Jump to content
BulForum.com

Recommended Posts

Налепиха ми един акт днес. Превишена скорост (огран. 40км/ч и 56км/ч движение) + неправилно изперварване (непрекъсната маркировка). Има ли смисъл да се заядам (този който ме спря беше без светлоотразителна жилетка) или не си струва (40лв ще е всичко доколкото проверих).

Трябва ми някой с практически опит, не теоритично как се обжалва и т.н. Питам чисто от реална гледна точка има ли въобще кяр да се занимавам с това?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 850
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Първо се извинявам че пускам темата и ако модератора сметне за необходимо го моля да я премести където и е мястото.

Вчера подписах трудов договор с изпитателен срок от 6 месеца,но само след ден работа виждам че просто физически не мога да издържа работата.Та въпроса ми е дали работодателя ще ми прави някакъв проблем и как трябва да постъпя.Не съм някакъкво разглезено детенце дето след само ден работа и се отказва но просто не съм предплоагал че ще е толкова тежка работата.Благодаря предварително ако някой ми каже как трябва да постъпя.Най-лошото е,че ми взеха трудовата книжка и сега е при тях.

Основният въпрос тук е дали договорът е срочен или е за изпитване.

1. За изпитване:

 

До изтичане на срока за изпитване страната, в чиято полза е уговорен, може да прекрати договора без предизвестие. /чл. 71, ал. 1 КТ/

Това е в случай, че срокът е в твоя полза...което е малко вероятно. Ако не е посочено в чия полза, тогава се смята за уговорен в полза и на двете страни./чл. 70, ал. 1 КТ/,

което пак ни връща в горната хипотеза. music.gif

2. Срочен:

Срокът на предизвестието при прекратяване на срочен трудов договор е 3 месеца, но не повече от остатъка от срока на договора. /чл. 326, ал. 2 КТ/

..........

Видях, че нещата явно са наред, но това са неща, които е добре да се знаят. beer.gif

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ако тръгна да се съдя с Еконт дали ще успея да ги осъдя? Наскоро ми изгубиха една пратка и им отне 2 месеца да я намерят. Затворих си очите и не направих кой знае какъв проблем. Това беше преди около месец. Разбира се със следващата пратка имаше нова издънка. Трябваше да доставят пратка за 1 ден от Англия. В момента е минал над 1 месец и пратката още не е доставена. Уведомиха ме, че щяла да пристигне на 4-ти Януари... Дали мога да ги съдя за причинени неудобства и направени извънредни разходи заради забавената пратка?

Link to post
Share on other sites

По принцип може. Въпроса е, че те ще изтъкнат непреодолими външни фактори - затворени летища и пътища. И вероятно в общите им условия за спедиция е предвидена такава хипотеза. Говоря конкретно за последното забавяне, че имат на какво да се позоват. Иначе за другото най-вероятно можеше да си поспорите съдебно, но доколко щеше да е ефективно за теб... нз.

Link to post
Share on other sites

В общите условия са посочили максимален срок за забавяне от 1 ден. Води се експресна въздушна доставка. Честно казано не искам да печеля от дело. Идеята ми е само да ги осъдя и да платят разноските. Някаква идея за адвокат към който да се обърна?

 

Off от Midex: С тия техни срокове на доставка да беше ползвал пощата - пак по-бързо щеше да стане (моите пратки от Англия идват средно за 7-10 дена, дори и в неблагоприятните климатични условия).

Link to post
Share on other sites

И да ги съдиш и да не ги съдиш, летищата реално си бяха затворени и много пратки, дори коледни подаръци закъсняха или дойдоха в последният момент...

То хубаво за 1-ят ден, ама ако летището е затворено, с какво ще я доставят тая пратка?

Пощенски гълъб?

Link to post
Share on other sites

И да ги съдиш и да не ги съдиш, летищата реално си бяха затворени и много пратки, дори коледни подаръци закъсняха или дойдоха в последният момент...

То хубаво за 1-ят ден, ама ако летището е затворено, с какво ще я доставят тая пратка?

Пощенски гълъб?

На мен какво ми пука с какво ще я доставят? Аз съм клиент и си плащам за услугата. Да не говорим, че когато пратката беше в техният офис престоя цяла седмица без да си мръднат пръста да я изпратят. Времето тогава беше хубаво и нямаше отменени полети. След това започнаха разните проблеми. За твоя информация: пратка с тегло 400 грама ми излиза 68.70 лева. Да не ти описвам какви неудобства ми причини забавянето. На мен ми трябваше за средата на Декември. Реално в момента не ми трябва стоката.

Link to post
Share on other sites

Икономическа нетърпимост или търговска непоносимост е термина (на което те ще се позоват за невъзможността за изпълнение), не съм сигурен. Всичко е въпрос на доказване в гражданския процес - ти с/у тях.

 

Точно интереса ти за реално изпълнение към определен срок е тънкостта и основанието на евентуалния ти иск. Не съм ти писал препоръка към даден адвокат тъй като материята, по която ще е спора е леко специфична и мога и мечешка услуга да ти направя ако без да проверя те пратя. Ако има нещо подходящо ще ти драсна на лични.

Edited by host
Link to post
Share on other sites

Точно интереса ти за реално изпълнение към определен срок е тънкостта и основанието на евентуалния ти иск. Не съм ти писал препоръка към даден адвокат тъй като материята, по която ще е спора е леко специфична и мога и мечешка услуга да ти направя ако без да проверя те пратя. Ако има нещо подходящо ще ти драсна на лични.

Мога да докажа, че стоката която не беше доставена е жизнена важна за провеждането на един курс на който се бях записал. Добре че инструктора ми си носеше няколко резервни и ми услужи. Това дали е би помогнало с нещо?

Утре се прибирам към България и в четвъртък ще ходя да се карам на място в офиса им.

 

Edit:

Май най - голям ефект ще има ако в темата за Еконт разкажа за двете случки и насоча хората към конкурента и много по - евтина и отговорна фирма.

Link to post
Share on other sites

Още повече ако си резервирал курс по банков път или са ти издали сертифициращ документ за него - идеалка. Определено ще помогне. Идеален вариант би било ако докажеш извършени допълнителни разходи и усилия (;)) за заместване реалния резултат и осъществяване дейността.

 

Ефект може да има и ако чукнеш едно тел-че или се изтапаниш с тия доводи в юрид. отдел на Екон/към "менежера" им и т.н. ръководство. Обикновено като чуят смилено обясняващ човек, който си има идея омекват.

 

__________________________

 

Ел. документи имат сила на такива на хартиен носител ;) каквото и да ти говорят колеги, съд. състави и т.н. Всеки документ във ел. форма е валиден и годен док. материал - освен ако закон не предвижда друго. Просто доста "юристи" не си следят евр. директиви, практика и теория.

В случая ти и ел. сертификат става.

Фактурата я пускай ;) - ако си решил да се ядеш сериозно с тях.

Edited by host
Link to post
Share on other sites

Още повече ако си резервирал курс по банков път или са ти издали сертифициращ документ за него - идеалка. Определено ще помогне. Идеален вариант би било ако докажеш извършени допълнителни разходи и усилия (;)) за заместване реалния резултат и осъществяване дейността.

 

Ефект може да има и ако чукнеш едно тел-че или се изтапаниш с тия доводи в юрид. отдел на Екон/към "менежера" им и т.н. ръководство. Обикновено като чуят смилено обясняващ човек, който си има идея омекват.

Съвсем скоро трябва да получа сертификата. Вече може да се провери в интернет, но го нямам физически. Аз точно за варианта с предоставянето на фактура се бях замислил. Мога да си изкарам веднага една за наем на резервно оборудване. Ще видим какво ще стане.

Link to post
Share on other sites

А ти всъщност като си платил цена за 1 ден доставка и те не си спазват срока върнаха ли ти част от парите за доставката?

Не съм чел общите им условия, но е много вероятно да има клаузи, които да ги оправдават в такива случаи (летищата не работят). Друг е въпросът, че летищата не са единствен начин дадена стока да се изпрати - може с влак/камион до някое друго летище и оттам до България. В случая е въпрос и на пари - за 60 и няколко лева, които ти си платил за услугата едва ли някой ще ти се занимава, по-логично е да се предположи, че ще чакат да отворят летището и клиентите ще проявят разбиране за възникналите извънредни обстоятелства.

Вече е отделен случаят, при който те са ти размотавали стоката в техния склад 1 седмица без да я изпратят. Тук като че ли е по-веротно да спориш/да се съдиш с тях. Освен това си мисля, че има и някакъв лимит - казвам го най-общо. В смисъл, че не може да им дадеш 60 лева за някаква услуга, те да не си спазят уговорката, после на теб да ти се объркат работите и да претърпиш вреди или пропуснати ползи за примерно 60 000 лева и за тази сума да искаш да ги съдиш.

Link to post
Share on other sites

А ти всъщност като си платил цена за 1 ден доставка и те не си спазват срока върнаха ли ти част от парите за доставката?

Не съм чел общите им условия, но е много вероятно да има клаузи, които да ги оправдават в такива случаи (летищата не работят). Друг е въпросът, че летищата не са единствен начин дадена стока да се изпрати - може с влак/камион до някое друго летище и оттам до България. В случая е въпрос и на пари - за 60 и няколко лева, които ти си платил за услугата едва ли някой ще ти се занимава, по-логично е да се предположи, че ще чакат да отворят летището и клиентите ще проявят разбиране за възникналите извънредни обстоятелства.

Вече е отделен случаят, при който те са ти размотавали стоката в техния склад 1 седмица без да я изпратят. Тук като че ли е по-веротно да спориш/да се съдиш с тях. Освен това си мисля, че има и някакъв лимит - казвам го най-общо. В смисъл, че не може да им дадеш 60 лева за някаква услуга, те да не си спазят уговорката, после на теб да ти се объркат работите и да претърпиш вреди или пропуснати ползи за примерно 60 000 лева и за тази сума да искаш да ги съдиш.

Единственото което направиха до момента е да ме таксуват за сухоземна доставка а не за въздушна. Платих си цялата сума за този вид доставка. Сухоземната им е в рамките на 7 дена. Не на един месец. В общите си условия са посочили 1 ден максимално забавяне ако има проблем с летищата. За сухоземният изобщо няма клауза за забавяне.

Днес говорих с отдела им за рекламации. Съгласни са да ми изплатят обезщетение. Сега съм пред дилема каква сума да им поискам.

Link to post
Share on other sites

Ако си не смяташ да ги дереш, заплатените такси + 30-40лв за причинени други разходи. По възможност им опиши и мотивирай обема на обезщетението ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ако си не смяташ да ги дереш, заплатените такси + 30-40лв за причинени други разходи. По възможност им опиши и мотивирай обема на обезщетението ;)

Разбрах се с тях за обезщетение в размер на 5 пъти на цената за доставка. Можех и повече да искам, но прецених толкова да е.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Предстои ми да си купувам имот(къща в близост до Пловдив).Може ли някой, който е минал вече тази процедура или е наясно как се прави да ми каже какъв точно е редът?Харесал съм си обява в интернет от агенция.Отидох на оглед със представител на агенцията и собственика(който почти не говореше).Говорих насаме с човека след това.Възможно ли е ако той е съгласен и аз съм съгласен да сключим сделката между нас 2мата и по-този начин да избегна комисионната за агенцията?И 2 въпрос трябва ли да се сключва предварителен договор или направо може да преминем към същинския.И още еидн въпрос, разбрах че наскоро са променили закона и не може вече както едно време се правеше в договора да пишем, че той ми продава имота за много по-малка цена от пазарната и по-този начин прехвърлянето да ми излезе по-евтино.Разбрах, че вече се правели данъчни оценки и на тяхна база се плащали първо някакви си 2%, после още някакви си 0.1% и още незнам какво си.Примерно за имот около 30000 лв колко ще излязат общо всички разходи по прехвърлянето ориентировъчно?

Благодаря предварително. :)

Link to post
Share on other sites

Предстои ми да си купувам имот(къща в близост до Пловдив).Може ли някой, който е минал вече тази процедура или е наясно как се прави да ми каже какъв точно е редът?Харесал съм си обява в интернет от агенция.Отидох на оглед със представител на агенцията и собственика(който почти не говореше).Говорих насаме с човека след това.Възможно ли е ако той е съгласен и аз съм съгласен да сключим сделката между нас 2мата и по-този начин да избегна комисионната за агенцията?И 2 въпрос трябва ли да се сключва предварителен договор или направо може да преминем към същинския.И още еидн въпрос, разбрах че наскоро са променили закона и не може вече както едно време се правеше в договора да пишем, че той ми продава имота за много по-малка цена от пазарната и по-този начин прехвърлянето да ми излезе по-евтино.Разбрах, че вече се правели данъчни оценки и на тяхна база се плащали първо някакви си 2%, после още някакви си 0.1% и още незнам какво си.Примерно за имот около 30000 лв колко ще излязат общо всички разходи по прехвърлянето ориентировъчно?

Благодаря предварително. :)

 

По принцип винаги може да прескочите агенцията. Ако някой ще има проблеми след това, то това ще бъде продавачът ако е поел някакви ангажименти към агенцията. Ти нямаш никакви грижи. Относно оформянето на сделката е добре да ползваш адвокат ако не си сигурен в себе си. Най-важно е да се убедиш, че придобиваш реални права на собственост върху правилно и законно определен имот, за да не ти изскокнат някакви проблеми след сключване на сделката.

 

Номера от типа "купих имота за 2000 лева по договаряне" вече не минават. Има вариант да спестите данъците ако собственикът ти го дари, но пък не виждам как ще ти се довери за парите, които непременно трябва да му дадеш тихо и тайно в куфар. Отделно от 01.01.2011 насам всички плащания над 15000 лева задължително се извършват по банков път. Така че по-добре не си вкарвай главата в торбата.

Link to post
Share on other sites

И винаги проверка в имотния за тежести, вписани искове + удостоверение за наследници. Действително ти трябва адвокат ако си притеснен относно имота, иначе няма да станат нещата - могат да станат, но поне ще бъдат изпипани срещу 50на лв, вместо да се вкараш в някой филм после.

Link to post
Share on other sites

А относно този предварителен договор?Задължително ли е да се мине през него или може само със същинския договор да се мине?И тази проверка за тежести колко време трае, кой я извършва и колко се заплаща приблизително?

Edited by A55A551N80R
Link to post
Share on other sites

Винаги може да минеш без предварителен договор, тъй като той е един вид гаранция между страните, че имотът ще бъде продаден/купен. Проверката за тежести се прави в съда и става на деня, ако няма някакви усложняващи фактори (примерно се окаже, че този имот е много стар и не е въведен в компютърната база данни и все още е в книжния архив). Може и сам да си я направиш, но ако работиш с агенция - брокерът би трябвало да свърши тая работа, а и те по-лесно и бързо го правят, понеже най-често познават ония в съда, понякога влизат без ред, знаят какво да търсят и какво точно да проверяват. Но без значение дали ти или някой друг ще провери за тежести - нека го направи поне 2-3 нива назад (ако е имало повече собственици), за да не се окаже, че някой от предишните собственици е играл нещо и после тоя имот само преминава като горещ картоф през следващите...

Link to post
Share on other sites

Проверка на имота се прави в агенцията по вписванията, както е посочил хоста /все пак май беше колега tounge.gif/

един съвет - дай някой лев на адвокат да прегледа документите, за да нямаш проблеми

все пак даваш сериозна сума и за 100-200лв. не следва да е проблем.

ако ти трябва адвокат - 605548 /търси Стефанов/ - ще те насоча към колега.

Link to post
Share on other sites

Сега един наистина интересен теоритико-практически въпрос... имаме ли шанс да видим режим за преференциална дерегистрация по ДДС на търговци търгуващи с тютюневи изделия?

 

Какъв фактологичен абсурд се появява.

 

Е, ли е налична доброволна регистрация на лицата извърващи търговия с тютюневи изделия? И, е ли е нужно те да чакат 24 месечния срок за дерегистриране при самоинициирана регистрация, при положение, че тяхната регистрация е наложена от императивно нормативно изискване за такава при упражняване на специфична търговска дейност?

 

И, да. Знам, че при тълкуване на нормата няма НИКАКЪВ шанс да се стигне до такова решение и, че само биха казали, че щом регистацията не е по инициатива на държ. орган, а на ЮЛ ... то директно се препраща към другата хипотеза... но самата кауза на действията на ЮЛ все пак се основава на вменено законово задължение!?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Здравейте, колеги!

Ще купувам имот(по-точно къща в село около Пловдив).От 1 седмица въртим и сучем и преговаряме относно цената с агенцията и след като най-накрая стигнахме до консенсус утре ми предстои подписване на предварителен договор.Въпреки, че агенцията е голяма и утвърдена и служителката от нея ми казва, че са направили всички необходими проверки за тежести, ипотеки, собственост и темподобни много бих искал утре в момента на подписването на договора до мен да има човек, който се занимава с това, за да погледне и той документите и да види дали всичко е наред.Някъде между 12.30-14 ако има някой свободен колега много ще бъда благодарен да дойде.Разбира се ще си платя за услугата и ще почерпя след това. :)

Можете да ме намерите на ПМ. :) Благодаря предварително! :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...