Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата


Recommended Posts

И от къде се появи този критерий?В същност предполагам 2 неща:

- Това,че постигат достатъчно висока дисциплина и воля за поддържане на зъбите и не им се налага да прибягват към сериозно стоматологично лечение.

- А може би стандарта им позволява да разполагат с финанси достатъчни за лекуване на зъбите,където и да са. :))

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107k
  • Created
  • Last Reply

И от къде се появи този критерий?В същност предполагам 2 неща:

- Това,че постигат достатъчно висока дисциплина и воля за поддържане на зъбите и не им се налага да прибягват към сериозно стоматологично лечение.

- А може би стандарта им позволява да разполагат с финанси достатъчни за лекуване на зъбите,където и да са. :))

Това е бъзик от фейса.

Иначе е главно, защото това са едни от скъпите услуги там и си е цял лукс да отидеш на зъболекар. 

Link to comment
Share on other sites

Как имат толкова много модули на МКС и повече от половината не са тяхно прозиводство. Всичко купуват с $$$.

Замислял ли си се върху вероятността това да е така, понеже все пак това е именно МКС? И не, не всичко си купуват с $$$, понеже както вече казахме, това е МКС и доста от компонентите са един вид - Дялово участие на страните участнички в програмата :)

 

 

 

Галине, не знам защо, като го видях това и се сетих веднага за теб :)

 

10486052_10152848468201840_1464497707731

Ники! Първо - За мен титлата Инженер в класически смисъл (не говоря за онези архимагове-практици със странна прическа и безумна искрица в погледа (от тия имам честта, да имам двама - трима близки приятели)) е почти равнозначна на дамга на срама.

И второ - WTF ве, майна!?! (надявам се да съм използвал правилните препинателни знаци)

Link to comment
Share on other sites

@Godfather Просто си се чудя, как с x3 в млрд бюджет и толкова кадърни хора, ходили на Луната преди 45г, все още имат такива провали.

Как имат толкова много модули на МКС и повече от половината не са тяхно прозиводство. Всичко купуват с $$$.

За какви провали говорим и каква връзка могат да имат провалите с милиардите? Всяка нова технология, която се пробва за първи път в космоса крие огромни рискове, без значение колко е скъпа. Въпросът е дали самата технология има вграден механизъм за управление на риска. Едва ли публиката знае, че абсолютно същия проблем, т.е. взрив в двигател при излитане се случи и с ракетата Falcon 9 по време на първата официална мисия за доставка на карго до МКС през октомври 2012-та (на видеото по-долу). Е да, ама Falcon 9 има механизъм за справяне с подобни критични издънки и това не попречи на капсулата Dragon да си продължи мисията без проблем и да се скачи успешно с МКС, докато ракетата Антарес не разполага с такъв. Falcon 9 има девет двигателя Merlin 1D в първата степен, които могат за части от секундата да бъдат спряни напълно в случай на критичен проблем, както се случи по време на върпосния полет. Ракетата може да продължи (в зависимост от конфигурацията) и без два двигателя. Такова нещо не съществува в дизайна на Antares, която използва само два двигателя, модифицирана версия на руските NK-33 и както се видя, всеки проблем автоматично се превръща във фатален такъв.

 

http://www.youtube.com/watch?v=dvTIh96otDw

 

Абе те и руснаците бая имат, ама едно време тактично не ги споменаваха...

Взрива на съветската ракета N1 на 3-ти юли 1969-та, макар и официално скрит, просто е нямало как да не бъде засечен. 680 тона керосин и 1800 тона течен кислород се взривяват с еквивалента на 7 тона TNT. Това е почти половината от взривната мощ на атомната бомба над Хирошима. Не съм сигурен в рекордите, но мисля, че това е било най-мощния неядрен взрив случвал се някога.

 

Доста зрелищен също беше и проблема при излитане с ракета Протон М миналата година:

 

https://www.youtube.com/watch?v=OngbHZ2fsbA

Link to comment
Share on other sites

Това е бъзик от фейса.

Иначе е главно, защото това са едни от скъпите услуги там и си е цял лукс да отидеш на зъболекар. 

 

Идвам тука(в Англия). На третия работен ден една литовка ми вика - абе имаше тука един българин, зъболекар, всички при него ходехме. Аз - що? И тя - ми работи качествено, и най-важното - не е като индийците, да си вади ръцете от купата с манджа и да ти бърка в устата. Викам - скъпо ли вземаше. - Да. 

 

Та, това със зъбарите е относително. Ако имате познати, патили си от английската здравна система, питайте. Ще ви се изправят косите. Със зъболекарите  е същата история. Бахти, милиони да вземам, пак ще си хвана самолета и ще ида при моята си зъболекарка.

Link to comment
Share on other sites

Успешно емигрирали българи са тези, които после не идват в България да си правят зъбите.

Хахахаха, значи би трябвало да се водя успешно емигрирал. Всичко съм си правел досега тук, включително разни коронки и прочие твърде скъпи зъбарски изпълнения, но тези дни получих една предварителна сметка от зъбара си и застрахователя за имплант и за първи път се замислих, че самолетния билет до България и цената на импланта там ще ми легнат по-евтино от стойността за доплащане на тукашния имплант, след като застрахователя покрие някаква част от цялото приключение. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Замислял ли си се върху вероятността това да е така, понеже все пак това е именно МКС? И не, не всичко си купуват с $$$, понеже както вече казахме, това е МКС и доста от компонентите са един вид - Дялово участие на страните участнички в програмата :)

 

Личи си, че не си запознат с МКС. Тук става дума за това, че САЩ е произвела едва 4 от 11те модула, който се водят нейна собственост. Русия има 7/7

 

@Godfather - е как каква връзка? Уж казваш имало технология за вграден механизъм за управление на риска. Еми, че да си сложат на всичките ракети. Пари бол, кат шума. Или не им е изгодно и по им е добре да рискуват? Нещо не ми се връзват нещата.

И каква е тая нова технология, като там всичко се тества с години, преди да полети нанякъде.

Link to comment
Share on other sites

Личи си, че не си запознат с МКС. Тук става дума за това, че САЩ е произвела едва 4 от 11те модула, който се водят нейна собственост. Русия има 7/7

Е, и!? А на теб пък изобщо не ти личи колко си НЕзапознат ;)  България също участва в МКС, а дори си нямаме дори и дувар от модул в нея. Участваме обаче с оборудване именно в един от американските модули.

Та да те питам... Да си чувал случайно нещо за квотно разпределение и целесъобразност на разходите? А за първоначални свери на интереси?  Вероятно не си.... Нищо де, вероятно ако почетеш още малко (година-две-три... или пък повече), ще ти просветнат някои работи.

Само лекичко ще те открехна, че никой няма излишни пари за пилеене, пък колкото и да ги има. Това важи и за отделните индивиди, а имам тежки подозрения, че важи с пълна сила и за държавите. Едно е т.н. дрескод или демонстрация на престиж, съвсем друго е да се пилеят пари напразно ;)

 

П.п. Малко телеграфно ми се получи, ама ме чака една пълнолетна ракия и няколко свински стека, та не ми се витиеватства, Ама така, де.... Са сетиш кво имам предвид :))

Link to comment
Share on other sites

К'во участие, к'ви 5лв бе човек. Виждам, че ги разбираш. Сега, ако знаеше и к'во е модул щеше да си за 6 :) Аз му говоря за кисели краставицки, той ми вика, че за коловете се забивали пирони...

Link to comment
Share on other sites

Ники! Първо - За мен титлата Инженер в класически смисъл (не говоря за онези архимагове-практици със странна прическа и безумна искрица в погледа (от тия имам честта, да имам двама - трима близки приятели)) е почти равнозначна на дамга на срама.

И второ - WTF ве, майна!?! (надявам се да съм използвал правилните препинателни знаци)

Че нали инженер е човек, който използва знанията си за решаване на технически проблеми (така пише в уикипедия). И като го прочетох моментално се сетих за тирадите ти относно хора, искащи да им нарисуваш 7 взаимно-перпендикулярни червени линии, използвайки син химикал, а ти им обясняваш как такива неща като природни закони май пропускат, но за разлика от онзи хайван на теб ти е кеф да ги гледаш как се гърчат с напъни да измислят нещо :)

 

Не съм ли прав? Има инженери по призвание има и такива само на диплома. Аз въпреки че нямам диплома за инженер се чувстам такъв по призвание.

Link to comment
Share on other sites

Аз въпреки че нямам диплома за инженер се чувстам такъв по призвание.

 Бравос! :)

 

К'во участие, к'ви 5лв бе човек. Виждам, че ги разбираш. Сега, ако знаеше и к'во е модул щеше да си за 6 :) Аз му говоря за кисели краставицки, той ми вика, че за коловете се забивали пирони...

Извинявай..., би ли ме просветлил какво е модул?
Link to comment
Share on other sites

Личи си, че не си запознат с МКС. Тук става дума за това, че САЩ е произвела едва 4 от 11те модула, който се водят нейна собственост. Русия има 7/7

Това са доста неверни неща. Първо руският сегмент е само от 5 модула, второ МКС не се състои единствено от модули под налягане. Има цяла инфраструктура, която е гръбнака на станцията и се нарича Integrated Truss Structure, която е изцяло американска изработка и монтаж и на която са закачени освен основните модули, така и всичката външна научна апаратура и соларни панели. На снимката на една малка част от това съоръжение се вижда ясно, че не е никак проста система.

800px-ISS_Truss_structure.jpg

 

Очевидно соларните панели и външна апаратура също са сериозни съоръжения сами по себе си. Соларните елементи, батериите и изобщо електрическата система на МКС са изцяло американско производство (технология на изследователския център на НАСА Глен, както и участие на Боинг и Лорал Спейс Системс), дори руските панели са с тези американски соларни елементи, които са тествани още по времето на станцията МИР, когато една от совалките ги доставя при скачването й с руската станция. Иначе въпросните модули от американския сегмент са основно произведени в Европа поради споразумението между НАСА и ЕКА и най-вече поради факта, че в противен случай станцията нямаше да е международна а само американо-руска. Всички модули в този сегмент (било то под налягане или външни) са качени и монтирани от совалките.

 

 

@Godfather - е как каква връзка? Уж казваш имало технология за вграден механизъм за управление на риска. Еми, че да си сложат на всичките ракети. Пари бол, кат шума. Или не им е изгодно и по им е добре да рискуват? Нещо не ми се връзват нещата.

И каква е тая нова технология, като там всичко се тества с години, преди да полети нанякъде.

Ти явно не схващаш тънкия момент, че в случая става въпрос не за НАСА, а за една сравнително начинаеща в космическия бизнес частна компания като Orbital Sciences, която участва на конкурентни начала в комерсиалните програми на НАСА за доставка на товари за МКС. Тази малка частна компания няма как да има нито финансовия потенциал на НАСА (целият им контракт с НАСА е за само $1.9 милиарда за въпросните карго доставки до МКС), да не говорим за опита в космическите мисии. От финансова гледна точка товарите са застраховани, докато от оперативна гледна точка резервни варианти за последваща доставка от други карго оператори има много, националните космически програми на останалите държави участнички, плюс компанията SpaceX. Единствените single point of failure са пилотираните мисии до МКС, които в момента се осъществяват единствено от руските Союз. Ако нещо (не дай Боже) се случи с ракетата Союз, ще се отвори сериозен проблем за екипажа на МКС и изобщо за мисиите на станцията.
Link to comment
Share on other sites

Ще се наложи да отворя някой русофилски сайт и клипчета в Ютуб за да мога да заспя тая вечер ... нИ мога... WTF !!!! (може с 4тири удивителни нали?)

Link to comment
Share on other sites

Извинявай..., би ли ме просветлил какво е модул?

 

Не знам за модул, но мога да ти кажа к'во е могул, па и мъгъл.... :laughing:  

Link to comment
Share on other sites

http://www.dnes.bg/world/2014/10/29/ruski-samoleti-sa-leteli-nad-baltiisko-severno-i-cherno-more.243698

 

На, да спиш. И прочети коментарите, има смислени.

 

Твърде много са коментарите... прочетох 2 страници... нищо съществено нямаше... поне кажи коя страница.

 

____________________________

 

Ше взема тва да прочета > http://foxtrotalpha.jalopnik.com/russia-just-threw-19-planes-at-nato-and-launched-an-icb-1652509087 + http://www.atlanticcouncil.org/blogs/natosource/nato-intercepted-19-russian-military-aircraft-today

Link to comment
Share on other sites

Не знам за модул, но мога да ти кажа к'во е могул, па и мъгъл.... :laughing:

:FU:

 

П.п. А ти знаеш ли какво е легендарен х♚й?

Link to comment
Share on other sites

Ники, жената каза, че нарочно ти светкала така интензивно изотзаде  :laughing:

 

Щяла да ти пише, но нещо за кафе става реч...  :grin:

Link to comment
Share on other sites

Викаш нещо с морзовата азбука искала да ми каже, а аз взех че се изнервИх, щото реших, че напира да мине (не е като да е нямало и такива случаи)

Link to comment
Share on other sites

@Godfather

Сега, първо никъде не става въпрос, че МКС е съставена само от модули - много ясно, че не е. Аз такова нещо не съм написал.
Да, модулите в момента са 5, но като цяло ще станат 7 при завършването на МКС: 1)Функционально-грузовой блок; 2)Звезда; 3)Стыковочный отсек Пирс; 4)По̀иск 5)Рассве́т + 6)Нау́ка 7)Узловой Модуль
Половината модули на САЩ са правени в Италия по поръчка на НАСА.
 
Тънкия момент не го хващам, вярно е.  Няма как да ми е ясно, за къв чеп НАСА поръчват нещо толкова скъпо на явно малка и начинаеща компания, за един тир с пари. Че то утре ще им падне още някоя ракета и хайваните горе ще пукнат от глад, ако разчитат само на тях. Малката фирма ще фалира и т.н.
 
 
 

че в противен случай станцията нямаше да е международна а само американо-руска.

 
Това пък няма нищо общо с името. Международна е точно, защото САЩ и Русия не могат да се разберат за име:
 
The ISS doesn't have an official name. When it was first proposed during the Reagan years, it was a strictly American space station with a tentative name of "Freedom".  As the early stages of partnering began, the proposed name was changed to "Alpha". That name was also dropped as Russia assumed a greater role in funding and design.
On 2 November 2000 the first crew was given permission to use the name "Alpha" when referring to the International Space Station. This permission was given with great reluctance. Alpha indicates first, but the Russian station Mir was around years before the ISS, and the Russian Salyut stations were around before that. Then of course there was the American Skylab. The name "Alpha" never really took, so the station is commonly referred to simply as "The International Space Station" or "ISS".

В крайна сметка дразнещото е, че хамериканците винаги се бият в гърдите колко са велики и можещи/знаещи.Като теглиш чертата обаче, се оказва, че почти всичко е произведено/измислено от други и са си го купили с $$$ Че са готови на всичко за $$$ (войни, самоатентати и т.н.) и после: Вижте ни, ние сме Da BEST.

Link to comment
Share on other sites

В крайна сметка дразнещото е, че хамериканците винаги се бият в гърдите колко са велики и можещи/знаещи.Като теглиш чертата обаче, се оказва, че почти всичко е произведено/измислено от други и са си го купили с $$$ Че са готови на всичко за $$$ (войни, самоатентати и т.н.) и после: Вижте ни, ние сме Da BEST.

Пфффффф, заеби! :Facepalm: :Facepalm: :Facepalm:

Link to comment
Share on other sites

  • Veno locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...