Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Момчиле, с тебе няма какво да спорим, защото нищо не знеш за Нива, нито си имал такава. Нашата служебна все още е топ автомобила на хисарската ловна дружина, като основна функция след прибирането на отстреляни прасета по 150кг с лебедката, е изтеглянето на "великите" джипове на "специалните" ловци. А в тази дружина има много "специални ловци", имена няма да споменавам. Там, където влиза тази кола хора трудно отиват. Да ми говориш за обем на двигатели в планината показва, че си невежа на тая тема. В Балкана голямо далеч не значи добро - това са типични американски глупости. А машина, която не се поддържа - ръждясва, логично. Без значение каква е. Да не казвам какви прогнили дараци съм виждал - и Крузъри (много слаб офроуд автомобил), и Паджерота, и Патрули и т.н и т.н - като го ритнеш и влизаш под калника... И колкото по-нови модели, толкова по-голяма трагедия на тема проходимост. 

 

И понеже знам, че си американско радио:

 

В началото на месеца АвтоВАЗ произведе 2-милионния всъдеход Lada Niva, която от 2004 година насам се казва Lada 4×4. Легендарният офроудър вече 36 години се радва на популярност по цял свят заради добрата си проходимост и ниската си цена.

 

Производството на Lada Niva започва през април 1977 година, като разработката е изцяло на инженерите на АвтоВАЗ буквално от нулата. Това е и първият модел на руския автопроизводител, който се асемблира и в чужбина, след като през 1985 година започва производство в Гърция. Руският оф-роудър се е произвеждал по цял свят в страни като Еквадор, Уругвай и Египет.

 

АВТОВАЗ постоянно модернизира своя всъдеход, като днес Lada Niva може да се похвали с ABS, електронен педал на газта, модернизирана трансмисия и др. Моделът ще съществува в настоящия си вид поне до 2016 година, като постоянно ще търпи модернизации.

 

Освен на пазара, Lada Niva е оставила и трайна следа в историята с някои изключителни постижения като например фактът, че е първият колесен транспорт в Антарктида, второ място в легендарния маратон „Париж – Москва – Пекин” през 1995 година, първият автомобил, изкачил се на собстен ход до 5726 метра височина в Тибет и много други.

 

Въпреки някои дребни дефекти, LADA 4×4 е доста здрава машина, лесна и евтина за подръжка, което също допринася за огромната й популярност по света, включително и в България.

 

 

Източник: www.off-road.bg

 

============================

 

Благодарение на уникалния си дизайн,на удивителната си проходимост и издържливост извън пътя "Нива" се превърна в легенда на запад. Тя беше високо оценена в Белгия, Холандия, Англия, Германия. В Германия например, за да се сдобиеш с "Нива" трябваше да се запишеш за ред, както за "Мерцедес". В страните от източна Европа записването за "Нива" в началото на 80-те беше нормално явление. През 1978г Австрийското списание "Austromotor" пише: Фактът, че тази "Лада" няма равна показва внимателното анализаране от страна на Руснаците на автомобилния пазар и намирането на точно тази свободна пазарна ниша.

За бурния растеж на продажбите в Европа допринесе времето. През 1979г зимата в Европа беше необичайно снежна, конвенционалните леки автомобили се придвижваха доста трудно по не добре почистените пътища. Несвикналият със такива преспи Европеец, с уплаха и завист гледал как Руската "Нива" изпълзява там, където и някой от тежките джипове засядат. Такава реклама е трудно да се представи. Същата година само в Германия продажбите на "Нива" скачат четири пъти спрямо предходната. Нива се продава успешно в повече от 100 страни, сглобявала се е във шест държави - Бразилия, Еквадор, Чили, Панама, Гърция, Канада. Към края на 80-те години в Нова Зеландия 40% от всички регистрации на джипове-са принадлежали на "Нива". А в Австрия, за няколко години покрива 90% от офроуд пазара. Във Франция "Нива" е била въобще култов автомобил. Все още има фен клубове на "Нива", даже в Англия феновете на "Нива" издават собствен вестник.

 

 

 

Това долното много внимателно го прочети:

 

През 1998г тя се изкачи на собствен ход до базовия лагер в Еверест на височина 5200м. А през 99-та на Тибетското плато в Хималаите достигна до 5726м надморска височина (рекорда на Англичаните - регистриран през 1997г на Елбрус, бе постигнат чрез импровизация с подръчните средства - тогава "Land Rover" буквално се извлачи до маркера на 5642м с въжета и лебедки, а това, както казват в Одеса, са две различни неща. След това Руския оф-роудър покори върховете "Фуджияма" - свещената планина и най-висока точка в Япония (3776м).Може да се каже,че по време на покоряването нямаше нищо изключително - кратка "разходка" по пресъхналите корита на няколко горски потока и нищо повече. Но очите на Японците, наблюдаващи тази "разходка" се уголемиха до размери, които не са предвидени от природата - това и умът им не го побираше.

В актива на "Нива" е записано и покоряването на Северния полюс.През април 1998г, когато беше спусната с парашут, тя се отправи и достигна до "покрива" на земята. Но още по невероятен се оказва следния факт: обикновена "Нива" 15г е работила в Антарктида, на станция Беллинсгаузен! Тя бе доставена там през 1990г, по искане на нашите полярни изследователи. Първата година на нея е работил само изпитателят Николай Макеев, командирован там от завода. Чак след това автомобилът е предаден във владение на работниците и служителите на Арктическите експедиции и се експлоатира и до днес. Общият пробег на автомобила за всичките тези години е само 11800км, но там тези километри се равняват 10 за 100. Пътища в Антарктика, разбира се, няма. Топло-също. Уникалното в цялата ситуация е, че в близост до нашата станция са разположени 9 постоянни и 6 сезонни станции и бази от 15 страни по света. Там са настанени членове на експедицията, длъжностни лица, туристи, десетки представители на медиите. Ярко червената "Нива" се управлява години наред в снега на Антарктида именно от тези "представители" - най добрата реклама на Руското автомобилостроене.
Всички чуждестранни станции в Антарктида разполагат с джипове, повечето от тях Американско производство.По правило машините се ползват от 3 до 5 години, след което се изпращат за скрап.Нива в това отношение ги надживя минимум три пъти. Причините за това са няколко: Първо - умението на нашите механици да поправят всичко, навсякъде. Второ - безизходицата: друга машина не се изпрати, а колкото до първоначалния комплект с резервни части получен от завода за всичките тези години на станцията за "Нива" не се допълваше с нищо-освен с масла, филтри и други подобни консумативи (знаете.. Русия). Трето - автомобилът се държеше в неотопляем гараж, по някакъв начин това възпрепятства корозията по купето (максималната температура на въздуха не превишаваше 5 градуса по Целзий). След 11 години вярна служба на "Нива" в полза на науката Толиатският автомобил стана първия в света колесен автомобил, използван за коренспонденция между полярните станции на Южния полюс.В "АвтоВАЗ" се получи писмо от полярните изследователи с благодарности за продукцията на завода.Съмняващите се в този факт могат да попитат Вячеслава Мартьянова, тогавашния заместник-началник на Руската полярна експедиция.

 

 

Показателни за всяка офроуд машина са и постиженията в спорта:

 

Такава уникална машина като "Нива" просто не може да не печели и в автомобилния спорт. И тя печели, и то как!
През 1981г за първи път участва в супермаратона "Париж-Дакар". Руският джип печели първото място в седем от етапите и завършва на престижното трето място в крайното класиране. През същата 1981г "Нива" печели в две други престижни състезания - "Рали Тунис" и "Рали Алжир". Още на следващото издание на "Париж-Дакар", французинът Жан-Клод Бриавуан заема второто място в крайното класиране. А друг французин - Андре Тресса - печели с "Нива" две други надпревари -"Рали на Фараоните" в Египет и "Рали Алжир". Една година по късно "Нива" отново взема сребро на "Дакар", а в "Рали на Фараоните" през 84г трите първи места се заемат от "Нива". Това беше истински триумф на Руската автомобилна индустрия. През 1984г "Нива" взема участие в малкоизвестното рали "Атлас".Това съревнование се оказва доста тежко съзтезание през Африканския континент - от стартиралите 120 автомобила до финала стигат само 40. И точно там показва качества нашата "Нива". И тя печели това рали.
Звездните години: 1985г "Нива" печели едно след друго Рали"Камерун", рали "Алжир", трудния Новозеландски триал "Велли" и Австралийския рали преход "Маквей-1000". 1986г заема първо и второ място на изключително тежкото "сафари на побеждаващия", което самите участници наричали издевателство над хора и техника. Маршрутът се провежда в най-дивите кътчета на Австралия. А след това местен вестник пише: Руснаците пристигнаха, а те така и не бяха идвали. Това е истина - ние пристигнахме, окупирахме целия подиум(и третото място беше заето от "Нива") и си заминахме, оставяйки Австралийците в пълно възхищение от Руската машина. След тази случка продажбите на "Нива" в Австралия скочиха два пъти. A след успехите на Французите зад волана на "Нива" годишните продажби във Франция скочиха 6 пъти от 4 000 на 24 000 бройки.

 

 

Източник - www.offroad-bulgaria.com

 

================================

 

Та какви легенди, какви митове? Хората по света все още уважават Нива и ще продължават да го правят докато я има. Имат своите специални клубове и т.н. Във Финландия пък Нива е на пиедестал и до днес. 

 

Крайно време е Момчиле да проумееш, че това, че нещо е руско, не го прави непременно лошо. И не само това, а в много отношения някои руски произведения са недостижими и до днес. А тия Тойоти всеки УАЗ 469 също ще ги отвее. 

 

Да, Нива е грубоват автомобил и няма разни глезотии като японците, но на тема проходимост - основната функция на тези автомобили - е на върха. Отново казвам - лично за мен НИВА, LAND ROVER DEFENDER и JEEP WILLYS (модела, ползван във войната) са трите най-добри автомобила в света на тема офроуд. Сега по-любопитните да видят цените на самите автомобили и частите за тях и ще ви стане ясно защо по света обичат Нива....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Как не те домързя....честно.... :Facepalm:

 

Хич не обичам такива изказвания (Момчил е цар като стане въпрос за нещо руско :grin: ), а пък и сметнах, че е полезно и за другите да понаучат нещо повече за НИВА. Самият аз научих доста нови неща и съм доволен. 

Link to comment
Share on other sites

УАЗ 469 е влика машина, но ти например няма да можеш да я караш. Това определено е автомобил, който НЕ трябва да излиза на път, различен от планинските урви. Като войник карах такъв - чисто нов на 100 км. Имахме задължително кормуване във военна колона, но естествено по асфалта (на полигона бяхме твърде за кратко, а там е истината). Докато ги минем тези повече от 100 км около Пловдив, бъбреците ми заминаха. Отделно ми трябваха едно 15-на минути докато свикна да уцелвам скоростите. Абсолютно спартанска машина. Но в планината е като у дома си. Де що познавам хора, които живеят нагоре из Балкана и работят там - за тази машина чувам само хубави работи. И редовно с усмивка разказват как вадят префърцунени лъскави джипове от преспи и канавки. Освен че е много груба машина (но пък деца и лигльовци в гората нямат работа), кусур му е че гори много. Но при тия залежи на Руснака никога не му е пукало за икономии...

Link to comment
Share on other sites

Крайно време е Момчиле да проумееш, че това, че нещо е руско, не го прави непременно лошо. И не само това, а в много отношения някои руски произведения са недостижими и до днес.

Абе не знам... печелили са разни състезания през 80те... оттогава 30 години и НИВА-та си е все същата. Викаш прекалено перфектна е за да я променят, нали? 30 години никой не може да я стигне.

 

Или целия свят нищо не разбира или логиката не ти е силна страна. ЗА ПАРИТЕ си може и да е супер. А лафовете за "префърцунени джипове" ако в действителност са били разни SUV-та дето само изглеждат високи е друга тема.

Link to comment
Share on other sites

Дедо за какво да променяш нещо,което си върши работата и е евтино за подръжка ?

Защото техниката не стои на 1 място и нещата се развиват. Или викаш в паралелното измерение, където живеят руснаците това не се случва?

Link to comment
Share on other sites

Абе не знам... печелили са разни състезания през 80те... оттогава 30 години и НИВА-та си е все същата. Викаш прекалено перфектна е за да я променят, нали? 30 години никой не може да я стигне.

 

Или целия свят нищо не разбира или логиката не ти е силна страна. ЗА ПАРИТЕ си може и да е супер. А лафовете за "префърцунени джипове" ако в действителност са били разни SUV-та дето само изглеждат високи е друга тема.

 

 

Защото техниката не стои на 1 място и нещата се развиват. Или викаш в паралелното измерение, където живеят руснаците това не се случва?

 

Ники, гледай си програмирането, брат....  :Facepalm:

 

=============================

 

Христо, не само тия работи, много още неща (ABS, електронен педал за газта и др.), включително и визията са изменени. Ама говориш с хора дето вероятно са виждали Нива през крив макарон. 

Link to comment
Share on other sites

Няма нужда Нива да се модернизира, тази кола не е създадена да ти е конфортно, тя е направена да минава през кал, киша, сняг, лайна и кво ли още не, след това си вадиш маркуча и си я миеш отвътре без да се притенсяваш от нещо, че ще се счупи...

 

И за мен Нива е номер едно в офроуда.

 

Ето я срещу Паджеро, Патрул и компания....vs rest of the world. Направо медец :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZZws_ckFGno

Link to comment
Share on other sites

И за мен Нива е номер едно в офроуда.

Така да бъде. Остана да разбулим само една последна загадка. Защо при тази смешна цена на номер едно офроуд машината в света, са успяли да продадат само 2 милиона бройки, вместо да са на върха в този сегмент на пазара? Защо един Land Cruiser, който е средно поне 5 (пет) пъти по-скъп има 5 милиона продажби в световен мащаб?
Link to comment
Share on other sites

Ти знаеш ли срещу каква мафия са изправени тези хора бе. Нищо не разбираш. Те са най-добрите ама всички мафиози са против тях :)

 

Аз друго се чудех - то бива бива да е гениално направена ама толкова пък да не мръдне 20-30 години като техника... сигурно защото няма нужда. Те така и за жигулите разправяха

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Така да бъде. Остана да разбулим само една последна загадка. Защо при тази смешна цена на номер едно офроуд машината в света, са успяли да продадат само 2 милиона бройки, вместо да са на върха в този сегмент на пазара? Защо един Land Cruiser, който е средно поне 5 (пет) пъти по-скъп има 5 милиона продажби в световен мащаб?

 

Защото таргета е различен, поне според мен. Лично мнение е, че хората с Ниви са изключително и само такива които имат ннужда от тях в много екстремни условия. А останалите предпочитат и 4-5 дози лукс в колата си и да я карат не само извън пътя.

Ако пък беше толкова куца, нямаше General Motors да правят съвместен вариант с руснаците.

 

И не е че не се модернизира. Това, че по дизайна няма съществени промени, не означава, че не се модернизира. ABS, EURO 5, ESC, Климатик...

 

ВАЗ-2121 по традиция се ползва с добро търсене в родината си, но статистиката за продажбите на нови автомобили в Германия през август сочат изненадващи резултати за добрата стара Niva и на най-големия пазар в Европа. Оказва се, че миналия месец повече немци са избрали класическия всъдеход, заченат по времето на Леонид Брежнев, отколкото BMW X6.

 

По данни на Федералното автомобилно управление на Германия (KBA) през август в страната са продадени 81 бройки Lada Niva срещу 11 екземпляра от баварската X-шестица, 17 Lexus RX, 46 Nissan Murano, 55 SsangYong Korando и 80 Land Rover Discovery.

Август 2014.

Link to comment
Share on other sites

Защото техниката не стои на 1 място и нещата се развиват. Или викаш в паралелното измерение, където живеят руснаците това не се случва?

ами всъщност няма кой знае какви новости. всичко е маркетинг.

ето и твойта тойота е вече стара, ама нямаше да го знаеш ако не ти обясняваха по телевизор, вестници, списания как новата кола е много по-хубава щото има ново копченце за пускане на някоя съвършено нова екстра без която един съвременен разглезен баровец просто не може да живее.

техническите новости са малко - има нови "екстри", а конете на двигателите растът само на хартия, също като икономията им.

Link to comment
Share on other sites

Мхм, mobo е прав. Физиката от 30 години си е все същата. Нивата, там, където е била преди 30 години, пак ще иде. Не е проблем. А да говорим за мощности на двигатели при off-road е меко казано - безсмислено. И Godfather - всички останали всъдеходи се продават повече, защото са решение, което ти предлага, освен някакви оф-роуд възможности, ами и удобства при градски и магистрални изживявания. Нивата в града и на магистрала е ПЪЛНО дърво, говоря от личен опит. Уникално ОГРОМЕН радиус на завой, трудно маневрена, шумна и неудобна. НО в планината е перфектна. Тя там трябва да живее. Предполагам и Дискавърито и то ще е същата шитня в града. За Сузуки Самурай - и то е гадно, но пък върши също чудеса.

 

А за Патрол, Л200, Ленд Крузър и подобни - там е фифти-фифти. Не са толкоз издръжливи на оф-роуд, по-скъпи за поддръжка, но по-комфортни на асфалт. Те са средното положение между оф-роуд машина и паркетен джип. Горското в Карлово смениха от Нива на L200 колите, но още държат 2-3 ладички за тежки случаи. 

 

Та дайте да не си говорим за развитие в интериора и екстериора на оф-роуд машини, че е безсмислено. Все едно ми казвате, че като на един струг оборотите се контролират с копче, а не с ръчка, то той ще върши по-добра работа... 

 

И помнете - колкото по-проходима колата, толкова по-далече вървиш, за да намериш трактор.

Link to comment
Share on other sites

С тази подробност, че се спират моделите Chevrolet Cruze, TrailBlazer и Opel Astra. Газела и Нива се запазват!

 

"Днес в Санкт Петербург, утре и в други градове..." :laughing:

То затова написах "май", щото днес още не, но знае ли се нататък как ще е....а и нищо конкретно не съм коментирал за Нивата... :popcorn:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...