Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

Друго си е в неделя да позяпаш малко спорт :) 

Edit: За електричките.. аз отдавна карам на ток по 8 часа на ден и ми плащат.

Linde R14S :D

 

IMG-20240414-143247.jpg

Edited by chasti
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 13.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

8 hours ago, Godfather said:

Стефчо, май ще останеш последния мохикан на миризливите и оцапани с масло таралясници с вътрешно пърдене. Аз вчера се качих и тествах новия модел 3 на Тесла (с доста по-агресивен дизайн от предишния) и ... направо изпаднах в тих оргазъм. Чисто, тихо и на всеки светофар отвяваш всякакви М-ки с наточени мАтори и подобни прехвалени таралясници. При това докато онзи отлепи - аз съм вече на другия светофар. И вместо да го пълня с миризлива гадост, дето струва повече от френски парфюм в момента, просто вечер го оставям включен в контакта. Сори, Стефчо, ама май това ще е следващата ми кола, да го духат духалките с вътрешно пърдене. :lol:

Давай смело... Да се потопиш мощно в евтина пластмасария. Аз в петък докато седях на светофар видях няква нова ватманска глупост на Бмв и е60 М5 едно след друго. 60ката е в пъти повече кола, а звука... Забравих да тръгна на светофара. 

 

Чул те Господ - дано НИКОГА не бъда задължен да карам такъв ватмански боклук. 

 

А вие ЛОРДОВЕ нещо много сте изнежели с тия "миризливи пърдялници" 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, DON_CHEFO said:

е60 М5

Точно пък тя е проблематична :lol: 

Пък ако човек не иска такива пластмаси има и  i5 m60 или EQE :))

Link to comment
Share on other sites

Само в мечтите си съм си представял, че ще карам кола дето прави 0-100 за 4 секунди. Хич не ми пука дали била с бензинов, електрически или ядрен двигател. Ускорението за мен е на първо място и като кажа, че искам кола 200+ к.с. и всеки вика - еее 300 км./ч. ли ще вдигаш? Не, не ме интересува максималната скорост, пука ми колко бързо ускорява. От тая гледна точка електричките са ми по вкуса. Бензинов аналог с такива характеристики, ще е 3 пъти по-скъпа, за поддръжката да не говорим.

Link to comment
Share on other sites

Ел. колата е супер играчка да се ползва за забавление и за гъзареене само в града. Неслучайно повечето са били таксита (разбирай насам-натам през деня до гарата и центъра, и след това в гаража на топло) когато са били най-купуваните на запад при предишната модна вълна на коли на ток около 1900-та година.

 

За дълго пътуване, за по-екзотична екскурзия или обиколка из държавата, за сред природата (както ние и огромната част от света го разбираме, тоест на места, където не всичко е бетонирано и асфалтирано и се поддържа ежегодно, та чак да ти втръсне от цивилизованост), и за да си спокоен, че имаш нещо, на което можеш да разчиташ да си що годе самостоятелен - трябва нормална кола. И в обзоримо бъдеще това ще си остане факт.

 

Електрическите стават за втора, трета кола, а не за основна. Или трябва някой да е решил да го играе в живота чист програмист - от дома до офиса и обратно.

 

Тепърва предстои да разкрият реалните ефекти от прекомерно излагане на силно електромагнитното излъчване в купетата им. Но това е нормално за всяка нова технология - на запад я пробват сред широката публика. Примерно като с радиоактивността - след откриването й кремове с радий, пасти за зъби, гримове, напитки и т.н. радиоактивни продукти за масова употреба са били силно в продажба и реклама сред населението там. Естествено, на никой истински богат нормален човек няма да му хрумне да се маже с радий или ежедневно да се вози на батерия и wifi (освен ако няма личен интерес да я показва/промотира тоя тип мпс - а, и освен това, стандартите за сериозните бизнес и луксозни модели на всичко - превозни средства, работни станции, лаптопи - включват силно завишена защита и изолиране от EMFs,  electro magnetic fields, каквато защита моделите за плебса нямат...).

 

Изобщо, ако знаете какво представлява/ше като финансови възможности, влияние и реални познания английската кралица - може да вземете пример от нея. Дългогодишният й личен лекар е не някакъв друг, а хомеопат. Толкова по въпроса за продуктите показвани по телевизията, знанието, давано в университетите, и 'ускорението, което имат'.

 

Ел. колата е нещо като проститутка - голям кеф, но да караш само с такива първо - не може навсякъде (защото ги няма навсякъде), и второ - прекаленото им ползване без постоянна нормална връзка (разбирай кола с ДВГ), ограничава възможностите на човека и дава видимо отражение върху начина на мислене и здравето.

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

И за къде ще го ползваш това ускорение за 4 сек, което е за магистралата приложимо? Като вдигнеш 50 км в града за 1-2 сек, какво от това? След 500 метра пак ще спреш на светофара, та много време няма да спестиш. Само ще прекарваш повече време в чакане отколкото в каране. Най-много да изненадаш някой, който очаква да си по-бавен и да стане някой инцидент.

Или не смяташ да се ограничаваш до 50-60 в града? 100?

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, mIRCata said:

И за къде ще го ползваш това ускорение за 4 сек, което е за магистралата приложимо? Като вдигнеш 50 км в града за 1-2 сек, какво от това? След 500 метра пак ще спреш на светофара, та много време няма да спестиш. Само ще прекарваш повече време в чакане отколкото в каране. Най-много да изненадаш някой, който очаква да си по-бавен и да стане някой инцидент.

Или не смяташ да се ограничаваш до 50-60 в града? 100?

Навсякъде, като искам да изрежа някой кретен, докато се усети, ще съм го отвял. Не ми е до времето дето ще спестя, а да не ми се пречка в краката. Определено обаче, не знам колко време ще имам книжка с подобен род автомобил, защото няма да спра на 50 със сигурност.

 

За извънградско изпреварване да не говорим. Става бързо, за секунди без всякакво зачудване и моткане.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, instinct said:

За дълго пътуване, за по-екзотична екскурзия или обиколка из държавата, за сред природата (както ние и огромната част от света го разбираме, тоест на места, където не всичко е бетонирано и асфалтирано и се поддържа ежегодно, та чак да ти втръсне от цивилизованост), и за да си спокоен, че имаш нещо, на което можеш да разчиташ да си що годе самостоятелен - трябва нормална кола. И в обзоримо бъдеще това ще си остане факт.

400-500 км примерно не са лош пробег в България :)

Link to comment
Share on other sites

На книга го знаем, но практическите опити показват, че зимата в Родопите или Стара планина ще увисне по средата на пътя като прани гащи.

 

 

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, instinct said:

На книга го знаем, но практическите опити показват, че зимата в Родопите или Стара планина ще увисне по средата на пътя като прани гащи.

От няколко страници ръсиш уникални глупости на тази тема. Зимата в Родопите определено е по-люта от тази в канадските прерии на минус 40. :lol:

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, w00x said:

Ама ще прави БРРРРРРРРРРР. 

Tака е кат караш дизели :D

2 hours ago, Godfather said:

От няколко страници ръсиш уникални глупости на тази тема. Зимата в Родопите определено е по-люта от тази в канадските прерии на минус 40. :lol:

викаш ти ще тръгнеш на ски с ватманския боклук, а? на якия студ в планините....дали ще изкараш и 50 мили? Сякаш тука при нас не сядаха 1 седмица кат паметници коги удари минус 25 ли колко стана...седяха на Оукбрук на плацата боклуците и се жалваха.

 

За вуукса - да и аз съм сменял акумулатор и газ с 500 и да ме няма.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, DON_CHEFO said:

викаш ти ще тръгнеш на ски с ватманския боклук, а? на якия студ в планините....дали ще изкараш и 50 мили? Сякаш тука при нас не сядаха 1 седмица кат паметници коги удари минус 25 ли колко стана...седяха на Оукбрук на плацата боклуците и се жалваха.

Бая си ги фантазираш нещата. Телса може да не запали в студа, само ако си я оставил през нощта с 10% батерия. Но в този случай вината ще си е изцяло в задкормилния чукундур. Всичко друго са лаладжийски приказки. От апа в телефона можеш да нагласиш режим на "размразяване" за сутринта, и колата ще ти е готова, когато трябва да тръгваш. И това се отнася за механичните щуротии, като дръжките на вратите, чистачките и прочие. Кажи ми в колко миризливи таралясника с вътрешно пърдене я има тази функция. Пак да повторим - в голям студ само на чукундур, който не знае как да използва и какви са предимствата на този автомобил може да не му "запали" сутринта. Другото са лакардии за лАмери. :lol:

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, jozo said:

Навсякъде, като искам да изрежа някой кретен, докато се усети, ще съм го отвял.

Т.е ти ще се правиш на кретен. Най-вероятно със скорост в нарушение. Ясно. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Godfather said:

От няколко страници ръсиш уникални глупости на тази тема. Зимата в Родопите определено е по-люта от тази в канадските прерии на минус 40. :lol:

 

Горките канадци с такива преподаватели като теб. Сериозно.

 

Какви минус 40 те гонят, като в упътването си пише на по-малко от минус 30 да не я използваш или държиш. На отрицателни температури първо - самата батерия работи по-зле, деградира дълготрайно и ще се наложи да я сменяш скоро. Второ - докато е паркирана, продължава да харчи ток за да си поддръжа вътрешната температура (пада й зарядът). Трето - в студено време минава около 40-50% по-малко разстояние (а и зареждането отнема повече време), тоест - "увисваш". Като прани гащи. По средата на пътя.

 

В Южна Корея, където явно имат повече топки от Канада, вече глобяват Тесла за фалшива информация и реклами по отношение на поведението й при студено време и колко скъпо излиза да я караш спрямо коли с ДВГ.

 

 

От упътването на Тесла

Temperature Limits: Do not expose Model S to ambient temperatures above 140° F (60° C) or below -22° F (-30° C) for more than 24 hours at a time.

 

South Korea fines Tesla $2.2 mln for exaggerating driving range of EVs (Reuters)

 

The Korea Fair Trade Commission (KFTC) said that Tesla had exaggerated the "driving ranges of its cars on a single charge, their fuel cost-effectiveness compared to gasoline vehicles as well as the performance of its Superchargers" on its official local website since August 2019 until recently.
 
The driving range of the U.S. EV manufacturer's cars plunge in cold weather by up to 50.5% versus how they are advertised online, the KFTC said in a statement on Tuesday.
Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, instinct said:

На книга го знаем, но практическите опити показват, че зимата в Родопите или Стара планина ще увисне по средата на пътя като прани гащи.

 

 

Не давах стойностите по книгa ;)

Пловдив-Пампорово примерно са невероятните 81км :) А горе има зарядни станции

Пловдив-Плевен 191 км :)

Link to comment
Share on other sites

Точно сега на дневен ред ми е да намаля до минимум баш т'ва "Бррр", че предния собственик вместо гърнета е сложил високоговорители... Не ми харесва тишината на електричката, но пък предпочитам поне мислите си да мога да чувам при магистрални скорости :lol:

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, DON_CHEFO said:

Tака е кат караш дизели :D

 

М6-цата, също ли беше дизел, че е правила брррр дотолкова, че да изпаднеш в делириум на светофара? :D Айде, да не прави бррр. Врррр прави. Все тая.

 

Колкото по-малко прави бррр/вррр колата ми, толкова по-добре. Пък с електрическите е далеч по-достъпно това.

 

Някой от коментиращите ежедневието в живота с електромобил, имал ли е електромобил?

 

Аз имам един приятел, който преди 6-7 години си купи първия и все такива си ползва за основни коли. Живее в Норвегия. Най-горе на големия студ, където лятото е с продължителност 2 седмици и температурата стига 25 градуса.

 

Имал е и някакви смотани електрички, които е продавал бързо. Сега си има Лексус електричка, която си ползват ежедневно и Лексус хибрид, с който пътуват до България.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, w00x said:

 

Аз имам един приятел, който преди 6-7 години си купи първия и все такива си ползва за основни коли. Живее в Норвегия. Най-горе на големия студ, където лятото е с продължителност 2 седмици и температурата стига 25 градуса.

 

Имал е и някакви смотани електрички, които е продавал бързо. Сега си има Лексус електричка, която си ползват ежедневно и Лексус хибрид, с който пътуват до България.

 

Че те в Норвегия законодателно не ти разрешаваха да си вземеш друг вид нова кола. Ти го питай дали щеше да предпочете да си купи нормална с ДВГ ако му дават същите условия като за токовите:

 

- опрощават му всички държавни данъци и такси, свързани с покупката, включително 25% ДДС и данък/такса за внос на автомобила от чужбина

- без годишна такса за пътищата

- 25% отстъпка от таксата за теглото на автомобила

- безплатно ползване на всички обществени паркоместа и паркинги

- безплатно ползване на Пътна помощ

- безплатно ползване на фериботите за превоз на автомобила

- право да ползваш в града лентите, предназначени за автобуси

 

Погледни колко ниска става цената на някой хубав модел с ДВГ и си помисли пак.

 

Естествено, всички тези отстъпки са за сметка на данъкоплатците - тоест няколко човека ползват предимствата, всички останали плащат. Няма свободни паркоместа, в линиите на автобусите се мотаят лични мпс-та и правят задръствания, налага се да бутат старите многоетажни паркинги и да правят нови заради повишеното сумарно тегло на колите, масово слагане на зарядни станции с държавни пари, и т.н.

 

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mIRCata said:

Т.е ти ще се правиш на кретен. Най-вероятно със скорост в нарушение. Ясно. 

Нищо подобно. Много мразя някой да кара между две ленти, да се чуди ще кара ли - ще спира ли, блее ли някъде, по телефон ли говори.... Е такъв искам да го "прескоча" възможно най-бързо. Има ли трафик, изобщо не обичам да се бутам и да се натягам, карам си с всички. Искам да имам това ускорение, когато ми потрябва, не мисля че е нещо кой знае какво.

 

Иначе, не че нещо ама в БГ вече каквито зими има малеей студ, та студ. Тая година дали стигна в Пловдив -15 за някой час я не. Отделно, че 500 км. са напълно достатъчни у нас да идеш където и да било в родината. После можеш да зареждаш я на станция, я в контакта я по друг начин, вече не е някаква драма.

 

Че са Еко, не баш - където ги караш, може би. Ползите са съвсем други и разнообразни за всеки.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, instinct said:

1.Че те в Норвегия законодателно не ти разрешаваха да си вземеш друг вид нова кола.

 

2.Естествено, всички тези отстъпки са за сметка на данъкоплатците - тоест няколко човека ползват предимствата, всички останали плащат. 

От статията ти горе за Южна Корея :)
BiISyzA.png

1 - Разрешават

2 - Не са "няколко човека"

 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, ARPAnet said:

От статията ти горе за Южна Корея :)
BiISyzA.png

1 - Разрешават

2 - Не са "няколко човека"

 

 

1 - "Разрешават" (именно в кавички, при такава ценова политика).

 

2 - Вече/напоследък не са "няколко човека". То е като с мигрантите - като ги стимулираш, се размножават. И живеят подпомагани от всички данъкоплатци.

 

Като спреш да ги стимулираш - изчезват. Пазарна икономика го наричат това.

 

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, instinct said:

 

Че те в Норвегия законодателно не ти разрешаваха да си вземеш друг вид нова кола. Ти го питай дали щеше да предпочете да си купи нормална с ДВГ ако му дават същите условия като за токовите:

 

- опрощават му всички държавни данъци и такси, свързани с покупката, включително 25% ДДС и данък/такса за внос на автомобила от чужбина

- без годишна такса за пътищата

- 25% отстъпка от таксата за теглото на автомобила

- безплатно ползване на всички обществени паркоместа и паркинги

- безплатно ползване на Пътна помощ

- безплатно ползване на фериботите за превоз на автомобила

- право да ползваш в града лентите, предназначени за автобуси

 

Погледни колко ниска става цената на някой хубав модел с ДВГ и си помисли пак.

 

Естествено, всички тези отстъпки са за сметка на данъкоплатците - тоест няколко човека ползват предимствата, всички останали плащат. Няма свободни паркоместа, в линиите на автобусите се мотаят лични мпс-та и правят задръствания, налага се да бутат старите многоетажни паркинги и да правят нови заради повишеното сумарно тегло на колите, масово слагане на зарядни станции с държавни пари, и т.н.

 


Не. Не иска да чува за друг автомобил вече.

Какво безплатно паркиране и бус ленти, тук говорим за село с 2000 човека популация в дивия север. :D Лосовете са повече от хората.
Просто му е по-удобно. И тъй като го ползва на кратки разстояния, му излиза много по-евтино откъм гориво, защото колата се зарежда в гаража през нощта, а сутринта е готова за потегляне. Хибридът го държи само за дълги разстояние, иначе и той щеше да е заминал.
Разликата в стойността на ремонтите няма да я обсъждаме изобщо.

Link to comment
Share on other sites

Еми да, таксИ за кратки растояния в града. През нощта в гаража.

 

Точно това, което ти и казах по-горе. Силно ограничен кръг на приложение, ниска надеждност, винаги на топло вечерта и трябва да си сигурен, че има кой да те качи на платформа наоколо и да те спасява при проблем - това е единственият начин, защото не може да ти помогне някой колега с въже (токовите коли не могат да се дърпат на буксир), нито да ти даде 'гориво'.

 

С мноооого отстъпки от цената, без данъци и такси, с безплатни обществени 'екстри'  (тоест му е много по-евтино, а не удобно; същото важи и за хибрида там, броят го като EV). Така са го навили. Иначе... всички знаем - при равни условия ДВГ е номер едно на пазара.

 

Стойността на ремонтите ще я разбере като смени батерията. Пък ако я подържи без гараж на умерено студено едно шест месеца (ако изкара и толкова), много бързо ще се случи това. Ама понеже всичко електрическо се субсидира там, може и да не я разбере реално каква е стойността, ако ме разбираш.

 

Добре, че са съгражданите му, които карат нормални коли или не карат изобщо, че да плащат за неговите отстъпки в цената, данъците и услугите.

 

Неслучайно за Норвегия казват, че е най-социалистическата страна в момента в Европа.

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...