Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

16 minutes ago, mIRCata said:

При електричките - няма да даваш пари за тампони чат пат, ми след 10-на години всичко накуп, с лихвите х N за нова кола. Та не е ясно колко се пести с електричка.

По-рано писах за новите тесли и как блока с батерии е интегриран в шасито. Там няма замяна/рециклиране. Всичко друго в колата да е ок, като изпляскат батериите - нова кола.

А производството като цяло им е мръсно каквото и да си говорим. Може ад не е конкретно в самата фабрика, но съпътстващите ги индустрии, който избуяват покрай тях хич не са "зелени"

 

Тая легенда за 10-те години откъде идва, че така упорито я повтаряш?

 

Quote

However, Tesloop, a taxi service in California that maintains a fleet of Teslas and really packs on the mileage, has reported that a Model X in their fleet has only lost around 10% of capacity over 300,000 miles.

 

https://survey.pluginamerica.org/model-s/charts.php

 

image.png

 

Ти колко стандартни коли на по 30+ години в добро състояние виждаш по улиците? Така се изказваш от одеве, сякаш стандартните автомобили си ги караш по 50 години без основни ремонти, пък горките електрически автомобили карат "едва" 30 години преди да станат батериите за СМЯНА.

Никой няма да направи несменяеми батерии, по простата причина, че ако се развали в гаранционния период от 8 години или 150 000 мили, трябва да ти сменят цялата кола, а онази другата да хвърлят на боклука. Кой печели от това? Ти или компанията?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Мии Тойота и лексус имат 10 години гаранция на батерията, та все тая. Но те са хибриди, не са 100% електрички. 

Link to comment
Share on other sites

И какво искаш да кажеш с това?

Нормалните коли в повечето случаи имат по 2-3 години гаранция на частите. Значи според производителите, батерията ще изкара 3-4 пъти повече от останалите части на автомобила. А нали при електрическите, най-проблемни са батериите? И какво се оказва?

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, w00x said:

Така се изказваш от одеве, сякаш стандартните автомобили си ги караш по 50 години без основни ремонти,

Бъркаш с много. Ти се изказваш, че ползата на електричката била, че нямало вибрации и не се чупели, пък стандартните искат много ремонти - тампони, части ала бала и видиш ли, ще пестиш като си на електричка, защото няма да се ремонтира.

Аз само ти казвам, че тия "спестени" пари ще ги дадеш Х няколкко пъти след като тръгнеш да я сменяш след години. И ползата от "здравата" електричка се изгубва. Поне от към пари.

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, mIRCata said:

Бъркаш с много. Ти се изказваш, че ползата на електричката била, че нямало вибрации и не се чупели, пък стандартните искат много ремонти - тампони, части ала бала и видиш ли, ще пестиш като си на електричка, защото няма да се ремонтира.

Аз само ти казвам, че тия "спестени" пари ще ги дадеш Х няколкко пъти след като тръгнеш да я сменяш след години. И ползата от "здравата" електричка се изгубва. Поне от към пари.


Не съм казал, че не се чупят и не съм казал, че ще спестиш много от ремонти. Казах само, че няма вибрации, което е факт. Няма. Дори само това ми е напълно достатъчно на мен, защото повишава комфорта значително. Казах също, че са по-тихи в градска среда, което допринася към по-спокойния живот на околните. Няма изрязвания на изпърдяни гърнета по булевардите в 1 през нощта. Също така, не замърсяват толкова градската среда, което също е факт. Това отново помага за по-приятния живот на хората, които не карат автомобила.


Това са три позитива на електрическите автомобили за сметка на стандартните. Дори да приемем, че спестените от гориво за 300 000км пари ще отидат в по-скъпи ремонти и смяна на батерии, като изключим по-бързото зареждане и по-дългия пробег, не се сещам с какво стандартните автомобили са по-добри.

Между другото, 300 000км при разход от 7/100 смесено за бензинов автомобил и цена от 3.50лв на литър, са 73 500лв. Не ми се търси колко ток харчи електрическия автомобил на 100км пробег, но ще предположа, че е по-малко от 24лв. Дори да приемем, че е 10лв, което ми се вижда страшно много (вероятно е към 3-4), това са 30 000лв или 33 500лв разлика след тези 300 000км, след които ще трябва да си сменя батериите. За 33 500лв си мисля, че ще мога да ги сменя всичките.

Това за по-малкото части също бих предположил, че е така, но не мога да кажа със сигурност. Имаш само окачване, задвижващи механизми и електромотори. Повечето е електроника. Нямаш скоростна кутия, например. ДПФ, катализатор, всякви глупости и добавки, за да се впишат в екологични норми. Нямаш стотиците тампони, които са сложени там, за да не ти се тресе цялата кола все едно си седнал върху двигателя. Нямаш километрите гумени съединения и тръби, по които течат всякакви течности и които с времето се износват и стават за подмяна. Нямаш вибрации, които допълнително да стресират и износват всички части по автомобила и интериора.

 

Не е ясно колко X пъти ще ги дадеш, тъй като, както виждаш, животът на батериите е 27+ години по груби сметки. И 20 да е. Докато стане на 20 години, може да има начин да се подменят батериите с нови за много по-малки суми, няма как да знаем.

 

 

Колко струва подмяната на батериите? 10 000 лв? 15 000лв? Знаеш ли колко е скоростна кутия в едно ново Ауди А6? А турбо? А ако се пукне блока на двигателя или изпърдиш нещо главите заради гадно гориво? Бих заложил на сходни цифри, а за последното - тройно по-големи. Нека не забравяме, че батерията е с гаранция от 8 години, а скоростната кутия ( и останалите части) са с гаранция от 2.

 

Edit: Направих сметката за разхода на Тесла модел С. Разходът е 18квЧ/100км. На дневна тарифа, това са 4.20лв. На нощна, са 2.34лв.
Има и по-икономични електромобили.

Link to comment
Share on other sites

Баси дългия обяснителен рецим дето влезе. Тригърна ли ти се нуждата да си прав? Влизам в среща после ще пиша повече. Иначе за теслата предвиди си и 1 седмица за годишната профилактика с разходите.

Link to comment
Share on other sites

Да, винаги. Просто започнах да пиша и то се събра.

 

Ама то да не е само Тесла електромобил? Използваме го за пример, защото е най-разпространен и от най-много време на пазара, следователно могат да се вземат най-точни данни. Годишното обслужване в официален сервиз на другите автомобили да не е безплатно? :) Само където имаш масла, филтри, всякви други смазващи течности, антифризи. На електромобила имаш само обслужване на електродвигателя. Говоря за разликите. Накладки, дискове, окачване, тампони и т.н. - са общи за двата типа автомобили.

 

Лесно можеш да видиш типа докладвани проблеми с електрическите автомобили. Огромен процент са ремонти по окачването.
Ремонтите и проблемите при нормалните коли ги знаеш, предполагам.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, w00x said:

автомобили да не е безплатно?

Да, ама отиваш в сервиза и е готово за 1 ден. Иначе 1 седмица.

Шефа се радваше като малко дете, когато намери някакъв хотел в Сърбия, до който може да стигне след като зареди теслата в София и където може да си я зареди пак докато спи там, че иначе му се налагаше да минава през Румъния, когато трябва да кара колата за годишния преглед.

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, mIRCata said:

Да, ама отиваш в сервиза и е готово за 1 ден. Иначе 1 седмица.

Шефа се радваше като малко дете, когато намери някакъв хотел в Сърбия, до който може да стигне след като зареди теслата в София и където може да си я зареди пак докато спи там, че иначе му се налагаше да минава през Румъния, когато трябва да кара колата за годишния преглед.

Е това си е един път регионален проблем и второ е специфично за Тесла. Но определено не е минус на електричките :))

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mIRCata said:

Да, ама отиваш в сервиза и е готово за 1 ден. Иначе 1 седмица.

Шефа се радваше като малко дете, когато намери някакъв хотел в Сърбия, до който може да стигне след като зареди теслата в София и където може да си я зареди пак докато спи там, че иначе му се налагаше да минава през Румъния, когато трябва да кара колата за годишния преглед.

 

Сещаш се, че ако 50%, че дори 30%, от колите са електрически, това няма да са проблеми. Не виждам по същите причини и със същите доводи да се плюе по колите на метан и газ...

Link to comment
Share on other sites

 

5 hours ago, w00x said:

Нека не забравяме, че батерията е с гаранция от 8 години, а скоростната кутия ( и останалите части) са с гаранция от 2.

 

Edit: Направих сметката за разхода на Тесла модел С. Разходът е 18квЧ/100км. На дневна тарифа, това са 4.20лв. На нощна, са 2.34лв.
Има и по-икономични електромобили.

 

Тези големи гаранции по 8 години, и евтиният/понякога безплатен/ ток за зареждане, са само по време на зарибителната кампания, която тече в момента.

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

Пък щото се спомена Сърбия… От границата Калотина до Белград има поне 8 места с комбинирани зарядни станции. AC и DC. На DC за 20-30 минути вдигаш поне 40% батерия, което е достатъчно да стигнеш до хотела си в Белград и там да се заредиш напълно…. Всичко опира до инфраструктурата в крайна сметка, както едно време нямаше газ навсякъде, така и сега няма зарядки навсякъде… След 3 години ще е вече различно…. В този бизнес съм и в момента се подготвят поне 250 зарядни точки в България… и това са тези върху които работя и знам…иначе може да има и повече….

Link to comment
Share on other sites

Цената на тока ще расте заедно с повишаването на търсенето му, така че разходът за изминато разстояние ще бъде по-голям. Разните екстри като безплатен паркинг, данъчни облекчения и прочие, ще изчезнат.

 

Батериите се влияят силно от околната температура - по-високата съкращава живота им и капацитета им, по-ниската води до загуба на заряд. Многобройни са сигналите, че при ползване в реалния живот пробегът на електрическите коли се различава от официално заявения, понякога драстично.

 

Като надежност и ремонтопригодност на далечен път, в променлива околна среда, ДВГ имат много по-добри показатели.

 

Светът не е мегаполиси с безотказни зарядни точки и сервизи на всяко кръстовище. Я си представете при някое по-сериозно наводнение, снежна буря или ураган, какво става с електроснабдяването  извън градовете, в държави различни от западна европа (пък и там, впрочем).

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

Бе то, че на там отиват нещата е ясно. Ама ма бая време докато станат удобни за ползване. Особено докато не решат тези казуси, за които говориш.

Link to comment
Share on other sites

То освен тези казуси има и други…Към момента двг е незаменим за дълги извънградски пътувания….

Най-добре ще е ако създадат мини ядрени реактори…. Всяка кола=скромна мръсна бомба….:lol:

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Mockingbird said:

Най-добре ще е ако създадат мини ядрени реактори…. Всяка кола=скромна мръсна бомба….:lol:

 

Или пък да се върнат към идеите на истинския Тесла - Никола Тесла - за енергия от ефира и безжично предаване директно към мотора на колата. Нали е описана такава негова демонстрация с автомобил. Няма батерии, няма излишни тежести, няма разходи.

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, instinct said:

Светът не е мегаполиси с безотказни зарядни точки и сервизи на всяко кръстовище. Я си представете при някое по-сериозно наводнение, снежна буря или ураган, какво става с електроснабдяването  извън градовете, в държави различни от западна европа (пък и там, впрочем).

И колата може да действа като голям UPS за къщата ти в такива ситуации - Ford F-150 Lightning:) Добави и солар с батерия..:))

1 hour ago, instinct said:

Като надежност и ремонтопригодност на далечен път, в променлива околна среда, ДВГ имат много по-добри показатели.

Мноого относителна история. ДВГ може лесно да се превърне в паметник в неподходящ момент

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, instinct said:

 

Или пък да се върнат към идеите на истинския Тесла - Никола Тесла - за енергия от ефира и безжично предаване директно към мотора на колата. Нали е описана такава негова демонстрация с автомобил. Няма батерии, няма излишни тежести, няма разходи.

Енергия от ефира викаш. Бах тая енергия от ефира дето досега не сме я видяли, пък то даже сме я дишали! :lol: :rofl:

Link to comment
Share on other sites

Ангел обаче като една истинска Керън се хвърли на амбразурата да защитава тролеите все едно е акционер в Тесла :lol:

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Godfather said:

Енергия от ефира викаш. Бах тая енергия от ефира дето досега не сме я видяли, пък то даже сме я дишали! :lol: :rofl:

Земята няма електромагнитно поле?

Link to comment
Share on other sites

 

22 hours ago, RaptoR said:

Просто си го набийте в тиквите, че няма бягане. И се успокойте като жертви :laughing1:


Ако си индианец - няма бягане :lol: Ако не си - определено има начини. Щом фейса почна да ми рекламира гроб и фирми за евтина изработка на сайтове - явно съм съумял да ги лиша от необходимата информация за правилно таргетиране.

Edited by Antares
Link to comment
Share on other sites

Да взема и аз да се включа в темата с електричките. В последните 2 месеца ми се наложи на няколко пъти да наемам електрички за по няколко дни. Общо сигурно седмица ще ми се събере. В града са много приятни за каране. Определено си струват за това нещо. Извънградско обаче е трагедия. Спеицални си взимах модели с голяма батерия. Всеки километър над 100, драстично сваля заряда в батерията. Дори с пълна батерия от 36KW, трябва да се кара внимателно до София. За на обратно трябва задължително пак зареждане. Липсата на подходяща инфраструктора за това нещо си я знаете. Хората които имат гаражи ще са ударили голям бонус в това отношение.

Сега на момента с масовото навлизане. Няма как да се случи със сегашните технологии за батерии. Имаше едно проучване преди няколко месеца по отношение на това какви и колко ресурси трябва за производството на батерии. Бяха стигнали до извода, че ако се изкопаят всички налични находища в света, ще успеят да произведат батерии за подмяна на 17% от сегашният автопарк в света. Разбира се тук не включваме, че постоянно има проучвания за нови находища, но... Тук даже не споменавам колко е мръсно производството на някои от тези метали и колко енергия изисква. Огромният проблем с електричеството е не как да се произведе, а как да се съхранява. Има технологии за доста чисто произвоство, но остава проблема със съхранението. Тук идва момента да се поздравят хората които задвижиха разширението на ПАВЕЦ Чаира. Друг е момента, че от герб съсипаха ремонта на турбините и не се знае кога ще ги оправят. Водородът е може би най - опасният газ който съществува. Не е много добър вариант за масово навлизане. По - скоро май идеята е да се ползва като батерия в големи промишлени инсталации и да играе ролята на батерия. Да се транспортира е също огромен проблем. От друга страна електричеството се транспортира на големи разстояния с минимални загуби. Още един интересен момент е с преносната мрежа. Сегашната не може да поеме масовото навлизане на електрически коли. Това не се отнася само за Бг, а за всяка една държава в света. Гледах наскоро в Норвегия, че са тествали зарядна станция с 360kw мощност. Смятайте ако пуснат 10 такива в града. А кабелът който трябва да я захрани... Изобщо има много неща които трябва да се изчистят с времето. Имам приятел който го е измислил добре, но той е индивидуален случай. Има доста фотоволтаици инсталирани вече. Иска да ползва през деня когато има излишна енергия да зарежда автомобила си и вечерно време да го ползва като батерия. Ще му зададе да не пада под определен процент ако му се наложи да излиза. Това е интересно решение, но е много индивидуално. Другото е, че не знам да има автомобили на пазара които да предлагат това нещо в момента. За момента няма работеща алтернатива на петролът. И мен ме кефят новите технологии, но за момента не може да се замени. Тук отиваме на другият момент. Еко талибаните от които карат петролните компании да намалят проучваният за нови находища. В следващите години може да се очаква спад в производството и качване в необходимоста от него. Оформя се перфектната буря. Да не се забравя, че той се използва не само за транспорт. Даже най - глупавото нещо е да се гори, но това е отделна тема.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mIRCata said:

Земята няма електромагнитно поле?

Има, ама знаеш ли колко е силно и как се вади енергия от статично поле? :)

 

Всъщност, това, което Никола Тесла се е опитвал да прави е да пренася енергия с електромагнитно излъчване, т.е. без използването на жици. Естествено след доста опити най-накрая се е убедил, че няма как да се заобиколят законите на физиката. Това не пречи обаче всякакви разбирачи да се развихрят във фантазиите си какво аджеба бил правил Тесла и как илюминатите са му скрили откритията, ей така, просто за да им е зле на всички останали. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...