Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

5 пъти на месец я я запаля, я не. И то за кратки разстояния в повечето случаи.

Има нещо което мога да ти препоръчам. Трябва обаче да си прецениш дали си струва. Не ти давам най - добрият вариант за покупка, просто едно от първите попаднали ми в търсачката. Ако решиш да си вземеш, ще трябва да потърсиш малко по - подробно.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/10w-Solar-Panel-10A-12v-LCD-Charger-c-w-2-USB-5v-output-7m-Cable-fuse-clip-/262442902340?hash=item3d1ad0e344:g:JMwAAOSw9VZXPEYF

 

Задължително трябва да си вземеш модел в контролер. Трябва и хубаво да се монтира. Дорбе да се хванат кабелите за акумулатора, а не със щипки. Слагаш панела на задната кора и го забравяш.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Аз нещо не мога да разбера какво е това, освен че е на слънчева енергия. Постоянно ли е свързано към акумулатора или се свърза само като падне?

Link to comment
Share on other sites

Аз нещо не мога да разбера какво е това, освен че е на слънчева енергия. Постоянно ли е свързано към акумулатора или се свърза само като падне?

Това е малък слънчев панел. Идеята е да ти дозарежда по малко акумулатора. Не може да зареди паднал акумулатор. Всъщност може, но не е истина колко време ще отнеме. Целта е през деня да генерира по малко ток който да ти дозарежда акумулатора. Виж не знам до колко ще е проблемно за това което споменаха над мен. Не знам до колко има шанс някой да ти разбие колата заради него.

Link to comment
Share on other sites

Аз до колкото знам, акумулатора се зарежда качествено в движение, ако караш поне с 80-90, което значи, че само с една обиколка на квартала едва ли ще стане това обратно събуждане на акумулатора. Със зарядно вече ще стане най-вероятно. 

Както казаха и други- в тоя студ да не палиш колата повече от 2-3 дена, си става тегаво доста за акумулатора. Миналата зима аз карах колата по рядко- на 2-3 дена, но задължително всяка вечер след работа я припалвах и я оставях да поработи, правех едно кръгче, докато вдигне малко температура . 

Link to comment
Share on other sites

Аз до колкото знам, акумулатора се зарежда качествено в движение, ако караш поне с 80-90, което значи, че само с една обиколка на квартала едва ли ще стане това обратно събуждане на акумулатора. Със зарядно вече ще стане най-вероятно.

 

Не е точно тъй - скоростта няма никакво значение, а само оборотите, което означава, че може да имаш добър заряд дори и като си на място и подаваш леко газ, за да вдигнеш малко оборотите (1500 rpm  са напълно достатъчни). А иначе когато акумулаторът ти е зареден и напълно изправен, би трябвало да няма проблем дори и в тези температури да я припалваш и по-нарядко (веднъж седмично примерно)...разбира се говоря за бензиновите, защото нямам поглед над дизелите - моята напоследък не я карам в снеговете и след 15-20 дена престой все още си пали безпроблемно, само преди паленето врътвам ключа на контакт 2-3 пъти, понеже за толкова стоене бензинът се изпарява и помпата трябва да качи малко по-отдалече.

Link to comment
Share on other sites

Декември месец гледах един електричар да замерва полу умрял акумулатор. Колата беше астра F 1.6 акумулатора не помня марката само едната клема беше клеясала. Първоначално замери 13.8, но при опит да запали падаше на 7. Подаде се ток на колата да запали и след като замери отчиташе 12 при работещ двигател на место. Свали клемите, изчисти ги хубаво да лъснят сложи и малко грес запали се колата и си отчиташе 14.2 при работа на место на 800-900 оборота. 
Мисълта ми е да си проверите както клемите дали имат хубав контакт така и инсталацията дали всичко е наред и зарежда.
Аз лично миналата година карах колата на 2-3дена по 2х4км. Тази зима я карам всеки ден по 2х3.5км и досега не съм имал проблеми. Колата е 3та зима при мен акумулатора не съм го сменял и не му знам марката.

Link to comment
Share on other sites

Абе като се кара редовно няма грижи. И моя акумулатор е дрът ама бачка и в големия студ. Той не го е палил един месец, какво точно очакваш да се случи :) Че и нафта на всичко отгоре, иска малко повечко стартов ток, нормално е да не пали.

 

Генератора не го вълнува скоростта, както и няма нужда да се държат по-високи обороти. На празен ход си зарежда без проблем. Говорим за всичко изправно, разбира се. 

Link to comment
Share on other sites

... както и няма нужда да се държат по-високи обороти. На празен ход си зарежда без проблем. ...

 

Така си е, но понякога има изключения...примерно на моята кола има минимална разлика в плюс на зарядния ток ако оборотите са 1000, а не 650, колкото ми е по дефолт на празен ход...затова го споменах онова с лекото вдигане на оборотите, а иначе не че няма да си зарежда и на минимални обороти. Другият момент е, че скоро не съм си замервал колко всъщност са ми минималните обороти, защото от известно време имам чувството, че са паднали още малко (примерно към 550-600 rpm...по стрелката на таблото не мога да го засека с абсолютна точност) и от там може да идва тази разлика във волтажа за която говорех... :moon:

Link to comment
Share on other sites

От Лидл си купих прекрасни нещица по темата. Чудесно тестерче за акумулатора и алтернатора за няма 7 лв. И перфектно зарядно за всякакви акумулатори за 36лв. Електронно, побира се в джоба, а като зареди автоматично минава в поддържащ режим. Дори в момента колата е вързана към него, защото имам някакъв проблем и акумулатора ми постоянно пада.  

Link to comment
Share on other sites

Ми като си купил такива работи, премери дали генератора зарежда. Провери си и клемите. Генератора може да направи голямо мазало ако не е у ред. Подробности ако те интересуват, по телефона, че не ми се пише толкова.

 

Проверката знаеш как става надявам се. Ако не знаеш, пак телефоня.

Link to comment
Share on other sites

Боже, тя колата е директно за в сервиз е уговорена, но моят електричар е вечно претоварен, а аз не мога да се спра сега, та към края на седмицата ще е. За 3-4 дни акумулатора пада, а е нов. Нещо ме яде, та се не трае. За капак оня ден си счупих и дръжката отвътре на шофьорската врата, понеже като се опитваш да запалиш на слаб ток, по някаква причина централното отключва и заключва... Аз пък в тоя момент рекох да отворя явно малко по-силно и сега се освобождавам отвън през прозореца... За 2 мин. сто бели. Побеснях.

Link to comment
Share on other sites

Лайк си ти. Докато стане да се освободи електричаряТ Ти, вече може и да си ял главината :) Поне го замери, гламав, че да не ревеш. Погледни при работещ двигател, АМА САМО ПОГЛЕДНИ, без да си ръгаш ръките там, дали няма проблем с пистовия ремък. Някакво кълчене да няма, нещо извън нормалното. Може да има и някакво трептене и т.н. Макар че, ако шайбата на генератора прави мизерии , може и да не проличи веднага. Но пък може и да видиш нещо и да не хвърлиш пистов ремък някъде по път. И примерно като не хвърлиш ремък в движение, има шанс и да не влезне скъсания ремък при ангренажа и даже може и да не прехвърли някой зъб, ей така за спорта. Не че се случва всеки път, но съм го виждал достатъчно пъти да се случва.

Link to comment
Share on other sites

Лайк нейде другаде може да търсиш. Шайбата на генератора е сменяна (това наистина е много тънка работа и само пекан човек може да я усети), всичко работи нормално. Аз имам няколко подозрения, които ще видим дали ще се потвърдят. 

Link to comment
Share on other sites

Погледни при работещ двигател, ...

 

Ако не му е необслужваем, може да погледне и още нещо - нивото на водата в клетките няма да споменавам, защото това всеки го прави, но е добре да се погледне бистротата на електролита във всяка една клетка. Казвам го от личен опит с един стар 5-годишен акумулатор преди време - изведнъж започна да пада за няколко дена стоене докъм 12.2 волта...вода си имаше, но само в едната клетка беше бая мътилка и точно тази клетка прецакваше цялото напрежение.

Link to comment
Share on other sites

Казах вече, че акумулаторът е нов. Не виждам как може да има проблеми, освен ако не е дефектен. Ще се разбере тук до няколко дни. 

Сега се сещам, че Магарето е заровено вън в снега, а и то е с чито нов Банер... Трябва да го вкарам в гаража да го заредя и него... Тия дни...  :laughing: 

Въобще в това тъпо време такъв мързел ме е хванал, че дори Стефчо не може да си представи за какво иде реч...

Link to comment
Share on other sites

Аз до колкото знам, акумулатора се зарежда качествено в движение, ако караш поне с 80-90, което значи, че само с една обиколка на квартала едва ли ще стане това обратно събуждане на акумулатора. Със зарядно вече ще стане най-вероятно. 

 

 

Това са пълни глупости, зарядния ток няма никаква връзка със скоростта на автомобила. Отделно, че всеки един автомобил има различен по мощност алтернатор, съобразен с общата консумация. Като климатик/климатроник, брой ел.стъкла, старт/стоп система и подобни.

 

Генератора не го вълнува скоростта, както и няма нужда да се държат по-високи обороти. На празен ход си зарежда без проблем. Говорим за всичко изправно, разбира се. 

 

Зависи от колата това. Колегата има Астра Ф дизел, на празен ход не дава повече от 13.2 волта, което е крайно недостатъчно за заряд. Съвсем малко трябва да дигнеш оборотите и веднага отива на 14.3. Отделно, първите минути и работят подгревните свещи и е на 12.6.....

 

Казах вече, че акумулаторът е нов. Не виждам как може да има проблеми, освен ако не е дефектен. Ще се разбере тук до няколко дни. 

 

 

 

Явно имаш някаква утечка, ама къде вече е труден въпрос. Лесно ще се разбере с един амперметър.

Link to comment
Share on other sites

Зависи от колата това. Колегата има Астра Ф диел, на празен ход не дава повече от 13.2 волта, което е крайно недостатъчно за заряд. Съвсем малко трябва да дигнеш оборотите и веднага отива на 14.3. Отделно, първите минути и работят подгревните свещи и е на 12.6.....

 

Не че искам да споря, но алтернатора не е съвсем у ред щом прави така. 

Link to comment
Share on other sites

Ангеле, какъвто и да взимаш, вземи си такъв който е обслужваем. Не се подлъгвай под необслужваеми ;). После и ще ти напиша защо.

 

Аз съм на точно противоположно мнение.Само необслужваем,задължително AGM при това най-големия възможен дето може да се побере.Ако е старт-стоп още по-добре.

Link to comment
Share on other sites

Не че искам да споря, но алтернатора не е съвсем у ред щом прави така. 

Съвсем си е у ред, всичко му е сменено от до. Като почнеш от лагери, та да стигнеш до колектор, четки, диоден блок, реле-регулатор. Така се държеше и преди ремонта, като всеки един "акумулаторджия" вика дигнете и оборотите на тая кола. При това положение Искра акумулатор изкара 8 години, ама се кара през ден.

Link to comment
Share on other sites

Сложих акумулатора след 12 часа зареждане - колата запали веднага без да се замисля даже.

Работи на място 40 минути, след това 40 минути се разхождах из града с възможно най-малко спирания и се надявам да е достатъчно. :)

 

В Сряда като ми трябва пак, ще я видим дали ще тръгне. Ако не тръгне и пак е паднал - смятам да взимам нов направо.

Link to comment
Share on other sites

Значи не е избуфкал. Но ако след ден пак вземе да киха - за смяна е ако нямаш друг проблем като мен... То колко години стана откак я взе тая Алфа? 

Link to comment
Share on other sites

Значи не е избуфкал. Но ако след ден пак вземе да киха - за смяна е ако нямаш друг проблем като мен... То колко години стана откак я взе тая Алфа? 

 

Да, ако следващия път пак запали или падне до нулата скоро - ще го сменя.

Лятото 2013-а я взех.

Link to comment
Share on other sites

Това дали е "избуфкал" или не, след като е запалил непосредствено след 12-часово зареждане е доста неясен извод. По-скоро ще се разбере ако му се замери напрежението в сряда непосредствено преди запалването...и освен това чак "до нула" няма как да падне, но ако падне дори и малко под 12 волта - отпиши го....реално "нулата" му е 11.9 волта.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...