Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

Така или иначе на тази Мазда, която съм си харесал, бензиновите двигатели са по-сполучливи от дизеловите.
Това май обаче никой не го е разбрал, когато е купувал колите, защото масово се продават дизелови. От бензиновите почти няма избор и са с по 5-10 000лв по-скъпи за същата кола със същите екстри...

Или просто бензиновите са толкова яки, че никой не иска да ги продава. :) 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 13.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, Sothbiss said:

 

По този повод - онзи ден карах едно Сузуки Гранд Витара 2008-ма - автоматик, бензин, двойка 140 коня. Няма толкова мудна кола. Като я съпоставя със старото ми Сузуки SX4 - 90 коня, 1.6 дизел, нямат място за сравнение. Така че понякога дизелът не е чак толкова зле :moon:

Пълен мъртвец, какво да очакваш от над 2 тона кола с бензинов малък мотор, която е вече доста стара и като технология, и като години.... Не може да очакваш да има ряз. Това е джип! За нормално шофиране и некъв офроуд. Ако искаш да върви си взимаш Хонда type R, Голф R, Ауди RS или нещо подобно.... 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, w00x said:

Ясно. Точно такава гледам и аз. Не точно такава де, но Mazda 6 след 2015-та. Тази жипка на снимката е след 2018-та някъде. Мисля, че скоростната кутия е същата.

Дизел или автоматик?


Хич не я гледай, ориентирай се към друго. Мен баща ми ме курдисваше да купувам такава (те са над 50 бона!) и добре че не го слушам. Някакъв съсед в Банкя я има и именно на него му е изпаткала кутията. Не знам всички подробности, но приключи заглеждането по тая кола.  
Иначе в Пловдив си имаме отличен човек за дюзи, казва Тодор, сервиза му е зад това вертикално село, което изникна на мястото на мебелна къща. Да подчертая - работи САМО и ЕДИНСТВЕНО дюзи. Има постоянна опашка от 6-7 автомобила и се чака няколко дни. 
 

19 minutes ago, chasti said:

Не ме е оставяла на пътя, просто без каквито и да е било признаци, прозорецът се свали със скърцане и не поиска да се вдигне докрай нагоре.

Таралясникът е в състояние, в което от раз ще глътне 1000+ лв. 

Иска гуми, масло, предполагам тая година и акумулатор.

Иска с години един заден лагер...

 

Edit: тенекеджия, бояджия, тапицер :D


Ти си по-зле от моите коли дето са за реставрация хахахахах

ЕДИТ: Моята кола не е RS и върви МНОГО добре. Толкова добре, че не мисля да я сменям скоро. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, w00x said:

Така или иначе на тази Мазда, която съм си харесал, бензиновите двигатели са по-сполучливи от дизеловите.
Това май обаче никой не го е разбрал, когато е купувал колите, защото масово се продават дизелови. От бензиновите почти няма избор и са с по 5-10 000лв по-скъпи за същата кола със същите екстри...

Или просто бензиновите са толкова яки, че никой не иска да ги продава. :) 

Именно. На Мазда бензина е наистина читав. Винаги са имали проблем с дизела. Още от първите поколения на Мазда 3 и 6...Хората си ги карат защото са доволни.... Особено Skyactiv.... 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, chasti said:

Не ме е оставяла на пътя, просто без каквито и да е било признаци, прозорецът се свали със скърцане и не поиска да се вдигне докрай нагоре.

Таралясникът е в състояние, в което от раз ще глътне 1000+ лв. 

Иска гуми, масло, предполагам тая година и акумулатор.

Иска с години един заден лагер...

 

Edit: тенекеджия, бояджия, тапицер :D

 

Точно за това става въпрос.

Някой като каже (не визирам теб) "само течност за чистачки сипвам". После се качваш в колата и виждаш, че да, тоя човек наистина само течност за чистачки сипва.

Чистачките са същите, с които купил колата преди 6 години. Почистване салона не е виждал. Фаровете жълти. Пластмасите вътре счупени половината. Колата трака яко навсякъде като мине спящ полицай. 3-та влиза със засилка. Половината електроника вече не работи правилно или изобщо. Двигателят в покой варира от 800 до 1200 оборота. Понякога гасне "но само по светофарите". И т.н.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Mockingbird said:

Само бензин! 

Както казваше Чефича, нафтата за камиони, газта за котлони, бензин за автомобили. 

Имам Поло 2011-та, 1,4, 85 коня, бензин - среден разход 5,5. Кара се нормално. Чист градски 6-7, зависи от трафик, климатик и т.н.

Имам и Голф 8 Variant 2021, 1,5, 130 коня. 

Среден разход 5,7 с леко душманско магистрално каране (160-190). Чисто градско върти между 5,8 и 6,5...Да ви еба и дизела. От десетина години разхода е почти изравнен на двете. Но дизела смърди, трака, шуми, вибрира, замърсява повече и т.н. ДОРИ и чисто новите.... А да, имам и една Фиеста 1,25 ZTEC 98-ма май беше, не помня. Градско около 7, извънградско пак толкова.... Ако я карам със 150, гори точно 10....та, да, да ви еба и дизелите. 

П.п. Сменил съм 3 дизела, един които Мерцедес (може би един от най-добрите дизелови мотори). И не, никога вече пушилник.... 

:rofl::rofl::rofl:

 

Магданозе, да те разбирам, че не долюбваш много дизелите :D

 

Иначе, адаш, разбирам ти притесненията за ограниченията на дизелите, но не мисля, че поне близките 5 години ще ни засегнат. 

Като цяло - ако ми предоставят една и съща кола - бензин или дизел на едни и същи пари, ще взема бензина, но пусто - дизелите са по-евтини.

 

И аз смених старата главно заради тракането и това, че беше супер базова, и се бях насочил към бензин, но след като направих тест драйв на новата, ми хареса как върви и я взех. Естествено многото екстри и добрата цена също спомогнаха. :moon:

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, RaptoR said:


Хич не я гледай, ориентирай се към друго. Мен баща ми ме курдисваше да купувам такава (те са над 50 бона!) и добре че не го слушам. Някакъв съсед в Банкя я има и именно на него му е изпаткала кутията. Не знам всички подробности, но приключи заглеждането по тая кола.  
Иначе в Пловдив си имаме отличен човек за дюзи, казва Тодор, сервиза му е зад това вертикално село, което изникна на мястото на мебелна къща. Да подчертая - работи САМО и ЕДИНСТВЕНО дюзи. Има постоянна опашка от 6-7 автомобила и се чака няколко дни. 

 

Ами бая форуми изгледах и не видях някой да се оплаква от сериозни проблеми.. Може да е било нещо фабрично проблемна? Аз гледам на 5-6 години все пак. Гаранцията отдавна ще е минала и каквото има за смяна, ще е сменено. :) 

Аз я карам при моя механик, той си ги праща където трябва.
Интересно ми стана обаче как дюзите могат да се отразят на съединителя и дали има други симптоми?

 

2 minutes ago, Mockingbird said:

Именно. На Мазда бензина е наистина читав. Винаги са имали проблем с дизела. Още от първите поколения на Мазда 3 и 6...Хората си ги карат защото са доволни.... Особено Skyactiv.... 

 

Точно Skyactive е тоя двигател.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Mockingbird said:

Само бензин! 

Както казваше Чефича, нафтата за камиони, газта за котлони, бензин за автомобили. 

Имам Поло 2011-та, 1,4, 85 коня, бензин - среден разход 5,5. Кара се нормално. Чист градски 6-7, зависи от трафик, климатик и т.н.

Имам и Голф 8 Variant 2021, 1,5, 130 коня. 

Среден разход 5,7 с леко душманско магистрално каране (160-190). Чисто градско върти между 5,8 и 6,5...Да ви еба и дизела. От десетина години разхода е почти изравнен на двете. Но дизела смърди, трака, шуми, вибрира, замърсява повече и т.н. ДОРИ и чисто новите.... А да, имам и една Фиеста 1,25 ZTEC 98-ма май беше, не помня. Градско около 7, извънградско пак толкова.... Ако я карам със 150, гори точно 10....та, да, да ви еба и дизелите. 

П.п. Сменил съм 3 дизела, един които Мерцедес (може би един от най-добрите дизелови мотори). И не, никога вече пушилник.... 


Въйййй - тая тирада тъпотии ще се правя, че не съм я виждал... :laughing1:

Audi A8 60 TDI Quattro Tiptronic харесва това ХАХАХАХАХАХАХАХ

Link to comment
Share on other sites

Пичове какви са тия едноцифрени разходи в града... Завиждам благородно и не смея да се обадя колко е при мен разхода в града. Двуцифрен е и първата цифра не е 1...

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, w00x said:

 

Ами бая форуми изгледах и не видях някой да се оплаква от сериозни проблеми.. Може да е било нещо фабрично проблемна? Аз гледам на 5-6 години все пак. Гаранцията отдавна ще е минала и каквото има за смяна, ще е сменено. :) 

Аз я карам при моя механик, той си ги праща където трябва.
Интересно ми стана обаче как дюзите могат да се отразят на съединителя и дали има други симптоми?

 

Точно Skyactive е тоя двигател.


Значи е по-новата. Казах ти колата няма 3 години. Колко проблеми е видял човека не ми се мисли... Като знам разправиите около ремонта са много повече от самия ремонт. 
За тази пък като споменах на Петко, че я оглеждам избухна с такъв откос псувни по неин адрес, че направо се стреснах. Така или иначе аз никога не съм имал влечение към нея. 

Аз също не знаех, че може да има такъв ефект, но не само това, ами и двигателя може да си иде. Тодор ми го обяснява дълго и в детайли, но много помня аз вече преди 2 -3 години кво сме приказвали. Като цяло се получава некоректна горивна смес, която в единия случай има недостиг на кислород, в другия има повече отколкото трябва и става кошмар в мотора. В единия случай звучиш като трактор, в другия експлозията направо може да стопи нещо.  

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Sothbiss said:

 

Иначе, адаш, разбирам ти притесненията за ограниченията на дизелите, но не мисля, че поне близките 5 години ще ни засегнат. 

Като цяло - ако ми предоставят една и съща кола - бензин или дизел на едни и същи пари, ще взема бензина, но пусто - дизелите са по-евтини.

 

И аз смених старата главно заради тракането и това, че беше супер базова, и се бях насочил към бензин, но след като направих тест драйв на новата, ми хареса как върви и я взех. Естествено многото екстри и добрата цена също спомогнаха. :moon:

 

Алфата я взех 2013-та и още си я карам. 8 години.

Ако взема нова кола, ще я карам пак поне толкова, освен ако не ме изнерви страшно много с нещо.
Особено ако е комби версията, която харесвам повече то седана.

След като веднъж съм карал кола с хечбек, не искам такава с багажник. Супер удобно ми е да си сваля кората, да бутна седалките и да натоваря вътре каквото имам за товарене. 4 гуми 17-ки с джантите - без проблем. Един приятел с А5 купе събира 1 в багажника, 2 на задните седалки и една на пасажерската. :D Като едно голямо семейство си се возят, когато дойде сезона за смяна. И тъй като не е особено приятно, вика мен да му помагам с разноса.
Мебели (на части), килими, телевизори. На един колега му помогнах да се пренесе с Алфа-та. Без проблем на 1 курс.


Доста по-евтини са, наистина. Особено за този модел, дето съм му хвърлил окото. Както написах горе - 5-10 000лв. Вероятно заради по-големия избор от дизелови автомобили.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, netrootbg said:

Пичове какви са тия едноцифрени разходи в града... Завиждам благородно и не смея да се обадя колко е при мен разхода в града. Двуцифрен е и първата цифра не е 1...


Време е да признаеш Белаз ли караш, що ли.... :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

Щом Шкодата ти лапа 7-8 в града и е онзи мотор, нещо вече не е наред, да знеш...100%.

Сотбис, не просто не ги харесвам, МРАЗЯ ГИ!. Ако ме питаш, всичко над 10 години и не отговарящо на стандарта си, трябва да бъде изхвърляно. 

Вижте сега, не са лоши колите. Имат си предимствата. Но това е моето мнение и решение.

Като цяло бензина е:

1. По-евтина поддръжка на възлите.

2. По-тих.

3. Няма вибрации в купето.

4. Вече разхода на гориво е почти еднакъв с дизела.

5. Не смърди.

6. Замърсява по-малко.

 

А дали ще смениш автоматична скоростна кутия на бензин или дизел на съвременен автомобил е едно и също...Но всеки има право да си кара каквото иска....

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Mockingbird said:

Щом Шкодата ти лапа 7-8 в града и е онзи мотор, нещо вече не е наред, да знеш...100%.


Абсолютно нищо й няма! Абсолютно всичко е обслужено и това напълно нормален разход от ден 1, когато съм я взел 2003г. Само че аз карам, не се влача като плужек. Ако взема да пълзя, може да слезна и под 7 , но по-скоро ще си прережа вените. Извънградско ако не бързам съм си под 6 и до ден днешен. Правили сме и чудеса преди време, но това е само като ти свърши горивото, иначе отново - бих си прерязал вените ритуално.

Иване - не те знам кога си го писал това, но определено не съм го видял. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, RaptoR said:


Значи е по-новата. Казах ти колата няма 3 години. Колко проблеми е видял човека не ми се мисли... Като знам разправиите около ремонта са много повече от самия ремонт. 
За тази пък като споменах на Петко, че я оглеждам избухна с такъв откос псувни по неин адрес, че направо се стреснах. Така или иначе аз никога не съм имал влечение към нея. 

Аз също не знаех, че може да има такъв ефект, но не само това, ами и двигателя може да си иде. Тодор ми го обяснява дълго и в детайли, но много помня аз вече преди 2 -3 години кво сме приказвали. Като цяло се получава некоректна горивна смес, която в единия случай има недостиг на кислород, в другия има повече отколкото трябва и става кошмар в мотора. В единия случай звучиш като трактор, в другия експлозията направо може да стопи нещо.  

 

Тази на твоя познат е по-новата, да. Аз и тях харесвам, но не ми харесват цените им. По 40 000 лв вървят фейслифтовите от 2018-та.

Но пък мисля, че скоростните кутии са еднакви... Трябва да проуча.

Колко и какви проблеми е имал, знаеш ли?


Ясно. Ами, в момента звуча като трактор, но само докато колата загрее. След това е без проблем. Подозирам горивото обаче. Заредих от ИнсаОйл последния път... Преди това съм зареждал само Лукойл и Ромпетрол. И съм слагал добавка за дизела при всяко зареждане, а този път не сложих, защото нямах.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, netrootbg said:

Аз отдавна съм си написал, но не си го видял. 5.5 литра, V8, AMG.

И аз съм виждал 20 с моето 4.2 V8 :D 

 

Като чета другите примери с разход, все по-доволен съм от моят избор. Комби 5-ца, 300+ кончета, в града си гори 7-8, според трафика (Прага все пак). Пък нека трака :D

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, w00x said:

 

Ясно. Ами, в момента звуча като трактор, но само докато колата загрее. След това е без проблем. Подозирам горивото обаче. Заредих от ИнсаОйл последния път... Преди това съм зареждал само Лукойл и Ромпетрол. И съм слагал добавка за дизела при всяко зареждане, а този път не сложих, защото нямах.

 

Още един ясен признак, че има проблем с дюзи. Аз си мислех, че е съединителя, но добре че имам кой да ми даде съвет и незабавно да ме прати на стенд за дюзи. Спокойно можеше да ме излъже, да го смени и да го хвърля като тебе след 6-8 месеца.... А той го беше и купил, но отказа да го слагаме преди проверка на дюзите и после си го върна. 

Този не ми е познат на мен, а на баща ми - съсед е някъде в Банкя. За други проблеми не знам, но Петко изреди една камара. Като си дойде от Гърция ще го питам пак. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, ARPAnet said:

И аз съм виждал 20 с моето 4.2 V8 :D

Аз съм около 25 някъде. 20 виждам много рядко и то когато няма трафик. Иначе извънградско е добре. 10 на 100 при 140км/ч. Вече при настъпване става водовъртеж... Там трудно може да се измери.

 

3 minutes ago, RaptoR said:

Иване - не те знам кога си го писал това, но определено не съм го видял. 

То беше преди повече от 2 години.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Дизел - не ми го фали...

Виден, търкалях един голф 5 - 2.0 тди 150 коня автомат - в града гореше към 7. С яко каране както казваш....до към 60 км/ч :lol: Е хайде, случвало се е и 70....в града сме все пак...Не знам защо ти е такъв висок разхода. Имам приоятел с 1,9 - 90 коньовата, човека има адски тежък крак и не му вдига повече от 6 градско. Даже май е същата година като твоята. Пак комби....

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RaptoR said:

За него ли говориш, че бил много стар? 

Мхм. Като години е тъкмо пълнолетен. Като километри и оборудване е по - добре от почти всичко на пазара.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, RaptoR said:

 

Още един ясен признак, че има проблем с дюзи. Аз си мислех, че е съединителя, но добре че имам кой да ми даде съвет и незабавно да ме прати на стенд за дюзи. Спокойно можеше да ме излъже, да го смени и да го хвърля като тебе след 6-8 месеца.... А той го беше и купил, но отказа да го слагаме преди проверка на дюзите и после си го върна. 

Този не ми е познат на мен, а на баща ми - съсед е някъде в Банкя. За други проблеми не знам, но Петко изреди една камара. Като си дойде от Гърция ще го питам пак. 

 

Диагностицираха ги пустите дюзи, бе........ Всичко наред им излезе като стойности, само ги почистили и ми ги върнаха...

Ако са дюзите не трябва ли постоянно да работи твърдо? Моята работи твърдо само като е студена.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...