Jump to content
BulForum.com

Акция "Светлина" започна..


spot_ex

Recommended Posts

Отново започна полицейската акция "Светлина". От 1 Ноември ползването на фарове е задължително и през деня. Също така има и някаква резитба за грайфера на гумите, отделно че трябва да са зимни. До колкото разбрах глобата за неизправни гуми (тоест НЕзимни и с малък грайфер) е 50лв и 6 контролни точки. Колегите споменаха и за фаровете - 20лв и 5 к.точки. Но преди 16ти Ноември щяло да има само предупреждения, след това вече санкции.

Правилна ли ми е информацията? Колеги, казвайте ако трябва инфото да се редактира.

Някой вече да е имал (пази боже) среща с палка и бяла астра? Щото аз не забелязах да са повече или да има някаква "акция" въобще.. ?

 

Нова информация от бТВ . На кого да вярваме сега?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Това и аз го чух и най-вече това ме плаши основно зимните гуми.Съгурно ли е че трябва да сме със зимни гуми и има ли го някъде официално?

Link to comment
Share on other sites

Това и аз го чух и най-вече това ме плаши основно зимните гуми.Съгурно ли е че трябва да сме със зимни гуми и има ли го някъде официално?

 

Ми сега ми казаха, че трябвало да си със зимни гуми с еди-какъв-си грайфер. Смисъл с адекватен грайфер. Но чесно казано не виждам как ще те спрат и ще ти мерят грайфера дали е изтъркан или не ама.. не се знае

Link to comment
Share on other sites

Тъй е :) Който не знае Правилника ще се връзва на журналистите :P
до 16-ти глоби няма да има само предупреждения
Link to comment
Share on other sites

Никъде в ЗДП не намирам точка в която да пише,че е задъжително карането със зимни гуми ;) Да не говорим че се продават и всесезонни...Единствено по тоя параграф могат да ви цакат:

 

"ПП на ЗДП Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности: 9. по колелата и гумите: г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм

 

Всичко друго са журналистически глупости :)

 

п.п.Наказанието е: 14. (изм. - ДВ, бр. 24 от 2004 г., изм. и доп., бр. 96 от 2004 г.) за управление на моторно

превозно средство с износени или разкъсани гуми (чл. 183, ал. 4, т. 5 ЗДвП) - 6 к. т.

Link to comment
Share on other sites

Аз пък не мога да разбера защо изобщо хората карат без да си пуснат фаровете?! На мен ми е навик да включвам фаровете излизайки от гаража че е тясно и да се ориентирам за разстоянието до кооперацията по-лесно като я вадя и докато излезна от тунелчето. Отделно че ет олкова по-удобно и се забелязват другите коли. Особено сиви и черни съм се усещал че не ги забелязвам в огледалото (не че не хвърлям по 1 поглед чат пат ама не е като да гледам там нон-стоп). И тръгне ли да прави маневра може и да не се усетя, още повече ако пропусне да даде мигач или го даде след като е почнал маневрата - засичал съм неволно подобна кола като се опитвам да избегна някоя дупка. А винаги прави впечатление когато има фарове колкото и светло да е - с периферното зрение винаги ги усещам... Всеки си знае разбира се, но имаше едни реклами на Sylvania или Phillips (не помня точно) с текст "Включи фаровете: Светлините спасяват живот" - на изхода от Пазарджик имаше подобна табела.

 

 

 

Да не говорим че се продават и всесезонни

 

При който и гумаджия да идеш като кажеш че искаш всесезонни гуми ще се спука от смях. Наскоро ми обясняваше един приятел че тези гуми стават за каране през цялата година ако живееш в Los Angeles примерно където за сняг не са чували а дъжд се случва да падне 5-6 пъти в годината. Зимните гуми са зимни и нямат нищо общо с летните а тези дето ги водят всесезонни са за сухо и дъждовно - демек летни.

Link to comment
Share on other sites

п.п.Наказанието е: 14. (изм. - ДВ, бр. 24 от 2004 г., изм. и доп., бр. 96 от 2004 г.) за управление на моторно

превозно средство с износени или разкъсани гуми (чл. 183, ал. 4, т. 5 ЗДвП) - 6 к. т.

А глобата?

Link to comment
Share on other sites

При който и гумаджия да идеш като кажеш че искаш всесезонни гуми ще се спука от смях....

 

Смеят се защото така им отърва ;) Има всесезонни гуми,при това някои са доста добри(в определени граници,разбира се).Ето ти пример за качествена всесезонна ГУМА Като се има в предвид какви са зимите в Пловдив последните години,хич не е лоша алтернатива за хората с по-скромен бюджет....

Link to comment
Share on other sites

И аз четох днес,по въпроса: могат да те цакат само за дълбочина на грайфера,другото е журналистически напъни :( ,а иначе за фаровете ,и аз подкрепям да са включени зимно време ;)

Link to comment
Share on other sites

...дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм...

Ама аз чух за някакви 4 мм :confused ...и освен това ако още отсега сложа зимните, тъй като са доста меки, докрая на т.нар. "зима" (която напоследък даже не е и мокра) ще им сваля наполовина грайфера...а да не говорим, че на сух път ползата от тях е никаква... ;)

Link to comment
Share on other sites

Аз без включени фарове не карам никога момци....

 

Относно гумите ми намирисва нещо тая работа. Аз зимни няма да сложа докато няма условия за тях...

Link to comment
Share on other sites

За фаровете ОК, съгласен съм, ама за тези зимни гуми и този грайфер от 4мм. да ме извиняват. Да не сме някоя страна като скандинавските, че да налагат използването на зимни гуми?

Ако тази зима е като миналата, поне аз не виждам ползата от зимните гуми. Да речем че сега си купя 4бр. зимни гуми и ги карам в това време, с малко валежи и повечето време да е сухо, то до края на зимния сезон те ще са галоши и догодина ще трябва да купувам нови, защото няма да покриват изискванията от 4мм. грайфер?!

Link to comment
Share on other sites

Е зимните гуми има смисъл ама като стане по-студено. 15 градуса не е като за зимни гуми. Иначе при минусови температури дори на сухо аз предпочитам със зимни да карам - все пак са по-меки има по-добро сцепление с пътя.

Link to comment
Share on other sites

Е зимните гуми има смисъл ама като стане по-студено. 15 градуса не е като за зимни гуми. Иначе при минусови температури дори на сухо аз предпочитам със зимни да карам - все пак са по-меки има по-добро сцепление с пътя.

 

Да, но вече минусови температури се задържат много малко и през по-голямата част от зимния сезон са доста над 0-лата ;)

Link to comment
Share on other sites

Няма значение с какви гуми сте, било то зимни, летни или всесезонни, но грайфера им трябва да е поне 4 mm. Никой не може да те задължи с какви гуми да караш, отделно за фаровете аз доколкото чух глобата е 20 лв. и 5 контролни точки.

Link to comment
Share on other sites

Това с гумите е относителна работа.

Мойте коли имат винаги по два чифта гуми (зимти и летни), но това няма да намали ПТП по пътищата, ако някой си мислят това.

Вярно е, че колата се държи на гумите, но да не забравяме и фактите който сме свикнали да виждаме всеки ден, а те са голям лъскав джип кара като за последно, ни изпреварва с бясна скорост при зимни условия със сняг. Превишената скорост и неспособността на водача да прецени ситуацията, няма да го спасят от поднасяне или завъртане, било то и със зимни гуми. Доста пъти се е случвало точно от водачи, който си мислят че като са със зимни гуми, и не могат да се завъртят или изхвърчат от пътя. Зимната гума, големия грайфер, дават предимства само при напълно зимни условия и съобразена скорос.

Link to comment
Share on other sites

Аз миналата зима си я изкарах без никакви проблеми със оригиналните летни гуми на колата, за тая година ще сложа зимни ако се задържат температурите поне седмица зимни, не есенни. Иначе е пари на вятъра, тия 1500 лв са си бая мохабет :D

 

Иначе по темата за фаровете-аз цяла година карам на фарове, един път като ти стане навик да ги пускаш, няма смисъл да го губиш- помагат много, а същевременно няма негативи в цялата работа с изключение на по-късия живот на крушките. Ама по-добре крушки, отколкото катастрофи.

Link to comment
Share on other sites

Абсолютно подкрепям и за грайфера, и за фаровете. Зимата е мека, ама на никой няма да му е приятно като спре на светофара на кишата отзад някоя каляска да му паркира в багажника, щото гумите са и огледално гладки ;) Аз от както се качих на първата си кола карам винаги на фарове и смятам, че всички трябва да го правят..

Link to comment
Share on other sites

Аз също карам на фарове целогодишно и смятам че ако всички правеха така ще падне процента на катастрофите!

За гумите е ясно при отрицателни температури една лятна гума не може да спре както при 15 градуса ако ще пътя да е сух!

А всесезонната гума е пълен смях :)

Link to comment
Share on other sites

Иначе по темата за фаровете-аз цяла година карам на фарове, един път като ти стане навик да ги пускаш, няма смисъл да го губиш- помагат много, а същевременно няма негативи в цялата работа с изключение на по-късия живот на крушките. Ама по-добре крушки, отколкото катастрофи.

Аз пък не си спомням откога не съм сменял крушки...за разлика от променливото 220V, при "правото" 12-волтово напрежение крушките горят много по-рядко....а и поради известно стечение на обстоятелствата...имам доста резервни крушки за фарове.

 

П.П. BTW, може да не му е мястото тук, ама понеже стана дума....имам нови оригинални халогенни крушки (немски Philips, H4), които не стават за моите фарове...имам и бели, имам жълти...имам и сини...ако някой прояви интерес, да ми пише на ЛС - давам ги на половин цена....а и понеже не знам колко точно струват, може и да ми предложите ваша цена, дето ви урежда. :P

И за да е по-ясно...ето малко снимки за ориентация:

- една от тези дето мисля, че се водят Н4

- кутийка с 2 бр.

- и някои други размери, които имам (пак нови)

Link to comment
Share on other sites

Аз също карам на фарове целогодишно и смятам че ако всички правеха така ще падне процента на катастрофите!

За гумите е ясно при отрицателни температури една лятна гума не може да спре както при 15 градуса ако ще пътя да е сух!

А всесезонната гума е пълен смях :)

Според няколко статистики които съм чел катастрофите не намаляват с много. Намаляха един вид катастрофи за сметка на друг. Все пак наистина спада процента. Дори и да е с 1% си струва. В доста голяма част от Европа са задължителни фаровете. Ако не се лъжа и в България беше приет този закон, просто още не е в сила.

 

За гумите имам същото мнение като теб. Не е само до шарката, самият каучук е различен.

Link to comment
Share on other sites

Ползата от светнати фарове през деня е безспорна,който е карал някога мотоциклет знае защо ;) Колкото до гумите,естествено че е по-добре да имате два комплекта гуми (зимни/летни) само дето малко хора отделят 800-1200 лева за нови гуми.Аз лично имам 4 летни и 4 зимни гуми,летни KUMHO и зимни YOKOHAMA на два отделни комплекта джанти,обаче далеч не всички хора разполагат с пари за този вариант :( Мнозина залагат на гуми втора употреба с ДОТ **03 примерно,което за мен е крайно неприемливо-ако се налага да избирам между летни и зимни втора употреба,или нови всесезонни на утвърден производител,бих избрал вторите ;) Така че юнаци,не се стискайте за ток и крушки,ами фаровете светнати+най-качествените гуми които може да си позволите,и умната на пътя :)

 

 

п.п.тази иконка за пореден сезон става актуална => :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...