си е твой проблем. Както и разходите за куриери напред-назад ако случайно пък се навият.

 

Това дето ти си го мислиш го прави само American Express и то в щатите, не тука.

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

В уникредит ми предлагаха застраховка, но при кражба на картата и теглене от нея. Не помня дали такива транзакции се покриваха...

Link to comment
Share on other sites

В уникредит ми предлагаха застраховка, но при кражба на картата и теглене от нея. Не помня дали такива транзакции се покриваха...

Имам карта от Унекредит и ползвам такава застраховка. Покрива теглене при кражба, здравни разноски при нападение в близост до банкомат и... май това е. Обаче със сигурност не покрива фрустрация след глупава покупка.

Link to comment
Share on other sites

Надали....и точно това се опитвам да обясня на Ангел, който винаги е много добре подготвен теоретически, а не осъзнава, че много често теория и практика генерално се различават. Пейпал не пита какво и защо и не те гледа подозрително, както те гледат другаде - просто си обясняваш какъв е случая, ако имаш снимка на продукта...прилагаш я ; ако нямаш или пък не е дошъл - не прилагаш и общо взето това е всичко. След това те приканва да пуснеш едно съобщение до изпращача/продавача и да си изчакаш двуседмичния срок. Ако той дори не благоволи да отговори в двуседмичния срок, Пейпал ти възстановява парите от техния си фонд, а дали те ще си търсят след това парите от продавача, теб изобщо не те касае....ето част от отговора на Пейпал по един "кейс", който бях отворил наскоро за закъсняла стока, където продавачът изобщо не благоволи дори да даде отговор за закъснението....

 


----------------------------------------------------------------------Resolution of Your Case: #PP-002-***-***-***----------------------------------------------------------------------Dear ******,We have concluded our investigation into your case and have decided in yourfavor.We were able to recover $45.70 USD and this amount has been credited to you.Please allow five business days for this adjustment to be posted.If you are due any additional funds, we will make our best effort torecover the balance from the seller.If the seller's account has insufficient funds to complete the refund owedto you, please be assured that we will take appropriate action against theseller's account, which may include limitation of the seller's accountprivileges.
Link to comment
Share on other sites

Надали....и точно това се опитвам да обясня на Ангел, който винаги е много добре подготвен теоретически, а не осъзнава, че много често теория и практика генерално се различават. Пейпал не пита какво и защо и не те гледа подозрително, както те гледат другаде - просто си обясняваш какъв е случая, ако имаш снимка на продукта...прилагаш я ; ако нямаш или пък не е дошъл - не прилагаш и общо взето това е всичко. След това те приканва да пуснеш едно съобщение до изпращача/продавача и да си изчакаш двуседмичния срок. Ако той дори не благоволи да отговори в двуседмичния срок, Пейпал ти възстановява парите от техния си фонд, а дали те ще си търсят след това парите от продавача, теб изобщо не те касае....ето част от отговора на Пейпал по един "кейс", който бях отворил наскоро за закъсняла стока, където продавачът изобщо не благоволи дори да даде отговор за закъснението....

Можеш да си сигурен че ще ги вземат от него. Никой продавач, имащ взимане-даване с Paypal няма да има една единствена транзакция, че да успее да се покрие. Paypal все пак искат комуникация с продавача да си се опитал, опитват и те, но шансовете да се разберете след като си се оплакал са много по-големи и значително в твоя полза отколкото през нашенските банки.

 

Чакам все пак с любопитство да ми се отговори дали наистина е правил подобно нещо и с коя банка и отивам там да си вадя карта. Но след като най-културната за мен в момента банка Алианц се мотаха маса време за очевиден случай отговора е ясен. С ОББ единствено не съм имал подобни взаимоотношения до момента, но ме съмнява да са по-различни.

Link to comment
Share on other sites

Едно питане. Имам хард, който е разделен (примерно) на C: 50 GB и D: 120 GB. Може ли да се пръхвърлят 20 GB от D: в C: без да се загуби нещо или да се форматира или каквото там се прави, за да се получи C: 70 GB и D: 100 GB.  :confused

Link to comment
Share on other sites

Да. Трява само тези 20GB да са свободни. В Hiren's boot disk имаше програмки, с които това ставаше, но не помня коя точно беше. Правил съм я с NTFS партишъни тая процедура но преди 3-4 години и не помня с коя програма точно...

Link to comment
Share on other sites

И с Уиндоус става, но по-добре си свали програмката на EASEUS и си го направи с нея, защото има значение и физическото разположение на дяловете и информацията.

Link to comment
Share on other sites

И с Уиндоус става, но по-добре си свали програмката на EASEUS и си го направи с нея, защото има значение и физическото разположение на дяловете и информацията.

А има ли значение колко свободно и заето място има в двата дяла, което да пречи или не пречи за прехвърлянето на гб-тите? Т.е. в C: има 35 заети и 15 свободни (50) и D: има 80 заети и 40 свободни (120), прехвърлям си желаните 20 гб и всичко е наред с 70 гб на 100 гб?

Нещо специфично, за което да се огледам или да знам, за да не стане гаф, че тогава става лошо? :)

Link to comment
Share on other sites

Няма значение. То ако не може, ще ти каже.
Няма нищо специфично, само много внимателно гледай и чети, да не останеш с прецакана таблица, че тогава имаш проблем и даже уиндоуса няма да ти зареди ако преместиш физическото място на буут секторите.

Link to comment
Share on other sites

24-133-036CVF-01.jpg

Toва е старият ми монитор 

Philips Brilliance 240S1SB

с ударена матрица, който от месеци си стои и ми е жал ей просто така да го метна в кофата на циганите. Има ли нещо друго в него освен матрицата, което става за нещо или да заминава за кофата, понеже ми заема място из апартамента?

Link to comment
Share on other sites

Булевар Хр. Ботев от кръстовището на McDrive до кръстовището на Сточна Гара неравен на вълни ли е, или колата ми тресе?

Link to comment
Share on other sites

Колата ти е кофти (не повредена - по производство кофти). Не че булевардът е тепсия, но пък аз с моята не го усещам. Това е запазена екстра за фиати, алфи, опели и други подобни.  :laughing:  :laughing:  :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...