Jump to content
BulForum.com

Кой ще бъде с предимство?


mrdds

Recommended Posts

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply
ами точно когато имаш стрелка за наляво не трябва да чакаш никой направо завиваш

Когато имаш отделен сектор за наляво или надясно не трябва да чакаш никой, защото на другите им свети червено по това време :bgrin: Евала, че направиха такива сектори на сточна гара, но винаги има по някой малоумник, който да спре в дясната лента и да чака :angry1

 

@mobo, на онова място обикновено карам направо, защото като минавам от там се прибирам и изобщо не ми е направило впечатление за обратния завой има ли стрелка, или не :)

Link to comment
Share on other sites

Тук в тази ситуация кой е с предимство (моля другите да не подсказват :lol: ):

 

Бих замолил да покажеш ЕДНО, само ЕДНО място със същите параметри и геометрия и с подобни знаци на същите места, както си ги нарисувал :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Бих замолил да покажеш ЕДНО, само ЕДНО място със същите параметри и геометрия и с подобни знаци на същите места, както си ги нарисувал :laughing:

Кръстовището на Руски пред хотел Лайпциг! Само дето булевардът е с 2 платна, но там има такава ситуация.

Иначе, ако някой не се е сетил, за да бъде "законен" обратният завой на сточна гара, над секцията за наляво трябва да има син знак със стрелкичка, която да го показва. Но такъв няма да се появи никога именно заради конфликта с Авксентий Велешки! А идващите от Централна гара, които искат да се качат на моста за Кичука, да минават откъдето си искат (те и без това го правят, де) но там е забранено. Точно толкова законно е да си направят обратния завой още веднага след моста и да се качат на него. На следващото кръстовище на сточна гара също не е позволено (вчера се огледах за подходящия знак и не го видях, но пътувах в другата посока и се обърнах назад за да хвърля един поглед, така че допускам и да не съм го забелязал).

Link to comment
Share on other sites

Бих замолил да покажеш ЕДНО, само ЕДНО място със същите параметри и геометрия и с подобни знаци на същите места, както си ги нарисувал :laughing:

 

Марвин ти отговори , само дето руски е с две ленти, тоест като първата ми "скица". Сещам се за още едно место - в листовките. Ако не зачиташ тези отговори ,ще се оглеждам тия дни за такова кръстовище и ще ти дам още примери. Мисля че отговорихме на повечето (да не кажа всички) въпроси, аз също зададох няколко ,ще се радвам ако получим някви отговори ?

 

П.П. Темата се оказа доста полезна ,последните дни се оглеждам като гърмян заек по крастовищата и забелязвам неща които преди не са ми правили впечатление. Препоръчвам ви да огледате кръстовището което е след моста на Напредък от страната на Бриколаж. Там повечето светофари са със стрелки, знаци няма ,а стрелките наистина носят послание :)

Link to comment
Share on other sites

Наистина темата е полезна. Аз не се бях замислял за обратен завой, съчетан със стрелка на светофара за наляво.

Едно питане - на сточна гара, когато се идва от към централна гара, средната лента само за направо ли е или за направо и наляво? Аз имам хипотеза, но ще я изкажа като чуя вашите разсъждения.

Link to comment
Share on other sites

Схемичката ТАКА, КАКТО Е НАРИСУВАНА е НЕВЪЗМОЖНО да съществува на нито един път по света. Глупостите, които говорите за пореден път ми доказват, че е безмислено да пиша в такива теми, тъй като в този наш Форум я има 2-3 души, които си имат понятие от управление на автомобил, я няма.

Link to comment
Share on other sites

Наистина темата е полезна. Аз не се бях замислял за обратен завой, съчетан със стрелка на светофара за наляво.

Едно питане - на сточна гара, когато се идва от към централна гара, средната лента само за направо ли е или за направо и наляво? Аз имам хипотеза, но ще я изкажа като чуя вашите разсъждения.

Направо и наляво. Даже си има маркировка на асфалта. Поне така беше последно. Сега може и да са го променили.

Link to comment
Share on other sites

Направо и наляво. Даже си има маркировка на асфалта. Поне така беше последно. Сега може и да са го променили.

А как това ти се връзва със светлините на светофара и табелата за посоката на движение в платната, намираща се точно след спирката?

Какво се случва, когато в лявата секция светне червено за завиващите наляво, а в средната остане да свети зелено?

Link to comment
Share on other sites

Направо и наляво. Даже си има маркировка на асфалта. Поне така беше последно. Сега може и да са го променили.

 

От средна лента нямаш право да правиш завой на ляво точно там. Ти си на един и същи светофар с тези от среща, докато тези за ляв завой в лява лента чакат на червено докато на другите им е зелено. Ако говорим за кръстовището на Акс Велешки с Хр. Ботев де...

 

Схемичката ТАКА, КАКТО Е НАРИСУВАНА е НЕВЪЗМОЖНО да съществува на нито един път по света. Глупостите, които говорите за пореден път ми доказват, че е безмислено да пиша в такива теми, тъй като в този наш Форум я има 2-3 души, които си имат понятие от управление на автомобил, я няма.

 

Добре тогава по добре не пиши ,щото е по лесно да оптричаш нещо от колкото да изкараш факти за да опревергаеш някого :) Кръстовището на руски съществува ,ако минаваш покрай Лайпциг можеш да се увериш и сам.

Link to comment
Share on other sites

А как това ти се връзва със светлините на светофара и табелата за посоката на движение в платната, намираща се точно след спирката?

Какво се случва, когато в лявата секция светне червено за завиващите наляво, а в средната остане да свети зелено?

И аз съм си задавал същият въпрос какво се получава в този момент. Факт е обаче че маркировката доскоро го разрешаваше. Страшно много пъти съм натискал клаксона точно когато някой спре по този начин. Лично аз предпочитам да си го взема от лява лента поради няколко причини. Няма смисъл да ви занимавам защо. В момента когато от дясна лента е с отделен светофар може би най - накрая ще направят средната лента да е само за направо.

 

 

Ако говорим за кръстовището на Акс Велешки с Хр. Ботев де...

Не говорим за там. Става въпрос за следващото с Цар Борис.

Link to comment
Share on other sites

Аз се отказах да споря с хора, които мразят да мислят, много отдавна, но Марвин ме подтикна.

Такаммм! Имам 1 АДСКИ елементарен въпрос: Как идващите от Руски и Априлов ще се качат на бетонния мост? Въпрос с понижена трудност.

Централна гара-Иван Вазов-Аксентий Велешки-Христо Ботев-Бетонен мост.......

Стига да искаш да помислиш-можеш да намериш решение.Но явно не искаш.

Както предположих отговорите се препокриват.На Сточна гара с Аксентий Велешки ОБРАТНИЯТ завой е забранен!

П.п.За мен въпроса е приключен.Радвам се ,че поспорихме за да намерим истината.

Пожелавам на свички.:Весело посрещане и приятно прекарване на КОЛЕДНИТЕ и НОВОГОДИШНИТЕ празници!Нека бъдем малко по-добри и човечни,а не да се борим за едно глупаво предимство като кучета за кокъл!

Link to comment
Share on other sites

а за мен не е забранен обратния завой точно на това кръстовищте докато не се появи табелата със задрасканата обърната стрелка или пък четлива пътна маркировка. стрелката на светофара има указателен, а не задължителен характер, а секциите показват колите от коя лента в момента имат право да навлизат в кръстовището. десет пъти чета цитатите на аел и не мога да разбера как задължението за ляв завой се превръща в забрана на смяната на посоката на движение на един път.

за великото остроумие със стопа срещу обърнатия триъгълник, аеле обясни ми моля как би реагирал при идване от всяка от двете улици без предимство? лично аз при ако идвам от тази със стоп, ще си спра ще изчакам ВСИЧКИ коли да се изнесат от кръстовището и тогава ще го налазя, независимо че искам да завивам "просто надясно". ако идвам от тази с обърнатия триъгълник ще се огледам наляво и надясно и ако няма коли на пътя с предимство ще навлезна в кръстовището и ще си направя левия завой, като ще очаквам колите със знак СТОП да са спрели. толкова обсъждания знак СТОП защо ли има такава уникална форма, а?

 

аел, дано не се засичаме никъде и не почнеш да ми обясняваш правилата за дясностоящия или завиващите, при положение че си прегазил някой пътен знак, независимо дали буквално или метафорично.

Link to comment
Share on other sites

Уау, ето един кандидат за катастрофа. mobo нищо лично, ама в поста ти видях 3 причини за предизвикване на катастрофа.

1. От снимката по-горе, която дадох ясно личи, че обратния завой е забранен при авксентий велешки. Ако искаш да е по правилата, правиш ляв завой и след това на острова правиш обратен, и тогава вече десен за към бетонния.

2. Стрелките на светофара не са указателни, а задължителни.

3. Ако в кръстовище си на пътя с обърнатия триъгълник и искаш да правиш ляв завой, а от другата страна има знак стоп, тогава трябва да пропуснеш и колите от пътя със стоп. Тогава си без абсолютно никакво предимство (не ме карай да търся и такива примери по листовките).

 

Май тука никой не иска да разбере точно кое как е, освен точно 2-3 човека. Може би защото на никой не му отърва. Всеки разправя как било в Сиатъл, Ню йорк, Босна и т.н., ама като трябва да се опита да спазва законите в България, изведнъж българското проговаря.

Link to comment
Share on other sites

От средна лента нямаш право да правиш завой на ляво точно там. Ти си на един и същи светофар с тези от среща, докато тези за ляв завой в лява лента чакат на червено докато на другите им е зелено. Ако говорим за кръстовището на Акс Велешки с Хр. Ботев де...

Добре тогава по добре не пиши ,щото е по лесно да оптричаш нещо от колкото да изкараш факти за да опревергаеш някого :) Кръстовището на руски съществува ,ако минаваш покрай Лайпциг можеш да се увериш и сам.

Аз говорех за следващото кръстовище.

Link to comment
Share on other sites

Така , нека да обобщим за всички неразбрали !

 

а за мен не е забранен обратния завой точно на това кръстовищте докато не се появи табелата със задрасканата обърната стрелка или пък четлива пътна маркировка.

Това ми звучи така все едно в една тоалетна да видиш табелка "Моля не оринирайте на пода" и до нея да видиш втора табелка изобразяваща задраскано човече което пикае на пода. Не виждам смисъл от две еднакви табели с едно и също значение...

...стрелката на светофара има указателен, а не задължителен характер, а секциите показват колите от коя лента в момента имат право да навлизат в кръстовището...

Айде бе ? Я виж кво пише в закона за движение по пътищата:

Чл. 30 ал. (4) Когато светещото поле за зелената светлина на светофар с З светещи полета е с формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета на червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), значението на сигналите на този светофар се отнася само за посоката (посоките), указвана (указвани) от стрелката (стрелките).

В случай че още не ти е ясно и това горе се превежда по следния начин: Когато светофара със стрелка на ляво свети зелено то това зелено е само за на ляво. Ако искаш обратен завой трябва да чакаш да светне зелено без стрелкичка вътре.

десет пъти чета цитатите на аел

малко си ги чел значи :P

за великото остроумие със стопа срещу обърнатия триъгълник, аеле обясни ми моля как би реагирал при идване от всяка от двете улици без предимство?

За да го запомниш по лесно кое е правилното просто знай че където и да си на ляв завой си последна дупка на кавала и чакаш всички ама всички - пешеходци ,коли ,тирове ,автобуси ,колоездачи (тях ги пази най-много) и други движещи се обекти. Изключение прави единствено ляв завой при знак БЗ „Път с предимство" с допълнителен знак отдоло Т13 „Направление на пътя с предимство в кръстовището" !

 

Мисля че цялата бъркотия ти идва от грешното разбиране за думата СТОП. Ти си мислиш че като пише СТОП значи трябва да спреш и да пуснеш всички. А те хората просто искат да спреш за да имаш повече време за преценяне и оглеждане на ситуацията и да видиш кой трябва да пускаш и кой не. Ето още малко суха терминология:

Чл. 46 ал.(1) Пътен знак Б1 указва на водачите на пътни превозни средства, че са длъжни да пропуснат движещите се по пътя с предимство, което може да стане и без спиране.

 

(2) Пътен знак Б2 указва на водачите на пътни превозни средства, че са длъжни да спрат на „стоп-линията", очертана с пътна маркировка, или ако няма такава - на линията, на която е поставен знакът. Преди да потеглят отново, водачите са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които имат предимство.

 

След като си прочел горното мисля че не можеш да ми обесниш как ти като ми правиш ляв завой ще имаш предимство пред мен ,дето правя десен ?

 

аел, дано не се засичаме никъде и не почнеш да ми обясняваш правилата за дясностоящия или завиващите, при положение че си прегазил някой пътен знак, независимо дали буквално или метафорично.

 

И аз не искам да се срещам с теб на пътя ,предпочитам да е някаде на биричка в кръчма примерно :punk

 

Съжелявам за дългия пост , весели празници от мен на всички аз приключвам с убежденията тука ,дано съм помогнал на някой да не си намачка тенекийте :ghost

Link to comment
Share on other sites

Когато светофара със стрелка на ляво свети зелено то това зелено е само за на ляво. Ако искаш обратен завой трябва да чакаш да светне зелено без стрелкичка вътре.

това ми се струва абсурдно, защото когато имаш стрелка за наляво това значи, че колите идващи отсреща имат червено. Тоест е много по-безопасно да направиш обратен завой докато те чакат, от колкото когато трябва да чакаш първо тях и после да завиваш

Link to comment
Share on other sites

това ми се струва абсурдно, защото когато имаш стрелка за наляво това значи, че колите идващи отсреща имат червено. Тоест е много по-безопасно да направиш обратен завой докато те чакат, от колкото когато трябва да чакаш първо тях и после да завиваш

Прав си...на сточна гара (която винаги е пълна с коли), това завиване много трудно ще се осъществи, да не говорим, че от средната лента при зелен светофар за направо трябва да завиваш (по-скоро да чакаш) обратния завой, докато тече реката от коли срещу (и зад) теб. Преди полицаите често спираха отсреща пред бетонния и никога не са глобявали завиващите обратен завой от лявата лента при зелена стрелка наляво (ако и правилникът да се тълкува по друг начин). А обратният завой на островчето на "А.Велешки", предложен от Психара е доста по-опасно начинание, предполагащо задръстване на движението и доста псувни от останалите по теб и родата ти...

Link to comment
Share on other sites

това ми се струва абсурдно, защото когато имаш стрелка за наляво това значи, че колите идващи отсреща имат червено. Тоест е много по-безопасно да направиш обратен завой докато те чакат, от колкото когато трябва да чакаш първо тях и после да завиваш

 

Нещо се бъркаш. В поста ми имаше ирония ,светофар с 3 светещи полета (червено ,жълто и зелено) и със стрелки в тях ,няма как да светне без стрелка. Такъв е светофара на Акс. Вележки, той няма допълнителни секций. И точно затова са забранили обратния щото въпреки че отсрещните са на червено ,при правенето на обратен отнемаш предимството на тези които са на зелено и идват от Акс. Вележки. Там са две платна С маркировка даже. Ако се намираш от в лявата лента няма как да не ти пречат тези които правят обратен. Иначе не бих се съгласил че имаш право на обратен завой на островчето на Акс. Велешки щото там имаш бяла непрекъсната линия която всички знаем че не може да се пресича.

Link to comment
Share on other sites

1. Не съм го предложил аз!!!

2. За идиот ли ме имаш?

По първото - сори :rolleyes: , сега проверих кой беше го написал:

Абе за да се избягва зацепването .. най-добре е завиващите наляво да си завиват наляво и чак на островчето на Ак.Велешки да правят обратен ...

По второто...честно казано - да. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Имаш ме за идиот? Еми, мерси. В крайна сметка не мога да се харесам на всички.

 

Гледай сега пак да те хване депресията и да ти омръзне живота....щото понякога нито от майтап, нито от емотикони разбираш... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Не съм го предложил аз!!! За идиот ли ме имаш? Бат Наче - съвременен гений, той го предложи!

Неможах да се стърпя за комплимента! :laughing: Предател! ;)

За да не поствам цялото.

-Midex:"Преди полицаите често спираха отсреща пред бетонния и никога не са глобявали завиващите обратен завой от лявата лента при зелена стрелка наляво (ако и правилникът да се тълкува по друг начин)."Или нарушителите дават на полицайте страниците от тяхният ЗДП.

П.п.Въпреки проведената дискусия до консенсус не се стигна.Явно в града всеки ще продължава да кара както знае,а не както трябва.

П.п.2Съгласен съм с всички и приемам предложението за :beerchug .Само кажете къде и кога. :punk

Link to comment
Share on other sites

интересно как само аз съм неразбрал?!

аел, сам цитираш че си задължен да спреш извън кръстовището и да пропуснеш всички които са с предимство. сега моля те припомни си онази част която споменава как нямаш право да навлизаш в кръстовището, докато то не бъде освободено от автомобилите вече намиращи се в него. сега пак си помисли защо се слага знак СТОП за завиващите надясно и дали е само заради видимостта. Обясни ми и как ако си спрял на стоп линията ще имаш време да се засилиш и да се натресеш в завиващия наляво и ще имаш основание да му обясняваш че е бил без предимство. И къде по дяволите е отишла основната презумпция на закона, че ПТП трябва да се избягва на всяка цена? Дали ще се слага знак СТОП, ако той предполага възникването на конфликтна ситуация?

 

пак сам си цитираш че светлинната сигнализация се отнася само за посоките с изобразените стрелки. и пак те питам обратен завой или смяна на посоката на движение чрез каква маневра се извършва? чрез ляв завой може би едва ли не? защо след като е разрешен(от светофарната уредба) левия завой да е забранен обратния, след като го няма съответния знак или пътна маркировка? ей тоя тънък момент ми изясни. дотук ясно доказателство за твоята теза не съм видял. имаш много свои тълкувания, които явно приемаш за верни, но нито едно пряко доказателство от нормативната уредба в твоя подкрепа. а листовките са си отново тълкувания и гатанки тип "познай кво си е мислел автора" и не знам как съм ги взимал вече няколко пъти все с нула грешки, след като не съм си губел времето да ги чета предварително. не ме питай защо са няколко пъти, питай някой друг с над 12 години стаж и валидност на книжката до 2010та.

 

ако е забранен въпросния обратен завой, както се опитвате да ме убедите, за колите идващи от централна гара няма да има никаква възможност да се качат по бетонния мост към бул. Македония, което би било много глупаво решение за трафика и би трябвало да бъде сигнализирано с допълнителни табели за възможните алтернативни маршрути, защото пътищата и кръстовищата по тях не са направени само за употреба от кореняци-пловдивчани, запознати с всичките им особености, а за всички.

Link to comment
Share on other sites

mobo стига вече!

Явно няма да се разберем.Искаш примери?Ще ти дам два на прима-виста.:

1.Цар Борис III - 6ти септември.Можеш да завиваш на ляво и да направиш обратен завой към тунела, защо има знак Ж9.

2.Асеновградско шосе къстовището с мебелна къща(мисля Найчо Цанов но не съм сигурен) идвайки от ВСИ има знак Ж9 и можеш да направиш обратен завой към Баумакс.

А идващите от Централна гара се качват по надлез Родопи и ........

П.п.Сега аз да попитам.Какво стана с :beerchug ?Все пак са празници :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...