Jump to content
BulForum.com

Търговия по Интернет чрез eBay.com


sandman

Recommended Posts

От сумати време знам, че финалната такса на Ибей е 10% от сумата, за която се е продал продукта + пътните. Понеже месечните фактури със сумираните такси нещо не ми излизаха, днес отново си поиграх с fee-калкулатора и наистина неговите 10% не съвпадаха с моите 12%. Попрочетох малко из хелпа и се оказа, че с всяка продажба в Ибей, освен техните 10%, аз плащам на НАП и 20% ДДС върху ибейските 10%. Така че всъщност за всяка продажба през Пейпал в Ибей реално се плаща 10%+6% + още 20% върху предишното.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 467
  • Created
  • Last Reply

Не си губи времето да проверяваш - вярно е, дори са го били писали в хелпа:
 

Depending on the tax legislation of your country of residency, local Value Added Tax (VAT), Goods and Services Tax (GST) or similar consumption tax might apply in addition to your eBay fees. All fees are in US dollars.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

"Обикновените" много не ни касае...става дума най-вече за тия с магазините.

 

А аз пък вчера открих, че Ибей разигравали и  live-auctions - почти като в Сотбис. ;) Или са го въвели наскоро, или аз съм го пропуснал незнайно как толкова години...най-вероятно е първото.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Получи ми се един проблем с месечната фактура от Ибей. В началото на месеца имах една продажба, на която пътните до Щатите, Австралия и др. презокеански страни бяха $125, а до страните в ЕС - $65. Понеже при оформянето на търга не ми се занимаваше да разграничавам пътните, сложих на "Worldwide" тия $125 и в описанието на самия търг направих уточнение, че са за през океана, а до ЕС респ. са $65. Тоя, който спечели търга беше от Франция и въпреки, че своевременно му бях пратил съобщение да изчака фактурата с правилните пътни, не изчака, а веднага след края на търга плати продукта + пътните в размер на $125. Разбира се аз му върнах $60 и му пратих второ съобщение, че съм му ги върнал и случаят приключи. Междувременно в "SOLD" секцията ми забелязах, че и Ибей е отчел връщането на тия $60 от пътните, защото беше дописал "+$125 Shipping ; -$60 Adjusted". Дотук добре, само че днес получавам месечната си фактура с таксите и гледам, че Ибей е "забравил", за "adjust"-ването от $60 и ми е сметнал такса върху всичките $125. Някой имал ли е подобен проблем и как евентуално го е решил. :online2long:

Link to comment
Share on other sites

Възможно ли е?

 

ssd.png

 

Според мен е шашма.

 

Напълно...и аз съм имал доста подобни засичания.. :) Имат си автоматика, чрез която си поддържат рейтинга - един вид "same day shipping", а иначе ще ти го пратят след ден-два. ;)

Link to comment
Share on other sites

Най-вероятно при тях нещата са автоматизирани и когато платиш веднага след това цялата информация относно изпращането (имена, адреси, размер, тегло и т. н.) се налива в системата на куриера и се генерира заявка за доставка. И те това имат предвид под "order shipped", а не че стоката е излезнала от склада и пътува към купувача.

Link to comment
Share on other sites

Доколкото знам shipped означава изпратено, отпътувало.

 

На това му казват Dispatched.

Под Shipped имат предвид друго:

 

Item shipped means your item is going to packed and ready for transportation.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Някой обръщал ли е внимание как всъщност се формира процентът такси при продажба в Ибей + ползване на Пейпал? Аз наскоро се замислих (най-вече когато Ибей започна да удържа и ДДС), че всъщност и двете такси са базирани на общата първоначална сума, а не последователно върху формиращите се суми. Имам предвид, че ако си продал нещо за $100, първо Пейпал си удържа процента веднага след плащането от купувача и остават $92 ; накрая на месеца обаче Ибей не си формира неговите такси върху тия чисти $92 които ти си получил в Пейпал, а отново върху $100. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Получи ми се един проблем с месечната фактура от Ибей. В началото на месеца имах една продажба, на която пътните до Щатите, Австралия и др. презокеански страни бяха $125, а до страните в ЕС - $65. Понеже при оформянето на търга не ми се занимаваше да разграничавам пътните, сложих на "Worldwide" тия $125 и в описанието на самия търг направих уточнение, че са за през океана, а до ЕС респ. са $65. Тоя, който спечели търга беше от Франция и въпреки, че своевременно му бях пратил съобщение да изчака фактурата с правилните пътни, не изчака, а веднага след края на търга плати продукта + пътните в размер на $125. Разбира се аз му върнах $60 и му пратих второ съобщение, че съм му ги върнал и случаят приключи. Междувременно в "SOLD" секцията ми забелязах, че и Ибей е отчел връщането на тия $60 от пътните, защото беше дописал "+$125 Shipping ; -$60 Adjusted". Дотук добре, само че днес получавам месечната си фактура с таксите и гледам, че Ибей е "забравил", за "adjust"-ването от $60 и ми е сметнал такса върху всичките $125. Някой имал ли е подобен проблем и как евентуално го е решил. :online2long:

 

По повод този проблем, който описах преди време - помислих, че вече съм го разрешил, но уви. Тъй като със съпорта на Ибей човек няма възможност да се свърже по имейл или чат, а едиснтвено по телефон, но поради това, че по телефон ме съмнява да мога да им разкажа подробно ситуацията и да им обясня къде точно са сгрешили, реших просто да отворя кейс в Пейпал, като приложих всички транзакции и обстойно им описах за какво става дума. След разглеждане от тяхна страна, отсъдиха че аз съм правият и ми върнаха неправилно удържаната сума. Дотук  добре...само дето днес получавам от Ибей новата ми месечна фактура, в която върнатата ми сума от Пейпал, фигурираше като неплатена в тази фактура и заради това, че съм бил просрочил плащането й, даже имаше удържана лихва за просрочването, както и стандартното предупреждение, че ако не си платя сумата, на акаунта ми ще бъде поставена рестрикция.

Що за идиотизъм - удържат ми някакви пари защото софтуерът им не е отчел подробностите, Пейпал ми връща парите, а след това Ибей отново си ги включва в новата фактура, като на всичкото отгоре и ми удържа лихва задето не съм ги бил платил! Е ми, няма да ги платя и този месец, на 30.08 Ибей пак ще си ги прехвърли автоматично от пейпал акаунта ми, после аз пак ще отворя кейс в Пейпал, като отново подробно им обясня всичко и приложа фактурата на Ибей (и този път ще помоля съпорта на Пейпал да се свързва със съпорта на Ибей когато последният е допуснал грешка, защото аз не желая да говоря по телефон), след което Пейпал отново ще ми върне парите...и след което не знам дали Ибейският софтуер отново няма да включи рефунда от Пейпал да го плащам с по-следващата фактура като пак ми удържи лихва за просрочване...и така до безкрай. В случая не съм за парите, защото не са много, но понякога си заслужава само заради принципа да си платиш лихвите и малко нерви, пък и ми стана интересно как ще приключи този случай. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Пламене, един въпрос имам. Колко са таксите които плаща продавача на ebay и paypal? Ако да речем си купя нещо за 100£, колко реално ще получи продавача?

Link to comment
Share on other sites

10% на Ибей + 2% ДДС (което те са задължени да платят и което преди го нямаше) + 6% за Пейпал, така че реално за продавача остават около 82£. Това е за базовите продавачи, а за магазините с хиляди продажби процентите им са по-малки.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Някой пазарувал ли е днес в Ибей с Пейпал, щото имам един проблем в момента на покупката когато се опитам да се логна в Пейпал акаунта си - цикли, цикли и нищо. Иначе в самия пейпалски акаунт от централния сайт на Пейпал си влизам без проблем, но през автоматиката на Ибей не става никак - опитах в ebay.com, ebay.uk, ebay.au...едно и също. Прочетох във форума им, че днес май има някакъв генерален проблем с логването (точно когато имам да купувам сумати неща) и че единствено някои са успявали чрез ebay.ca - опитах и там, то взе че страна, но пък там ми е неактивна опцията за оставяне съобщение към продавача (нещо което задължително ми е необходимо) и пак изпаднах в параграф 22. :sad1:

 

Edit: Пфууу...най-накрая успях да излъжа канадския ибей и да оставя съобщение чак на втората покупка....

Link to comment
Share on other sites

Мидекс, този проблем е от поне месец. Проблема е, че заради някаква секюрити тъпня, трябва да виждаш екрана на ПайПал, като в същото време прозореца за логването го закрива.

Като почне да цикли, даваш рефреш на страницата, после се логваш без проблем.

Другият начин, предполагам е да те чекнеш опцията да те помни за по-бързо логване. Не съм я пробвал, защото по ред причини не искам да го правя.

Link to comment
Share on other sites

При мен не е от месец, защото през няколко дена купувам по нещо. Да, случвало се е да поцикли когато изскочи поп-ъп прозорчето, но рано или късно или поне при втория опит съм се логвал, но днес просто нямах никакъв шанс да успея даже и след 20-я път. Единствено през канадския ибей се получи и то веднага...след това отново пробвах през останалите ".com, .uk, .au..." - пак без успех....довечера пак ще опитам...

Link to comment
Share on other sites

Почти всеки ден купувам :)

 

При мен може да е заради стария браузър, но съобщението го чета ясно като преместя прозореца. И това става от почти месец.

 

Реших тези дни да си купя няколко кабела на Monster. Оказа се, че и Хамерика е залята от фалшификати. Масово се продават фалшиви китайски пръчки на Монстър и са обявени като bulk, щото било по-евтина доставката или пък е сложена истинската опаковка. Обаче като поискаш да ти снимат MPN-то - греда.

Намерили кой да лъжат :)

И като ги накараш да ти пратят снимка на серийният номер (щото кабелите на Монстър са с такъв) - мълчанието на агнетата.

Обаче явно има дебили които вярвят и купуват, щото като прочета рейтинга: всички са доволни.

Че, и българин се включил в далаверата: etdimitrov :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Напоследък китайците нещо започнаха много да се тарикатят...имам широк поглед относно казуса, понеже от много години съм в Ибей и не че не ми се е случвало и преди, но в последно време взе да им става навик. :moon:

Става дума не за продажбите на твърда цена, а за търговете. Понеже ми се налага да понакупя разни неща за работата ми (не говоря за про-аудио, понеже те не предлагат неща, които ме интересуват) и последните 2 месеца понакупих малко осветление и лазери (от които даже не знам колко изобщо ще дойдат) и тъй като на този етап не мога да си позволя да взема всичките на цената, на която се продават, някои си ги купих на твърда цена, а за други дебна когато се отвори търг. Та, спечелвам аз търга на около 2/3 от цената, за която по принцип се продава продукта и на следващия ден китаецът ми пише нещо от рода:

 

...for your order the testing department found that there's a quality problem with the new supply of this item.We are an honest seller, so we can not send the problem item to you. In this situation, is that ok we arrange full payment refund to you?

 

Първоначално влизах в положение и се правех, че им вярвам, но когато снощи отново спечелих един лазер на половината от реалната му цена (незнайно как, сигурно другите наддаващи спяха по това време...), а днес отново намерих подобно съобщение от продавача:

 

Dear friend,

thanks very much for your purchase.
Sorry to disturb you.
While we have ready to send the parcel to you, we are sorry that we just got the notice from our warehouse saying that this item is damaged for some reason, and this is the last stock,so sorry again.
can we cancel the order for you?
Your soon reply will be highly appreciated. Thanks.

 

...вече ми писна и му отговорих:
 

It seems the reason is rather you don't want to send it because of the low amount I won the auction and at the same time you keep selling it at a fixed price. Recently, other Chinese sellers are doing the same when the amount is low and thus they destroy the whole system of auctions in eBay.
I know you want your business to grow but the question here is about the principle, not about the money - each eBay auction is a type of contract between two parties where sometimes both parties are satisfied but sometimes by coincidence one side is losing.
If you look at my "Feedback as a seller", between my sold things you will notice "YAMAHA STUDIO SYSTEM PATCHBAY" (worth £30+) sold in UK for £2.20 + free shipping (only one bidder again) + several collector coins (each worth about $4) - each sold for $0.01 + free shippig.
Whatever, I intend to report this auction to eBay because I'm already tired of losing my time to participate in auctions and after that the sellers tell me that the item is damaged, lost, or is not in the warehouse.

 

Не знам доколко кадърно го написах на английски, но все ми е тая, щото съм на път да се откажа изобщо да участвам във всякакви търгове пуснати от китайци. :notify:

Link to comment
Share on other sites

Много добре си го казал и не забравяй да туриш негативен фийд. Майка им шибана жълта и шибаните им номера!!! Лошото е, че работата тука е дОкажи...  

Link to comment
Share on other sites

Много рядко слагам отрицателен фийдбек, но специално за този ще го направя - мразя да ме правят на тъпак, а този точно това се опитва да прави..."лазерът бил развален, бил последна бройка и друг нямало", а в същото време го продава хем на твърда цена, че и дори е написал колко бройки в наличност има, хем в момента върви нов негов търг за друга отделна бройка. Значи какво излиза...имаме си достатъчно бройки и ще си пускаме търг след търг, пък ще го пращаме само на тези, които качат цената поне до тази на която го продаваме твърдо, а на тия, дето случайно го спечелят на по-ниска сума просто ще им казваме, че е последна развалена бройка.

По-кофтито е, че отдавна съм в китайската лига и досега са ме третирали почти като вип-клиент, но напоследък тия новите дето са се нароили, не ме познават и се опитват да ме цакат с топла бира. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Напоследък китайците нещо започнаха много да се тарикатят...

 

Такива ги лекувам по следния начин:

Пишат си каквото искат. Аз чета и не отговарям (от момента на плащането, сделката за мен е сключена окончателно, при условията посочени в обявата). Като получа дефектна стока: веднага негативен фиийдбек (защото след отваряне на кейс не може да се остави фийдбек) и отваряне на кейс в Пейпал: стоката е дефектна и НЕ ОТГОВАРЯ на описанието.

Пейпал ми връщат парите. Стоката ако е дефектна и не може да оправи отива в коша. Китаеца духа супата и си научава урока (ако желае).

Ако стоката може да се оправи - оправя се. Оплакването пак е пуснато. Китаеца пак духа супата. Пейпал ми връща парите.

Да поясня: големи хора сме и всички знаем: риск пИчели, риск - губи. В случая: продавача винаги е на течение, купувача - винаги на завет. Сори, такива са правилата на Ибей. Въобще не ме ебе кой колко гърла има да храни, върви ли му бизнеса, на печалба или на загуба е. Джъст бизнес, нотинг персонал.

 

Толерансът който винаги давам е 2-3 работни дни след крайният срок, посочен от продавача. Така съм решил. Нито секунда повече.

Положителен фийдбек оставям само ако получа това, което е обявено и го получа в описаният търговски вид.

Никога не се пазаря нито за цената на стоката, нито за цената на доставката. Обаче, получа ли нещо, което не е според описанието или не дойде в срока плюс толеранса: винаги си прибирам парите от Пейпал.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...