Jump to content
BulForum.com

Black Friday


Stefani876

Recommended Posts

10 hours ago, Godfather said:

Аз като ти хортувам, че пазаруваш като Мисир - за къв чеп изобщо поръчваш неща, които смяташ да върнеш преди дори да си ги получил? :Facepalm::lol:


Ти кога ще вденеш, че като МЕГА мисира на планетата не можа да ми казваш на мене как да пазарувам? :gangstah:

И отговорът е много прост както винаги - ама нали си мисир, да ти се каже като на мисир - поръчвам например два монитора, защото още не съм сигурен кой точно ще взема. Ето - сега съм сигурен и единият просто няма да го взема. Не ми коства АБСОЛЮТНО НИЩО. 

Остава колебанието за големия телевизор и то не защото има нещо по него или аз не го искам, а защото като си познавам хората, вместо да му се зарадват ще ми вдигнат скандал защо съм го купил. Та може и него да не взема. Още мисля по въпроса. И пак нищо не ми струва това решение. Мисир.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 543
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 hours ago, earache said:

Сега се сещам, че тия изроди от емаг май не ми дадоха касова бележка. При вас?

 

Не, но за какво ти е касова бележка?

Link to comment
Share on other sites

За гаранцията. Не важи, ако нямаш бележка. Жена ми обаче е изхвърлила слипа от куриера.

Лошото е, че се замислих за тези неща, след като изпуснах монитора от метър височина и му излезнаха някакви ивици. :lol:

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, earache said:

За гаранцията. Не важи, ако нямаш бележка. Жена ми обаче е изхвърлила слипа от куриера.

Лошото е, че се замислих за тези неща, след като изпуснах монитора от метър височина и му излезнаха някакви ивици. :lol:


Лошо... Вече казах - именно слипа ти е касовата и без него вероятно ще ти откажат гаранцията...

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, earache said:

За гаранцията. Не важи, ако нямаш бележка. Жена ми обаче е изхвърлила слипа от куриера.

Лошото е, че се замислих за тези неща, след като изпуснах монитора от метър височина и му излезнаха някакви ивици. :lol:


Няма проблем. Не ти трябва касова бележка. Гаранцията е електронна. Разпечатваш си я и си пускаш заявката през страницата им.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, w00x said:


Няма проблем. Не ти трябва касова бележка. Гаранцията е електронна. Разпечатваш си я и си пускаш заявката през страницата им.


И без слипа спокойно могат да ти вдигнат среден пръст. ИЗРИЧНО ВСЕКИ ПЪТ куриерите предупреждават слиповете да се пазаят, защото без тях гаранцията не важи. Омръзнало ми е да обяснявам, че го знам, но те си вършат работата.  

Link to comment
Share on other sites

Не са ми вдигали нищо до този момент. Всичко са си приемали за гаранция. Без документа от куриера. И пак да кажа, ако на Виден не му е ясно като предния път, че говоря за еМАГ, а не друг онлайн магазин. :). 

 

Заяви си гаранцията и го върни за ремонт с гаранционната карта.

Link to comment
Share on other sites

Аз пък да ти кажа ПАК, ОТНОВО - ВСЕКИ ПЪТ БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ ми се натъртва да си взема и пазя внимателно слипа до изтичане на гаранция. Той е касовата бележка, която удостоверява извършеното плащане. И да - САМО за Е-маг говоря в случая. Не ми се е налагало да се разправям с гаранции досега, но като изхарчил 10+ хиляди лева по тия петъци все си мисля, че няма да ми натежи да си пазя слиповете. И вероятно НЕ Е случаен факта, че ВИНАГИ куриерът ИЗРИЧНО предупреждава да се пазят. Та много ясно си ми е на мен. А ти и доставки плащаш някакви, дето за мен са винаги безплатни...  

Link to comment
Share on other sites

Преди 2 год ми се наложи да ползвам гаранция  на едно ТВ от емаг.  Писах в сайта, обясних за какво иде реч. На другия ден дойдоха от Спиди, взеха телевизора и го закараха в София. След 1 седмица ми го върнах поправен, без да платя и една стотинка. Не ми искаха никакви хартийки, бележки и т.н.

Link to comment
Share on other sites

  

1 hour ago, RaptoR said:

Аз пък да ти кажа ПАК, ОТНОВО - ВСЕКИ ПЪТ БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ ми се натъртва да си взема и пазя внимателно слипа до изтичане на гаранция. Той е касовата бележка, която удостоверява извършеното плащане. И да - САМО за Е-маг говоря в случая. Не ми се е налагало да се разправям с гаранции досега, но като изхарчил 10+ хиляди лева по тия петъци все си мисля, че няма да ми натежи да си пазя слиповете. И вероятно НЕ Е случаен факта, че ВИНАГИ куриерът ИЗРИЧНО предупреждава да се пазят. Та много ясно си ми е на мен. А ти и доставки плащаш някакви, дето за мен са винаги безплатни...  

 

Аз пък да кажа, като някой, който се е занимавал с техните гаранции, че бележка до сега не са ми искали. Куриерите и не всеки път дават, така или иначе. В началото му исках на един от ЕКОНТ и той ми каза "Ами каква бележка да ви дам? То няма. Мога само за куриерската услуга да издам."

Ако съм платил с карта при поръчката, каква бележка да ми даде тоя куриер? И каква бележка да използвам при връщане за гаранция? От Декатлон съм поръчвал също. Куриерът не ми даде никаква бележка. Касовата бележка (тъй като те изискват) беше хваната с телбод за гаранционната карта вътре, в опаковката на продукта. В последствие го върнах в магазина и не ми се е налагало да ползвам фискален бон от куриера.

А доставка има. И deus_pld беше споменал в другата тема, че е платил 5лв доставка за възглавниците от черния петък на емаг.

 

On 11/20/2020 at 7:11 PM, deus_pld said:

Имат и 5лв доставка, затова казах, че излизат по 15лв парчето. Ако са ок- отиват на село, и без това оборудвам спално помещение там. Ако излязат боклук- ще ги подаря на някой, майната му.

 

Това, че ти по някаква причина не си платил не го прави универсално. В случая ти си изключението. В условията за кампанията никъде не се споменава доставка различна от тази, която е валидна през останалите дни от годината, а тя не е безплатна....

Може да е защото ги поръчваш с фактура на фирма.

 

Първо доставката беше безплатна за всичко.

Миналата или по-миналата година стана с минимум 40лв.

Тази година стана с минимум 100лв.

Затова и по принцип е много малко вероятно да си имал сума за доставка в предишни години.

 

Предлагам да я приключим тая тема, защото не съм сигурен какво се опитваш да ме убедиш отново. Че аз греша, може би. Ако имах продукти, които са под 100лв и подлежат на допълнителна такса за доставка, щях да ти ги покажа, но си ги комбинирам така, че да няма такива.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, w00x said:

  

 

Аз пък да кажа, като някой, който се е занимавал с техните гаранции, че бележка до сега не са ми искали. Куриерите и не всеки път дават, така или иначе. В началото му исках на един от ЕКОНТ и той ми каза "Ами каква бележка да ви дам? То няма. Мога само за куриерската услуга да издам."

Ако съм платил с карта при поръчката, каква бележка да ми даде тоя куриер? И каква бележка да използвам при връщане за гаранция? От Декатлон съм поръчвал също. Куриерът не ми даде никаква бележка. Касовата бележка (тъй като те изискват) беше хваната с телбод за гаранционната карта вътре, в опаковката на продукта. В последствие го върнах в магазина и не ми се е налагало да ползвам фискален бон от куриера.

А доставка има. И deus_pld беше споменал в другата тема, че е платил 5лв доставка за възглавниците от черния петък на емаг.


Ти пак ли тръгваш да ми казваш какво ми донасят, какво ми дават и за какво настояват куриерите, които идват ПРИ МЕН? Абе кога ще се отучиш от тия глупости да ми казваш НА МЕН какво ми се случва? Омръзва ми сериозно вече постоянно да си губя времето да ти обяснявам! 

Ето го шибаният слип! 
rlbe8jc.jpg

Тия работи в червеното виждаш ли ги? Тази бележка УДОСТОВЕРЯВА ПЛАЩАНЕ = КАСОВА БЕЛЕЖКА. Това че ти си платил с карта далеч не означава, че някой друг е платил с карта!!! Сигурно болшинството НЕ плащат с карта. Твоето картово плащане се удостоверява по друг начин при нужда.
При ето този вид плащане - кеш - без този слип може да си изгориш. Защо по дяволите иначе куриерите непрестанно ще ни набутват нашето копие с ИЗРИЧНО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ да се пази?!?! Да се намираме на приказка ли??? Или пак ще се опитваш да ми кажеш, че го сънувам това вече няколко черни петъка при всяко идване на куриер?  

Какво ти казва човекът горе, четеш ли? -  Жена ми обаче е изхвърлила слипа от куриера.
Е аз сега ти казвам, че може да изгори с гаранцията на тоя монитор. Дано не се случва разбира се. Аз онзи ден занесох Еърфрайър гаранционно и стана проблем защо нямам гаранционна карта. Но понеже някак си така имам изключителна дарба да се оправям в такива ситуации, хората си затвориха очите и приеха само фактурата. Така и маси запазвам по телефона без капаро и прочее и прочее. People skills му се вика. Само че тука той няма да има пряк контакт с никого. И дано не тръгне някой да му се дърли.   

Link to comment
Share on other sites

Мисире, това и на мен ми звучи адски шантаво - куриера да ти издава касова бележка за плащане на съвсем друга фирма. Не, че съм наясно с българските номера, но какво значение има как си платил на търговската фирма, след като ТЯ трябва да ти издаде съответния платежен документ. И ако транзакцията е станала онлайн, то и съответния документ си се получава онлайн. Поне така работи системата в белия свят. Куриера си е просто куриер. Аз като си получавам стоката, в опаковката има само разни шипинг лейбълс и даже няма никаква информация за стойността, която си платил - всичко се обработва онлайн и по всяко време можеш да си вземеш бележки, фактури и каквото там ти трябва. Това, дето го описваш е някакво уникално безумие. Да не говорим пък за проблема с гаранцията. Как така ще поръчаш нещо онлайн, което има всякакви следи за това какво и кога си поръчал, какви серийни номера и прочие и след това да ти откажат гаранция за същото нещо само защото ... нямаш някаква бележка от шибания куриер. Това е върха на безумието просто. :Facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Всичко това важи ако си платил онлайн.

Това, което обяснява @RaptoR (предполагам и @earache) се случва при плащане с наложен платеж

Изискването за наличие на касова бележка при този вид доставка отпадна преди няколко години, защото понякога се получаваха абсурдни ситуации за продаващите фирми.

Издаваш фискален бон дни преди същинското плащане. А ако получателят откаже поръчката, какво правиш? Как например да сторнираш касова бележка, която може и да е от края на предходния месец и вече да е направен месечния отчет?

Затова се въведе схемата с "пощенски паричен превод", разписката от която се признава и за разходен документ. Не е просто "някаква бележка от шибания куриер" . По този начин фирми, които нямат физически обект, а продават само онлайн, не се налага да купуват и регистрират касов апарат, а в същото време да продават в брой, от гледна точка на крайния клиент.

При еМаг може и да минава без документ удостоверяващ извършено плащане, но болшинството от фирмите го отказват.

Би трябвало да може, при поискване (може би и срещу заплащане), куриерската фирма да издаде копие на платежния документ.

 

В България, куриерът не е просто куриер, а и платежен посредник :lol:

 

Препоръчвам да се изисква фактура, дори и за физическо лице и разбира се да се пази заедно с гаранционната карта, защото тогава няма как да ти откажат.

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, plameni said:

В България, куриерът не е просто куриер, а и платежен посредник :lol:

Ама чакай малко сега, това е някаква уникална простотия. Какъвто и да го играе куриера, нали търговеца си получава парите в края на краищата. От "къдя накъдя" ще трябва да пазиш някакви си куриерски бележки за гаранция, след като си поръчал стоката онлайн? Пак повтарям, никой не може да ме убеди, че това не е някаква пълна малоумщина! :Facepalm:

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, plameni said:

Пак ще го обясня: това не е просто бележка, а документ удостоверяващ извършено плащане.

Аз пак да попитам - за какъв чеп ти е тази бележка, след като покупката се прави онлайн и всичката информация за клиента я има в оналайн транзакцията? Очевидно след като куриера прибере парите и изпрати каквото трябва на търговеца, тази информация също така трябва да се отразява от търговеца по някакъв начин. Пак да попитам - откъдЯ накъдЯ този документ от куриера ще се изисква като условие за уважаване на гаранцията от търговеца?

Link to comment
Share on other sites

 

15 minutes ago, Godfather said:

Аз пак да попитам - за какъв чеп ти е тази бележка, след като покупката се прави онлайн и всичката информация за клиента я има в оналайн транзакцията? Очевидно след като куриера прибере парите и изпрати каквото трябва на търговеца, тази информация също така трябва да се отразява от търговеца по някакъв начин. Пак да попитам - откъдЯ накъдЯ този документ от куриера ще се изисква като условие за уважаване на гаранцията от търговеца?

 

Защото няма онлайн транзакция. Покупката се извършва в момента на приемане на парите от куриера. Дотогава нямаш фактическа продажба - имаш само дистанционно сключен договор, който може да бъде "развален" преди самата продажба. И защото парите не постъпват веднага при търговеца.

Хипотетичен, но съвсем реален пример:

Фирма има договор с куриер, като разплащанията се извършват веднъж месечно накуп. През това време може да са направени десетки или стотици продажби с наложен платеж. 

Ако на десетия ден възникне необходимост от гаранционно обслужване, как ще докажеш пред търговеца, че си платил, като той още може и да не си е получил парите?

 

EDIT: Последните постове не е ли по-добре да се преместят в темата Онлайн пазаруване?

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

 

 

7 hours ago, w00x said:

 А доставка има. И deus_pld беше споменал в другата тема, че е платил 5лв доставка за възглавниците от черния петък на емаг.

 

Да, 4,99лв ми струваше доставката на възглавниците до офис на Еконт. Между другото, за парите си не са крайно лоши. Аз вече спя на едната, другите заминаха на село. 

 

On 11/19/2020 at 4:07 PM, RaptoR said:

kuuyk.jpg

 

Рапторе, сигурен ли си, че тия безплатни доставки, които ползваш не са свързани по някакъв начин с това?

Ако те водят някакъв ултра гига юзър може да ти дават определени бонуси, примерно. Щото на мен ми изпратиха същото нещо и бях ниво 5. 

Не знам дали е така, просто предполагам. 

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, plameni said:

 

 

Защото няма онлайн транзакция. Покупката се извършва в момента на приемане на парите от куриера. Дотогава нямаш фактическа продажба - имаш само дистанционно сключен договор, който може да бъде "развален" преди самата продажба. И защото парите не постъпват веднага при търговеца.

Хипотетичен, но съвсем реален пример:

Фирма има договор с куриер, като разплащанията се извършват веднъж месечно накуп. През това време може да са направени десетки или стотици продажби с наложен платеж. 

Ако на десетия ден възникне необходимост от гаранционно обслужване, как ще докажеш пред търговеца, че си платил, като той още може и да не си е получил парите?

 

EDIT: Последните постове не е ли по-добре да се преместят в темата Онлайн пазаруване?

Егати казуса, верно. Как тогава си взел стоката от куриера без да си платил? Или и този вариант го има някак си? Тук изобщо няма да те питам за гаранцията от производителя, щото по начало в повечето случаи гаранционното обслужване не се прави от търговеца, а от представител на производителя. :lol:

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, plameni said:

Всичко това важи ако си платил онлайн.

Това, което обяснява @RaptoR (предполагам и @earache) се случва при плащане с наложен платеж

Примерът, който дадох по-горе с телевизора беше с наложен платеж. Единственият, с който контактувах физически е куриера от Спиди. Не ми е искал никакви хартийки, слипове, боксерки ...

Предполагам, че не му е работа на куриера да установява дали дадена стока има валидна гаранция.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, plameni said:

Примерът, който даде по-горе е от еМаг. За тях знаем.

Раптор и Еарчето за кой говорят?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...