Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Тук ще се намеся не защото ми пука за Ромпетрол, ама - колко са тия години? 

 

Иначе Васко го усещам като лъвче как е чул от други лъвчета, а пък и аз от лъв съм чул... По лъвски върви тая мълва. Ама какви ще да са тези ГОДИНИ.... 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Оня ден пак заредих газ в Хасково, не знам как става тая работа, но там газта е 1,09 лева за литър. И не е някаква нечуваема бензиностанция, ами ОМВ, на Топливо беше 1,14 лева за литър. Въобще в Хасково газта е поне с 10 стотинки по-евтина от тази в Пловдив, спрях да зареждам от тука, понеже пътувам честичко нататъка. Разлика в качеството от тамошната газ и тукашната не намирам.

 

Само един път заредих на Круиз Оил в Пловдив, за проба. Никога повече няма да заредя на тая умряла бензиностанция, ако ще и 10 стинки да е по-евтина газта. Като си тръгнах от там ми светна чек-а след 2 км, разхода се вдигна с 2 литра.

Edited by jijane
Link to comment
Share on other sites

Ромпетрола са франчайз и ако на една бензиностанция си доволен, на следващата могат да ти сипят добър бълвоч. Аз не бих ги пробвал.

 

Аз зареждам на Еко или на Лукоил. По принуда в Севлиево сипах преди време на една "нол нейм" и останах очарован. И разхода ми падна и вървежа беше повече от приличен. Сега като минавам от там все на нея зареждам.

Link to comment
Share on other sites

принципно не е нормално да има разлика в цените на еднакви вериги бензиностанции но е факт че в по-малките населени места винаги е по-евтино с някви стотинки. 

Link to comment
Share on other sites

Хора, можете ли да препоръчате място (Пловдив, околностите), където мога да се повъртя с колата в сняг без да преча на живущи и без да има риск да ударя някого? Искам да видя как се държи возилото ми в сняг и да ѝ свикна малко от малко.

Link to comment
Share on other sites

Да... виждам, че не е останал много снежец... В София е друга картинката.

Добре де, за паркинга на Метро не беше ли входа с бариера? И може ли да ми направят органитена реда проблем, ако правя "каскади" там?

* Разбирай завои с ръчна.

Link to comment
Share on other sites

Това защо? Може ли някакви подробности...

 

Ми от лятото насам в Пловдив вече няма Шел. На тяхно място сложиха Газпром

Аз зареждам само газпром (95).

 

На Газпром И газта им е хубава. Преди почти винаги зареждах от Петрол, щото е съвсем близо до нас и обикновено ми е на път, но там като че ли им е по-лоша газта. Пък и на Газпром май правят някакви остъпки или поне сега в началото докато им потръгне клиентелата

Хора, можете ли да препоръчате място (Пловдив, околностите), където мога да се повъртя с колата в сняг без да преча на живущи и без да има риск да ударя някого? Искам да видя как се държи возилото ми в сняг и да ѝ свикна малко от малко.

Двора на Английската. Като влезнеш точно отпред има едно игрище, което става. С един приятел там много често сме ходили да прави разни дрифт изпълнения и да се повръткаме малко

Edited by Dunc
Link to comment
Share on other sites

Ми от лятото насам в Пловдив вече няма Шел. На тяхно място сложиха Газпром

 

Искаш да ми кажеш, че от лятото насам не съм зареждал колата? Не че нещо, ама понеже от много години зареждам само Ви Пауър - съмнява ме Газпром да предлагат бензин под това име. :))

 

П.П. Все още има 2 Шела в Пловдив. :)

Link to comment
Share on other sites

Ааа, тогава мой пропуск. Но лятото като съм минавал из града през места, където имаше Шел, всички ги бяха разтурили. И аз все още се пита, защо ги махнаха ?

Edited by Dunc
Link to comment
Share on other sites

Ми, пари?

 

На газпром горивата са добри. Почти като обикновения 95 на Шел.

 

Ама да ходя специално до шел да заредя... Нещо не ме кефят толкоз.

Link to comment
Share on other sites

Ама да ходя специално до шел да заредя... Нещо не ме кефят толкоз.

 

Близо ми е (тоя до Марица), а и (да не дърпам дявола за опашката) откак са в България и зареждам там (много години), досега не съм имал никакви оплаквания с нито една от колите.

Link to comment
Share on other sites

A aз напротив (ама от онзи на ВХВП (УХТ) моста)... но имайки предвид, че бяха на франчайз и явно само тая на Марица и тая на Цариградско са си реални Шел-ове ... наистина има логика само там горивото да е 6+. 

 

Понеже още ми е страшно неудобно да ходя до Шел в момента (преди си зареждах на Пещерско) ... сега критерия ми за 95 бензини е да няма негативно поведение на мотора и да е константен и нормален разхода. Газпром за момента само те си издържат теста, иначе си бях най-доволен от Шел-а на Пещерско и 2та които в момента ги има.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Аз имам един философски въпрос.

Малко foreplay - при спускане знам, че скоростта се ограничава с двигателя. А как е по-добре да се намаля скоростта на равен път - двигател на по-ниска предавка или спирачка? И защо?

 

Принципно си спирам/намалям основно със спирачка, но до колко ползването на двигателя за спирачка е вредно за него и скоростната кутия?

Link to comment
Share on other sites

Ми... вредно, вредно ... ако имаш достатъчно масло и синхронизаторите на кутията са ти в ред нямаш грижи. Като я пускаш на скорост да намаля вместо със спирачка се движиш реално за 0лв на КМ. А като натискаш само спирачка на празен ход си имаш определения разход за празен ход. Също като си на скорост и намляш така винаги имаш опция за бърза корекция с подаване на газ или спирачка ... което като погледнеш не е зле да имаш повече опцийки ... :) 

Link to comment
Share on other sites

При зимни условия е по-разумно със скоростната кутия да намаляш. Иначе аз предпочитам спирачка в стандартния случай - по-удобно ми е. А и в градски условия, където ти пука за останалите (т.е. трябва да се изнасяш и присторяваш бързо), не става със скоростната кутия. Да не говорим, че при новите коли тази техника става все по-ирелевантна.

Link to comment
Share on other sites

Охо и в градско става :) ама трябва малко свикване. И разхода бая пада градско така... и като не се пънеш от светофар до светофар на 2ра :D

Link to comment
Share on other sites

Винаги е относително, все пак всички караме дърти "голфове", а не нови автомобили. Моят съвет е - На равен път си използвай спирачката или просто отпускай газта по-рано, докато колата ти не умалее до желаната скорост.

 

Не си състезател и караш с нормални скорости, спирачката ще ти е по-удобния вариант за намаляне. Няма смисъл да ползваш двигател за да вземеш завой на равно, защото 100 метра преди трябва да бутнеш една предавка надолу, да ти реве колата, докато отпускаш плавно педала на съединителя, за да не ти придърпа колата и всичко това само и само да не натиснеш средния педал.

Още повече, спирачната система на колата е предвидена за спиране, докато съединителят ти - не точно за това. По-честата му употреба предполага по-бързо износване.

 

При планинско каране положението е различно - там залепваш трета или четвърта, спускаш при постоянно зацепен съединител и основно ползваш техниката с подаване и отнемане на газта при нормални наклони. При по-стръмни - пак си на постоянно зацепен съединител, но ползваш спирачката вече за допълнително намаляне.

 

За градски условия - мисля, че е ясно - или отнемане на газта или спирачки, според случая.

 

При хлъзгаво време - по-ниска скорост и пак спирачка, само че плавно и по малко, никога рязко. Старай се да играеш с отнемане на газта повече, което ще доведе до по-малко използване на спирачките.

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

Абе що просто не си карате колите, ами сте тръгнали да философствате на едро - има си подходящи моменти за спиране на скорост с отнемане на газта, има си моменти за спиране със спирачка, има си и моменти за съчетано спиране и с двете. Няма как да се даде точен съвет "спирай едикакси", защото ситуациите на пътя се променят с всяка секунда и респ. решенията за начина на конкретното спиране също.

 

П.П. Освен това и извън темата (всъщност не много извън)...според мен е много вредно да се слуша силно музика в колата докато караш (особено в града)...ама ако си с кабриолет, просто няма как да стане без нея, иначе може и да не те забележат ; а ако си нямаш кабриолет, просто спускаш прозореца до долу. :P

 

 

 

Като я пускаш на скорост да намаля вместо със спирачка се движиш реално за 0лв на КМ.

 

Off/ Ако влезна в ролята на буквалист ще кажа, че никога не може да се движиш с 0 лв./км - ако говориш за движение тип "Барон Мюнхаузен", то става само под определени обороти на двигателя, които трудно може да поддържаш при наклон, но дори и да успееш да го направиш - най-малкото гориш масло, така че по-правилното е да се сложи някаква друга цифра вместо нулата. :popcorn:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Всички инжекциони спират подаването на гориво, когато скоростта на ск кутия е по-голяма от тази на вала ... точка... той пита принципно... да си обясняваме тъпотии не ми се занимава. Гори масло... :Facepalm: ... аз с тотално издухан motul 5w40 x-cess (който бях му видял сметката от високи обороти) имах за 8000+ км загуба на под 400мл масло ... та тва са приказки тип пейката пред блока. 

Ако това ще е достатъчно сменямае "реално за 0лв на КМ" с "реално с много по-нисък или почти несъществен разход спрямо пускането на свободна" да има мир и разбирателство.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

По наклон се спира със скоростната кутия, защото иначе ще ти загреят спирачките като ги държиш постоянно и на по-следващия завой може да нямаш такива.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...