Jump to content
BulForum.com

За змиорките, бутането и изнервящите номера на пътя


jozo

Recommended Posts

  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply
Карате ли въоръжени? Чудя се колко от хората го правят.

Аз имам един нож. Отделно диоден фенер с запас от над 10 часа да свети непрекъснато. Имам и лопата :lol:. Замислям се за следващия който кара с змиорки да го преследвам, действам и накрая даже и закопая :lol:.

Link to comment
Share on other sites

Леле майко! Казвайте КАК да кара човек че да не дразни никой? От утре почвам или да карам примерно че и отгоре... само как да стане това защото ако човек кара така че да не дразни един то ще дразни друг: ако спра да давам път някои се дразнели, ако не дам пък други... баси угодия няма. Че после и да те гонят да те бият... край от утре почвам с таксита да се возя само, ако ще гърмят някой да е таксиджията, ебаси. Пък и толкова по-спокойно ми е когато ме вози някой друг :)

Link to comment
Share on other sites

само дето тогава шанса да го отнесеш заради таксиджията е по-голям :)

 

 

аз имам супер идея , на всичките е36-ци , голф 3-ки , опел калибри и фиат бравота да им откажат да им правят каско във всички фирми така някой като се тресне и не може да събере пари да си оправи супер дупер калибрата стават с 1 по-малко :) а тая зима ще има много смачкани е36-ци , да не се казвам Васил ако не е така .......

Link to comment
Share on other sites

Леле майко! Казвайте КАК да кара човек че да не дразни никой? От утре почвам или да карам примерно че и отгоре... само как да стане това защото ако човек кара така че да не дразни един то ще дразни друг: ако спра да давам път някои се дразнели, ако не дам пък други... баси угодия няма. Че после и да те гонят да те бият... край от утре почвам с таксита да се возя само, ако ще гърмят някой да е таксиджията, ебаси. Пък и толкова по-спокойно ми е когато ме вози някой друг :)

 

Проблемите по пътищата на България не са толкова от факта, че има огромно количество мега кретени с автомобили. Проблемите идват най-вече от тоталната липса на нормално работещи институции, чиято цел е да контролират спазването на законите и да въдворяват ред. Просто такива институции няма. Полицията е една сбирщина от корумпирани идиоти - рекетьори, чиято последна грижа е спазването на законите и правилата в държавата. За съдебната система пък да не говорим.

Иначе много лесно се въдворява ред на пътя. Когато всички тарикати биват "поздравявани" с честитки на стойност поне половин средна работна заплата и с продължаващото упорство месечната ти застраховка стане колкото една трета от цената на автомобила, тогава един много сериозен процент от всички тези дето се чувстват с наднормени размери на половия орган ще си седнат кротко на задниците и ще си подвият опашките. За останалия минимален процент пък има също така добър възпитателен метод - почивка (уредена по бързата процедура) на държавни разноски зад метални решетки плюс финансовия воденичен камък на шията.

Убеден съм, че в подобна ситуация, всички от по-горе изявилите "свободомислие" по отношение спазването на правилата за движение биха променили за отрицателно време ценностната си система. :D

Link to comment
Share on other sites

а защо никой не отговори на въпроса ми дали би спрял да помага ако види катастрофа или смо ще намали, ще погледне и ще дадега за където се е запътил?

вече имам и друг въпрос: като сте смели и ходите въоръжени, знаете ли какво имате в аптечката на колата си, дали е годно и дали пожарогасителя работи? а готови ли сте да ги ползвате?

но сигурно пак няма да ми обърнете внимание. мога да живея с това бреме :D

 

трети въпрос относно карането с 50 в лява лента:

Глава дванадесета

 

РАЗПОЛОЖЕНИЕ НА НЕРЕЛСОВИТЕ ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ

СРЕДСТВА ВЪРХУ ПЪТНОТО ПЛАТНО

 

Чл. 67. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи възможно

най-вдясно на платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна

маркировка - да използва най-дясната свободна лента.

(2) Броят на пътните ленти се определя от пътната маркировка или от пътен знак, а когато

няма такива - от водачите, съобразно широчината на платното за движение, широчината на

недвуколесните пътни превозни средства и от необходимото странично разстояние между

тях.

Чл. 68. На пътно платно с двупосочно движение на водача на пътно превозно

средство е забранено:

1. когато платното за движение има две пътни ленти - да навлиза и да се движи в лентата

за насрещно движение, освен при изпреварване и заобикаляне;

2. когато платното за движение има три пътни ленти - да навлиза и да се движи в крайната

лява лента. Навлизането и движението в средната лента е разрешено само при

изпреварване и заобикаляне;

3. когато платното за движение има четири и повече пътни ленти - да навлиза и да се

движи в лентите за насрещно движение.

Чл. 69. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока,

сигнализирани с пътен знак Д1, водачът на моторно превозно средство не е длъжен да

спазва изискванията на чл. 67, ал. 1 .

Чл. 70. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока,

сигнализирани с пътен знак Д1, на водача на пътно превозно средство, което не може да

развива или на което не е разрешено да развива максимално допустимата за пътя скорост,

се забранява да навлиза в крайната лява лента за тази посока, освен при завиване и

заобикаляне.

Чл. 71. Водачът на бавнодвижещо се пътно превозно средство задължително се

движи в най-дясната пътна лента, освен при завиване или заобикаляне.

Чл. 72. Движението на нерелсово пътно превозно средство по трамвайно платно,

ако няма други забрани, се разрешава само при изпреварване или заобикаляне в посоката

на движение на трамвая, но без да му се пречи.

 

някой знае ли изобщо кой е знак Д1 и дали го има на пътищата, по които кара с 50 в лява лента?

 

 

 

четвърти въпрос: колко от "старите шофьори" с ХХгодини стаж също като мен не са прочитали скоро целия правилник и целия закон и давате ли си сметка, че някои неща са се попроменили откакто сме заслужили книжки?

Link to comment
Share on other sites

Мобо, нито съм пожарникар, нито съм лекар. Имам телефон и единственото полезно нещо е да позвъня на 112. С този "дезодорант" дето го носиш фас не можеш да угасиш, камо ли запалена кола. А аптечката - трябва да знаеш как да я употребиш, защото в желанието си да помогнеш, можеш да оставиш човека инвалид за цял живот!

Link to comment
Share on other sites

Мобо, нито съм пожарникар, нито съм лекар. Имам телефон и единственото полезно нещо е да позвъня на 112. С този "дезодорант" дето го носиш фас не можеш да угасиш, камо ли запалена кола. А аптечката - трябва да знаеш как да я употребиш, защото в желанието си да помогнеш, можеш да оставиш човека инвалид за цял живот!

Потвърждавам, преди 3-4 месеца спрях да помогна на някакъв човечец да си гаси Асконата - беше се запалила отпред. Еми... аз съм с пожарогасител 1 кг - почти нищо не помогна. Може би щеше да се угаси с 3-4 пожарогасителя от 1 или 2 кг, но за жалост само потърпевшия, аз и още един човек спряхме да помогнем. Иначе по катастрофи спирам само ако станат непосредствено около мен или видя, че никой не помага. Има ли много хора и/или патрулки/линейки - не спирам, защото само ще се пречкам.

Link to comment
Share on other sites

При наличие на три ленти, движението в най-дясна е крайно нежелателно. Това помага по лесно включване в движението. Освен това, при две ленти също е желателно да се кара в лявата. по безопасно е по същата причина, освен това имате повече време за реакция при неправилно пресичащи пешеходци.

Сега се сетих, че на Източен в най дясната има ограничение 30 км/ч, заради това, че преди Каменица има паркинг по тротоара

Link to comment
Share on other sites

mobo имаше точно това в предвид - всеки си тълкува правилника, както си иска. Ако беше по безопастно - нямаше да има закон за крайно дясно! Може да е логично, но не законно!

Link to comment
Share on other sites

Мобо, нито съм пожарникар, нито съм лекар. Имам телефон и единственото полезно нещо е да позвъня на 112. С този "дезодорант" дето го носиш фас не можеш да угасиш, камо ли запалена кола. А аптечката - трябва да знаеш как да я употребиш, защото в желанието си да помогнеш, можеш да оставиш човека инвалид за цял живот!

мдамм, ефекта "не е моя работа" или както там го беше казал Д. Адамс. Ако игнорираш нещо, то ще спре да съществува.

 

За аптечката си длъжен да знаеш как да я употребиш и да преценяваш кога можеш или не можеш да пипаш. За телефона си още по-длъжен. НО само ако искаш да помагаш.

С пожарогасителя е същото. Някъде беше пуснато клипче как една вектра гори 15-20 минути на тясна улица и в това време бива заобиколена от поне 10 автомобила-сеирджии.

 

 

 

по въпроса за дясната лента: не съм коментирал къде е удобно, нито къде е приятно да се кара, само цитирах правилника, в който е написано къде е правилно и в кои случаи.

Link to comment
Share on other sites

Ето едно мнение за Първа помощ, което споделям:

 

Сласен съм ,че качеството на задължителния курс за оказване на първа помощ на новозавършилите шофьори е безобразно и единствената му цел е таксата, която трябва да се внесе в БЧК. А за да бъде полезен поне малко, според мен, е необходимо лекторите да са оказвали поне веднаж първа помощ при катастрофа.Преди време в моя град такива лекции изнасяха лекар рентгенолог пенсионер и лекар физиотерапевт, т.е. без опит в нещата за които говорят. А нещата стават много бързо, както казва stamenov1 ,но времето за "освестяване" е много,много по-малко от 5-10 минути

. Няколко вметки от мен: Неопитен човек, при гледка на кървава катастрофа и изпаднал в състояние на стрес , много трудно ще различи кой е загубил съзнание и кой е мъртъв.А и пострадалите обикновенно са изцапани по лицето с кръв,стъкла,повърнати материи,земя ,трева и е трудно веднага от пръв поглед да се разбере състоянието на пострадалия. Голяма част от тях се намират в шок /не говоря за тия с охлузвания,натъртвания и повърхнастни наранявания/. Затова този, който е решил да помага , да подходи като към жив човек, вместо да се чуди и разсъждава дали е мъртъв или е загубил съзнание. Колко от хората знаят къде се намират изброените по-горе артерии ? А ще могат ли притеснени и ужасени с треперещи ръце и пръсти да ги напипат ? А някой да си постави ухото на кървав и бездиханен гръден кош, за да установи има ли дишане е несериозно и прилича на сцена от нискобюджетен филм , защото това се вижда с око. А се губи и време. По-добре, който иска и може ,да бръкне с пръст в устата на пострадалия и да извади каквото има в устана кухина, да отведе главата назад, да придвижи долната челюст надолу и напред /хватка на Есмарх/ и по този начин подсигурява проходими дихателни пътища. А за обдишването "уста в уста"-- ще трябва доста самоотверженост , за да бъде обдишан пострадал с кървящо и изцапано с какво ли не лице ,дори през марля или S - образния въздуховод от аптечката. Колко човека са способни на това ? И при днешните болести ? Закървящите рани от крайниците - не се пристягат непосредствено над раната, както съветва д-р Стефанов /позабравил е какво пише в учебниците по хирургия и ортопедия/, а се пристяга мишницата при рани на ръката и бедрото при кървящи рани на долния крайник.Подбедрицата и предмишницатаса изградени от по две успоредни кости и артерийте минават между и около тях.Колкото и да се пристяга отвън , кръвоносните съдове не се притискат към твърда подложка и кървенето продължава.Бедрото и мишницата са изградени от една кост и при пристягане артерията се притиска към твърдата кост и кървенето се ограничава.При дълбоки рани понякога това не е достатъчно и тогава в раната може да се напъхат 1-2-3 неразмотани бинта и отгоре да се бинтова стегнато.Върши много добра работа и както казва 1337- тел 112. С обикновен бинт или с ръкав, както съветват, кръвоспиране на крайник няма да стане. Използват се турникет, бинт на Есмарх -гумен, колани , но под тях се слага памук или марля, за да не се увредят подлежащите тъкани. Ако сте сигурни , че няма травми на гръначния стълб може да го транспортирате и с вашата кола. Ако не , не го местете - има много пострадали , които са си мърдали краката до преди първата помощ от некомпетентни и останали инвалиди след това. А за собствената ти аптечка : В писъка ти фигурират лекарсва, които се прилагат само в болнична обстановка и под лекарско наблюдение. Кой и къде ще ги прави? Имаш медикаменти, след употребата на които се забранява шофиране на превозни средства, влак , самолет и работа с металообработващи и режещи машини. Споменаваш инфузионни разтвори - умееш ли да "ловиш венозен път" ,т.е. да канюлираш вена и колко хора го правят ? Споменаваш спазмолитици за при бременност и контракции - имаш ли представа и разбираш ли за какво пишеш ? Всички тия медикаменти имат срок на годност , а цената не си я смятал ,нали ? Ще ги подменяш ли след като изтече срокът им на годност? Ъ?

 

 

Ако пострадалият се оплаква отболки в шията и врата ,не може да си движи главата, съобщава за изтръпване на крайниците, че не ги чувства и че не може да ги движи , трябва да се мисли за увреждане на гръбначния мозък и гръбначния стълб.Най-добре е да не се мести и да се чака линейка.В линейките имат ортопедични пластмасови твърди яки , които осигуряват стабилност и неподвижност на шийните прешлени.Имат и алуминиеви носилки , които са като тарги и се разглобяват по дължина на две еднакви части.Те последователно се подпъхват под тялото,закопчават се с ключета,пациентът се превързва с колани и така обездвижен се транспортира. Дано да не попадате в неприятни ситуаци като коментираните ! Но ,ако се случи ,не забравяйте да си сложите ръкавички от аптечката на колата ,защото не знаете в чия уста ще бъркате и с чия кръв ще се изцапате. Безаварийно шофиране и всички да сме здрави[/i] Намигване

 

 

Знам, че в България все още не е уредена Спешната помощ, че няма като катострофира автомобил и на петата минута да кацне хеликоптера до него, но все пак е крайно време да се спре този държавен рекет да ни се вменява да бъдем специалисти по всичко! Разбира се, че има случаи в които е задължително да помогнем - на отдалечени безлюдни места, но в града и покрайнинте да се правим на доктори и пожарникари е нелепо.

 

А това за правилника, което спомена мобо е важно. Всеки трябва сам да се интересува от промените на законите въобще, т.к. незнанието на закона не оневинява нарушителя

Link to comment
Share on other sites

Евала правя на който там трябва. Сложиха светофари на Брезовско Шосе и сега постоянно бди по един паяк да раздига пречещите коли. Сега спокойно може да се кара в 2 ленти по посока. Е пак от време на време има някой тарикат който спира на забранено...

Link to comment
Share on other sites

мдамм, ефекта "не е моя работа" или както там го беше казал Д. Адамс. Ако игнорираш нещо, то ще спре да съществува.

 

За аптечката си длъжен да знаеш как да я употребиш и да преценяваш кога можеш или не можеш да пипаш. За телефона си още по-длъжен. НО само ако искаш да помагаш.

С пожарогасителя е същото. Някъде беше пуснато клипче как една вектра гори 15-20 минути на тясна улица и в това време бива заобиколена от поне 10 автомобила-сеирджии.

по въпроса за дясната лента: не съм коментирал къде е удобно, нито къде е приятно да се кара, само цитирах правилника, в който е написано къде е правилно и в кои случаи.

 

Тва с пожарогасителя, да не дава Господ да ми се налага, е ташак работа. Един приятел лично е помогнал и е видял как Пежо 206 гасено с 4 ЧЕТИРИ пожарогасителя става на "пепел" докато дойде пожарната. Същия той е видял как при дим от една кола пича излиза от нея, като е отбил в страни, взел си е якето, звъннал е където трябва и си гледа спокойно какво ще стане( в ЕВРОПА, а не в Булгаристан)

Link to comment
Share on other sites

Да Чефо, така е. Ама аз където по форуми съм писал, че точно така трябва да се прави, навсякъде ми се нахвърлят и най-малкото което съм отнасял е, че съм безотговорен. Защото на мен живота ми е доста по ценен от коя да е кола. Още повече, че си има и застраховка. Никога при каквито и да е обстоятелства няма да тръгна да гася запалена кола - има си пожарникари. Единственото което ще направя е да помогна на хората да излязат от автомобила. Ако мога. И ще започна от този, който е най-лесен за изкарване.

Link to comment
Share on other sites

Да Чефо, така е. Ама аз където по форуми съм писал, че точно така трябва да се прави, навсякъде ми се нахвърлят и най-малкото което съм отнасял е, че съм безотговорен. Защото на мен живота ми е доста по ценен от коя да е кола. Още повече, че си има и застраховка. Никога при каквито и да е обстоятелства няма да тръгна да гася запалена кола - има си пожарникари. Единственото което ще направя е да помогна на хората да излязат от автомобила. Ако мога. И ще започна от този, който е най-лесен за изкарване.

 

Трябва да си подновя мойто каско....Чукам на дърво да не се налагат такива неща......

Link to comment
Share on other sites

а защо никой не отговори на въпроса ми дали би спрял да помага ако види катастрофа или само ще намали, ще погледне и ще дадега за където се е запътил?

вече имам и друг въпрос: като сте смели и ходите въоръжени, знаете ли какво имате в аптечката на колата си, дали е годно и дали пожарогасителя работи? а готови ли сте да ги ползвате?

Ако катастрофата е станала съвсем скоро и няма хора които да са помогнали вече ще спра и ще им помогна.

Имам 2 аптечки в колата. Една си е на специално отделеното за нея място, другата седи в багажника. Втората я взех преди няколко месеца.

Пожарогасителят ми е изряден, друг е въпроса с какви размери е.

Link to comment
Share on other sites

Мислех да не взимам отношение относно змиорките но няма как . Кажете ми улица на , която като се престроиш в лентат която ти трябва може да се движиш само по нея ?

Пример от пред малко : правя ляв завой от Руски към Съединение и заставам в дясната лента . Светва зелено и патката , която чака за десен завой се отмества само 0.5м и запушва движението , а от лявата лента си се движат без проблем . Хвана ме пак светофара и чакам като светна зелено дойде другия проблем ами сега в дясно е пълно с таксита айде престроявай се . Върнах се от мястото от което бях тръгнал и пак правя ляв завой от Руски към Съединението . Сега реших , че ще се съм в ляво . Идва светофара и хоп някой чака за ляв

завой тия от дясната лента и те се туткат и щеш нещеш трябва леко да кривнеш от платното за да се разминеш . Карам си в лявата и лента и идва завоя за съда и гледам как някъф седи и ми дава зор да се движа по-бързо лепнал се за бронята и пресветва . А кажете ми там можеш ли да караш бързо при положение , че след пешеходния светофар на Съдебната палата всички от дясната лента трябва да се престроят.

Искам да кажа , че нямаме свестни улици , които да са добре устроени . Май само Тракия имат тъй като са големи хубави булеварди правени със замисъл . Всичко други са тесни квартални улици . Принуден си да правиш змиорки , слаломи и тем подобни за да се предвижиш .

Сега се сетих докато чаках за ляв завой мина на червено браво РВ2221 на някой говори ли му нещо този номер да го навестя гъзара ?

Link to comment
Share on other sites

И защо другарите от КАТ не вземат да пренастроят светофарите за отделна сигнализация за левия завой като виждат какви безумия се случват за него( говоря само за централните артерии )?!?!?Не вярвам да е толк. сложно или скъпо( като броячите за състезателчетата дето ги сложиха по светофарите по 300лв някъде бройката ).

Link to comment
Share on other sites

Тва с пожарогасителя, да не дава Господ да ми се налага, е ташак работа. Един приятел лично е помогнал и е видял как Пежо 206 гасено с 4 ЧЕТИРИ пожарогасителя става на "пепел" докато дойде пожарната. Същия той е видял как при дим от една кола пича излиза от нея, като е отбил в страни, взел си е якето, звъннал е където трябва и си гледа спокойно какво ще стане( в ЕВРОПА, а не в Булгаристан)
Да Чефо, така е. Ама аз където по форуми съм писал, че точно така трябва да се прави, навсякъде ми се нахвърлят и най-малкото което съм отнасял е, че съм безотговорен. Защото на мен живота ми е доста по ценен от коя да е кола. Още повече, че си има и застраховка. Никога при каквито и да е обстоятелства няма да тръгна да гася запалена кола - има си пожарникари. Единственото което ще направя е да помогна на хората да излязат от автомобила. Ако мога. И ще започна от този, който е най-лесен за изкарване.

 

аз пък имам приятели, които са останали само по бермуди и джапанки по средата на пътя за морето(с допълнителен бонус - в 4 ч. сутринта), тъй като хвърлен през прозореца фас е влезнал обратно през откренатото задно стъкло, оформил е пламък върху хартии и найлони от багаж по задната седалка, спрели са до пътя, пожарогасителя им е бил затиснат в багажника, огъня е нагрял бутилка с ракия (допълнителен бонус - пластмасова) и след 2 минути е захапал и нея, а след още 2 минути е подхванал и маркучите на газовата уредба. та за тези 5 минути, през които огъня е бил слаб и единия е вадил горящи боклуци от задната седалка, а другия е махал по пътя като луд ие бил подминат от поне 10 коли. та коя застраховка може да плати 25 километровото ходене до най-близкия град, тъй като никой не спира да качва на стоп опушени идиоти по джапанки? а ако в началото е имало и трети човек който да помогне в изхвърлянето и е бил махнал торбата с шишето ракия?

а в нормалните държави колко от преминалите коли се обадиха веднага на спешния център, а колко минути след това пристигна полицията?

не ме разбирайте погрешно, не пропагандирам излишния героизъм, нито ви упреквам. обаче сеирджийството не е проява на човещина.

 

И защо другарите от КАТ не вземат да пренастроят светофарите за отделна сигнализация за левия завой като виждат какви безумия се случват за него( говоря само за централните артерии )?!?!?Не вярвам да е толк. сложно или скъпо( като броячите за състезателчетата дето ги сложиха по светофарите по 300лв някъде бройката ).

защото 15те секунди зелен сигнал само за ляв завой означават червен сигнал за всички други на кръстовището. и още 5 за превключване между секциите, и още 5 за реакция на първия с подаден зелен сигнал, и още 15 за доизнасяне на останалите в кръстовището, и още .......

Link to comment
Share on other sites

Мобо, съгласен съм с теб. Като прибавим и факта, че в нормалните държави не си изхвърлят фасовете през прозореца. Искаш аз сега да спра до тази кола с газова уредба и да се правя на пожарникар ли? Аз също не проповядвам Гюро Михайловщината ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...