Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Ти верно ли ми задаваш тоя въпрос и то на мене? Аз ли съм правил замерванията? Аз ли съм публикувал документа? Както каза Ангел, винаги ще повярвам на професионална публикация, а не на форумни лакърдии, сеш'са? Изкарай официално нещо насреща ти казах. Другото са приказки пред блока. Ако щеш имай 15 дипломи, да си жив и здрав. И Стефчо има диплома, но не може да върже девиаторен ключ без схема... Аре да не почваме с глупостите.  

 

Да сериозно задавам тоя въпрос. За да даваш компетентно мнение или трябва да си го учил, да си го работил или да имаш даден опит. Тея дето ме нападате освен Румбата нямате нито едно от 3-те ама сте последна инстанция. Приказки от такива хора са точно приказки, крадеца вика дръжте крадеца или баш приказки пред блока.

 

Стефчо да си отговаря за себе си, това което съм го учил съм го и практикувал, хората са ме оценили какво знам, други какво мога. Относно автомобилите, докато другите деца играеха мач аз правих ремонт на скоростни кутии, сменях съединители, шарнири и т.н.

 

Жоре, абсолютно навсякъде се слага LPG заради икономията. Автомобилите на западняците така или иначе всичко им е в норма, справка белгийците:

 

 

И на края броя газифицирани автомобили в световен мащаб към 2014

 

attachicon.gifay.jpg

 

Ние имаме повече газифицирани автомобили от бая държави в тази листа, но на практика у нас не съществуват "заводски" купен газифициран автомобил, може би с малки излючения, това означава, че 95% от тия сложени газове уредби са настроени по слух.

 

LPG да, но метана на автобусите не. Хората си имат норми, за да ги достигнат в големите градове им е трябвало метан.

 

Румба искам да ми покажеш съвременен ГИ настроен "на слух". Смея да твърдя, че те такова животно няма. Най-големия специалист на земята не може да го направи. Отдавна умряха времената на карбураторите и ОГ на пълна инжекция. Та някой ако живее 10-на години назад си е негов проблем.

 
По степен на замърсяване на въздуха, най-замърсяващо е дизеловото гориво, поради съдържанието на прахови частици (сажди) и полиароматни въглеводороди в емисиите от изгарянето му.

 

Най-чистото гориво, от екологична гледна точка, е природният газ. Възможно най-екосъобразният вариант е използването на електрически превозни средства, при които не се отделят емисии на замърсители, но в този случай има значение по какъв начин е произведена електрическата енергия

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Добре, кажете ми обратните връзки за ГИ или иначе казано ламбда сондите дали наистина правят корекции на газовите инжектори или са вързани само за живи данни?

Link to comment
Share on other sites

Естествено, че правят корекция. Не случайно от кофти смес на газ, колата спира да върви и пали на бензин. Та за това казвам доста по-рано, че проблемите на газ се мултиплицират и няма каране.

Link to comment
Share on other sites

Добре, кажете ми обратните връзки за ГИ или иначе казано ламбда сондите дали наистина правят корекции на газовите инжектори или са вързани само за живи данни?

Косвено да, директно не правят корекции.

 

Естествено, че правят корекция. Не случайно от кофти смес на газ, колата спира да върви и пали на бензин. Та за това казвам доста по-рано, че проблемите на газ се мултиплицират и няма каране. 

 

. Мултиплицирането на проблемите при каране на газ аз лично ги отдавам на основно 3 причини:

- некадърен газаджия

- некадърен механик дето ти поддържа колата и ти казва, че всичко и е наред

- експерименти от собственика на база горните две

Edited by jijane
Link to comment
Share on other sites

Неправят да, ги ползва настройките на бензиновите инжектори при първоначален монтаж и реглаш и нямат никаква обратна връзка и корекции. А, както знаем много важен фактор при тест на емисии е работеща ламбда...

Link to comment
Share on other sites

Времената са ти само един от параметрите на системата. Все пак имаш и други, които зависят и от режимите на работа и т.н. Отделно, че ако не работи първата сонда, веднага ще ревне втората и т.н. Отделно ако има оплескано нещо, както казах в най-скоро време ще спреш, щото бензиновия ЕКУ ще коригира и ще излезе извън граници, от там адаптациите са по дяволите и т.н. и т.н.

Link to comment
Share on other sites

Бомби в колата - нам туда не надо... 

 

В този ред на мисли явно ще дойде ден и на голям мотор да се кача без да се притеснявам, че съм пътник към отвъдното:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=rjM_G-7jvdY

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ln8kkMlt1Fg

 

 

На английски след 5-та минута:

 

 

 

Самобалансиращ се мотор, разбира се без пръдни и смръдни, както и без 90% шанс да свършиш в диреците/дърветата. PRICELESS

Link to comment
Share on other sites

Бомби в колата - нам туда не надо... 

 

 

Я пак да ми припомниш кой говори приказки пред блока? Щото като гледам не аз ги приказвам.

 

По тоя повод ето едно видео на ADAC, ама те май са някви гаражни разбирачи.

 

Link to comment
Share on other sites

Тая статия не виждам каква дата е, ама чета и ще се пръсна от смях. Сравняват коли без катализатор, все едно сме 82 година, говорят че дизеловото гориво било "no lead", то вече не помня от кога няма и бензин с олово.....

Link to comment
Share on other sites

Изместихме темата, никъде не съм твърдял, че метана или пропан-бутана не е екологично чисто гориво, аз споменах нашите газове системи и вредните емисии от тях в следствие на конверсията.

 

Жоре, по същия начин както си намерил стерилно-лабораторния тест на адак с астра 2007 и кадет от 80 година, може да намериш експлозии на газови бутилки в реали ситуация по пътищата.

 

Бих казал, да не дава Господ!

 

На 10:40 точно се вижда с един удар баш където трябва....

 

https://www.youtube.com/watch?v=S-Jhz8qH4RE

Link to comment
Share on other sites

Я пак да ми припомниш кой говори приказки пред блока?

 

Ти - най-редовно. Това е моето лично мнение на тема газ в колата и винаги е било откак ги има тия неща и откак поради грешка капака на БМВ-то ни излетя на 10 метра пред колата. Ти си бил в пелени може би по това време, ако изобщо си бил де. Самата възможност за такава ситуация и множеството пожари и гърмежи от тия боклуци е оформила моята позиция по въпроса. Наскоро двама души от Хасково загинаха в адски мъки, след като се взривиха, настройвайки газова уредба в сервиза си. Сега знам как ще кажеш, че те са си виновни. Това обаче не ме интересува - мнението ми не се променя. В новото време вече имаме фабрични инсталации на газ в определени автомобили - на тях по-съм склонен да им имам доверие, но ВИНАГИ бих предпочел хибрид или изцяло ток.   

 

Между другото този разговор не беше ли на тема данъци на дараци? 

Link to comment
Share on other sites

Не сте много запознати с новите газови инсталации. Както може да гръмне газова бутилка от техническа неизправност, това може да се случи и с бензиновата система. На мен лично ми се е откачал бензинопровод в движение, на колелото на гарата и по чудо не се запалих. После чинно си купих 2х10 литра мин. вода и си мих мотора от разлятия бензин. После пясък и т.н. И това се беше откачило, след намесата не един прехвален форумен майстор, за който съм сигурен, че jozo ще се сети. От друга страна карам главно на пропан и изобщо не ме е страх, първо защото разбирам от това, да не кажа, че имам завършен курс и второ, защото ако системата ти е изправна е доста по-безопасна от бензинова такава. Който не вярва - пита пожарникар, те доста добре познават материята. И правя уточнението, че тук не става дума за монтаж в гаража на Мунчо Кроткия, дето някога е видял как зареждат кола на газстанция. Ако монтажът на пропан-бутанова или метанова система се извърши по всички правила, то тази система не представлява никаква опасност.

По темата с удара на 10:40 на клипчето, при подобен удар в бензинов резервоар, експлозията и последствията щяха да са доста по-сериозни. Изгледах цяли клип и според мен вторичните взривове са именно на бензиновите резервоари.

Link to comment
Share on other sites

Пак се хванахте да защитавате едното или другото гориво...то като ви слуша човек да не смее да се качи на кола, без значение с какво върви. Аз пък чакам кога ще пуснат коли дето вървят с чешмяна вода...лошо че тогава ще вдигнат цената и на водата за битови нужди, понеже ще я третират като гориво. :lol:

Link to comment
Share on other sites

И това се беше откачило, след намесата не един прехвален форумен майстор, за който съм сигурен, че jozo ще се сети.

 

ТУКА СТАНА ИНТЕРЕСНО!!!  :laughing:  :evil  :devil

Link to comment
Share on other sites

Истината е една. Топлофицират ес класи и кайени не защото е по- екологично, по- тихо или повече им харесва. Прави се за икономия. За абсолютно нищо друго. И аз го направих последните година, две. Сега обаче като пълня резервоар от празно за 17 до 44 долара (зависимост от цената в момента) не искам и да чуя за газ, мас или дизел.

Link to comment
Share on other sites

...Прави се за икономия....

 

Че това оспорва ли го някой?

Аз едно време говорех тука за тия газифицирани ес класи и кайени, дето са взети пряко сили от собствениците им с единствената цел вечер да ги спират пред чалготеките (примерно). Само че незнайно защо срещу мен скачаха сумати хора с газифицирани ежедневки (фордове, рена, фолксвагени и др. подобни) които не знам защо приемаха думите ми лично към тях, въпреки че постовете ми визираха един съвсем друг тесен кръг хора без финансови възможности, но с амбиции да заблудят света, че са ебаси и голямата работа....и от тогава вече спрях да коментирам тая тема. ;)

Иначе продължавам да смятам, че няма никаква логика да си вземеш някоя голяма лъскава джипка и да решиш да я "подобряваш" с газ. :)

Link to comment
Share on other sites

Е, то остава за разнообразие да се слага газ... Естествено, че за икономия се слага, а и не виждам причина ако мога да изминавам 330км. с 25лв., да го правя с почти 70, ама наистина.
Един разсъждава по следния начин. Като може да си купи Мерцедес, ще го храни. И като му задам въпроса, ако той си купи мерцедес със заводска газова с какво ще го зарежда, той ми каза, с газ, му зададох логичния въпрос каква е разликата? На газстанцията ще обследват дали газта е заводска или не или ако кара поставена допълнителна газова, дали ще му се скъси пишката, просто млъкна, защото нещо му избяга логиката.

Все едно да мога да плащам за отопление 100лв. на месец със скъп климатик, но аз упорито да ползвам калорифер или радиатор, защото това съм заварил в имота когато съм го купил - то просто няма логика.

 

По стечение на обстоятелства в момента карам дизел, който ще разкарам в най-скоро време, въпреки, че е почти нов, супер запазен, перфектно работещ и т.н., защото просто дизелът не е моята кола.

Имаме и друг дизел, който купихме чисто нов - и той не ми харесва. Просто тракат, кой каквото ще да ми говори. И в оборотите не ми харесват, свикнал съм с бензинка, а там където съм свикнал да са ми оборотите, на дизела свършват. Иначе казано - където свършва силата на дизела, започва бензина.

 

А да не говорим, че едно 10 годишно Шевролет Лачети, което карам успоредно с дизела, който купих скоро, ми прави 10 пъти повече кеф. Към морето, на газ, 160-170 на магистралата просто не се усещаха, беше еластично дори при тая скорост, което за двете дизеларки не мога да кажа, още повече, че едната дизеларка над 160 започва да се задъхва, ръмжи и прави какво ли още не, докато Лачетито спокойно можеше да иде на 180, без много зор и с климатик. Дизеларките са 110 коня, Лачетито 96 по спомен. Преди тоя дизел карах една Астра комби покрай едни ремонти, която Астра на трета в движение превърташе гуми и беше супер ластик и тя и пак на газ. Не знам тея Екотек точно как са направени, но в ниските няма никой почти, но като мине 3000 и тоя мотор полудяваше. Като цяло рЕзко си промених мнението за Опел, който преди това не исках да чуя, но взех защото беше на добра цена и ми трябваше за товарно магаре почти.

Edited by Lucky Luciano
Link to comment
Share on other sites

Тракащи дизеларки..марка нещо? Последната такава която имах беше едно Съни 91-ва година. За Алмерата след него, доста хора ме питаха дали е бензин. За сравнение Бора от същите години е като шевна машина. Също така съм стигал 180 с нея на 3500 оборота и не усетих 'задъхване'. Просто не е стабилна и не е за такива скорости, за сметка на това зимата е като всъдеход. Червената и зона почваше от 5000. Не знам къде му е силата на бензина, но определено дизела има тяга в излишък. Може да не са най-бързите коли на света, но определено ми харесва как се карат. Малко е въпрос на навик цялата работа.

Link to comment
Share on other sites

Е, то остава за разнообразие да се слага газ... Естествено, че за икономия се слага, а и не виждам причина ако мога да изминавам 330км. с 25лв., да го правя с почти 70, ама наистина

 

Ей го пак - нали не караш газифицирана кола за 100+К, защо тогава правиш това сравнение? И кой тука говори за заводско газифицираните модели? Пък и дай да видим в луксозните класове какъв точно е процентът на заводско газифицираните бройки спрямо бензиновите, дизеловите или хибридите...Приказката тука идва за съвсем друго, ама карай...уморих се вече.

Link to comment
Share on other sites

@lubo1972 - едната е Шкода Йети 1.6, 110кс модел 2013г., другата е Дачия Дъстър модел 2012. Според всички си работят напълно нормално, но на мен са ми тракащи. Йетито е купено чисто ново от Еуратек, Дъстърът го взех преди месец от Омникар на реални 77000км., като и Йетито е на същите горе-долу. Ми тракат, шумни са ми и ме дразнят откровено. Внимава се къде се зарежда, защото при две зареждания на Лукойл, направо си работеха като старите дизели, вървяха доста мудно и т.н. Няма да коментирам ако се прецака дюза, каква е цифрата за 1 - колкото основен ремонт на бензиновия двигател.

 

@Midex - и 100+К да ми е колата, мога ли да карам на газ, ще карам на газ, без значение дали е заводска или ще я сложа аз. Както казах по-горе, ако мога да плащам за гориво почти три пъти по-малко, ще плащам. Предпочитам за друго да похарча разликата до бензина. Поведението при правилно монтиран и конфигуриран газов инжекцион е същото като на бензин, като дори в даден диапазон може малко да се понахрани колата и да е една идея по-така отколкото на бензин. Наистина не виждам смисъл да плащам повече за нещо, за което мога да плащам по-малко, противоречи на всякаква логика. Пежото, което карах почти 6-7 години, направи на газ над 250000км. и още си го карат. Беше първо с обикновена газова, защото когато се монтираше инжекционите не бяха навлезли, не бяха познати на монтажниците и т.н. След това си сложих газов инжекцион, който е на над 150000км. вече, нищо по него не е сменяно, освен филтрите. Работи си както първия ден след монтажа. Мой клиент си сложи газ на Кайен 300+ коня и си го кара на цена около 15лв./100км., в което не виждам нищо ненормално, срамно или не знам и аз какво.
По вашата логика, по колата излезнала от завода, не трябва да се правят никакви модификации, дори слагане на стъпало в багажника, например, защото при некадърно окабеляване, може да се получат утечки или искри, което да предизвика пожар /примерно/, същото важи и за ксенони, където не се знае каква е запалката им и прочее.

Реално като разход Йетито, Дъстъра и Лачетито са почти 1:1 в сума на 100км., но при всички случаи, ако трябваше да избирам и Йетито и Дъстъра щяха да са бензин с газ, без значение заводска или не. В случая с Йетито бяха само TSI двигатели, при които е спорен смисълът от газ, защото в тогавашния вариант на инжекцион, колата на презен ход трябваше да работи само на бензин, още повече, че тея изнасилени мотори 1.2 със 140 коня, просто бяха смях. Дъстърът беше само дизелов на повече от добра цена и честно казано го взех с идеята за врътка и такава ще му е съдбата, защото просто не ми харесва. Плюсът му е добрата видимост и проходимост, поне това, което аз съм тествал като проходимост до момента. Другото е минус, защото е дизел.

В луксозните класове, процентът на автомобили на алтернативно гориво /пропан и метан/ расте.

Link to comment
Share on other sites

Толкова много писане изписа, а отново не си разбрал разговора щом споменаваш Дъстър, Йети и Лачети...даже вече започвам да се чудя аз ли съм толкова тъп, че не умея да се изразявам или просто другите четат през ред и си знаят своето. :)

Ще ти го кажа със сравнение, че дано ме разбереш този път - няма как да живееш в двустайна панелка и да караш Ферари. Ей за това говорим - не за газта...газта е само повод. И сега ако някой ми каже - защо пък да няма как...ще му отговоря - да, всичко е възможно, особено в страната ни с балканско мислене, но ситуацията някак ми прилича на нашенски абитуриентки - облекли се с официалните дълги рокли като за виенски бал, а друсат яко гюбеци и кючеци...някакси не се връзват тия две неща едновременно. ;)

И пак се убеждавам, че няма смисъл от всичките тия разговори - аз за едно говоря, другите друго разбират...за n-ти път. :moon:

Link to comment
Share on other sites

Аз напълно подкрепям Мидекс. Всички го разбират, но си гледат от джоба (нормално). Повече няма какво да се обяснява. Извън БГ може най-добре да се види типичния балканец. Казвал съм го милион пъти. Няма тираджия, който да не кара по-скъпа кола от шефа ми, но в същото време живее в дупка, докато в обратната ситуция говорим за дом струващ над милион долара и годишен доход също надхвърлящ милион. Ей ти разликата. И за капак виждаш още по-големи играчи, на които костюма им в момента е повече няколко месечната ми заплата. Е, как такъв човек да се притесява за горивото...ако ще да е 10 долара за галон. Просто разход...един от многото. Важното като теглиш чертата знака да е +

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Толкова много писане изписа, а отново не си разбрал разговора щом споменаваш Дъстър, Йети и Лачети...даже вече започвам да се чудя аз ли съм толкова тъп, че не умея да се изразявам или просто другите четат през ред и си знаят своето. :)

Ще ти го кажа със сравнение, че дано ме разбереш този път - няма как да живееш в двустайна панелка и да караш Ферари. Ей за това говорим - не за газта...газта е само повод. И сега ако някой ми каже - защо пък да няма как...ще му отговоря - да, всичко е възможно, особено в страната ни с балканско мислене, но ситуацията някак ми прилича на нашенски абитуриентки - облекли се с официалните дълги рокли като за виенски бал, а друсат яко гюбеци и кючеци...някакси не се връзват тия две неща едновременно. ;)

И пак се убеждавам, че няма смисъл от всичките тия разговори - аз за едно говоря, другите друго разбират...за n-ти път. :moon:

 

А, с това съм на пълно съгласен, а и съм го виждал с очите си. Живее с мама и тати в панелна гарсониера, но понеже е "патрон" си купува Е-класа на изплащане, която кара само в петък и събота, щото едва покрива вноските. През другите дни ходеше пеш на работа. Е, на 10-тия месец я върна :grin: Явно наистина не съм прочел или не съм вникнал в това, което искаш да кажеш. Нещо съм преуморен тея дни и не съм много в час...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...