Jump to content
BulForum.com

Кой ще бъде с предимство?


mrdds

Recommended Posts

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

Ж9 разрешава обратния завой.

 

Мобо ,направо ме разбиваш , всячески се опитвам да ти докажа че съм прав ,първо на шега ,после с директни цитати от закона и пак се правиш на неразбрал.

аел, сам цитираш че си задължен да спреш извън кръстовището и да пропуснеш всички които са с предимство. сега моля те припомни си онази част която споменава как нямаш право да навлизаш в кръстовището, докато то не бъде освободено от автомобилите вече намиращи се в него

 

За първото удебелено цитатче си адски прав. Ама тва второто от къде го измисли не ми стана ясно. Цитирам пак дословно от Закона ще е то знак СТОП:

(2) Пътен знак Б2 указва на водачите на пътни превозни средства, че са длъжни да спрат на „стоп-линията", очертана с пътна маркировка, или ако няма такава - на линията, на която е поставен знакът. Преди да потеглят отново, водачите са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които имат предимство.

Къде прочете че водачите са длъжни да пропуснат всички които са навлезли в кръстовището ? Този който е срещу теб ,дали ще прави ляв завой или ще прави десен ,или ще кара на право той е със толкова предимство с колкото си и ти. Той чака и пуска всички които се движат по пътя с предимство.Ти също.Накрая оставате вие двамата дето нямате предимство. И кво става ? Той прави ляв и е без предимство пред теб. Обесни ми как аз "прегазвам" знак стоп ,след като съм спрял на стоп линията, пуснал всички на пътя с предимство и ти ше ми се налееш правейки ляв завой ,ще ме удариш щото си ми зел предимството и после ще ми разправяш че имаш 12 години стаж и 12 години подред си се пререждал на ляв завой и си отнемал предимството на другите....Добре де айде като си толкова вироглав ,ми кажи аз трябва ли да чакам на знак стоп ако реша че ще продължа на право и ти си ми пуснал мигач за на ляво ??? Пак ли съм без предимство пред теб ? Замисли се хубаво през дванайсет годишната си кариера виждал ли си някой да чака някой да си направи левия завой за да си пресече улицата ,било то на дясно или на право ? Питам всички които четат тука . Има ли хора тука които притежават шофьорска книжка който не е закупена от кат, които на кръстовище чакат другите дето правят леви завой ??! Хора опомнете се ,шофираме в един и същи град. Мобо ,не ми е ясно ако ми засеш пътя правейки ляв завой и аз не успея да спра кво ще ти е обеснението пред мен и катаджийте?! "ъъъъ господа полицай той има знак стоп. Аз просто си правех левия завой а той реши да кара на право...."

 

А тва пък за светофарите стана смешно вече. Аз ти цитирам закона (за пореден път) и вътре ти казват че зеленото важи само за посоката на стрелката ,и ти ми казваш че тъй като не си виждал сфетофар със обратна стрелка можеш да си направиш обратен щото съвпада с това че се прави на ляво. Баси глупоста. Ми що не правиш обратни и на десни стрелки бе ? Щото няма къде да идеш. Ама чакай ,светофара не ти го забранява, давай прави обратен десен завой... За 16-ти път ти завтарям. Нямаш знак щото имаш стрелка дето ти забранява обратния. Ако нямаш стрелка в сфетофара а само зелено кръгче тогава ще имаш знак разрешено/забранено (освен ако бай мангал не го е откраднал) щото светофара не те ограничава в посоките. Имам чувството че ме ебаваш вече и аз ти се връзвам и се чуда как да обеснявам вече за да ме разбереш.

 

дотук ясно доказателство за твоята теза не съм видял

 

Дефинирай ми "ясно доказателство" щото твоите разбирания очевидно се различават от останалите. Такива "неясни" цитати дето пускам ,не могат да оборят твоята желязна теза "аз как ше се кача на бетонния мост ся?" Искаш ли да ти дам пример как ше се качиш. Като идваш от централна гара ,ше минеш по иван вазов. А табела "към бетонния мост" няма да видиш скоро. Вервай Ми !

 

В заключение искам да кажа че ако се засечем някаде на "бойното поле" и ми правиш ляв завой ще те пусна ,без да се ядосвам и да споменавам роднините ти. Също и ако ми се навреш с обратния си завой на Велешки в лентата и ми секнеш зеленото. Просто не съм го правил веднъж и всеки път се радвам че съм се опазил ,мен и колата ми .

Link to comment
Share on other sites

при такива ситуации винаги който кара направо или завива надясно е с предимство пред този, който завива наляво. Иначе за зелената стрелка изобщо не мога да се съглася. Най-вече слагат стрелка, не когато нямаш право да правиш обратен, а когато имаш предимство пред тези, които карат направо, защото те имат червено, когато ти имаш стрелка за наляво

Link to comment
Share on other sites

при такива ситуации винаги който кара направо или завива надясно е с предимство пред този, който завива наляво. Иначе за зелената стрелка изобщо не мога да се съглася. Най-вече слагат стрелка, не когато нямаш право да правиш обратен, а когато имаш предимство пред тези, които карат направо, защото те имат червено, когато ти имаш стрелка за наляво

 

Нещо не разбрах ? Ти имаш зелено ,другите червено ,обаче стрелката ти дава предимство пред тях? Че за кво предимство говорим като те са си на червено и нямат право да влизат в кръстовището. Горе съм цитирал кво значи стрелката , от закона съм го цитирал ,не съм си го насосил както ми е дойде на мен угодно, пък и фантазия да прибавям. Четете цитатите ,там обесняват най добре ,без излишни приказки !

Link to comment
Share on other sites

Ами ако нямаш зелена стрелка това значи, че колите отсреща имат зелено, тоест трябва да ги чакаш и тогава обратния завой е по-рискован. Ако имаш стрелка те имат червено, тоест е много по-безопасно да направиш обратен завой при тази ситуация. Не говоря за определно кръстовище, а по принцип!

Link to comment
Share on other sites

Това изобщо пък не е верно. На другото кръстовище на сточна гара как за всяко платно си има определен момент за зеленото, а стрелки няма? За да знаеш, че другото платно има червено, се слага една светеща "бяла" стрелка сочеща наляво, но от другия край на кръстовището, която всъщност гласи, че насрещно движещите се имат червено. А това, че в Пловдив (и може би не само) слагат зелени светофарни стрелки, които едвам се забелязват е вече друго.

 

И все пак още веднъж да кажа и аз, че явно тук нещата, които не ни отърват, се асимилират по бавно :) : Стрелките от пътната маркировка, на знаците и на светофарната уредба указват задължителната посока и на лява стрелка, нямаш право да правиш обратен. Право за обратен завой се дава само ако няма такива стрелки и светофара свети зелено без стрелки в него или ако има знак Ж9 (място за завиване в обратна посока). Явно и за това на сточна гара има зелена стрелка за наляво, защото при обратен завой ще се засечете с тези, които имат зелено, което си е предпоставка за ПТП.

Link to comment
Share on other sites

каква пък е тази бяла стрелка. До сега не съм виждал такова нещо. Иначе спор няма. Пълен хаос е по пътищата в БГ. Толкова некадърно направени кръстовища и светофари, че нищо не можеш да разбереш

Link to comment
Share on other sites

каква пък е тази бяла стрелка. До сега не съм виждал такова нещо. Иначе спор няма. Пълен хаос е по пътищата в БГ. Толкова некадърно направени кръстовища и светофари, че нищо не можеш да разбереш

Има я на кръстовището на Макдоналдс на ВСИ за левия завой в посока Сточна гара по бул.Хр.Ботев.

Link to comment
Share on other sites

ael, дразниш ме с обръщението "бе", което отдавам на ниската ти култура и все пак някак ще го преживея. колкото до тълкуванията ти на закона за движение по пътищата не мога да се съглася. единствените разрешени тълкувания на ЗДП са тези описани в правилника за прилагането му. всичко друго, като листовки или "една познат полицай ми каза, че..." и т.н. нямат голяма стойност, особено юридическа.

Да погледнем кръстовището на Сточна гара на бул. Хр. Ботев и ул. Авксентий Велешки. Като начало има май някаква разлика между булевард и улица, но нека не задълбаваме в тази посока.

относно обратния завой в ЗДП пише:

Раздел VIII.

Завиване в обратна посока. Движение назад

Чл. 38. (1) Завиването в обратна посока се извършва наляво от най-лявата пътна

лента по посока на движението.

(2) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се

пътни превозни средства.

(3) При недостатъчна широчина завиването в обратна посока може да започне и от

друга част на платното за движение, но водачът на завиващото пътно превозно средство е

длъжен да пропусне и попътно движещите се от лявата му страна пътни превозни

средства.

(4) При завиване в обратна посока на кръстовище не се разрешава движение

назад.

Чл. 39. Завиването в обратна посока е забранено на пешеходна пътека,

железопътен прелез, мост, надлез, в тунел, в подлез, при ограничена видимост или при

намалена видимост под 50 метра.

в правилника пише почти същото:

Раздел III.

Завиване в обратна посока

Чл. 85. (1) Завиването в обратна посока се извършва само наляво.

(2) Завиването в обратна посока се извършва от най-лявата пътна лента по посока

на движението.

(3) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се

пътни превозни средства.

(4) При недостатъчна широчина завиването в обратна посока може да започне и от

друга част на платното за движение, но водачът на завиващото пътно превозно средство е

длъжен да пропусне и попътно движещите се от лявата му страна пътни превозни

средства.

(5) При завиване в обратна посока на кръстовище не се разрешава движение

назад.

Чл. 86. Завиването в обратна посока е забранено на пешеходна пътека,

железопътен прелез, мост, надлез, в тунел, в подлез, при ограничена видимост или при

намалена видимост под 50 м.

 

и в двете е споменато в точка първа, че се извършва само в посока "наляво". пише си и кого точно водачът е длъжен да пропусне преди извършването на маневрата.

 

сега да прочетем нещо за цитирания от теб знак Ж9 в правилника:

чл.58.(7) Пътен знак Ж9 указва специално устроени места за завиване в обратна посока

извън кръстовища.

подчертавам ти ключовите думи, които все пропускаш. Ж9 изобщо не се изисква в кръстовище, докато знак В23 се поставя там където е забранено извършването на тази маневра.

сега моля те ми обяси как разрешението за завиване в посоката указана от срелката на светофара, отнасящо се за най-лявата лента се превръща в забрана за извършване на маневрата обратен завой. за да ти е лесно четенето на правилника ще ти го цитирам отново в частта, която коментираме:

Глава осма.

ПЪТНИ СВЕТОФАРИ

Чл. 30. (1) Пътните светофари се използват за регулиране движението на пътните

превозни средства и на пешеходците. Те имат светещи полета с определени:

разположение, цвят, форма и символи върху тях. Със светещите полета към участниците в

движението се подават светлинни сигнали с определено значение.

(2) В зависимост от предназначението си пътните светофари са за регулиране

движението на:

1. пътните превозни средства на кръстовища, пешеходни пътеки, стеснени и други

участъци от пътя;

2. пътните превозни средства по отделна пътна лента;

3. трамваите;

4. пешеходците;

5. пътните превозни средства на железопътен прелез.

Чл. 31. (1) За регулиране движението на пътните превозни средства на

кръстовища, пешеходни пътеки, стеснени и други участъци от пътя се използват

светофари с по 3 светещи полета, с които се подават немигащи светлинни сигнали с

червен, жълт и зелен цвят на светлината.

(2) Светещите полета са подредени вертикално, като полето за червената светлина

е отгоре, за жълтата - в средата, а за зелената - отдолу.

(3) Светещите полета имат формата на кръг. Светещото поле за зелената светлина

може да има формата на стрелка (стрелки) на черен фон, но в този случай върху светещите

полета за червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка

(стрелки). Стрелката, съответстваща на посоката за движение направо, е насочена нагоре.

(4) Когато светещото поле за зелената светлина на светофар с 3 светещи полета е с

формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета на червената и жълтата светлина

са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), значението на сигналите на този

светофар се отнася само за посоката (посоките), указвана (указвани) от стрелката

(стрелките).

(5) Светофар с 3 светещи полета, на който светещото поле за зелената светлина е с

формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета за червената и жълтата светлина

са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), се използва само когато сигналите за

преминаване и спиране не се подават едновременно към всички пътни превозни средства

от даден вход на кръстовището. В този случай конфигурацията на стрелките в светещите

полета на отделните светофари от този вход съответства на разрешените посоки за

движение от отделните пътни ленти и на този вход на кръстовището не може да се поставя

светофар, светещото поле за зелената светлина на който е с формата на кръг.

такамм, дали правим разлика между разрешена посока на движение и разрешена маневра? И дали пък в една посока може да бъде извършвана повече от една маневра? Някъде да е забранено от стрелката да се извършва маневра в съответната посока? Още един път да перифразирам ли или вече има надежда да ме разбереш?

 

да погледнем и как се преминава по закон през едно кръстовище, а?

Преминаване през кръстовище

Чл. 47. Водач на пътно превозно средство, приближаващо се към кръстовище,

трябва да се движи с такава скорост, че при необходимост да може да спре и да пропусне

участниците в движението, които имат предимство.

Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно

средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или

приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство е

длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от местоположението

и посоката им на движение.

Чл. 49. Водач на пътно превозно средство, което излиза от земен път на път с

настилка, е длъжен да пропусне движещите се по пътя с настилка пътни превозни

средства и пешеходци.

Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път

с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да

пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.

(2) Когато на кръстовище е указано, че пътят с предимство променя

направлението си, водачите, които се намират на този път, се ръководят помежду си от

правилата на чл. 48. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на

превозните средства, които не се намират на пътя с предимство.

Чл. 50а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Забранено е навлизането в кръстовище дори и

при разрешаващ сигнал на светофара, ако обстановката в кръстовището ще принуди

водача да спре в кръстовището или да възпрепятства напречното движение.

последния член е особено интересен. можеш ли да навлезеш в кръстовище ако ще бъдеш принуден да спреш в него за избягване на сблъсък, примерно? Дали пък точно над светофарите на Авксенитй Велешки не е разположен един красив Б2? Аз днес го видях и съм сигурен в съществуването му. Дали имат право водачите идващи от Авксентий Велешки да навлезнат в кръстовището и да възпрепятстват напречно движещите се по пътя с предимство? Правилото на дясностоящия, казваш. Да го погледнем и в правилника, ако сме го пропуснали в закона (погледни все пак отново чл.48):

ПРЕМИНАВАНЕ ПРЕЗ КРЪСТОВИЩЕ

Чл. 102. При приближаване към кръстовище водачът на пътното превозно

средство е длъжен да проявява необходимата предпазливост, за да може да намали

скоростта или да спре, за да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, които

имат предимство за преминаване.

Чл. 103. На кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство:

1. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните

превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна. От същото

правило се ръководят помежду си и водачите на релсовите пътни превозни средства;

2. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне

релсовите пътни превозни средства независимо от посоката на движението им;

3. водачът на пътно превозно средство, което излиза от земен път на път с

настилка, е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по пътя с

настилка.

Чл. 104. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като

път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да

пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.

(2) Когато на кръстовище пътят с предимство променя направлението си, което е

указано с допълнителна табела Т13, водачите, които излизат от него, се ръководят

помежду си от правилата на чл. 103, т. 1 и 2. От същите правила се ръководят помежду си

и водачите на превозни средства, които навлизат в пътя с предимство.

Чл. 105. На кръстовище, на което с пътни знаци, със сигнал на регулировчик или

със светофар е разрешено едновременното преминаване на релсови и нерелсови пътни

превозни средства, водачите на нерелсовите превозни средства са длъжни да пропуснат

релсовите независимо от посоката на движението им.

я, изненада. то се отнасяло само за кръстовища, на които не са поставени знаци, указващи предимството.

 

Дотук ти показах какво означава ясни доказателства от истинска нормативна уредба,а не свободни тълкувания като твоите. Ако искаш мога да ти развия и пледоария за пред съдебна инстанция и пак няма да си прав за забраната на обратния завой точно в това кръстовище.

 

сега за стопчето на Лайпциг:

да припомним значението на Б1 и Б2, а?

Чл. 46. (1) Пътен знак Б1 указва на водачите на пътни превозни средства, че са

длъжни да пропуснат движещите се по пътя с предимство, което може да стане и без

спиране.

(2) Пътен знак Б2 указва на водачите на пътни превозни средства, че са длъжни да

спрат на "стоп-линията", очертана с пътна маркировка, или ако няма такава - на линията,

на която е поставен знакът. Преди да потеглят отново, водачите са длъжни да пропуснат

пътните превозни средства, които имат предимство.

Сега в хипотетичната ти ситуация, когато двете коли от пътищата без предимство идват едновременно едната ще има право да навлезне в кръстовището без да спира, а другата е длъжна да спре извън него. Да приемем че е нямало коли по големия път с предимство и завиващия наляво вече е влезнал в кръстовището, обясни ми тогава с какво право, спрелия на знак Б2 има право да влиза в кръстовището без да изчака то да бъде освободено?

освен всичко друго:

Чл. 79. Подаденият от водача сигнал за маневра не му предоставя предимство и не

го освобождава от задължението да предприеме всички необходими мерки за безопасност,

преди да започне нейното изпълнение.

разбирам и конфликта, според теб, който е създаден от закона в описанието на маневрите:

Раздел VII.

Завиване надясно или наляво

Чл. 35. (1) Завиването надясно се извършва от най-дясната пътна лента по посока

на движението, а когато лентите са обозначени за движение в съответна посока - от лента,

предназначена за завиване надясно.

(2) Когато радиусът на завиване на пътното превозно средство е по-голям от

радиуса на завоя, завиването може да започне и от друга част на платното за движение, но

водачът на завиващото превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни

средства, преминаващи от дясната му страна.

(3) При завиване надясно за навлизане в път с двупосочно движение водачът на

пътното превозно средство завива така, че да навлезе по възможно най-краткия път в

дясната част на пътното платно по посока на движението.

(4) Завой надясно е позволен при червена светлина на светофара само при наличие

на съответен пътен знак или светлинен сигнал, като водачът е длъжен да пропусне

пешеходците, да не пречи на движението и да завие, когато се е уверил, че пътят е

свободен за преминаване.

Чл. 36. (1) Завиването наляво се извършва от най-лявата пътна лента по посока на

движението, а когато лентите са обозначени за движение в съответна посока - от лента,

предназначена за завиване наляво.

(2) При завиване наляво за навлизане в път с двупосочно движение водачът на

пътното превозно средство завива така, че да навлезе по възможно най-краткия път в

дясната част на платното за движение.

Чл. 37. (1) При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото

нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни

превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите

пътни превозни средства.

(2) Водачът на нерелсово пътно превозно средство, завиващо наляво или надясно

за навлизане в крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг,

бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пътните превозни средства и

пешеходците, движещи се по пътя, който той напуска.

(3) Водачът на пътно превозно средство, излизащо на път от крайпътна територия,

като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да

пропусне пешеходците и пътните превозни средства, които се движат по този път.

подчертаната част е тази, която указва че завиващия наляво е длъжен да пропусне насрещно движещия се или завиващ надясно, но пак насрещен участник в движението. Тук обаче ключовата дума е "движещ се". Дали участник в движението виждащ пред себе си знак Б2 има право да бъде "движещ се"?

 

 

Намеците ти относно стажа ми зад волана или купуването на книжки изобщо не могат да ти помогнат в един подобен спор, особено когато не си прав. Просто са проява на ниска култура и ограничен интелект. Ако можеш да покажеш нещо по-различно и желаеш да ми посочиш други цитати, които да докажат твоята теза, моля заповядай.

всички извадки са от тук и тук. Извинявам се за множеството полуреторични въпроси, но просто така ми дойде.

 

 

Извинявам се на всички незасегнати от спора, за загубата на време да четат дългия ми пост.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mobo ,извинявам се ако съм те убидил , не е било съзнателно. Оценявам дългият ти пост,прочетох го внимателно, но този път ще се въздържа от коментар. Мисля че осъзнах че няма аргумент или закон който да те опровергае. Пак ще се помоля дано да не си намачкаме тенекиите някъде :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Хах какви са тези смешни спорове, явно половината от вас трябва да се явяват на проверовъ4ен... :) казвам го в кръга на шегата ест моля не се засягайте та ето и моята гледна то4ка тоест тази на закона за движение по пътищата. Там има една то4ка която май вси4ките сте пропуснали специално за ляв завой на светофар с указателна стрелка на движението. и тя е следната:

 

Чл. 12. (1) На нивото на секцията за зеления сигнал светофарът може да има от едната или от двете страни допълнителна секция със зелена стрелка (стрелки) на черен фон. При включена зелена стрелка (стрелки) се разрешава движение само в указаната посока (посоки). Зелената стрелка (стрелки) може да се включва едновременно само с червен или жълт сигнал на трисекционния светофар.

(2) Стрелката, която указва завой наляво, разрешава и завиване в обратна посока само когато е поставен пътен знак N:Ж9

 

Пиша 4ак сега защото снощи водехме същия спор и аз спе4елих разбира се :) Айде със здраве на вси4ки настоящи и бъдещи шофьори. :)

Link to comment
Share on other sites

...Чл. 12. (1) На нивото на секцията за зеления сигнал светофарът може да има от едната или от двете страни допълнителна секция със зелена стрелка (стрелки) на черен фон. При включена зелена стрелка (стрелки) се разрешава движение само в указаната посока (посоки). Зелената стрелка (стрелки) може да се включва едновременно само с червен или жълт сигнал на трисекционния светофар.

(2) Стрелката, която указва завой наляво, разрешава и завиване в обратна посока само когато е поставен пътен знак N:Ж9)

 

На плазма лайт няма допълнителни секци на сфетофара. Цитата е малко извън случая за който спорим.

 

такъв знак не съм виждал в Пловдив

 

J9.jpg <- Този знак ли не си виждал ?

Link to comment
Share on other sites

На плазма лайт няма допълнителни секци на сфетофара. Цитата е малко извън случая за който спорим.

J9.jpg <- Този знак ли не си виждал ?

 

Там няма допълнителна секция защото няма смисъл да има... Самият светофар е със задължаваща завоя на ляво стрелка, и при положение , че няма знак отдоло, обратния завой е забранен. От там и въпроса за предимството става излишен. ;)

Link to comment
Share on other sites

Хах какви са тези смешни спорове, явно половината от вас трябва да се явяват на проверовъ4ен... :) казвам го в кръга на шегата ест моля не се засягайте та ето и моята гледна то4ка тоест тази на закона за движение по пътищата. Там има една то4ка която май вси4ките сте пропуснали специално за ляв завой на светофар с указателна стрелка на движението. и тя е следната:

 

Чл. 12. (1) На нивото на секцията за зеления сигнал светофарът може да има от едната или от двете страни допълнителна секция със зелена стрелка (стрелки) на черен фон. При включена зелена стрелка (стрелки) се разрешава движение само в указаната посока (посоки). Зелената стрелка (стрелки) може да се включва едновременно само с червен или жълт сигнал на трисекционния светофар.

(2) Стрелката, която указва завой наляво, разрешава и завиване в обратна посока само когато е поставен пътен знак N:Ж9

 

Пиша 4ак сега защото снощи водехме същия спор и аз спе4елих разбира се :) Айде със здраве на вси4ки настоящи и бъдещи шофьори. :)

откъде е този цитат? Що не го намирам в линковете си към ЗДП и ППЗДП? да не би да гледам различна/остаряла версия на закона? дай линк, аз сам ще си открия в документа това което цитираш. в посочените от мен линкове към ЗДП и ППЗДП (дали някой обърна внимание, че са директно от сайта на МВР?) двата документа са с измененията към 10.06.2008 за ППЗДП и 10.10.2008 за ЗДП.

Link to comment
Share on other sites

Не съм го търсил в и-нет... преписах го от книгата "Прилагане на закона за движение по пътищата" После ще проверя и ще ти пиша на ПМ ако искаш да ти кажа на кое издателство е и коя година е. Не вярвам да е стара понеже баща ми е инструктор и ги купува постоянно за да ги дава на учениците.

Link to comment
Share on other sites

откъде е този цитат? Що не го намирам в линковете си към ЗДП и ППЗДП? да не би да гледам различна/остаряла версия на закона? дай линк, аз сам ще си открия в документа това което цитираш. в посочените от мен линкове към ЗДП и ППЗДП (дали някой обърна внимание, че са директно от сайта на МВР?) двата документа са с измененията към 10.06.2008 за ППЗДП и 10.10.2008 за ЗДП.

 

Mobo, не ми казвай сега че Morty с един цитат може да те убеди. Аз изцитирах тука половината закон в последните 3-4 страници и не успях. Не се давай толкова лесно :P

 

Morty ,я баща ти щом е инструктор да каже неговата гледна точка относно знаци Б1 и Б2.

Link to comment
Share on other sites

Morty ,я баща ти щом е инструктор да каже неговата гледна точка относно знаци Б1 и Б2.

 

Тук няма да цитирам никъкъв закон , а това което ми каза баща ми. Значи и при двата знака (Б1 и Б2) си длъжен да пропуснеш движищите се по пътя с предимство. Разликата е че знак Б2(стоп) в повечето случаи се слага на такива кръстовища където нямаш пряка видимост и там е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да спреш на стоп линията или на равнището където е колчето на знака , да се огледаш и ако няма коли движещи се по пътя с предимство , да навлезеш в кръстовището. Знак Б1 попринцип се слага на кръстовища където от далече можеш да видиш има ли коли които се движат по пътя с предимство , и ако няма такива и ако си сигурен че при навлизане в кръстовището няма да предизвикаш ПТП ,може да минеш без да спираш на знака.

 

Има кръстовища където има знак Б1 и Б2 от другата страна (такова е кръстовището на гладиатори в кичука , до у-ще Васил Коларов) там ако няма коли движищи се по пътя с предимство, с предимство е дясно стоящия.

Горе доло успях да го итерпритирам с малко грешки :) ако има въпроси задавайте.

Link to comment
Share on other sites

А как седи въпросът ако един срещу друг има автомобили, единия е на стоп, другия е на път без предимство, а по пътя с предимство няма автомобили. Този на стопа иска да продължи направо, а този на триъгълника иска да завие наляво. Какво правим тогава, според баща ти?

Link to comment
Share on other sites

А как седи въпросът ако един срещу друг има автомобили, единия е на стоп, другия е на път без предимство, а по пътя с предимство няма автомобили. Този на стопа иска да продължи направо, а този на триъгълника иска да завие наляво. Какво правим тогава, според баща ти?

 

Тоя, който е за направо, е с предимство ;) Поставени един срещу друг, двата знака са равносилни.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Съжалявам че вада темата от архива ,но оня ден пак се заспорихме с един приятел на тема кой ще бъде с предимство. За мен спор няма ,но искам да чуя и вашето мнение за да се потвърди истината :). Ситуацията е следната. Излизаш от малка уличка на главен път ,без предимство си със знак обаче можеш да завиеш само на ляво щото от дясно на главния път е сложен голям знак "забранено влизането в улицата в двете посоки". От ляво виждаш кола която се движи по главния път. Ти решаваш да си направиш левия завой ,щото оня няма право да ходи на пред ,обаче го засичаш щото решил да прави нарушение и да продължи направо. Кой е прав и кой крив според вас?

Link to comment
Share on other sites

Ами той оня НЕ съществува в тая улица според закона за движение по пътищата.Оня даже не е крив ами направо никакъв.Сега, това обаче не променя факта, че дори ти да си в правото си небива умишлено да предизвикваш ситуации водещи до ПТП виждайки, че ако излизеш от пресечката ще го засечеш.Ама много трудно онзи би могъл да те нахендри така ако се стигне до съд пък и другарите милиционери биха взели твоята страна, щото ти си си в правото, онзи е в тотално нарушение на правилника и няма никаква работа на този път в тази посока, камо ли пък да има предимство.

Link to comment
Share on other sites

Ами той оня НЕ съществува в тая улица според закона за движение по пътищата.Оня даже не е крив ами направо никакъв.Сега, това обаче не променя факта, че дори ти да си в правото си небива умишлено да предизвикваш ситуации водещи до ПТП виждайки, че ако излизеш от пресечката ще го засечеш.Ама много трудно онзи би могъл да те нахендри така ако се стигне до съд пък и другарите милиционери биха взели твоята страна, щото ти си си в правото, онзи е в тотално нарушение на правилника и няма никаква работа на този път в тази посока, камо ли пък да има предимство.

а ако на "големия" път се забранява движението в съответната посока точно от това кръстовище нататък, тогава движещия се по него все пак някакъв ли е? малко едностранчиво гледаш.

 

Не съм го търсил в и-нет... преписах го от книгата "Прилагане на закона за движение по пътищата" После ще проверя и ще ти пиша на ПМ ако искаш да ти кажа на кое издателство е и коя година е. Не вярвам да е стара понеже баща ми е инструктор и ги купува постоянно за да ги дава на учениците.

 

Mobo, не ми казвай сега че Morty с един цитат може да те убеди. Аз изцитирах тука половината закон в последните 3-4 страници и не успях. Не се давай толкова лесно :P

 

Morty ,я баща ти щом е инструктор да каже неговата гледна точка относно знаци Б1 и Б2.

 

както виждаш, цитатът на младежа е от фърчащи листове и "щото така каза баща ми" - така и не се е позовал на издателство, автор и година на издаване. смея да твърдя че линковете към закона и правилника, публикувани в сайта на МВР са по-достоверни от неговите приказки.

това прословуто задължение да се завива само и единствено наляво при светеща зелена стрелка на светофар за тази посока го няма в сега действащите законови норми. ако толкова много си вярвате елате и ме осъдете следващия път като си направя така омразния ви обратен завой на сточна гара.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...