Jump to content
BulForum.com

Кой ще бъде с предимство?


mrdds

Recommended Posts

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply
И като се вземе предвид това, имаме пътна маркировка за наляво и светофар, който свети селено за наляво, което забранява обратен завой. И като помисля, същата маркировка я има и на автогара юг, което значи, че там също е забранен обратния завой.

Аз до сега пътна лента обозначена само за обратен завой не съм видял ! Щом е позволен ляв завой , значи е позволен и обратен , освен ако няма знак забраняващ последната маневра ...

 

Май всички пропускате един факт. ул. Авксентий Велешки става 2 ленти точно преди светофара. От двете ленти съответно се свива надясно. В този случай коя лента е с предимство и коя в нарушение :bgrin:.

Проблема се решава ако тея на Ак.Велешки са САМО 1на колона и се редят в дясната лента при включването в Хр.Ботев , а тея дето правят обратен се редят в лява лента .. и престрояването да започва на 50 метра след светофара на Ак.Велешки ..

Link to comment
Share on other sites

ъъъъъ ДА ?

 

Аз до сега пътна лента обозначена само за обратен завой не съм видял ! Щом е позволен ляв завой , значи е позволен и обратен , освен ако няма знак забраняващ последната маневра ...

 

Това в кой ЗДПП го прочете ?

Link to comment
Share on other sites

малко теория

 

"(4) Когато светещото поле за зелената светлина на светофар с З светещи полета е с формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета на червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), значението на сигналите на този светофар се отнася само за посоката (посоките), указвана (указвани) от стрелката (стрелките).

 

(5) Светофар с 3 светещи полета, на който светещото поле за зелената светлина е с формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета за червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), се използва само когато сигналите за преминаване и спиране не се подават едновременно към всички пътни превозни средства от даден вход на кръстовището. В този случай конфигурацията на стрелките в светещите полета на отделните светофари от този вход съответства на разрешените посоки за движение от отделните пътни ленти и на този вход на кръстовището не може да се поставя светофар, светещото поле за зелената светлина на който е с формата на кръг."

Link to comment
Share on other sites

Аеl ... сериозно .. някъде виждал ли си маркировка на платно преди кръстовище (или на което и да е друго място по тоя свят) представляваща знака за обратен завой ? :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Аеl ... сериозно .. някъде виждал ли си маркировка на платно преди кръстовище (или на което и да е друго място по тоя свят) представляваща знака за обратен завой ? :bgrin:

 

Не май :lol: но си мисля че след като си го забранили веднъж със сфетофар ,не е нужно да ти слагат и знак забранено обратния завой. Или май е нужно така като гледам. Защо тогава на кръстовището след тунела посока панаира има и стрелка и знак рзрешено ? някой да се е замислял ?

Link to comment
Share on other sites

Аз до сега светофар на който стрелката да показва обратен завой не съм виждал. Виждал съм такъв на който червеното е с форма на сърце :). Интересни бяха, но за кратко.

 

Знака сигурно е сложен за да напомня, че може да се прави обратен завой. Може би и че кръстовището е достатъчно широко и позволява такъв. По тази логика на всяко кръстовище трябва да има един от двата знака. Този който забранява обратен завой и този който разрешава. Ако не ме лъже паметта преди време имаше период през който беше забранен обратният завой на кръстовището с ул. Авксентий Велешки. В общи линии ако всички сме толерантни на пътя не е голям проблем там. Просто тия с обратния завой влизат в лявата лента а тези с десния в дясната. За съжаление всички знаем какви са шофьорите в България.

Link to comment
Share on other sites

Проблема е, че там има две платна за включване с десен от Авк. Велишки.Т.е. автомобила в лявата част на платното няма къде да отиде освен в лявата лента на пътя с предимство към който се включва.Логично е правещия обратния завой да изчака, защото няма вариант той да остане в ситуация застрашаваща другите участници от ПТП( ако си чака надлежно на място да има просвет достатъчен да се изнесе ).

Link to comment
Share on other sites

За това говоря за толерантност. Ако всички чакат само в дясната лента няма да има никакъв проблем там. Всъщност като се замисля пак ще има проблем. Има такива гениални изпълнения по пътищата ни, че винаги ще се намери някой да се изяви.

Link to comment
Share on other sites

Ама то не се иска от тях да са толерантни.Иска се от онзи който прави обратния да знае, че те са си с правото.

Това значи на всяко "зелено" да минават по 2-3 коли с обратен завой. Имаш ли си на идея до къде ще стигне задръстването само за 30 минути? Да не говоря за час пик. И все пак до момента не се е намерил някой който да успее да ме убеди кой е с предимството на това място.

Link to comment
Share on other sites

Това е защото не ни е работа, не ни плащаш за това, и това е форум.Просто казано, тези от пресечката имат право на десен завой, този на булеварда на ляв или опция за обратен.При избор на опцията за обратен предимство трябва( по пътя на логиката ) да получи този с по-горе стоящо право, а не допълнително такова.Нас не ни е еня колко ще е голямо задръстването за обратния завой.

Link to comment
Share on other sites

@Хост - И аз горе-долу* следвам твоята логика. Все пак при десен завой на зелен светофар винаги автомобилите са с предимство, друг начин няма.

Стига сме се карали за 2те ленти от А. Велешки, аз се дразня на тез чудаци дето като направят обратният и се врязват в завиващите на дясно, пък и на всичкото отгоре свирят, това е идиотщина!

 

*горе-долу -> След 4-5 бири не знам кое е горе, кое е долу :lol:

Link to comment
Share on other sites

Тази вечер ми се случи следната ситуация и се замислих кой в случая е бил с предимство....в иначе така сложно поставената пътна обстановка?

 

Въпроса е червения или синия автомобил са с предимство?

Благодаря предварително за времето,което отделихте за разгадаване на правилника за движение.

 

ако червения е минал вече стопа той е с предимство, ако синия е тръгнал да завива първи тогава той е с предимство

 

Та когато светлинната сигнализация е еднаква, от значение са пътните знаци и тези на Хр. Ботев са с предимство не заради мястото си на обръщане, а заради ПЪТНИТЕ ЗНАЦИ, които явно са сложени за украса, а не за да се спазват от участниците в движението.....

а ти как можеш да разбереш, че светлинната сигнализация е еднаква?

 

А при 2 зелени светофара мисля, че с предимство е това зелено, което има стрелка, а ако няма стрелки с предимство са тези които карат направо или завиват надясно

Link to comment
Share on other sites

@pazu - Това за "дясностоящият е с предимство" важи САМО когато няма никакво друго средство, указващо предимството. Разбирай кръстовище без: 1. Регулировчик; 2. Светофарна уредба; 3. Пътни знаци.

 

В много голяма заблуда си се вкарал! За пример ще ти дам пресечната на Богомил и Цар Асен, точно пред касата на Евроком, там тези които идват от Богомил и завиват по Цар Асен към Христо Ботев са с предимство, а другите са на знак Стоп. Когато има две коли на Стоповете, с предимство е дясно стоящия. С предимство е и дясностоящия на Т кръстовища без знаци. На тях цари масовата заблуда, че който кара направо е с предимство

Link to comment
Share on other sites

За светофара на сточна гара ,тези които правят обратен завой са БЕЗ предимство пред тези кото идват по Акс. Велешки, щото ПРАВЯТ НАРУШЕНИЕ. Там изобщо нямат право да правят обратен => нямат предимство щото не трябва да са на тоя път изобщо. От това кръстовище изкарах 60лв от 6 човека дето бяха сигурни че правещите обратен завой са с предимство.

 

Мобо ,стана ми интересно с тва твое твърдение ,та да видим в следната ситуация кой ще ми кажеш че е с предимство ? (съжелявам за грозната рисунка)

 

ruskigc1.jpg

w800.png

червения правоъгълник е с предимство, защото пътните знаци са с приоритет пред "правило на дясностоящия" и "завиващите надясно са с предимство спрямо завиващите наляво", а неговия знак го задължава да пропусне "стрелките", но не и да спре, както е задължен синия.

 

а на авксенитй велешки пресечката на кръстовището изобщо не съм сигурен че е двулентова. широка е, но не помня да има поне пътна маркировка за две ленти за движение в една посока или някакво подобие на знак Д1.

 

по-нагоре цитирах точно актуалния ППЗДП, в който са описани всички изисквания относно маневрата "обратен завой". не видях да пише, че при лява зелена стрелка на светофар е забранено да се прави ляв завой, за да се обърне посоката на движение.

 

чудно ми е защо се нервирате толкова от подобен спор? и на мен не ми е весело да съм без предимство на тези кръстовища, но това е положението.

 

Botev1912, ами ок, да приемем че нямам видимост към светофарите, но виждам че и другите коли тръгват, следователно светофарната уредба е в неизправност(подава грешни сигнали), а аз ще съм задължен да премина през кръстовището спазвайки пътните знаци.

Link to comment
Share on other sites

червения правоъгълник е с предимство, защото пътните знаци са с приоритет пред "правило на дясностоящия" и "завиващите надясно са с предимство спрямо завиващите наляво", а неговия знак го задължава да пропусне "стрелките", но не и да спре, както е задължен синия.

 

Не знам за вас, но аз взех да се притеснявам вече като чета гениалните заключения на колегите тука. Мобо , след като имаш знак Б1 „Пропусни движещите се по пътя с предимство!" и няма коли по пътя с предимство а има единствено кола която чака на знак Б2 „Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство!" двата знака се оеднаквяват по сила и тогава Б1 става Б2. Къде в закона за движение по пътищата прочете че Б1 е "по силен" от Б2 ??!?!!? Това са два еднакви знака и двата ти отнемат предимство пред тези които са на пътя с предимство.... А това че червения може да идва от пътя с предимство (прави обратен) или от пътя без предимство (прави ляв) вече няма никво значение.

Link to comment
Share on other sites

а на авксенитй велешки пресечката на кръстовището изобщо не съм сигурен че е двулентова. широка е, но не помня да има поне пътна маркировка за две ленти за движение в една посока или някакво подобие на знак Д1.

Има 2 ленти. Има си маркировка на пътя. Знак не съм сигурен дали има.

Link to comment
Share on other sites

малко теория

 

"(4) Когато светещото поле за зелената светлина на светофар с З светещи полета е с формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета на червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), значението на сигналите на този светофар се отнася само за посоката (посоките), указвана (указвани) от стрелката (стрелките).

 

Как по лесно да ви се обесни ? Пак ще дам пример, този път с кръстовището със светофара преди тунела посока панаира. Там в самия светофар НЯМА стрелка ,но има знак В23 „Забранено е завиването в обратна посока". Дай по вашата логика на такъв светофар със стрелка на ляво ,да си ходя на където си искам и на червено даже ,щото червеното важи само за на ляво заради стрлката...

Link to comment
Share on other sites

Абе за да се избягва зацепването .. най-добре е завиващите наляво да си завиват наляво и чак на островчето на Ак.Велешки да правят обратен ... обаче понеже никой не иска да си удължава маршрута и да чака на 2 светофара ... става тая олелия , която води до масово трошене на нерви и споменаване на интимни взаимоотношения между някой водачи и майките на другите :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Ael, моля се да не се засечем на пътя, че ако ме блъснеш с твойте разсъждения и после дадеш същото обяснение на КАТ, ще ти вземат книжката, барабар с глобата дет ще отнесеш.

Link to comment
Share on other sites

Ael, моля се да не се засечем на пътя, че ако ме блъснеш с твойте разсъждения и после дадеш същото обяснение на КАТ, ще ти вземат книжката, барабар с глобата дет ще отнесеш.

 

И аз се моля ,щото мойто не е разсъждение а си е спазване на закона :) И ти ли смяташ че Б1 е с предимство пред Б2 ?

Link to comment
Share on other sites

аел, а ти твърдиш че двата знака са абсолютно равнозначни и носят едно и също послание? защо са ни тогава два броя различни табели, а не сме съкратили едната?!

на кръстовището на светофара преди тунела си има знак за забранен ОБРАТЕН ЗАВОЙ, който ясно показва, че там е ЗАБРАНЕНО извършването на тази маневра. Такова нещо няма нито на Сточна гара, нито на АГ ЮГ. Знакът за означаване на място за обръщане посоката на движение се слага само когато такова място е обособено ИЗВЪН кръстовище. чети кво съм цитирал по-напред от ППЗДП.

хората затова са написали и правилник към закона, защото явно в него има двусмислия, които имат нужда от ясно тълкувание.

Link to comment
Share on other sites

аел, а ти твърдиш че двата знака са абсолютно равнозначни и носят едно и също послание? защо са ни тогава два броя различни табели, а не сме съкратили едната?!

на кръстовището на светофара преди тунела си има знак за забранен ОБРАТЕН ЗАВОЙ, който ясно показва, че там е ЗАБРАНЕНО извършването на тази маневра. Такова нещо няма нито на Сточна гара, нито на АГ ЮГ....

 

Сега ще ме караш да ти обеснявам в кои случаи се слага стоп знак и кога другия ? По закон на знак стоп се спира винаги! Има кола ,няма кола трябва да спреш,и след като се огледаш хубаво ако има кола движеща се по пътя с предимство да я пропуснеш. Знак Б2 (или стоп както му викаме ние) се слага на места където нямаш пряка видимост към пътя с предимство обиквновенно заради згради ,огради стълбове и други ... При знак Б1 можеш да намалиш без да спираш ,но също трябва да пропуснеш тия дето се движат по пътя с предимство. И кво става. Срещат се двете коли ,които седят на пътя без предимство и единия ще прави ляв завой ,другия десен. Хм....... Всъщност като минавам вече на руски покрай Лайпциг ще внимавам повече щото до сега не бях осъзнал че може някой да си мисли че ще ме пререди да завие преди мен :) Иначе примерите дето дадох за преди и след тунела имах в предвид че знаците са сложени умишлено заради стрелките в светофарите. На едното място няма стрелка ,значи може да се прави обратен ,но хората са го забранили със знак. На другото има стрелка ,но са го разрешили със знак. Надявам се вече да ви е ясно какво имам в предвид.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...