Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Ти - най-редовно. Това е моето лично мнение на тема газ в колата и винаги е било откак ги има тия неща и откак поради грешка капака на БМВ-то ни излетя на 10 метра пред колата. Ти си бил в пелени може би по това време, ако изобщо си бил де. Самата възможност за такава ситуация и множеството пожари и гърмежи от тия боклуци е оформила моята позиция по въпроса. Наскоро двама души от Хасково загинаха в адски мъки, след като се взривиха, настройвайки газова уредба в сервиза си. Сега знам как ще кажеш, че те са си виновни. Това обаче не ме интересува - мнението ми не се променя. В новото време вече имаме фабрични инсталации на газ в определени автомобили - на тях по-съм склонен да им имам доверие, но ВИНАГИ бих предпочел хибрид или изцяло ток.   

 

 

Всеки има право на мнение, ама в случая аз не видях мнение на някой, а изказване на аксиоми едва ли не. Така било и толкова. Както казах и на мен ми се виждат приказки пред блока.

 

 

Иначе у нас естествено се прави за икономия. Аз карам на газ от години, проблеми нямам. Най-съзнателно си купих кола бензин БЕЗ газова, за да си я сложа аз. Еми не съжалявам грам, пък нека да карам на чесън оил, пръдня или квото е там. Проблеми нямам, не я спирам всеки ден, купил съм да я карам. Отделно варела и на писта го пускам веднъж годишно, дето там се мятам като чувал с картофи вътре, ама си правя кефа.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Отделно варела и на писта го пускам веднъж годишно, дето там се мятам като чувал с картофи вътре, ама си правя кефа.

 

Значи просто нямаш подходящата седалка, дето да те държи плътно в нея. :)

Link to comment
Share on other sites

Значи просто нямаш подходящата седалка, дето да те държи плътно в нея. :)

 

За какво ми е, това е колата дето си возя семейството. Това, че издевателствам над нея веднъж годишно да си правя кефа, не я прави "бИгачка"

Link to comment
Share on other sites

Дори хората с високи доходи си правят сметка за парите оставяни по бензиностанциите. То иначе нямаше 80% от продадените А6/8, Е/С класа, 5/6/7 серия на БМВ и там Q/X/G класи да са дизелови. От останалите проценти продадени бензинови, поне половината са на газ. Има далеч по-приятни занимания има за които да си даваш парите, отколкото да пълниш гушите на някакви картелни групировки.

 

Тия "фабричните" газови навсякъде се споменават едва ли не като някаква панацея. В интерес на истината са изключително скопени откъм настройки и възможности на софтуера. Дори в официалните сервизи ги гледат като извънземни и сменят наред докато уцелят от какво е проблема. Монтажа бил не знам си какъв, одобрени били от от завода производител, ала бала ..... Не е като да няма изцепки във феноменални размери, като например Кади-тата с изгнилите метанови бутилки и стопените клапани. Орязаните компири на БРЦ дето захранващата им верига е пълен провал и компа се шашка от радиото, ама то като се гони цена е така.

Фабрични - няма такова понятие фабрични, има монтирани под надзора и стандартите на съответния производител на автомобили. Никой производител на автомобили не произвежда компоненти и електроника за газови уредби. Пуска се едно запитване и обикновено един от големите 3 производители на компоненти за газови уредби печели(май останаха 2 само, но няма значение), разбира се този с най-ниската оферта. След това ползвателя на фабричната уредба се кефи как има аЦката уредба, докато не се развали нещо и не му потрябват хапчета за кръвно като чуе цената за ремонта. Една фабрична уредба с нищо, ама с нищо не превъзхожда една афтърмаркет монтирана кадърно, даже афтърмаркета аз лично го предпочитам. 

Link to comment
Share on other sites

Jijane, за това, че фабричните са дърво си прав, че на някой марки фирма монтира газовите под надзора им също си прав. Да обаче например ФВ Кади Екофюел и Бифюел, Фиат Мултипла с фабрична гаова дори нямат отделно еку, а е общо за двете горива. Съвсем фабрично са така направени и произведени. Та не си прав, че при всички е така. Отделно има Субару Бифюел ама там не съм се интересувал как е точно изпълнено.

Link to comment
Share on other sites

Това, че е с едно, общо ЕКУ, не я прави по-добра да ти кажа. И да е фабрична, тоест монтирана в завода още, гредите са още по-големи. Нали се сещаш как се намира такъв комп при евентуален дефект. Отделно диагностиката е почти невъзможна. Да, има някакъв процент по-добро възприемане на фабрично агу, но само ако купуваш колата чисто нова и ще я караш около 10 годин. Оттам - по-добре допълнително монтирана. Скоро познат с Кади беше в чудо, защото трети цилиндър ту работи, ту не работи. В Haas вдигат рамене. Вероятно е транзистор в ЕКУ-то, но тактично го пращат при някой друг, за да не носят отговорност. Тоест икономията от фабрично АГУ отива по дяволите, щом стане дума за поддръжка. Предлагат му ново ЕКУ на цена около 2000лв. БЕЗ ОБУЧЕНИЕТО на ключове и тра-ла-ла... Отделно, че при ровене за тоя проблем са му омазали нещо по инсталацията /вероятно някоя маса/ и на моменти таблото премигва, което преди го нямаше. В същото време жена му кара Голф 5 недолюбвания от газаджиите мотор 1.6 105 коня, на който има монтиран plug&drive на BRC в България и колата просто пее години наред, като единствената поддръжа е филтри...

Споделям мнението на jijane, че е по-добре афтърмаркет система на втора ръка кола. За нова - по-може заводска, защото има гаранция, но другото...

Link to comment
Share on other sites

Нали и аз това казах, че са дърво фабричните. :)

 

На Рено например са влагали фабрично някакви марка AG, дето като идеш в официален сервиз дигат ръце, нещо като се развали е от чужбина поне 250 кинта. Като са 4 инжектора за смяна 1000 кинта и диагностика Йок и се сещаш кво става. Изхвърлят едната и слагат афтърмаркет. Да не говорим, че тея коли с фабрични уредби са взети такива да въртят километраж и са на 500 000 км. с отдавна изминал ресурс на уредба и всичко.

 

Ама пак се повтарям при едни ако е така, на марки като ФВ не е така, а са си баш фабрични. Обаче у нас наистина дигат ръце и викат, оправяй се някак си.

Link to comment
Share on other sites

Субару работят с БРЦ.

Нямат еку някои защото използват същата концепция като повечето уредби с течна фаза. Единствената разлика с фабричното еку, е че Минети Марели, Бош, или който им прави еку-то добавя аванс процесор вътре. Иначе свободни пинове по повечето еку-та колкото искаш, само програмиста да се заиграе и готово. Използват се същите инжектори и за бензин и за метан/пропан. 

 

AG-то дето е монтирано при франсетата(всички марки) е морялно остаряла екзотика на фирма, която вече не съществува. В момента франсетата залагат на Ланди Ренцо, което още като го видят и пращат клиента на Кукленско шосе и там се префлашва ЕКУ-то, че иначе мъката и цифрата са големи.

 

Основен проблем в България, е че българина е майстор по всичко. На който и газаджия да закараш една кола, никой няма да те върне. може даже да не е виждал кола като твоята, но ще ти монтира там нещо. После ще му мислим може ли аджеба да я настроим тая кола или не можем? Обикновено като се запече нещо, клиента много често си тръгва с нови свещи, бобина/и, капачка, палец и някой и друг ненужно сменен датчик. Трябва някаква регулация да има, за да не може сульо и пульо да бърника по на хората колите. Но тука знаеме как е и скоро не виждам как ще се промени нещо.

Edited by jijane
Link to comment
Share on other sites

Основен проблем в България, е че българина е майстор по всичко. На който и газаджия да закараш една кола, никой няма да те върне. може даже да не е виждал кола като твоята, но ще ти монтира там нещо. После ще му мислим може ли аджеба да я настроим тая кола или не можем? Обикновено като се запече нещо, клиента много често си тръгва с нови свещи, бобина/и, капачка, палец и някой и друг ненужно сменен датчик.

Напълно вярно. :grin:  :unhappy: 

Link to comment
Share on other sites

На който и газаджия да закараш една кола, никой няма да те върне. може даже да не е виждал кола като твоята, но ще ти монтира там нещо. После ще му мислим може ли аджеба да я настроим тая кола или не можем? Обикновено като се запече нещо, клиента много често си тръгва с нови свещи, бобина/и, капачка, палец и някой и друг ненужно сменен датчик. Трябва някаква регулация да има, за да не може сульо и пульо да бърника по на хората колите. Но тука знаеме как е и скоро не виждам как ще се промени нещо.

 

Основна вина имат и клиентите, първо защото търсят най-евтинкото и второ, защото не питат. Като майсторът казва, че няма проблеми, веднага искам да видя такава кола монтирана от него. Ако откаже, значи лъже и лампата почва да ми свети.

 

Май на теб точно разказвах за една HR-V, която бяха направили с Mimgas, който пък комп правеше утечка и беше чудо. През 2 дни - акумулатор на зарядно.

Накрая, след като питах абдала, когото още в началото бях предупредил за крайния изход от играта, защо прие да му монтират уредба за 550лв. и не му ли се стори прекалено евтино, като е ясно, че в тея пари има и печалба, той ми отговори:"Ми те от сервиза казаха, че няма да има проблеми...". Ай стига бе, то оставаше да кажат, че ще има проблеми и само при тях ще висиш... Просто това се превръща в начин на мислене за някои хора и въпреки, че знаят, че вероятно ще имат проблем, предпочитат да пробват. Първо се самоубеждават, че всичко е наред, струва им се и накрая, когато повече от ясно разбират, че са им го набутали до гърлото, почват да плюят държавата, ниската заплата, шефа си, сервиза и т.н., но не и себе си. Заричат се, че повече няма да правят така до следващия път.

Наскоро един с Нисан Пример - отишъл при "много добър майстор", на когото и името не знае, но знае, че работи вечер в някакъв гараж, като основната му дейност е да разнася лекарства и пелени. Та отива при него за смяна на изпарител. Иска ел. Ловато, но "царят на уредбите" казва:"Не ти трябва Ловато, супер проблемни са, а и са скъпи! Дай да сложим един Мимгаз, дето ми стои тука за 60лв., дори пари за монтажа няма да ти взема". И Ганьо захапва. Вместо 120лв., плащам 60 /нищо, че струва 30/ и имам "безплатен" монтаж. На следващия ден се почва - няма празен ход, гърми, ма нищо, нали на половина и с "безплатен монтаж"...

Link to comment
Share on other sites

Няма как бензинът да падне на половина и газта да е на сегашните стойности. Тоест падат пропорционално или иначе казано, на газ пак ще е поне наполовина по-евтино... Тоя бизнес може да се затрие или закрие, както искаш го наречи, само ако спре дадения вид гориво.

Link to comment
Share on other sites

Мм, май излеьнах прав де, 90 и кусур процента от газифицираните коли са пълен кенеф и не може и дума да става за екология, а останалите с перфектно настроени газификации са родом от форумъ :)

Link to comment
Share on other sites

Румба, то и при нафтовите печки не е по-различно положението. 90 процента, кадят черно, сиво, синьо имат черен багажник ама иначе се плюе газта.

 

Естествено, че клиента е виновен, нали всеки ден са ми такива в офиса. Влиза и вика дай евтино, не е важно какво е то и какво предлага. Важно е да не се минем в цената, ама после че ще има разкарване, купуване 2 е пъти не е важно и не се смята. После друг е виновен.

Link to comment
Share on other sites

Мм, май излеьнах прав де, 90 и кусур процента от газифицираните коли са пълен кенеф и не може и дума да става за екология, а останалите с перфектно настроени газификации са родом от форумъ :)

 

Те щото тези, които карат на бензин са най-изправните - клатят обороти, гаснат по светофари, прекъсват... Докато се кара чуждият брак и отпадък, няма как да е по-различна картинката.

А иначе доста от колите, на които се монтира газ тук, работят отлично на газ и собствениците го казват това. След газта, една от първите им приказки е, че колата работи по-добре и по-стабилно на газ, отколкото на бензин, а причината е повече от прозаична - мръсен, ама мръсен бензин и доволно износена бензинова система. В този момент, ако заложиш на качествени компоненти за газ и монтажът се направи като хората, както и последващата настройка, колата литва. Мога да дам пример с поне 5-6 коли, които на бензин просто ги няма, но прехвърли ли на газ, просто заспива - по-тиха, по-еластична и по-пъргава, като проблемът с бензина е от преди поставянето на газта, а не следствие от нея.

Link to comment
Share on other sites

Всичката газ в дъно.

 

Феновете на тролеите...има ли Фюжън(Мондео) и Фокус - електричарки в БГ(не хибрид, пълни електричарки)? И  SUV на Тесла?

Ако няма - да фанем да изкараМ някой леФ?

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

А що точно трябва да е оригинално масло? Доста масла имат хомологация по този стандарт. Аз лично бих си купил това:

 

http://maslo1.com/masla-bardahl/BARDAHL-5W30/bardahl-xrec-5w30-5l

 

Или това, но по-скоро първото:

 

http://maslo1.com/%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D1%82%D1%83%D0%BB/mot-5w30?product_id=144

 

Ето и "оргиналдЪ"

 

http://maslo1.com/oem-masla/maslo-vw-audi/vw-vag-5w30-longlife

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...