Jump to content
BulForum.com

Кой ще бъде с предимство?


mrdds

Recommended Posts

009413699-big.jpg

 

Тази вечер ми се случи следната ситуация и се замислих кой в случая е бил с предимство....в иначе така сложно поставената пътна обстановка?

 

Въпроса е червения или синия автомобил са с предимство?

Благодаря предварително за времето,което отделихте за разгадаване на правилника за движение.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

009413699bigsg9.jpg

 

ако има такава манвера(ризидавото) е синия,

ако не е възможна е червения

 

ако пък има знак който забранява влизането на синия автомобил в уличката на червения -> синия е с предимство

Link to comment
Share on other sites

Така като гледам май това не е на кръстовище... И тук ще задам въпроса "Не е ли забранено на синия да прави обратен завой?", защото ако не се лъжа трябва да му е забранено... :confused :blink:

Link to comment
Share on other sites

Тук съм съгласен с Психара - синия печели. Все пак той е на пътя с предимство :)

 

 

офф: Ей, ваньо, много готин аватар си избрал!

Link to comment
Share on other sites

Пояснявам: Не е кръстовище,а малка уличка,която се включва в главен път с 2 платна и 2 посоки.На синия автомобил е разрешено обръщане на посоката.В мястото на сблъсъка на двата автомобила червения вече се е включил в главния път и е изминал да кажем 3 метра по него(като извадим дължината на колата и приблизителната грешка в разтоянието).

Чудех се просто тези 10-тина метра имат ли значение за знака стоп?

 

Ситуацията се разиграва на малката уличка,която идва от техническия университет , излиза пред входа на автогара юг и се включва в движението на Христо Ботев

Link to comment
Share on other sites

Така като гледам май това не е на кръстовище... И тук ще задам въпроса "Не е ли забранено на синия да прави обратен завой?", защото ако не се лъжа трябва да му е забранено... :confused :blink:

 

съгласен съм с теб ;)

 

Опааа сега прочетох пояснението. Нещата се променят. Двата автомобила, за да се срещнат така, все едния е нарушил нещо :) Синия се движи по пътя с предмиство, ама пък червения вече е съумял да се включи в него. Еми да се поизчакат за 1 секунда и проблема е решен :):)

Link to comment
Share on other sites

съгласен съм с теб ;)

 

Опааа сега прочетох пояснението. Нещата се променят. Двата автомобила, за да се срещнат така, все едния е нарушил нещо :) Синия се движи по пътя с предмиство, ама пък червения вече е съумял да се включи в него. Еми да се поизчакат за 1 секунда и проблема е решен :):)

 

Еми след поясненията с предимство е червеният,ако се е включил в движението :)

Link to comment
Share on other sites

По моята сметка и при така начертаната схема с предимство е червеният автомобил.Но след като поясни за къде става въпрос смятам че синият автомобил е с предимство(и като се замисля там схемата не е точно такава и няма 10 метра със сигурност).

Link to comment
Share on other sites

Червения си е с предимство със сигурност, щом като вече се е включил в движението с предимство. Ако завоя за обратно беше преди завоя на червения, тогава червения трябваше да се съобразява и с него.

Link to comment
Share on other sites

Всъщност е кръстовище по смисъла на ППЗДП. По принцип завиващия в обратна посока трябва да пропусне насрещно движещите се, но това не се отнася до пътя без предимство. Смятам, че метрите нямат значение. Точно на това кръстовище се получава конфликтна точка, понеже почти винаги има спрели коли или автобуси и включващите се от Цанко Дюстабанов не могат да заемат най-дясната лента и са принудени да навлязат в средната и по този начин пресичат траекторията на правещите обратен завой.

Link to comment
Share on other sites

Напълно съм съгласен с теб. Ако ги няма спрелите таксита там ще може да се включих в движението без проблем. Абсолютно винаги ми се налага да навлизам в средната лента на това кръстовище.

 

В случая мисля, че този който има знак СТОП е виновният. Не е много правилно да се обвинява, но от КАТ не си гледат работата.

Link to comment
Share on other sites

Както е начертано изглежда да са две кръстовища - тогава предимство има червения. След поясненията стана ясно, че това е едно кръстовища, следователно предимство има пак червения, т.к. се явява насрещно движещ се за синия. Освен това няма как да се сигнализира намерението на водача на синия автомобил, че ще извършва обратен завой, т.к. при завой наляво от негова страна, няма конфликтни точки

Link to comment
Share on other sites

Абе след като вече се е включил в движението ,пропуснал е всички на стоп знака той се движи с предимсвто пред синия . Синия ако идва току що може ли да знае дали червения идва от стопа или от доло по главния път . Кво му мислите не виждам ?

Link to comment
Share on other sites

С предимство е този който е с голф :bgrin:

 

Иначе тоя дето прави обратния , ако другия НЕ е влязал още в движението . Друг е въпроса дали изобщо е спрял на стопа де ... щото точно на тва кръстовище съм виждал такива изпълнения ... :lol:

Link to comment
Share on other sites

знака "СТОП" си означава заповед за спиране и изчакване на всички автомобили на пътя с предимство да си завършат маневрите. какво му мислите? колко по-просто да ви го напишат от "СТОП!"?

бил навлязъл и се движил цели 3 метра. няма такъв филм. червения не е спрял на стопа и е отнел предимството на синия. Такова кръстовище се получава и на детелината на Найчо Цанов на надлез "Родопи", където тези които слизат от Кукленско шосе по детелината в посока Сточна Гара редовно не спират на стопа си, а КАТаджиите малко по-надолу под надлеза само това чакат.

Link to comment
Share on other sites

Такова кръстовище се получава и на детелината на Найчо Цанов на надлез "Родопи", където тези които слизат от Кукленско шосе по детелината в посока Сточна Гара редовно не спират на стопа си, а КАТаджиите малко по-надолу под надлеза само това чакат.

 

 

Точно тази безумица ли даваш за пример? Никъде не съм виждал такава безсмислица да се слага СТОП в началото на ускорителната лента, а най-големия куриоз е да се пресича ускорителната лента, за да се влезе в бензиностанция. Отделно онова островче пред най-кривия завой, отнело живота на 6 човека вече, да не говорим за липсата на мантинели, които са абсолютно задължителни. И светофарната уредба - всяко чудо за 3 дена

Link to comment
Share on other sites

Аз пък съм съгласен с Albundy, Червеният е спрял на стопа, изчакал е всички движещи се по пътя с предимство и се е включил в движението (вече се движи по пътя с предимство). След това (да кажем след 10 метра) стига до синия, който иска да прави обратен завой. Е какво, червения (движещ се вече по пътя с предимство) трябва да спре, да задръсти платното, за да изчака оня да си направи обратния - е няма такъв филм. Ако червеният и синият са на едно и също място тогава синият ще е с предимство.

Link to comment
Share on other sites

мястото е едно и същото. кръстовището е един брой. края на мантинелата не определя началото на ново кръстовище. фактите са прости, единия е бил върху пътя с предимство, а другия е искал да се включи в него.

тия логики на неписаните "софийски" спецзакони за движение по пътищата от типа на "вече 10 метра съм пътувал по пътя с предимство" или "ако мигна два пъти с мигача значи съм неразрушим, а твоя спирачен път е двойно по-малък" или "в задръстване ако моя преден мигач е пред твоята предна броня, значи имам право да се престроя в твоята лента, дори там да няма място и за детска тротинетка" и т.н. някак си не са много сериозни. за 10 метра да ви пресметна ли с колко G е ускорил червения до 50 км/ч (14 м/с), за да не може да спре или да види синия, за да твърдим че се е движил по пътя с предимство? просто не е спрял на стопа.

 

на найчо цанов кръстовището си е безумно проектирано, тъпанарски орязано, кретенски изменено и малоумно изпълнено - спор няма. единствено го посочих като пример че и там се получава абсолютно същата ситуация и според сега действащото ни законодателство всички коли на Найчо Цанов са с предимство спрямо тези от ръкавите на детелината, освен ако светофарната уредба не е пусната за да пробват колко коли няма да я забележат.

Link to comment
Share on other sites

на найчо цанов кръстовището си е безумно проектирано, тъпанарски орязано, кретенски изменено и малоумно изпълнено - спор няма. единствено го посочих като пример че и там се получава абсолютно същата ситуация и според сега действащото ни законодателство всички коли на Найчо Цанов са с предимство спрямо тези от ръкавите на детелината, освен ако светофарната уредба не е пусната за да пробват колко коли няма да я забележат.

Не беше лошо направено до преди да построят бензиностанцията и да сложат знак стоп. До тогава реално си имаше отделна лента за тези които слизаха от надлеза и нямаше нужда да се спира. Друг е въпросът колко хора спираха и чакаха да мине трафика за да се включат в средната лента при положение, че най - дясната седи свободна пред тях. Редовно трябваше да надувам клаксона. Другото гениално решение на архитектите е от другата страна на надлеза и по точно там където се слиза от него. Има една детелина на която не мога да и схвана замисъла. Говоря за тази която се раздела на две. Едното отива към пешеходният прелез. Тя е добра направена, но разклонението и води под надлеза. Точно на това разклонение не мога да схвана идеята. От отбивката която води към ул. Даме Груев се излиза на същото място. По - добре да бяха направили едно отклонение към бул. Найчо Цанов в посока към мебелна къща.

Link to comment
Share on other sites

Аз пък искам да питам за кръстовището на Сточна гара, където свършва Константин Величков.

Като светне зелен сигнал, тези телета които правят обратен завой защо си мислят, че трябва да минат преди мен(аз правя десен завой като ми е подаден зелен сигнал от светофарната уредба.

 

Страшно се дразня там :huh:

Link to comment
Share on other sites

Защото доскоро там нямаше светофар за десен завой и хората са свикнали да си правят обратен завой без да се съобразяват с другите.

Аз там така щях да се блъсна с един. Тъкмо го бяха сложили и аз правя обратен завой. И идея си нямах, че на другите също им свети зелено.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...