Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Малеее. Гледай какви чудеса! Врачки си имаме във форума! Преценяват какво щяло да стане 5 секунди след като погледнат. Ами представете си следната ситуация.

 

Карате си през квартал, джагъркате си радиото или си обяснявате там нещо с човека на задната седалка, гледайки го директно в очите. Преценили сте, че 5 секунди нищо няма да стане, щото отпред няма никой. И на 3-тата секунда след отместването на погледа, един пенсионер или дете решава да мине/изтича, защото е преценил/о, че ще може да мине. И какво правим тогава?

Чети малко ве, не бързай да пишеш. Написал съм че не винаги е безопасно да се разсейваш дори за секунда - началото на второто ми изречение.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Между другото понеже съм прекалено капризен, досега единствено 2 слушалки на Plantronics са успели да ми харесат, нищо друго не мога да трая на ухото си (или са прекалено подобни на тези но с по-лоши параметри) - voyager 520 и voyager 835, май има и 1 нокия относително удобна, но е прекалено лъскава и грозна.

Иначе свикнах от едни слушалки с кабел - Nokia Boom HDB 4 които и досега си остава възможно най-удобната слушалка която съм виждал но стават само за старите нокии.

аз имам Jabra някакъв модел който директно влиза в ухото и съм доста доволен от качеството на чуване

Link to comment
Share on other sites

Чети малко ве, не бързай да пишеш. Написал съм че не винаги е безопасно да се разсейваш дори за секунда - началото на второто ми изречение.

 

Четох го цялото "ве". Като е "не винаги безопасно", реално не допълваш ли това, което аз казвам? И какво е за теб "безопасна" ситуация? Да си сам по средата на нищото и да караш с 20? В града има ли такива "безопасни" ситуации ми е интересно? Или са само по магистралите, където за 5 секунди изминаваш доста повече отколкото можеш да видиш детайлно в далечината?

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

Четох го цялото "ве". Като е "не винаги безопасно", реално не допълваш ли това, което аз казвам? И какво е за теб "безопасна" ситуация? Да си сам по средата на нищото и да караш с 20? В града има ли такива "безопасни" ситуации ми е интересно? Или са само по магистралите, където за 5 секунди изминаваш доста повече отколкото можеш да видиш детайлно в далечината?

Ти не можеш да разбереш кога е безопасно, защото си слабак. Защото не можеш да видиш светофара с периферното зрение а искаш да го "следиш". Защото не можеш да си погледнеш радиото за една секунда (сигурно и таблото не гледаш и ако например колата прегрее няма да забележиш). Защото ако някой в колата те заговори ти трябват толкова много умствени ресурси че не можеш да следиш пътя.

Edited by paagrio
Link to comment
Share on other sites

Ти май определено към врачуването си се ориентирал.

 

Не мога да гледам светофара, трябва да го следя, ..., ..., ...

 

Не съм сигурен кой е слабакът. Ти, където започваш да обиждаш на 3-ти пост, или аз, че вече няколко поста ти гледам ирационалното мислене и запазвам нормалния тон.

 

Карай си даже ако искаш гледайки през страничното стъкло. Сигурно и караш, така както пишеш във форума. С периферното зрение, защото цитирания от теб пост съдържа няколко не-реторични въпроса, които ти просто си прескочил.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

Преместих спора за говоренето тук за да не се оспамва темата за катастрофите.

 

 

Верно е, жена ми на съвсем тъмно успява да напипа някои неща и доста добре се оправя :lol: :lol: :lol:

Дедо, това е ясно и може би им е в природата, ама по тази логика жените излиза да са с доста по-добри умения за управление на автомобил от мъжете. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Дедо, това е ясно и може би им е в природата, ама по тази логика жените излиза да са с доста по-добри умения за управление на автомобил от мъжете. :lol:

 

Ааа тази логика малко като "ако нямаш аквариум с рибки значи си педал" :)

Link to comment
Share on other sites

За разлика от работата с бордовия компютър, работата с навигацията, с плеър-а (защото с напипване не можеш да си избереш радиостанция или да се ориентираш на коя папка от целия диск си), с климатика и с още сума ти работи - телефона не се налага да го гледаш докато го използваш.

Идеята ми е, че не е хубаво да се абсолютизира по начина, по който се опитват да го правят почти всички - "говоренето по телефона докато караш е опасно". Десетки неща, които правим, докато караме са по-опасни, но на никой не му е хрумвало да ги забранява. И въпреки, че хич не си падам по разни теории на конспирациите - съм доста убеден, че десетките изследвания които се правят на тази тема, са финансирани от производителите на телефони, с цел раздвижване на пазара на аксесоари (хендсфри-та, стойки и китове за коли и т.н.).

Link to comment
Share on other sites

За разлика от работата с бордовия компютър, работата с навигацията, с плеър-а (защото с напипване не можеш да си избереш радиостанция или да се ориентираш на коя папка от целия диск си), с климатика и с още сума ти работи - телефона не се налага да го гледаш докато го използваш.

Идеята ми е, че не е хубаво да се абсолютизира по начина, по който се опитват да го правят почти всички - "говоренето по телефона докато караш е опасно". Десетки неща, които правим, докато караме са по-опасни, но на никой не му е хрумвало да ги забранява. И въпреки, че хич не си падам по разни теории на конспирациите - съм доста убеден, че десетките изследвания които се правят на тази тема, са финансирани от производителите на телефони, с цел раздвижване на пазара на аксесоари (хендсфри-та, стойки и китове за коли и т.н.).

 

Напълно съм съгласен, но не можеш да кажеш и "говоренето по телефона не е никакъв проблем, щото гледаш пътя и нищо не ти отвлича вниманието". Толкова в киреча отиде спора за пореден път, че забравих защо дадох примера за радиото.

 

Явно аз съм супер човек някакъв. Натискам бутоните по дистанционното на телевизора без да ги гледам. Освен това си увеличавам/намалявам радиото в колата и сменям станциите използвайки 6-те фиксирани бутона - СЪЩО БЕЗ ДА ГЛЕДАМ!

Link to comment
Share on other sites

Ооо аз и тетрис играя докато карам , и указаталя на телефона превъртам , и клипове / снимки правя .. вие тука за едно радио се чепкате .

 

Наистина един човек , така ... нормален физически и стабилен психически би могъл да напипа копчето за усилване/намаляне на радиото без да отделя очи от пътя ... същият този човек би могъл да отдели поглед от пътя обръщайки внимание и на нещо друго , само дето това си действие трябва да го съобрази със скороста и другите участници в движението :)

Link to comment
Share on other sites

Ако го кажа по-оригинално ще има убидени , разведени и бой , щото чуждите жени не би трябвало да правят такива работи на разните му там голфаджии :P

Edited by pazu
Link to comment
Share on other sites

Един от признаците за уменията на шофьора е дали паралелно със следенето на пътя може да отдели част от вниманието си (не цялото) за други дейности. Добрият шофьор знае кога е безопасно да отдели две-три секунди за поглед настрани, и в същото време може с един бърз поглед напред да анализира ситуацията и да си представи какво ще стане след 5 секунди. Слабият шофьор е стиснал волана с две ръце и гледа втренчено на 50 метра напред, мисли си че като не се занимава с друго е в безопасност, но не вижда някоя интересна кола, спряла от лявата страна на улицата или някой познат, който му маха от тротоара (или дете, което се е засилило с колелото и ще изскочи на пътя), не вижда знака за предимство, когато е сложен отдясно - такива са по-опасни за околните от шофьор на маршрутка, който едновременно яде дюнер и връща ресто на пътник отзад.

 

Малко алабала общи приказки... По принцип е горе долу така, но не точно!

  • Познат и хубава кола на тротоара бих забелязал като обекти само ако поне една от вероятните им траектории се пресичат с моята.
  • Самия факт, че не си позволява да прави нищо друго, което го разсейва, вече качва шофьора в една категория нагоре. Има слаби шофьори, които хем не могат да карат, хем имат самочувствие, хем на най неподходящите места и моменти човъркат радиото.
  • За шофьорите на маршрутки - обаждате се на тел 112 казвате си всичко и да видим дали ще си яде дюнера в маршрутка повече

.

 

щото чуждите жени не би трябвало да правят такива работи на разните му там голфаджии :P

 

Мани ми сетне целуват мъжете си :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Малко алабала общи приказки... По принцип е горе долу така, но не точно!

  • Познат и хубава кола на тротоара бих забелязал като обекти само ако поне една от вероятните им траектории се пресичат с моята.
  • Самия факт, че не си позволява да прави нищо друго, което го разсейва, вече качва шофьора в една категория нагоре. Има слаби шофьори, които хем не могат да карат, хем имат самочувствие, хем на най неподходящите места и моменти човъркат радиото.
  • За шофьорите на маршрутки - обаждате се на тел 112 казвате си всичко и да видим дали ще си яде дюнера в маршрутка повече

.

Чичи Бънди, за теб са общи приказки ама виж че има и хора на доста по-ниско ниво, които не могат да зацепят нито идеята, нито тезата, четат всяка дума отделно като забравят какво пише в предното изречение, затова не се напъвам много ;)

 

1* За да им усетиш вероятната траектория, значи са ти попаднали в периферното зрение и си ги осмислил посъзнателно - значи все пак гледаш настрани с част от вниманието си, а не в една точка напред като аматьор. Ако обектът е познат или интересен му обръщаш внимание, ако не - просто го игнорираш подсъзнателно и го изтриваш от временната памет. Например с жена ти ако се разминавате по Найчо Цанов, ще я видиш, ама тя няма да те види. ;)

 

Маршрутката е само пример към идеята ми че опитен шофьор може да прави няколко работи наведнъж и въпреки това да има пълен контрол над колата, за разлика от слабаци които не могат да си погледнат радиото без да изкривят траекторията на колата.

Link to comment
Share on other sites

интересно как така смотаната статистика сочи, че куп инциденти са с участието на опитни шофьори, а не на слабаци. всъщност в нея са включени и двата типа. та има примери за опитни шофьори, които точно в някакъв сюблимен момент са правели нещо друго и са пропуснали да направят прогнозата си за следващите 5 секунди, щото няма нужда, нали са опитни и могат всичко, и то едновременно. обаче ей на, не им провървяло веднъж. и така на доста такива опитни по веднъж не им провървяло. баси, много смотана тая статистика => тя е за слабаци.

както са смотани и разните там очилатковци дето твърдят, че при високи скорости периферното зрение отслабва, а мозъка обработва информацията само в основния фокус. пилотите на изтребителите го знаят и не разчитат на периферното си зрение, щото са слабаци.

самочувствието е хубаво нещо, но като всичко друо е вредно в големи количества.

Edited by mobo
Link to comment
Share on other sites

Бордови компютър нямам, но ако съм ползвал е било на чужда кола и доста ме е обърквало докато карам, защото хем трябва да се ориентирам в нещо, което за първи път виждам, хем трябва да си гледам пътя и да следя светофара.

 

представям си щом отместването за секунда на погледа те притеснява колко спокоен шофьор си , дано да не ти бибитне някой че тогава ще настане ебати паниката......

 

3Д ЕК ЕКС по-долу те попита за климатика , него как го настройваш само с напипване на бутоните ? Имаш вграден термометър в ръката или ?

То е ясно всеки човек който кара една кола повече от 2-3 дена да и свикне с бутоните и. Ама да ми говориш как никога не отместваш поглед за секунда от пътя ти щото е супер супер опасно ...... не вървиш , няма как да стане , невъзможно е ! Човек винаги се разсейва от нещо било то ръчкане по климатика в колата или от някоя засукана кака по булеварда.

Link to comment
Share on other sites

Издребнявате вече и напълно избягахте от темата на "дискусията". Като е ясно, че може да се свиква с бутоните, защо тогава беше толкова невероятно, че мога да си увелича радиото без да го гледам?

 

Вградения термометър в ръката как ще ми помогне да си наглася климатика?! И къде съм казал, че не отмествам погледа дори за секунда от пътя от момента на качването ми в колата, докато слезна? Защо тука почти всички имат тоя неприятен навик да слагат думи в на хората устата?

 

Човек щото винаги се разсейва от нещо, затова стават катастрофите. Иначе нямаше да ги има. Така като ти чета писаниците, ще си помисля, че ти на светофар не спираш никога и всичките действия по конзолата ги извършваш само и единствено в движение!

Link to comment
Share on other sites

Чакай да го кажа по-модерно Булфорум Драйвърс = ББВ (Безгрешни , Богове , ВИНАГИ ) :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:

 

Напълно свързано с това което казах.

 

Искам да кажа, че единствената катастрофа през живота ми, беше заради един "Професионален шофьор", който правеше ЛЯВ завой на един булевард и гледаше НА ЛЯВО. Явно беше преценил обстановката, но не беше видял как идвам по булеварда.

 

Казах 2 пъти, ще потретя - правете си каквото искате докато карате, но аз ще гледам да не отвличам вниманието си от пътя за повече от 1-2 секунди ако е нужно. Също така, считайте се за образец, но винаги ще има някой, който НЕ прави това, което вие считате за нормално.

Link to comment
Share on other sites

ставаше въпрос за разговорите с handsfree, които със сигурност ти отвличат вниманието по-малко от колкото ако гледаш към километража или увеличаваш радиото

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...