Jump to content
BulForum.com

Преглед на печата


b0r3d

Recommended Posts

Димните сигнали къде ги забрави... :P Като срещам чат-пат един съфорумец в пощата (Камен Мицев, по времето на картите той беше доставчик във вашия квартал), се

сещам за онова време...аналогови телефони, дуплекси...или просто липса на възможност за телефон. ;)

 

Аз бях 6-тия клиент ако съм запомнил добре. Още на втория месец обаче не изтърпях и моментално си пуснах цифров телефон. По коледа пък получих подарък, който впоследствие подлуди Жоро - външен Роботикс 56.6К. И така нета ми излизаше около 120 лева на месец...  :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Още на втория месец обаче не изтърпях и моментално си пуснах цифров телефон.

 

Връзкар! :P 

 

Още в началото на 90-те на мен ми казаха "Имате молба за прекарване на телефонен пост отпреди 4 години. Най-ранно удовлетворяване на молбата - след около 6 години, когато се предвижда разширяване на централата...". Добре, че нещата малко по малко се промениха и като мина някоя и друга година ми казаха, че все пак имам възможност да си прекарам телефон в рамките на няколко дни, ако си платя за "наета линия", което пак беше един вид цифров телефон, който се плащаше импулсно. Платих една огромна такса за откриването, плащах всеки месец десетократно над това, което плащаха останалите с аналоговите телефони, но бях много щастлив, тъй като преди това връзката ми с останалите хора из града беше единствено с един далекообхватен радиотелефон за четирицифрена сума, майката на който бях вързал към стационарния телефон на родителите на жена ми, които бяха на около 4-5 километра по права линия от там, където живеех, на балкона бях разпънал едни дълги антени...абе...не е за разправяне в какво време сме живели по-дъртите тук и който не го е изпитал на гърба си, а само е чел за него или са му разправяли - нищо не знае. ;)

 

 

По темата на темата... :rolleyes:

 

Веригата "Карфур" фалира

 

Πъpвитe cигнaли зa пpoблeми c финaнcoвoтo здpaвe нa вepигaтa дoйдoxa имeннo oт дocтaвчици, ĸoитo в нaчaлoтo нa минaлaтa гoдинa пpeдyпpeдиxa зa нeизплaтeни зaдължeния. Oщe тoгaвa бeшe зaявeнo, чe "Kapфyp" зaдъpжa плaщaния oт гoдини.

Πo-ĸъcнo пpoблeмитe нa вepигaтa пpoличaxa и зa пoтpeбитeлитe - "Kapфyp" зaпoчнa дa зaтвapя cвoитe oбeĸти в cтpaнaтa eдин пo eдин. Toвa oт cвoя cтpaнa ce oтpaзи нa пaзapa нa тъpгoвcĸи плoщи, тъй ĸaтo ĸoмпaниятa нaeмaшe гoлeми плoщи в тъpгoвcĸитe цeнтpoвe.

И тpимaтa пpeдcтaвитeли нa дpyжecтвoтo - Гeopгиoc Mитpeнac, Mapĸoc Xитac и Гeopгиoc Meлac, ca вeчe c пpeĸpaтeни пpaвoмoщия, a caмoтo дpyжecтвo - c пpeĸpaтeнa тъpгoвcĸa дeйнocт.

Link to comment
Share on other sites

Много ме е яд за Крафур. Не знам за вас, но на мен много си ми харесваше магазинът. Особено в началото, когато бахме не под гръцка, а под френска шапка. Имаше от пиле мляко. Макар самата политика в някои неща да беше сбъркана. И после, като започна да намалява работата, вместо да намерят проблемите (за които никой работник нямаше да откаже да посочи), вместо да насочат силите си към оправянето на положението, се премина към следене на служителите. Работихме до откат... В началото бяхме 125 касиерки, аз като напуснах (август 2014 г.), оставих 25 касиерки. Имаше повече шефове и вайзори, отколкото работници. В един момент те гледаха в ръцете 3 супервайзори. На един работник се падаха 2 шефове.

Edited by gal4enceto
Link to comment
Share on other sites

Много ме е яд за Крафур. Не знам за вас, но на мен много си ми харесваше магазинът. Особено в началото, когато бахме не под гръцка, а под френска шапка. Имаше от пиле мляко. Макар самата политика в някои неща да беше сбъркана. И после, като започна да намалява работата, вместо да намерят проблемите (за които никой работник нямаше да откаже да посочи), вместо да насочат силите си към оправянето на положението, се премина към следене на служителите. Работихме до откат... В началото бяхме 125 касиерки, аз като напуснах (август 2014 г.), оставих 25 касиерки. Имаше повече шефове и вайзори, отколкото работници. В един момент те гледаха в ръцете 3 супервайзори. На един работник се падаха 2 шефове.

Мен пък честно да ти кажа въобще не ме е яд! Дано фалират всички такива боклушки магазини - Карфур, Била, Лидъл и да си останат само Лекси, Триумф и Фантастико!

 

Brexit може да почака. Раздробяването на демокрациите в Източна Европа е по-тревожно - това е доста очевидно и тук, където необяснимо за мен има хора гласуващи за Патриотичен фронт и Атака...
Link to comment
Share on other sites

Принципно защото са огромна машина за изнасяне на пари от България, укриване на данъци и ощетяване на доставчици. Всички до един без изключение. Говорим за десетки милиони всеки месец, може би и повече. 

Link to comment
Share on other sites

Продавачи на загуба   

Пазарът на бързооборотни стоки у нас се оценява на 10 млрд. лв., а вероятно е и по-голям. Петте най-големи търговски вериги през 2015 г. отчитат продажби на стоки общо за над 3.5 млрд. лв. („Кауфланд“, „Метро“, „Лидл“, „Билла“ и „Фантастико“). Предвид стагнацията на вътрешния пазар, постигнатият за две години 20% ръст на продажбите на пазарните лидери е внушителен.

За разлика от техните финансови резултати: две компании отчитат печалба за пръв път през миналата година. Счетоводната загуба на „Лидл България“ за 2012-2015 г. е общо 144.7 млн. лв., „Билла“ е по-успешна с 35 млн. лв. минус за този период. Това се отразява и на данъците, които посочените фирми не плащат за дейността си в България.

Тъй като българското законодателство дава възможност да се приспадат текущи или минали загуби от дължимия корпоративен данък, понякога се стига до абсурди. За „Лидл“ данъкът е всъщност данъчен приход: 18 млн. лв. са осчетоводени като плюс за четирите години между 2012 и 2015 г. „Билла“ е с по-малки данъчни претенции към държавата, само 3.44 млн. лв. за периода.

Най-добри данъкоплатци са най-големите: „Кауфланд“ миналата година е внесъл корпоративен данък, равняващ се на 0.74% от оборота си. Средно за петте вериги, съотношението „данък/оборот“ е три на хиляда – около 11 млн. лв. през 2015 г.verigi-volume.jpg?w=300&h=165

От посочените търговски вериги само „Фантастико“ е с български собственик, който е разпределил бизнеса си в пет или шест по-малки структури. Прави впечатление, че ЕТ „Валери Николов – ФФ“, фирма, която дълго време играе роля в тази търговска верига, през 2015 г. е на практика изоставена. Обяснението – едноличният търговец в България плаща 15%, докато дружествата само 10%. Колко по-трудно е за наистина малките ЕТ.

Между 2012 и 2015 г. продажбите на ТВ „Фантастико“ нараснаха с 45%, но корпоративният данък намаля с 16%. Тази данъчна оптимизация бледнее пред постижението на „Лидл“: през 2015 г. германската верига най-сетне излезе на печалба в България и следваше да плати данък на държавата, но заради минали загуби всъщност отчете 5 млн. лв. данъчен приход.

 

 

Link to comment
Share on other sites

И какво излезе? Кауфланд и останалите си плащат, а Българската верига просто се държи като Българи.

Ти пък къде го видя това?

Link to comment
Share on other sites

Ти пък къде го видя това?

В новината, която Plameni е написал.

 

 

 

Прави впечатление, че ЕТ „Валери Николов – ФФ“, фирма, която дълго време играе роля в тази търговска верига, през 2015 г. е на практика изоставена. Обяснението – едноличният търговец в България плаща 15%, докато дружествата само 10%. Колко по-трудно е за наистина малките ЕТ.

Между 2012 и 2015 г. продажбите на ТВ „Фантастико“ нараснаха с 45%, но корпоративният данък намаля с 16%.

Link to comment
Share on other sites

@Midex: Нищо начетено нямам точно в тази конкретна област. :)

 

Аз пък хептен...само някаква обща култура - горе-долу колкото раптора във всяка една област. :laughing1:

 

 

 

А ето една новина, след която вечер отново ще мога да заспивам спокойно. :evil

 

Списание "Плейбой" обяви, че връща на своите страници снимките на голи жени, съобщи Би Би Си.

Новият художествен директор на изданието Купър Хефнър призна, че решението от преди година да бъдат спрени тези снимки е "било грешка".

Link to comment
Share on other sites

Да,няма ги вече.Триумф и Лекси се развиха и са ми достатъчни.Плюс Метро за НЕКОИ специални случаи и Лидл при някои промоции и определени продукти,които са ми харесали.Кауфланд почти не ги посещавам въпреки,че се бият в гърдите колко са велики,а в същност вече нищо не могат да ми предложат.

Edited by galaxi
Link to comment
Share on other sites

Кауфланд е възможно най-циганския магазин от цялата група. 

В Лидл има инструменти на прилични цени по време на промоция. Аз редовно си взимам по нещо. Всичко друго там е по-скъпо от МЕТРО например.

 

==================================================

 

Абе верно ли е, че човек не може да си купи Вирус 7?!?!? Що за простотия?  

Link to comment
Share on other sites

Абе верно ли е, че човек не може да си купи Вирус 7?!?!? Що за простотия?  

 

Може, но при положение, че e на същата цена като Windows 10 и скоро ще му спре поддръжката, защо?

Link to comment
Share on other sites

Има как да се купи. В Адроид струва $150 без ДДС. Поддръжката му обаче свърши преди 2 години и не пускат вече ъпдейти. Я има още критични ъпдейти, я не.

Windows 10 за 50лв е егати далаверата! Като изключим липсата на поддръжка (драйвери) за по-стари устройства и архаичен софтуер, Windows 10 превъзхожда Windows 7 по всички параграфи.

Тъпия Windows 7 си пълни temp папката без начин да се изчисти, докато накрая не запълни C: и трябва да се преинсталира! Една от многото малоумщини. Уж е оправена, но не точно.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...