Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Ами щом тия дараци както им викате са по улиците, може би на българина му е трудно да даде 30 бона за кола.

 

 

Майна притежанието на кола не е изконно човешко право и това, че някой можел да си позволи само конска каруца не следва, че трябва да му разрешаваме да ходи по центъра с нея и да сере по улиците коня.

 

Ако трябва да избирам градски транспорт и Лада... Никога няма да избера рейсовете.

Е всичко опира до кинти майна. При 1лв билетчето, ако харчиш по 4 кинта на ден за да ходиш до работата си верно тъпо е да не си вземеш кола особено в Пловдив.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Майна притежанието на кола не е изконно човешко право и това, че някой можел да си позволи само конска каруца не следва, че трябва да му разрешаваме да ходи по центъра с нея и да сере по улиците коня.

 

 

Е всичко опира до кинти майна. При 1лв билетчето, ако харчиш по 4 кинта на ден за да ходиш до работата си верно тъпо е да не си вземеш кола особено в Пловдив.

Тия глупости за притежанието при мен не минават. Имам пари за Лада - карам Лада. Точка по въпроса. На 100 лв кола колко данък да сложиш? 400. Лесно е в 10км Пловдив да се проповядва как колата не е задължителна. Ама като падне температурата на минус 20 и опцията рейс и брътвежите за скъп данък отиват в канала.

 

Дали ти се иска и глобите да са според дохода? Значи, че ще кажеш да. И аз лъжа така. Ама в това ме бива много ;) на

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Да се намали? На тия трябва да им се вдига данъка даже. Тия парадокси само при нас ги има...  

Точно ти с твоята печка дето чади не ми обяснявай.Аз карам на газ и  имам катализатор. Колата ми е в перфектно техническо състояние.Та май на твоя дизеляк трябва да м усе дигне данъка ;) 

Link to comment
Share on other sites

Тия глупости за притежанието при мен не минават. Имам пари за Лада - карам Лада. Точка по въпроса. На 100 лв кола колко данък да сложиш? 400. 

 

 

Абсолютно - какъв е проблема? Имаш пари за Лада - караш Лада. Нямаш пари за 300 лева данък - караш колело. Елементарно.

 

Точно ти с твоята печка дето чади не ми обяснявай.Аз карам на газ и  имам катализатор. Колата ми е в перфектно техническо състояние.Та май на твоя дизеляк трябва да м усе дигне данъка ;)

 

Кади ти празната глава на тебе, а моят данък е тъкмо 284 лева. За няколко години изплащам тоя дарак дето го тъкаляш с данък една вечеря в среден ресторант, ако има и толкова. Ясно?

 

==============================

 

Между другото в Барселона понеже са глупаци:

 

xL3tdIl.jpg

Моторите са най-малко 2 пъти повече от автомобилите, може би и повече. За велосипеди няма да говоря. Но там като цяло организацията на живота е на едно друго ниво. 

Link to comment
Share on other sites

Трябва да се правят задължителни тестове на емисиите, не за парлама. Не напразно като кацнах в София само след 5 дни отсъствие и сякаш се задавих с въздуха... 

 

Трябва да има и недопустими стойности, понеже по нашите пътища се движат някои уникални дараци, оставящи 20 метра дим зад себе си. 

 

Всъщност няма смисъл да спамим повече - то е ясно за какво иде реч и хората с ум в главата отдавна са въвели съответни порядки. Защото знаят, че все пак задравето им и това на децата им е по-важно от пърденето с бурии и драги по улиците... 

Link to comment
Share on other sites

И аз съм съгласен да ми плащат 10 000 евро месечна заплата, ама работодателите не са. Точно така трябва да е положението, народа е беден и за това кара стари коли, не щото много си ги харесва. За това колкото е по-стара трябва да е по-нисък данъка.

 

Най-много замърсяват печките купени от Италия за "нов внос" и много пазени на 6 7 години. Те кадят като за последно и хвърлят черни облаци, да не говорим на новите коли като не им работи FAP/DPF какво става с азотните оксиди....

Link to comment
Share on other sites

Няма пряка зависимост между годините на колата и това, дето излиза от ауспуха. Всичко е до поддръжката, а това че голяма част от старите коли пушат се дължи на мисленето на собствениците им, което може да се обобщи с "Безтуй карам евтина кола на хх години, така че ще я карам докато спре, а междувременно ако се налага - ще я поддържам по най-тънката тарифа с подръчни средства...". Винаги съм си поддържал колите без значение какви са били и ако дам за пример тази с която съм в момента - никога не съм имал какъвто и да е син, бял или черен пушек от ауспуха, без значение дали е в момента на запалване при -10 градуса или пък докато се движа по пътищата. Защо ли...ами защото поддържам двигателя да работи като часовник, винаги наливам оригинално и по спецификациите Mobil1 5W30 (което Иван/netrootbg ми носи от американския им магазин), свещите ми са пак по спецификациите и са скъпи (иридиеви), редовно си сменям филтрите, винаги зареждам Shell V-Pover и т.н. и т.н. Така че не е от особено значение дали колата ти ще е на едиколко си години, за да работи чисто, а между другото моят данък също е около 220 лева.

Link to comment
Share on other sites

Много хора си мислят, че като карат на газ са в норма, а е точно обратното, колите на газ замърсяват повече. И не, не говоря по принцип! След поставянето на ГУ никой не замерва газовете, всичко се изчерпва с това колата да работи нормално, ама какво излиза отзад е друга бира.

Link to comment
Share on other sites

Много хора си мислят, че като карат на газ са в норма, а е точно обратното, колите на газ замърсяват повече. И не, не говоря по принцип! След поставянето на ГУ никой не замерва газовете, всичко се изчерпва с това колата да работи нормално, ама какво излиза отзад е друга бира.

 

Toва са пълни глупости. За да работи една кола на газ, трябва горенето да е оптимално, иначе нищо не става. На газта проблемите се мултиплицират и просто няма вървеж.

 

Ще дам прост пример, достатъчно сте големи да знаете какво е нафтова печка. Нафтовата печка се включва в комината, газовата спокойно си работи вътре в помещението....

 

Та и най-обърканата газова кола не замърсява толкова колкото последен модел дизел!

Link to comment
Share on other sites

Та и най-обърканата газова кола не замърсява толкова колкото последен модел дизел!

 

Според това проучване, твърдението ти не е вярно. :) http://www.aegpl.eu/media/21020/atlantic%20consulting%20scientific%20review%20carbon%20footprint,%20ed.%202009.pdf

 

Тук пише, че Дизеловите автомобили имат от -13% до +11% разлика с CO2 емисиите на колите на газ.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

То може да пише, че и Калибрата е същото като Ферари. 

 

В днешно време се мерят освен CO2 емиси, така и NO, също и твърди частици и т.н. и т.н.

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

Предпочитам да вярвам на официално проучване с някаква реална информация, отколкото на казаното от jozo от Bulforum, ще ме извиняваш. :)

Link to comment
Share on other sites

Жоро 10 години обикалях с един уред да замервам котли на газ, няма да ти казвам какво НЕВИДИМО нещо излиза от комините, и да всички работеха прекрасно, и за това викаха нас да ги настройваме....та общо взето глупоста, която написа ще я пропусна.

 

ПС. Ако следвахме тази логика, то Пловдив би трябвало да е един от най-чистите градове, защото сигурно 80-85% от колите са на газ, и въпреки това с тоталната липса на тежка индустрия в Пловдив, сме за поредна година най-мръсния град в Европа.

Link to comment
Share on other sites

Предпочитам да вярвам на официално проучване с някаква реална информация, отколкото на казаното от jozo от Bulforum, ще ме извиняваш. :)

 

Вярвай ако искаш и в горски феи, твоя си работа. То се вижда, кои автомобили гонят. Само да напомня за един скандал с VW.

 

 

Жоро 10 години обикалях с един уред да замервам котли на газ, няма да ти казвам какво НЕВИДИМО нещо излиза от комините, и да всички работеха прекрасно, и за това викаха нас да ги настройваме....та общо взето глупоста, която написа ще я пропусна.

 

Румба ние за котли ли говорим или за автомобили? Другото, което е котли на ГАЗ, ама на какъв газ не казваш? Какво си замервал и т.н. Много са параметрите.

Link to comment
Share on other sites

И на пропан-бутан и на метан сме мерили, мерил съм на дизел, на корабни горива, на дървени горива, въглища и мазут.

Ако беше толкова лесно, да си слагаме лепенките евро-5 и да щурмуваме Европа с 25 годишни газифицирани дараци.

 

И другата голяма заблуда е, че като пуши черно е много по-лошо като пуши бяло примерно. На баща ми работното ренде мога да го преработя на биодизел с един резервоар и един подгрев. Ще кади като локомотив и ще мирише на палачинки, но няма да вреди на околната среда почти нищо...

Link to comment
Share on other sites

Ангел тук е прав, да не говорим пък за Руми, който лично е правил замервания. Ти му показваш официални документи, той па си знае лафовете от пред блока... Жоре, докога така? Дай някакви точни данни да ги видиме черно на бяло, че тогава да слагаме нещата на кантар.  

Link to comment
Share on other sites

И на пропан-бутан и на метан сме мерили, мерил съм на дизел, на корабни горива, на дървени горива, въглища и мазут.

Ако беше толкова лесно, да си слагаме лепенките евро-5 и да щурмуваме Европа с 25 годишни газифицирани дараци.

 

И другата голяма заблуда е, че като пуши черно е много по-лошо като пуши бяло примерно. На баща ми работното ренде мога да го преработя на биодизел с един резервоар и един подгрев. Ще кади като локомотив и ще мирише на палачинки, но няма да вреди на околната среда почти нищо...

 

То ако беше толкова еко на дизел, нямаше на запад метан и пропан-бутан да са освободени от акциз, а дизела щеше да е. Да не говорим за автобусите на метан, щото тук ако ги обръщат за ниска цена, на запад се прави за екология.

 

Само дето черния дим е фини прахови частици освен другото

 

Ангел тук е прав, да не говорим пък за Руми, който лично е правил замервания. Ти му показваш официални документи, той па си знае лафовете от пред блока... Жоре, докога така? Дай някакви точни данни да ги видиме черно на бяло, че тогава да слагаме нещата на кантар.  

 

Бате хайде да ми припомниш какво точно си завършил, та тогава да видим кой какви дипломи има, колко знае и може?! Та приказки пред блока ти ги приказваш в случая.

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

Бате хайде да ми припомниш какво точно си завършил, та тогава да видим кой какви дипломи има, колко знае и може?! Та приказки пред блока ти ги приказваш в случая.

 

Ти верно ли ми задаваш тоя въпрос и то на мене? Аз ли съм правил замерванията? Аз ли съм публикувал документа? Както каза Ангел, винаги ще повярвам на професионална публикация, а не на форумни лакърдии, сеш'са? Изкарай официално нещо насреща ти казах. Другото са приказки пред блока. Ако щеш имай 15 дипломи, да си жив и здрав. И Стефчо има диплома, но не може да върже девиаторен ключ без схема... Аре да не почваме с глупостите.  

Link to comment
Share on other sites

Допустими стойности на СО (по памет):

- за автомобили до 100 000 километра под 10 г. - 1.5%

- за автомобили над 100 000 км и под 10 г. - 3%

- за автомобили над 100 000 км и/или над 10 г. - 4.5%

От лични наблюдения при работа с 4 компонентен газанализатор, добре работещ двигател, с катализатор в изпускателната система, дава около 12-14% СО2 при 0.2-0.5% СО, 1-2% О2 и 100-200 ppm НС. Виждал съм и стойности на НС в хиляди, но на автомобили с газова уредба, "настройвана от майстора" на слух.

В общи линии, за двигател на бензин е в сила:

висок СО = обогатена горивна смес или лошо запалване от зацапани свещи

висок О2 = пробиви в изпускателната система или бедна горивна смес

висок НС = лоша центровка, пропуски в запалването от кофти кабели и зацапана дистрибуторна капачка

 

Жоре, абсолютно навсякъде се слага LPG заради икономията. Автомобилите на западняците така или иначе всичко им е в норма, справка белгийците:

 

In Belgium, thanks to the subsidies given by the government to install conversion kits. Since, 2003, when the subsidies disappeared, the number of cars running on LPG has decreased and the number of cars running on diesel has increased. This was partly due to the tax incentives to purchase diesel cars. In recent years, the use of autogas as a vehicle fuel has accounted for less than 2% of vehicle fuel use in Belgium.

 

И на края броя газифицирани автомобили в световен мащаб към 2014

 

post-2392-0-36383200-1476286307.jpg

 

Ние имаме повече газифицирани автомобили от бая държави в тази листа, но на практика у нас не съществуват "заводски" купен газифициран автомобил, може би с малки излючения, това означава, че 95% от тия сложени газове уредби са настроени по слух.

Link to comment
Share on other sites

Ти верно ли ми задаваш тоя въпрос и то на мене? Аз ли съм правил замерванията? Аз ли съм публикувал документа? Както каза Ангел, винаги ще повярвам на професионална публикация, а не на форумни лакърдии, сеш'са? Изкарай официално нещо насреща ти казах. Другото са приказки пред блока. Ако щеш имай 15 дипломи, да си жив и здрав. И Стефчо има диплома, но не може да върже девиаторен ключ без схема... Аре да не почваме с глупостите.

Ел техниката не ми е била интересна никога. Но пък днеска добавих още 600 хилки на моето име в продажби. Само дето не съм на комисионна. Нещо, върху което имам да работя.

Продажба е силни казано. Спечелих търга за една сграда в даунтаун. Сега ще я правим.

 

А за колите. Ти харесваш електрически. Няма какво да говорим. Говориш за дявола

☺️☺️☺️☺️

Link to comment
Share on other sites

LPG се слагало за икономия, пък да караш дизел със крадена нафта по леф и дваесе е за престиж.

 

Замърсяването не е само СО2, всъщност СО2-то е най-малкото зло.Там дизелите дето бълват азотни окиси, разни знайни и незнайни канцерогени, фини прахови частици, разни други гомна и лайна са в плюс на екологията. Пловдив е с най-мръсния въздух точно заради фините прахови частици, които идват от еко отоплението на дърва,въглища, пелети и супер екодизелите. Видя се какво стана с екодизелите на фолксваген, некой и друг милярд и ще замажат положението. На франсетата им спряха държавните субсидии за саждите и взеха да мигат на парцали.

 

Сравнението на котел на газ,мас,нафта, метан и т.н., с двигател с вътрешно горене е най-малкото некоректно. Нагласянето на работния режим на котел със газ анализатор е пунта мара, няма ли обратна връзка настройката е от ден до пладне, същото е и с колите. 2016-та година сме, колите с газови уредби нагласяни на слух и мирис, намаляват с всеки изминал ден. Мога да предоставя на всеки ентусиаст автомобил от 2005-та да речем и да дойде да ми го настрои на слух и мирис.

 

Новите бензини и те тръгнаха по пътя на дизелите. И на тях взеха да им слагат NOx катализатори, щото нали са взаимствали това онова от саждите и са станали много еко.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...