Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

Някои хора искат погледа им постоянно да е на навигацията, те си знаят за тях си. Аз Лично смятам, че погледа не трябва да се разсейва толкова много, освен ако не караш в някоя супер сложно място с много ленти, завои на всеки 20 метра, сложни детелини и т.н., тогава разбирам да гледаш постоянно навигацията. В по-скъпите коли вече навигацията се иобразява на самото табло, което е цялото един екран, но то пак е "долу", а не запречва видимостта. За останалите случаи навигацията се слуша или поглежда спорадично като примерно наближа разклонение, малко по-отрано визуално да се подготвя, макар че гласът вече е предупредил, че след 300-400 метра, и после 50-100 преди завоя, следва завой примерно.

Но разбирам хората, които искат по-директна видимост на екрана на навигацията, естествено стига това да не им запречва видимост и с това да застрашават движението! Но пък други действия на пътя, застрашаващи движението, е Пълно с такива, изпреварващи неправилно, засичащи, минаващи на червено, надвишаващи с над 50% ограниченията...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 13.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

В този ред на мисли, Sygic направиха решим, в който като е по-тъмно, може да си пуснеш навигацията така, че да ти отразява на стъклото пред теб насоките. Хем караш, хем гледаш къде какво да правиш :)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mIRCata said:

Ами тогава недей да отсичаш - това е леш, това е зле, когато ти предложат нещо различно. Особено ако не си го и пробвал. Като по-горе за увреждането на таблото, което въобще не е случая.  И за други работи.

Колко време ти трябва да погледнеш телефона и да разбереш какво ти се показва? Колко време спестяваш ако погледнеш 20 см по-надолу или встрани от колкото сега? 0.1 сек.? И в двата случая си отклоняваш вниманието към телефона. Пътя е има няма 20 см разлика. Ама не знам. Това с очите си остава загадка за мен.

 


 Отсичам и още - как за мен е леш и зле. Точка. Моето табло е от материя, която лесно може да се повреди от разни такива глупости. Не е скапан бакелит като някои други табла. Табла много и всеки си гледа собствената кола. Дори и геометрията на таблата е различна и не всяка стойка пасва на всяко табло по един и същ начин. 
Колко време ми трябва ли? Николко - телефонът е постоянно пред очите ми. Всяка друга опция вече казах е глупава и по-важното - силно опасна. Както казах, тури си го по слакърски на огледалото ако искаш - на мен ми е пред очите и нито за миг не отделям поглед от пътя. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, ARPAnet said:

Това е за когато се кара в режим Фитипалди и всяко минимално разсейване може да е опасно ;) 


Не знам какви режими те гонят, аз очите си от пътя не отделям. Или трябва да обясняваме и това защо се прави, особено в страни като България? 
 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, RaptoR said:


Не знам какви режими те гонят, аз очите си от пътя не отделям. Или трябва да обясняваме и това защо се прави, особено в страни като България? 
 

Няма лошо, но все пак има огледала, уреди които се гледат също .. Сток навигациите на колите и те са там някъде около средата, евентуално дублирани отпред в таблото :)  Включително и моята 10 инчова навигация е в таблото и се дублира в уредите пред мен .. Предполагам, че който я е сложил там разбира нещо от коли :D 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, ARPAnet said:

Няма лошо, но все пак има огледала, уреди които се гледат също .. Сток навигациите на колите и те са там някъде около средата, евентуално дублирани отпред в таблото :)  Включително и моята 10 инчова навигация е в таблото и се дублира в уредите пред мен .. Предполагам, че който я е сложил там разбира нещо от коли :D 


Ти като гледаш огледалата въртиш ли си главата наляво надясно? Щото ако е така не ми говори за шофиране повече, моля те. Предвид, че у нас в 80% от времето гледаш някой да не те удари или да не ти се качи на капака, поне едно око винаги трябва да следи какво става отпред. Освен това колко секунди/стотни от секундата гледаш в огледалото? Какво сравняваш изобщо? В новите автомобили с дигитални табла навигациите излизат точно пред очите ти. Досега слагането им другаде не е въпрос на разбирачество, а на възможности - там има екран, там ги слагат. От зор, не от практичност. На Сюпърба е така медийният екран в средата и за мен тая навигация не става. Ако трябва да я ползвам за ориентация ще ми скъса нервите. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, RaptoR said:


Ти като гледаш огледалата въртиш ли си главата наляво надясно? Щото ако е така не ми говори за шофиране повече, моля те. Предвид, че у нас в 80% от времето гледаш някой да не те удари или да не ти се качи на капака, поне едно око винаги трябва да следи какво става отпред. Освен това колко секунди/стотни от секундата гледаш в огледалото? Какво сравняваш изобщо? В новите автомобили с дигитални табла навигациите излизат точно пред очите ти. Досега слагането им другаде не е въпрос на разбирачество, а на възможности - там има екран, там ги слагат. От зор, не от практичност. На Сюпърба е така медийният екран в средата и за мен тая навигация не става. Ако трябва да я ползвам за ориентация ще ми скъса нервите. 

Когато сменям лентата си въртя главата всъщност, а ти не го ли правиш ? :) Но предполагам питаш за вътрешното огледало - Не, не се налага да си въртя главата, та защо бих си я въртял ако навигацията е под него в средата на предното стъкло или малко по-ниско в таблото? На мен тези места спокойно ми влизат в зрителното поле

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, ARPAnet said:

Когато сменям лентата си въртя главата всъщност, а ти не го ли правиш ? :) Но предполагам питаш за вътрешното огледало - Не, не се налага да си въртя главата, та защо бих си я въртял ако навигацията е под него в средата на предното стъкло или малко по-ниско в таблото? На мен тези места спокойно ми влизат в зрителното поле


Няма лошо! На мен пък ми е най-удобно екранът да е пред очите ми. И съм намерил начин да си го направя. 

Link to comment
Share on other sites

Скоро ще станат 20 години. Това едно и второ - личи си. 
И също като теб и на мен ми е през чепа какво мисли за обличането ми някой, който се носи като хибрид между паун и фазан. Между другото обожавам да ме подценяват, особено такива разни метросексуални. Да ме подценяват е просто ... my favorite sin, както казва Ал Пачино. Оставяме настрана колко дивиденти съм извлякъл през годините, но когато сложиш и пуяка на място удоволствието е като от секса. 
И нещо друго интересно (освен хипер самочувствието ти на експертна модна икона, което предизвиква бурен смях у мен и не само) - чичото като излезе от къщи да ти се кара как очакваш да бъде облечен - с фрак и папионка? Ясен ми е отговора и тука. 

Link to comment
Share on other sites

Аз знам колко са, но ти пак не си разбрал. Не случайно съм написал 10. Преди това комуникираше по-нормално.

 

Ти за пореден път пропускаш идеята на сравнението. :D Буквалист до дъното на костите си. Освен това и пишеш някакви тотални тъпотии. И пак обиждаш, между другото. Казвам го, защото вече не съм сигурен, че го осъзнаваш.

Link to comment
Share on other sites

Това, че ми запречва видимостта на пътя е донякъде бонус за мен. То е ясно, че без видимост няма да се оставя, но освен това ме кара да се изпъна и да седя в правилна поза. Иначе като го няма телефона там, съм полулегнал, готов всеки момент да се разтека по педалите.

Link to comment
Share on other sites

Не те ли заболява кръста така? Аз ако не съм в правилна поза на седалката, след 30-40 минути шофиране, вече имам болки и напрежение в кръста.

Link to comment
Share on other sites

 

2 hours ago, RaptoR said:

аз очите си от пътя не отделям

Щом екрана е пред очите ти, значи ти закрива част от зрителното поле и пътя. Така, че няма как хем пътя да гледаш хем телефона. Едно че фокусното разстояние е различно и гледайки едното, губиш фокус от другото.

Освен ако не си от групата What direction

 

name-our-group-koll-nekidd-soulja-boy-te

Edit: това с гледането само на пътя обяснява и защо не спазваш знаците и ти трябва нещо да ти казва къде са е скрили полицаите. Явно неотделяйки очи от пътя, просто не виждаш знаците. Ама е добре поне стоп и предимство да отразяваш :)

Edited by mIRCata
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, w00x said:

Ти за пореден път пропускаш идеята на сравнението. :D Буквалист до дъното на костите си. Освен това и пишеш някакви тотални тъпотии. И пак обиждаш, между другото. Казвам го, защото вече не съм сигурен, че го осъзнаваш.


Нищо не пропуакам аз, нищо. Ти да говориш за буквалистика е като Хитлер да говори за благото не евреите. Отново БУРЕН смях, тотале оксиморон. И не - нищо не обиждам. По същата логика мога да ти кажа, че и ти обиждаш. Откъде зане, че аз не се обиждам? Само че аз не се връткам по време на един нормален за мен разговор понеже някой се е изразил така, както смята за себе си за правилно. Аз съм прям и откровен човек ако не си забелязал не си кривя душата. Каквото имам да казвам го казвам. Ето как за пореден път разговорът стигна от едно нищо до обичайното място като всеки път. Пусто кога ли ще спра да си губя времето... 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, mIRCata said:

Edit: това с гледането само на пътя обяснява и защо не спазваш знаците и ти трябва нещо да ти казва къде са е скрили полицаите. Явно неотделяйки очи от пътя, просто не виждаш знаците. Ама е добре поне стоп и предимство да отразяваш :)


Постоянното следене на пътя не значи да си се вперил като дебил в асфалта, а аз следя доста напред и встрани от мен какво се случва - нещо, което малко хора са способни да направят. Опитите за хумор тук са pathetic. Няма да навлизам в подробности, защото ще изглежда като мерене - просто ти го казвам. Като човек, който е с 27 години стаж на пътя. 

Link to comment
Share on other sites

Смей си се. Аз съм много далеч от буквалист обаче, но пък забелязвам как от доста години ти си мислиш, че това не е така по редица причини. :) 

Аз ти казвам, че обиждаш, ти ми казваш, че не обиждаш? Виждаш ли как правиш това, в което обвиняваш останалите?

 

Като се обиждаш, кажи, че се обиждаш.

 

Има разлика между това да си прям и откровен, и това да си груб, и простак. Тънка е, но я има, а двете са коренно различни неща. Много хора не я намират обаче, докато се бият в гърдите колко са "истински" и какви са "мъжкари".

 

Стига до "обичайното място", защото ти решаваш, че е много добра идея да започнеш да обиждаш с епитети и на теми, които вече са познати до толкова, че са досадни.

Можеш да проследиш хронологията. Отгоре е.

Link to comment
Share on other sites

 

6 minutes ago, RaptoR said:

Като човек, който е с 27 години стаж на пътя

И 100 да са, щом имаш нужда да знаеш къде са полицаите и те притеснява това, говори достатъчно.

Всички са супер шофьори, управлението няма тайни за тях, ограниченията са тъпаци, после само четем статистика и говорим за "война" на пътя.

 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, mIRCata said:

 

И 100 да са, щом имаш нужда да знаеш къде са полицаите и те притеснява това, говори достатъчно.

Всички са супер шофьори, управлението няма тайни за тях, ограниченията са тъпаци, после само четем статистика и говорим за "война" на пътя.

 

 

И всичките са с "Над 20 години стаж". Тираджиите, които са по канавките редовно и те са със стотици хиляди километри стаж, само да кажа. Таксиметровите шофьори и те.

Сигурно участниците в 90% от ПТП-тата са или много неопитни, или "много опитни".
И това е валидно за много други типове инциденти.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, w00x said:

Смей си се. Аз съм много далеч от буквалист обаче, но пък забелязвам как от доста години ти си мислиш, че това не е така по редица причини. :) 

Аз ти казвам, че обиждаш, ти ми казваш, че не обиждаш? Виждаш ли как правиш това, в което обвиняваш останалите?

 

Като се обиждаш, кажи, че се обиждаш.

 

Има разлика между това да си прям и откровен, и това да си груб, и простак. Тънка е, но я има, а двете са коренно различни неща. Много хора не я намират обаче, докато се бият в гърдите колко са "истински" и какви са "мъжкари".

 

Стига до "обичайното място", защото ти решаваш, че е много добра идея да започнеш да обиждаш с епитети и на теми, които вече са познати до толкова, че са досадни.

Можеш да проследиш хронологията. Отгоре е.

Е то има и такава тънка разлика между увереност и арогантност. 
Скоро имах такъв случай и ми стана забавно как няква шматка дето ме е виждала 5 пъти ми обяснява как ме познава и как съм се държал арогантно :D 

 

 

п.п. а таксиметровите шофьори, по цял ден карат и пак са мега зле... Има някви дедаци на по 70+ дето карат и са като out of this Planet. 

Edited by kotora
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, mIRCata said:

 

И 100 да са, щом имаш нужда да знаеш къде са полицаите и те притеснява това, говори достатъчно.

Всички са супер шофьори, управлението няма тайни за тях, ограниченията са тъпаци, после само четем статистика и говорим за "война" на пътя.


Миро, на теб ще ли да ти е приятно да те издебнат шумкарите в някакво безумно ограничение 30, което никой не може да спази? Или да не би да си от тия дето "винаги всичко спазват"? 
Да не споменавам висенето на пусия на всяка отбивка във вълнистата отсечка на магистралата, Скобелева майка, да не споменавам още стотици неща, като кратичкия факт, че копоите се пращат с КВОТА, която ако не изпълнят ги грози наказание. Грижата за безопасността на пътя е НУЛА! Пълнят се каси - това е. Ти ми се прави на Дон Кихот. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, kotora said:

Е то има и такава тънка разлика между увереност и арогантност. 
Скоро имах такъв случай и ми стана забавно как няква шматка дето ме е виждала 5 пъти ми обяснява как ме познава и как съм се държал арогантно :D 

 

 

п.п. а таксиметровите шофьори, по цял ден карат и пак са мега зле... Има някви дедаци на по 70+ дето карат и са като out of this Planet. 

 

Същата тънка разлика има и между "арогантност" и "тактичност".

Защото като мълчиш и изглеждаш по определен начин, хората те мислят за арогантен. Това ти го казвам от опит, защото не мога да изброя случаите, в които първото впечатление на хора, които не ме познават или не са комуникирали с мен е, че съм арогантен и надут.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...