Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

3 minutes ago, w00x said:

 

Аз не съм либераст и негъролюбец бе. За мен всички са равни и трябва да отговарят на еднакви закони.

А и сега за пешеходни пътеки и правилата за движение по/около тях си говорим, къде ги смеси двете теми? :D 

Всичко е свързано... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 13.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

5 minutes ago, w00x said:

Презастраховането за сметка на ПТП ми се вижда не особено добра идея. Защото "средностатистическия шофьор в България също е идиот", нали от там започна цялата дискусия? С тая разлика, че шофьора идиот го виждаш в огледалото и знаеш какво ще стане ако набиеш спирачките неочаквано, докато пешеходеца може евентуално да тръгне внезапно, но ако виждаш, че изчаква...

 

Движа се така, че да не се налага да набивам спирачки, освен ако някой наистина не изскочи внезапно.

Когато наближавам пешеходна пътека, не просто вдигам крака от педала за газта, но обикновено превключвам на по-ниска предавка (и ръчката си има някои предимства).

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, w00x said:

 

Аз не съм либераст и негъролюбец бе. За мен всички са равни и трябва да отговарят на еднакви закони.

А и сега за пешеходни пътеки и правилата за движение по/около тях си говорим, къде ги смеси двете теми? :D 

Всички не са равни. Шибания негър не ми е равен, нито шибания педал... Еле да ми учат детето в даскало как баща му опъва другия му баща в дивия... Тая няма да стане. То и за тва не ме пускат в даскало 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, w00x said:

На мен също ми спират винаги. Ако не първата, то втората кола.

Само където ти си бил втората кола и пак не си бил готов да спираш. Нямаш култура и навици на каране. Колкото до обясненията как се спира от 50 км на пътека-знаците и маркировката и правилника са за това. Да те предупредят и да намалиш около пътеката. Да не караш там с 50 60, а с по-малко, че да имаш време и възможност да спреш за да не отнесеш някой.

Link to comment
Share on other sites

Не случайно преди изпита инструкторите обясняват как трябва да се оглеждаш преди пешаходните пътеки. Винаги едно на ум преди пътека ! 

 

А иначе да прочетох го това за правилото на пешеходеца на пешеходна пътека. Но тогава си бях на пешеходната пътека вече, а бай ставри с дъртата есовица беше решил, че няам да спре и продължи на пълна газ. 

Edited by kotora
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mIRCata said:

Само където ти си бил втората кола и пак не си бил готов да спираш. Нямаш култура и навици на каране. Колкото до обясненията как се спира от 50 км на пътека-знаците и маркировката и правилника са за това. Да те предупредят и да намалиш около пътеката. Да не караш там с 50 60, а с по-малко, че да имаш време и възможност да спреш за да не отнесеш някой.

 

И въпреки това спрях. Как тъй стана?

 

Само ако обичаш без заключения и квалификации. Нито съм те возил, нито си виждал как шофирам. Обсъждаш ситуация, която дори след 4 обяснения не можеш да си представиш.

 

В крайна сметка се оказа, че повечето хора спират на пътеки, дори с цената на собствения си и този на пасажерите си комфорт. Значи просто обичате да си мрънкате, че никой не спирал. Или ви е хубаво да смятате, че сте някакви изключения?

Link to comment
Share on other sites

А, човекът, на който радар детектора са му го дали с книжката и му седи закачен на челото, реши да се включи и да коментира шофирането на останалите. Пълно с 22-ри параграфи тука и парадокси.

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, w00x said:

И въпреки това спрях. Как тъй стана?

 

Но го описа като геройство и лична заслуга, а то е задължение. Не виждаш ли разликата?

Link to comment
Share on other sites

2 страници за обяснение как се кара в града и как се спира на пътека. 

 

Стефчо и Момчил го казват като странични наблюдатели, че хората в Пловдив не спират на пешеходни пътеки :) 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, w00x said:

 

И въпреки това спрях. Как тъй стана?

 

Само ако обичаш без заключения и квалификации. Нито съм те возил, нито си виждал как шофирам. Обсъждаш ситуация, която дори след 4 обяснения не можеш да си представиш.

 

В крайна сметка се оказа, че повечето хора спират на пътеки, дори с цената на собствения си и този на пасажерите си комфорт. Значи просто обичате да си мрънкате, че никой не спирал. Или ви е хубаво да смятате, че сте някакви изключения?

 

Не за първи път пишеш по теми свързниа с шофирането. И не за първи път всичките ти разсъждения показват, че нямаш култура и навици за шофиране. А "разсъжденията" ти по темата са нямам думи направо. Както ти писа Пламени по-горе, моли се да не ти се наложи реално да търпиш последствията от вижданията ти за това как се кара.

41 minutes ago, plameni said:

 

Но го описа като геройство и лична заслуга, а то е задължение. Не виждаш ли разликата?

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, mIRCata said:

оято дори след 4 обяснения не можеш да си представиш.

Карал си с 50-60 зад автомобил, наближили сте пешеходна пътека. Ти НЕ си намалил, продължил си да караш както си знаеш, щото ти си прав и пешеходците са олигофрени, знаците, маркировките за пешеходна пътека и правилника, които ти казват да намалиш, защото може да изскочи някой си ги игнорирал. Онзи е набил спирачките и ти, защото също не си намалил, а си карал точно като тоя пред теб, където мрънкаш за карането му и не си спазвал нормална дистанция, си успял да не отнесеш човек благодарение на супер уменията ти да караш и да не намаляваш около пешеходните пътеки.

Защото някъде в нета си прочел, че пешеходеца също е длъжен да се оглежда.

Въпрос с повишена трудност. Ако ти беше първата кола, как щеше да спреш? Или ще кажеш, няма да спра, ще ме чакат, щото ще направя ПТП. А сега добави и това - пешеходеца е дете. Ама ти ги разбираш нещата и детето ще те чака, щото Ангел ще направи ПТП с кола. По-добре да вкарат някой в болницата или на Рогош, отколкото да изправиш 3 ламарини.

Link to comment
Share on other sites

Основният проблем на шофирането в Пловдив е, че масово шофьорите нямат навика и рутината да карат в интензивен трафик в пренаселена градска среда. 

За много кратко време Пловдив от спокоен провинциален град се превърна в претъпкано гето, съответно масата хора нямат изградени навици за подобно движение. Отделно постоянно прииждат пълчища от разни села и родопски махали, където пешеходни пътеки изобщо няма, да не говорим за светофари, кръгови и тн., което допълнително затлачва движението и създава хаос. С една дума, масово в колите са неадекватни хора, които понятие си нямат как да карат в интензивен трафик. 

Аз шофирам ежедневно, градско и извънградско, горе-долу по 30 000 км/година. В Пловдив движението е абсолютна джунгла. На пешеходна пътека спирам винаги, когато има човек, канещ се да пресича. Приемам, че и масата шофьори също са започнали да го правят (аз лично нямам такива наблюдения, но щом казвате- така да бъде). Цялостно обаче нивото е адски ниско. 

Link to comment
Share on other sites

Абе хората спират. Поне аз като пресичам. Ако е необходимо.

Щото не стоя като чучело нито на банкета да гледам тъпо, нито върху пешеходната пътека.

Нямаш знак STOP преди всяка пешеходна пътека, длъжен си да пропуснеш човека с предимство.

 

Да пресече с предимство е право на човека, а не задължение.

Ако желае, може да те изчака. От теб се иска да имаш готовност да го пропуснеш, стига той да иска да мине.

Това в никакъв начин не означава да набиеш спирачки в последния момент.

 

Следната хипотетична ситуация от преди малко...

Караш с 50, виждаш го още от далече, че ще пресича.

Вапцаров. Зебра, прясно боядисана, издигната, със знак преди нея, светлинна сигнализация, идеална пътна настилка.

Няма кола зад теб, няма пред теб, няма паркирали/ в пресой.

Посред бял ден, слънцето пече в гърба на шофьора.

 

Още преди да е стъпил човека на пешеходната пътека започваш да отнемаш от скоростта.

Стъпва той, ти продължаваш да намаляш.

Следенето на движещи обекти, траектории са кодирани в мозъчетата от ДНК-то ни.

Не е нужно да си свръхчовек, за да прецениш, че човекът те е видял и те пуска да минеш.

За какъв х♚й ти е като пешеходец, да направиш още две крачки върху пешеходната пътека и да се паркираш???

И да ме караш ти да преведа колата в пълен покой, за да преминеш??

Явно съм те видял, явно те пускам!!

Какво искаш сега, да изляза да ти постеля килимче?

 

Реално много много малък процент са ситуациите, в които пешеходецът НЕ трябва да пресече с предимство, с цел да запази живота и здравето си.

И в огромната си част, в тези ситуации, това става автоматично, заради инстинкта за самосъхранение.

Дори и с периферното зрение можеш да прецениш, дали са те видели, че пресичаш и дали е нужно да реагираш по някакъв начин.

 

Тука отчитаме и факта, че не всеки е шофьор и не всеки е с нормални двигателни и други функции.

Естествено към тези хора сме много толерантни.

 

Най се кефя на хората, които изобщо не се оглеждат като пресичат, точно като мен.

От друга страна, изобщо не ебавам здрав прав мъж, каращ колело върху пешеходната пътека.

Имам видео регистратор, и двамата знаем, че ще спре. От него зависи да си избере начина :)

Всички до един взимат правилното решение.

 

Edited by chasti
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, deus_pld said:

....масата хора нямат изградени навици за подобно движение.... да не говорим за светофари, кръгови и тн....

 

Бих добавил няколко кръстовища, на които е крайно наложително да се добавят "помощни" прекъснати линии, че много хора не ориентират в коя лента трябва да продължат движението си след преминаване.

Link to comment
Share on other sites

Заклевам се, Ангел е 'бати и докачливото същество :lol: Не разбирам к'во толкова има - не е престъпление да си калпав шофьор, 90% от жените са така и не се сърдят :)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, w00x said:

А, човекът, на който радар детектора са му го дали с книжката и му седи закачен на челото, реши да се включи и да коментира шофирането на останалите. Пълно с 22-ри параграфи тука и парадокси.


Много ясно!!! С вързани очи на 9 ракии ще съм по-адекватен на пътя от тебе, дето не знам кой кретен изобщо ти е дал книжка!!!  
 

1 hour ago, kotora said:

2 страници за обяснение как се кара в града и как се спира на пътека. 

 

Стефчо и Момчил го казват като странични наблюдатели, че хората в Пловдив не спират на пешеходни пътеки :) 


Мани, мани - аз се чудя как издържате... ХАХАХА

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, plameni said:

 

Бих добавил няколко кръстовища, на които е крайно наложително да се добавят "помощни" прекъснати линии, че много хора не ориентират в коя лента трябва да продължат движението си след преминаване.

На комина идвайки от Тракия е едното :)

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, chasti said:

не ебавам здрав прав мъж, каращ колело върху пешеходната пътека.

То той е в нарушение.

Link to comment
Share on other sites

Обаче, пичове, ся като се сетя късното лято на 1994 колко ми беше як радар детектора дето ми го дадоха с книжката... :laughing1: 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RaptoR said:


Много ясно!!! С вързани очи на 9 ракии ще съм по-адекватен на пътя от тебе, дето не знам кой кретен изобщо ти е дал книжка!!!  
 


Мани, мани - аз се чудя как издържате... ХАХАХА

Като си карам на S аудито :D Аа даже спирам на пешеходни пътеки ;) 

 

И направих един обяд в Торо гранде, от 12 до 1:40 :) 

Edited by kotora
Link to comment
Share on other sites

Един дядка щеше да ме бие на една пътека, че съм нямало да спра за него. Прав беше де, нямаше да спра, но нямаше и да го кача на капака (което ми е задължението). Та спря нашия на средата и почна да се пени, да псува, да налита на бой. Много готин спор между интелектуалци се получи в час пик.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...