Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

14 minutes ago, w00x said:

 

Може да си ги зареждаш, да. От нормалния контакт Не са нужни станции за $****.

Не е ясно защо тези са на опашка. Както винаги, видеото е извадено от контекст. Споменава се holiday traffic, та вероятно много от тези хора са си далеч от родните места и домовете.

Естествено, че е извадено от контекста. Електромобилите са бъдещето, освен ако не измислят някакви на водород. За момента цените им са високи, но и това ще се промени в близките 10-15 години. Според мен нашето поколение ще види началото на края на сегашните бензинови/дизелови автомобили. Силно съм се надъхал следващата ми кола да е електричка (след 5-6 години), ще видим.

 

On a side note, адаш, виж какво намерих вчера при китайците.

https://www.aliexpress.com/item/1005001953807014.html

:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 13.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

И аз бих карал електрическа кола, но проблемът със зареждането остава. Те просто не са правени за нашите ширини. Трябва да имаш гараж с контакт, иначе си е тъпотия.. Освен ако не ги направят да се зареждат догоре за 5 минути, което не виждам как ще стане в близките 15 години. Трябват нови батерии първо..

 

Изглежда интересно, но не бих очаквал чудеса. На монитора ли ще го слагаш? Защото за телевизора, като гледам, ще ти трябва Андроид кутийка. Ако беше взел Филипса.... :D 

Link to comment
Share on other sites

  

49 minutes ago, RaptoR said:


Спира ме единствено цената... Онзи ден видях токовото Ауди в коруба на Кю7... Голям резил... 360 км преко сили, ма затва е и евтино де... Проверихме го в нета хахахах

Цената все още е за early adopters и мераклии. Но ще му дойде времето 

27 minutes ago, Sothbiss said:

Електромобилите са бъдещето, освен ако не измислят някакви на водород.

Те и водородните са електрически на практика, и лично аз съм им по-голям фен, но нямат популярността на обикновените електрически

20 minutes ago, w00x said:

И аз бих карал електрическа кола, но проблемът със зареждането остава. Те просто не са правени за нашите ширини. Трябва да имаш гараж с контакт, иначе си е тъпотия.. Освен ако не ги направят да се зареждат догоре за 5 минути, което не виждам как ще стане в близките 15 години. Трябват нови батерии първо..

 

Или правилна политика. В Англия сменят стълбовете с такива с контакт за зареждане. 

4176A30E00000578-0-image-a-6_14976005897

Link to comment
Share on other sites

Като чета понякога какво сране е под публикации на тема електромобили и ми става смешно тъжно... Бъдещето безспорно е там, едва ли има човек с разум, който да не го знае... Батериите се развиват главоломно и мисля бумиветата докараха до 1000 км преход в електросюва си... Цените вече не са чак такъв космос, има и достъпни коли, разбира се на китайчетата вяра нямам. Въпреки всичко нещата са горе долу по две умножени спрямо "нормален" автомобил. Разбираемо е и естествено ще почакаме още малко. 

Link to comment
Share on other sites

Проблемът на електричките са първобитните батерии, които ги задвижват и за съжаление не се развиват чак толкова главоломно.  БМВ може и да са докарали до 1000км пробег, но и те се задвижват от батерии, произведени от метали. Изкопаеми. На всичкото от горе повечето са от най-редките и за зла беда- основно добивани в Русия. Докато не се случи този технологичен пробив, който ще позволи батериите да се произвеждат от материал, различен от редки изкопаеми метали, този тип автомобили си остават малко или много компромис. Компромис с екологията, компромис с цената, компромис с пробега, компромис с времето за зареждане и тн. 

Ясно е, че там е бъдещето, ясно е, че след 20 години колите няма да имат нищо общо с тези сега. Просто още е твърде рано и хайпа по електричките далеч надминава научно-техническия капацитет зад тях. Засега.

Edited by deus_pld
Link to comment
Share on other sites

Попресилваш се в изказването, но общо взето си прав... А батериите в момента са най-развиващото се нещо, вЕрвай ми - най-много по това се работи. 

Link to comment
Share on other sites

Ами дано да е така. Защото именно батериите са основния препъни-камък на възобновяемата енергия по принцип. Без сигурни, издръжливи във времето, не-металоемки батерии с достатъчен капацитет целия зелен преход си остава само в кухите кратуни на еврочиновниците. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ARPAnet said:

аз съм им по-голям фен, но нямат популярността на обикновените електрически

Просто не ги рекламира баце ти Мъск. Който к'вото и да си говорим е брилянтен социален оператор.

Иначе има и някои други дребни фактора, които в момента се оказват малко пречка. Първо - лития, от който се правят батериите се извлича от две места на планетата. В Щатите има и трето, ама там населението малко не е съгласно с екокатастрофата, нужна за да се експлоатира такава мина. Та не е ясно дали ще има достатъчно матр'ял за батерии за цялото човешко населени да кара електрички.
После живота на една такава батерия май не е особено дълъг. Та общо взето след 15-на години колата е за скрап, тъй като цената на подмяната идва съпоставима с нова кола. С което по нашите ширини да забравим за електрички, предвид, че такива коли втора ръка.... Което май не е и много еко, предвид какви емисии се отделят за производството на една кола, независимо дали е ДВГ или електричка.
И още нещо си мисля, ако станат електромобилите основно средство за придвижване, подозирам, че не руски газ, ами до руски въглища ще опрем, за да може да се произведе нужната електроенергия...

Edited by Antares
Link to comment
Share on other sites

Той този преход не е само по отношение на автомобилите все пак.
И сега има градове, които са по-чисти от нашите. Дори с фосилните горива в автомобилите.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Antares said:

...

 

Горе-долу това, което аз имах предвид, но с повече думи. Не е само лития. Има една камара други метали, които вървят барабар с него: желязо, мед, цинк, халумин, никел и тн. Да не говорим за редките: паладий например, 90+% от който е в Раша и без който- батерия нанай! Също иридий, платина и още много други. Не случайно САЩ изрично го изключиха от санкциите срещу Русия, щото Мъск щеше да види нова Тесла на куково лято. 

Четох наскоро едни изчисления, че залежите на нито един от горе изброените няма да покрие нуждите, при масово минаване на електромобили. Оставяме настрана всички други приложения на въпросните метали. При някои от тях разликата беше в пъти. 

Та, докато евро-червенотиквеничковчета си представят зеления преход като безгрижно пърхане с фотоволтаичета на гърба, реалността е доста по-различна. Към момента въпросният зелен преход не е нищо по-различно от миграция от изкопаеми горива (въглводороди) към изкопаеми метали. Което по същество не решава генерално нито един проблем, просто ги измества. От тук и мисълта ми за батериите: докато не се измисли нова технология, която не е базирана на метали- нищо съществено няма да се случи, освен че една шепа богати хора ще станат ултра-богати. 

Edited by deus_pld
Link to comment
Share on other sites

Ако отидеш да покараш колело в Париж, веднага ще видиш разликата от новите регулации. И по улиците ако се разходиш също.

 

Тук един колега търсеше индустриална маска за лице, за да си я слага, докато стигне за 10 минути с колелото от Изгрев до Центъра по бул. Мария Луйза, тъй като в един момент не можеше да диша вече от изгорели газове и мръсотия.

В Париж навъртяхме 5 часа каране за 2 дни и дори за момент не си помислих "егати мръсния въздух".

 

Регулациите работят. Просто в България ги няма. Нямаме и възможност да ги следваме.

Link to comment
Share on other sites

Гледах няква китайска ел кола, която вместо да зареждаш батериите, влизаш в един навес, колата ти я нагажда някакъв робот, който също така сваля батерията, и слага нова заредена, това се случва за  2-3 минути.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Скоро бях видял, че Тойота влагат в разработвеането на ДВГ на водород:
https://www.youtube.com/watch?v=3IPR50-soNA&ab_channel=EngineeringExplained


Водорода си има неговите недостатъци, но пък е добре да има алтернатива, ако наистина се гони намаляне на вредните емисии.

Edited by Crazy_Hamster
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, w00x said:

Регулациите работят.

Работят, да. Как няма да работят, като си си изнесли всичките мръсотии и свинщини в третия свят и лицемерно се правят на загрижени за околната среда, докато някой друг, на другия край на света плаща сметката.

Нито заводите за батерии са в Париж, нито мините за литий. Просто мръсотията от Париж е пренесена някъде другаде по-далеч, където не я виждаме и съответно не ни пука, ама тя планетата е една, няма къде да се покриеш.

 

п.п.: а за мръсотията в Пловдив има куп причини и изгорелите газове от колите не са дори в топ 5. Но е факт, че града никога не е бил толкова мръсен, мизерен и занемарен, както последните година-две. Понеже напоследък прекарвам все  по-малко време в Пловдив и като си идвам явно ми прави повече впечатление- такава кочина в съзнателния ми живот не помня. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, deus_pld said:

Работят, да. Как няма да работят, като си си изнесли всичките мръсотии и свинщини в третия свят и лицемерно се правят на загрижени за околната среда, докато някой друг, на другия край на света плаща сметката.

Нито заводите за батерии са в Париж, нито мините за литий. Просто мръсотията от Париж е пренесена някъде другаде по-далеч, където не я виждаме и съответно не ни пука, ама тя планетата е една, няма къде да се покриеш.

 

п.п.: а за мръсотията в Пловдив има куп причини и изгорелите газове от колите не са дори в топ 5. Но е факт, че града никога не е бил толкова мръсен, мизерен и занемарен, както последните година-две. Понеже напоследък прекарвам все  по-малко време в Пловдив и като си идвам явно ми прави повече впечатление- такава кочина в съзнателния ми живот не помня. 

 

 

 

Ето един трезвомислещ човек!

Не знам дали бих могъл да го формулирам по-добре, независимо че си вадя хляба точно с екология и еко-картинката ми е пределно ясна на регионално, национално и глобално ниво. 

Link to comment
Share on other sites

Не разбирам как манталитета на хората, градския транспорт, велоалеите, инфраструктурата, позволяваща предвижване с алтернативен личен (електрически и вело) транспорт, и ограничаването на силно замърсяващите автомобили от влизане в градовете, са "изнасяне на мръсотиите в третия свят". Аз именно тях визирах. Събирането на замърсителите в една точка, вместо да са разпръснати навсякъде, е някаква стъпка в правилната посока. Сумарно замърсяването и в двата случая може да е X, но поне част от него не е под носа и прозорците на хората, а на * километра разстояние, което има значение.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Antares said:

Просто не ги рекламира баце ти Мъск. Който к'вото и да си говорим е брилянтен социален оператор.

+100

1 hour ago, w00x said:

donut video

Пропускат точно проблема с живота на батериите и замърсяването идващо от производството им. 

Иначе Хонда още преди няколко години говореха за новите си станции които произвеждат водород на място Honda to install faster-filling hydrogen stations across Japan - Nikkei Asia

Надявам се да се развие като технология, но да видим :))

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, ARPAnet said:

Пропускат точно проблема с живота на батериите и замърсяването идващо от производството им. 

 

Но пък обсъждат проблемите с водорода.

Link to comment
Share on other sites

Всъщност живота на батерията е макс 12 години при много добър зареждащ/разреждащ алгоритъм.
В Европа (не съм убеден и за САЩ, че може) е желателно да не си включваш колата в обикновен контакт. Има специални контакти за ел.автомобили за домашно ползване… Също зарядните станции не са чак толкоз много пари вече… но да, проблема си остава технологията на батерията….

Link to comment
Share on other sites

Че тесла на всичкото отгоре вгради батерийния блок в корпуса. Което ако правилно съм разбрал какво точно са направили, значи, че става не сменяем. Прецакат се батериите - нова кола, не само нов блок с батерии

Link to comment
Share on other sites

Да ви сера на ватманските тъпи превозни средства ("зелени") след като съм ял люто мексиканско с много царевица... Вегани.. Било бъдещето - сиктир, ве

Link to comment
Share on other sites

Стефче, споко бре брааат! И аз съм си фен на бензинчето, ама след двайсе години ще има масово тролеи….и някоя съботно-неделна бензинка с адските данъци…..за който има кинти….

Link to comment
Share on other sites

Преди имаше една тесла тука до нас. Паркираха я на булеварда и от един разклонител на климатика на нонстоп-а я зареждаха :lol:

Link to comment
Share on other sites

Абе то по принцип си може, ама рискуваш много…..виждал съм не един и два стопени контакта от тая работа, което е малкия дявол….Да не говорим, че времето за пълно зареждане е поне 24 часа…. да не кажа и повече….

Edited by Mockingbird
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...