Jump to content
BulForum.com

Газови системи за автомобили


HEMO

Recommended Posts

Единственото селско е да определяте кой какъв е - единия карал ауди и сипвал бензин, тъп бил, другия карал БМВ, сипвал газ, пак бил тъп...Всеки сам си прави избора ! Аз не бих си сложил газ, защото съм потрошил сумати нерви с коли на газ, малоумни "майстори" повреди, проблеми и т.н. Ако вземе да ме удря в джоба - продавам голямата кола и купувам малка, на която разхода ще ми отърва ;) Кола с газ бих карал само ако е излезнала от магазина с уредбата.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 249
  • Created
  • Last Reply

Аз нещо не виждам да съм писал, че газта е единствено средство за тунинг и че на спортни автомобили е задължително да се слага газова уредба. Ама понеже всеки си има собствено мнение, което не само споделя, а се чувства длъжен и да налага, темата се напълни с мнения, подходящи за акъла на петокласници. Като гледам, някои хора доста се пенят, ама да си карат на бензин и толкоз! Кво им пука на какво гориво карат другите? Да си направят една бензинджийска тема (щото тази е за газ!) и да си се дуят колкото искат! Но мисля, че и в нея бих учствал с интерес. Няколко пъти писах, че всеки е свободен да си кара колата на каквото си иска и на каквото му е кеф. Това си е индивидуален избор. И това не мисля, че има връзка с това колко е богат или тъп той или приятелите му! Аз поне не мисля, че се опитвам да си налагам мнението за газовите системи, в смисъл, че на никого не съм казал "слагай газова, щото е задължително, ако искаш да ти е по-мощна колата". Не разбирам защо все с тази мисъл ми се цитират мненията! Не си спомням да съм казал, че с газ колата ще "гори по-малко и ще върви повече ". Това може и да стане вярно при определени условия, но не толкова в литри, колкото в левове. Конкретно при системите ФОБОС могат да се настроят няколко режима на работа -икономик (колата уж харчи по-малко литри от на бензин, но е доста спъната), нормал (колата върви като на бензин, но харчи с 1-2 литра повече) и спорт (колата може да се настрои да върви повече от на бензин, но харчи с поне още 2 -3 литра газ повече). По принцип газ слагат на автомобилите си хора, които искат да изминат повече киломитри с парите, които могат да си отпуснат за гориво. Малко са тези, посегнали към газовата с идеята за повече мощ! А като цяло, мненията ми целят по-скоро да хвърлят повече яснота по въпроса и да отхвърлят някои погрешни представи, отколкото да звучат ядно за някои. Имам си достатъчно занимания и заяждането по форумите няма приоритетно значение сред тях, а и отдавна съм го минал пубертета.

Link to comment
Share on other sites

Иначе нищо против хората с нормални коли и доходи да спестяват.

Добре де, значи ли че по-богатите или по-заможните хора само заради това, че имат пари, не трябва да пестят?! Нима това е някаква карма?!

 

 

Абе имам един приятел газаджия, много отворен и доста ги чатка. Като е взех отивам при него да се видим на по кафе, и 1ч ми обясняваше че може да е направи, не е проблем, както с газов инжекцион, така и по обикновенния начин (по-евтиния). След като ми обясняваше повече от 1ч., накрая ми вика: "Виж сега не се занимавай с глупости и си карай колата на бензин, не си отваряй работа, и слагай таралеж в гащите". Аз му казах естествено, че не съм дошъл да ми прави оферта за монтаж, а да се видим и каже мнение за колата. Така че, може да стане, няма невъзможни неща, но аз съм мерси имам една на LPG :)

Като каза за BMW, се сетих за една скорошна случка и ми стана доста смешно, но има и такива.

Отивам да зареждам на OMV и гледам на съседната колонка за LPG се наредила някаква черна Софийска 7-ца.

BMW беше от модела преди послените доста наточено, без нищо селско в него, освен водача.

Докато пича ми миеше предното стъкло, гледам дойде му реда и от вътре отваря багажника (понеже е гъзар и не трябва да си личи газовия клапан на бронята), слиза тежко и гледа намръщено. Интересно ми беше колко ще зареди и се загледах, и след малко пълненето беше преустановено, а сумата на колонката показваше 30лв. :woot

Е и?! Аз си ходя с кредитните карти и 20 лева в джоба. Сипвам навсякъде с кредитна карта. И ако бензинотечката не работи с такива акрти, сипвам с КЕШ. и сега ще ме осъдиш, че ако резервоарът ми е 80л аз съм заредил само 15л?!

 

А защо не си представиш и друга ситуяция - намръщеният трябва да пътува някъде да събира рекет, и просто си е заредил бутилката до горе .... само с 30 лева .... Е и?! Какво като е мутра, човекът си прави сметката и пести пари.

 

 

... марвин какви са тия 300 коня семейни практични коли на които искаш да вдигнеш мощността като им сложиш газ бре?... Ти това че искаш да сложиш газ за да си увеличиш мощността на колата казвал ли си го пред хора,газаджия ли си,че такива култови агитации вкарваш.Или пък че метанът е по-мощен даже и от газта. :cry .

Аз може ли пак некомпетентно да се обадя?! Като че ли си пропуснал нещата, които писах рпеди това. Метанът е ПЕРФЕКТЕН за коли със суперчарджър или турбокомпресор. Именно поради факта, че еквивалентното му октаното число е 130. И ако един бензинов двигател при дадена степенна сгъстяване можеш да го надуеш на макс 1.5 бара примерно, то на метан ще можеш да го надуеш на 4 - 4.5 бара .... ти осъзнаваш ли какво означава 4.5 бара надув?! И че турбокомпресорите,които могат да постигнат това се броят буквално на пръстите на двете ти ръце?!

 

 

... конкретния ми следващ въпрос е относно уредба с метан на дизелов двигател: възможно ли е? за какви двигатели става дума? плюсове и минуси?

Може, колега, без никакви грижи. Единият от вариантите е да се монтират дюзи за директно впръскване вътре в цилиндрите, но не знам дали в БГ някой се занимава с такъв монтаж.

 

Другият вариант си е конвенционален метанов инжекцион, който впърсква във всмукателния колектор.

 

Съжалявам, че не мога сега да намеря един линк на производител в интернет. Там има описани два варианта за палене на сместа. Единият е да се пали от подгряващите свещи. Другият беше да се монтират запалителни свещи на мястото на нафтовеите дюзи. И третият вариант е сместа да се пали от самата нафта, която да се използва като източник на горене вместо запалителна свещ. Последният вариант засега е най-популярен в БГ.

 

 

То много хубаво 6 страници , ама защо никой не каза за LPI системата на Виали

http://hosting.data.bg/bmw/BMW%20Club%20Bu...20detonacii.pdf

Само една забележка, колега. Тяхната система за директно впръскване куца от страна на помпата, която работи под високо налягане и се скапва. Иначе системата е перфектна като техническо решение. Евала за което на холандците.

 

 

Дреме ми и за екологията!

Батка, наистина тук на малцина им дреме за екологията. Аз вчера бях на откриването на изложбата на Моста на влюбените до НДК и се шокирах от снимките. Нещ, които след 10-на години вероятно ще изглеждат по друг начин заради замърсяването на околната среда. Препоръчвам изложбата на всички, няма да съжаляват.

 

.... интересно ми е обаче като въведат данъчни отстъпки за колите, които са на метна или пропан-бутан, дали една не малка част от защитниците на бенинза няма да минат на газ.... :devil

 

... Ако се настрое моторчето на бензин, както я настройвате за газта съм сигурен, че на бензин ще покаже поне 5% по добри показатели при въртящия момент...

А моторчето, дето ти отчита нивото на бензина в резервоара дали няма да му се завие свят, като бръкнеш с тези 5% в ЕКУ-то? Само да те светна, че расте експоненциално.

 

Газта е хубаво нещо за семейния автомобил, но да ти я сложи разбирач.

Това вече е съвсем различно нещо.

 

 

А гот ли ти е да са буташ с бакшишите на една и съща колонка ?

А ти редил ли си се на 3-дневни опашки за бензин по време на кризата преди 15 години?!

 

А да си забелязал, че залежите на нефт по Света намаляват драстично?! Или ти е все едно, нали сега имаш достатъчно бензин, за да показваш на всички, че си надрасъл газовите уредби?!

 

 

Марвинчо,прекаляваш малко.Много ли богати хора познаваш??Много ли готини коли си карал?Това май беше тема за газови системи на автомобили и възникна съвсем логичен спор-какво по дяволите ме интересува колко си богат,стринка ти колко и тежат ташаците и кой си познавал??Като 15 годишните рацерчета по светофарите си-"ела да ти покажа".Ми ние българите винаги знаем най добре бре.BRABUS оповестиха,че са осъзнали умопомрачителната мощ на газта и новият им модел ще използва това смазващо законите на физиката гориво.За ръководител завеждащ конструкторският отдел е назначен Marwin щото има много опит в свръхзвуковите тунинг газ чудовища.В момента се очаква от ферари да преорганизират производството си и като опция всяко ново ферари може да си го поръчате едноместно с метанова уредба до вас за повишаване на мощността.Върви с комплект лепенки-"майната ви на всички комплексирани бедни дрипави селяни-по-бърз съм и ми е евтино и гот".Противно на очакванията от мегакасовият голфаджийски хит "бързи и яростни" разкриха че бутилките които бяха в колите в насъскващите състезания бяха всъщност газови уредби и бяха успешно замаскирани като НОС и ЧЕП.

Е батка ти изтрепа кочината!!! Прати в девета глуха БМВ, Мицубиши, Фолксваген .... те тия са прости и не знаят какво правят, та решили да колите си на LPG & CNG.... евала, скри ми шапката.

 

 

... Газови инж. които работят без да използват сигналите от бенз.инж. или от бензиновия комп. НЯМА!!!

ФОБОС. Те не се управляват от бензиновия инжекцион. Поне така твърдят плевенчани.

 

3. Фобос системата има големи възможности за настройка но тях ги има и в другите системи -- разликата е че има кой да ти обясни как да ги ползваш и развитието на софтуера им е доста динамично - могат да ти компилират специализиран софтуер само за твоя автомобил (ама е малко вероятно да го направят за всеки).

Стига да си плащаш, не вярвам да има проблеми в това отношение.

 

 

HEMO,ако не си разбрал повечето нямат нищо против метана и газта,просто някой хора заключиха,че на газ и метан колата ти става по-мощна.

При определени условия няма никакви проблеми да се постигне по-голяма мощност.

 

 

... еднакво безразлично ми е дали се 'бутам с бакшишите' или пък виждам интилигентна физиономия на ракетен инжинер в голф 2-ка до мен...

:punk Пропусна пернишката регистрация.

 

 

познайте горивото

Ти май се изживяваш в ролята на Ванга ... къде прочете или чу, че горивото е било газ?!
Link to comment
Share on other sites

А моторчето, дето ти отчита нивото на бензина в резервоара дали няма да му се завие свят, като бръкнеш с тези 5% в ЕКУ-то? Само да те светна, че расте експоненциално.

 

Мерси за светването, но мнението, част от което цитираш, има съвсем друг смисъл. Дреме ми за бензина, след като се търси мощност. Моя може да лапа и 60л/100 ако трябва да се цеди докрай ;) Но колата ще става само за врътки на Калояново. Като искам икономия си седи сток и си я карам 15/100 из града :)

 

И в подкрепа на Марвин, аз също ще кажа, че не ми дреме за екологията и ще си сваля катализатора. Щом като далеч по-малки замърсители имат бонус от държавата, на мен откъде на къде, след като плащам 20 пъти по-голям данък, ще трябва да ми дреме за екологията :bgrin:

 

Проблема обаче не е кой е селянин и кой не е, а е далеч по сериозен:

Какъв е контрола по монтажа на газови уредби в БГ? Не трябва ли да се минава на технотест? Има ли някакви предписания за монтаж свързани безопасноста? Защо куцо и сакато слага газови уредби? Защо хващат бутилките за задните седалки със самонарязващи болтове? Защо увиват маркучите с тиксо като се нацепят? Защо на светофара не мога да дишам от неизгоряла газ? Всички газаджии под ножа. С торбичката и на изпит. Ама без корупция. За вас двамата знам, че няма да имате проблеми ;)

 

 

Ти май се изживяваш в ролята на Ванга ... къде прочете или чу, че горивото е било газ?!

 

Там където и ти прочете или чу, че съм казал, че горивото е газ

Link to comment
Share on other sites

Не е нужно на когото и да било да има висше образование, за да прочетем м/у редовете какво гориво си визирал предвид съдържанието на останалите ти постове. ;)

 

BTW, обадих се в Плевен за да ми потвърдят дали тяхното ЕКУ работи напълно самостоятелно без да доработва сигналите на бензиновото ЕКУ .... сега пък ми отговориха, че взимали информация от бензиновите дюзи .... преди година ми казаха обратното ... :-(

Link to comment
Share on other sites

Логично е да взима от там ;) А и е излишно да работи директно с всички датчици, т.к. това означава отделен софтуер за всеки двигател, без да има никаква необходимост от упражнението. Да не казвам, че е къртовски труд и не е по силите при липса на стенд за изпитване на ДВГ

Link to comment
Share on other sites

BTW, обадих се в Плевен за да ми потвърдят дали тяхното ЕКУ работи напълно самостоятелно без да доработва сигналите на бензиновото ЕКУ .... сега пък ми отговориха, че взимали информация от бензиновите дюзи .... преди година ми казаха обратното ... :-(

Така е. Взимат такъв сигнал и го умножават с коефициент, който може да се регулира.

Иначе, ако се търси напълно "самостоятелна" газова инжекция, мисля че руските ГИГ имаха такова решение при някой от старите им модели, което са слага на моноинжекция, не знам дали нямат и решение за карбуратор. Но ГИГ е ужасен за монтаж - всичко идва насипно, няма куплунзи и кабелни обувки, т.е. има, само че трябва да се слагат и запояват допълнително, а са "само" към 80 броя!

Link to comment
Share on other sites

Ами и аз никъде не съм казал че нетрбва да се кара на ГАЗ.Всеки да кара ня каквото си избере сам.Не съм съгласен обаче че газта едва ли не е хипер ефтина,много лесна за експлоатация и колата ти става самолет за малко пари.Ако имаше такива неща нямаше да го има лафа "С трици маймуни да хващаш".Естествено ляга по евтино но за сметка на друго и почти винаги е така.Просто съм на мнение че всеки като купува кола трябва да си направи тънка сметка аджеба има ли как да е подържа и как ще да я кара с какво гориво дали да е дизел дали като е купи да сложи ГАЗ.И у нас имаме СОЦ возило което е на газ и съм доволен от газвота ама немога да кажа че е като самолет.

 

Иначе мен какво ме боли за екологията като самата държава не е боли?Във всички нормални страни от ЕС върху газта няма акциз и пътен данък защото е еко гориво ама ние сме в БГ и тук има.Така че щом на тях не им пука на мен хептен не ми пука.

Link to comment
Share on other sites

В друге европейски страни няма акцизи, за мощните автомобили втора употреба, ама тук има :angry1

 

Ами няма. Ама има за тея първа употреба. :bgrin: Я се зарови в дедо Гугъл, че ми писна да давам джокерчета на недоказали се европейчета :bgrin: .

 

 

Лек автомобил изгоря в центъра на София

17 септември 2007 | 21:12 | Агенция "Фокус"

София. Лек автомобил “Опел Вектра” изгоря в центъра на София, в близост до баня Мадара, предаде репортер на Агенция “Фокус”. По всяка вероятност колата се е самозапалила. Няма пострадали при инцидента.

 

 

// Вектра на бензин не съм виждал бая време

Link to comment
Share on other sites

Добре де пак всичко опира до монтажа и годишните прегледи, които ги "има" в България, но никой не ебава да иде, щото трябва да дава пари, нали? В интерес на истината и аз не ходя на преглед, ами само си давам копие от талона и прегледа ми го оправят в КАТ. Но аз си поддържам колата и знам кое кога трябва да се погледне, смени и т.н. Та мисълта ми беше за прегледите на газовата. Що не кажат информативно само кога тая Вектра е била последно при някой та да види аджеба има ли някакви течове, как точно е прекарана тръбата за газта и т.н. Това не е по вина на пропана, а по вина на собственика на колата, некадърността на този, който е слагал или проверявал газовата и не на последно място на иституциите в тая страна, дето нищо не следят. Започне ли да се контролира прегледа на всяко МПС, аз ще си ида от първите, за да съм изряден. Не ходя не защото на колата ми й има нещо, а защото първо нямам време да се занимавам с глупости и защото не обичам много хора да ми пипат колата :devil

Та пак на темата - газова не е виновна, ами е виновен собственикът й. Аз мога да дам пример от преди 2 месеца, когато замалко един дърт Опел Аскона не запали един вход от нашия блок, заради изгнил резервоар и бензинопровод - пак ли пропана е виновен, дето тая кола го няма или немърливостта на моя комшия - който хем е тъп, хем упорит...

Link to comment
Share on other sites

Ами да съгласен съм да има прегледи на газовите уредби и там анализа на заварките е хубаво нещо.И щом няма пукнатини незнам защо преди сигурно 5 години когато ходих тея решиха да надуят бутилката на руското ни возило на 16 бара пълна с вода.Първо ГАЗ-та не е толкова плътна като водата второ макс налягането доколкото знам на бутилката е 8 бара.Демек оня кретен е наду 2 пъти повече пълна с вода.Ако е беше пръснал той ли ще ми купи нова бутилка?По интересно е че издържа при положение че бутилката е от Украинските.

Иначе от металните съединения ако са направени качествено няма как да изпускат ако не си местил бутилки,да се клати изпарителя или си правил няква катастрофа.Иначе от изпарителя и маркучите може да изпуска ама за тая цел има мехурена проба.Може всеки сам да си е направи не е кой знае каква философия да направиш веро и вода и да сапунисаш всички съединения и маркучи.Аз поне по друг начин да тестват дали изпуска ГАЗ не съм виждал.

Link to comment
Share on other sites

четаааа, препрочитам, пак четаааа, почесвам се и гледам умно в монитора и нещо ми бягат изводите по търсената от мен информация, а именно:

-изяснихме че турбото не пречи на слагането на газов инжекцион, бил той пропан-бутан или метан, което е чудесно.

не ми стана ясно ако на турбиниран бензинов двигател, на когото е приложен "чип тунинг", дали при газификацията положителния ефект от тия настройки ще се пренесе и при работа с новото гориво? неясно ми е защото ту газовите ЕКУта взимали инфо само от датчиците на оригиналния бензинов ЕКУ, ту зимали готова обработена информация от него и само я модифицирали допълнително. кое е вярното?

 

по втория ми въпрос относно т.нар. дизел-метанови уредби - колко дълбоко се бърка в двигателя за целта? запазва ли се големия въртящ момент на дизеловия двигател при работа на метан? струва ли си занимавката?

Link to comment
Share on other sites

За дизел, аз поне не бих се занимавал.

За останалото -да, чиптунингът ще повлияе положително, независимо от горивото. Все пак при него се "пипа" не само работата на дюзите, ами и други параметри, като момент на запалване, изпреварване, съотношение гориво/въздух и пр., като от тези само последното има отношение към бензина. Другите си "важат" и на газ.

А кое доколко си струва само от теб си зависи.

Последно твоят автомобил дизелов ли е или бензинов с турбо и чип тунинг?

Link to comment
Share on other sites

не ми стана ясно ако на турбиниран бензинов двигател, на когото е приложен "чип тунинг", дали при газификацията положителния ефект от тия настройки ще се пренесе и при работа с новото гориво? неясно ми е защото ту газовите ЕКУта взимали инфо само от датчиците на оригиналния бензинов ЕКУ, ту зимали готова обработена информация от него и само я модифицирали допълнително. кое е вярното?
Не те касае това дали бензиновото ЕКУ ти е било чипосано.

 

Газовият инжекцион взима данни от TPS-a, от ламбда сондата (някои ГИ само информативно), от ГМТ, от датчика за първи цилиндър и други подобни - различните ГИ четат различни сигнали. Но основното при тях е, че те взимат сигналите от бензиновото ЕКУ към бензиновите дюзи, физически жиците се прекъсват и влизат в ГИ, оттам вече нови жици отиват към тези бензинови дюзи. По този начин, когато колата работи на газ, ГИ емулира бензинови дюзи и по този начин бензиновото ЕКУ си мисли, че има закачени 4 бензинови дюзи. Същевременно ГИ емулира ламбда сона (а където няма трябва да се монтира такъв емулатор), който подава стандартен сигнал към бензиновото ЕКУ и му показва, че сместа е примерно 14.7:1 - независимо от реалните показания на ламбда сондата. По този начин се гарантират еднакви и стабилни сигнали от бензиновото ЕКУ към ГИ.

 

След като ГИ вече е излъгал бензиновото ЕКУ, че работи на бензин и уж си управлява бензиновите дюзи, в таблиците на ГИ се залагат коефициенти, по които се умножава времето, през което да се впръска газ във всмукателния колектор. Тук вече е основната работа на хората, които настройват ГИ.

 

Ето защо е задължително да има емулатор на ламбда сондата. Ако няма такава, при работа на газ сондата ще отчете едни данни. Бензиновото ЕКУ въз основа на тези данни ще предприеме мерки да компенсира разликата с това, което му е заложено в таблиците. Съответно ще се променят времената на впръскване и на газовите инжектори. След толва ГИ чете от ламбда сондата, че сместа е мръднала, и тя по същия начин ще се опита да възстанови това, което бензиновото ЕКУ е променило ... и така настава едно надлъгване м/у двете ЕКУ-та, което може да доведе само и едиснтвено до нестабилна работа на ГИ. Съответно води до натрупване на грешка в бензиновото ЕКУ, което в повечето случаи води до светване на лампата на бензиновото ЕКУ на арматурното табло.

 

Някои ГИ имат вграден TAP (Time advance processor), но други нямат. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА СЕ МОНТИРА ТАКОВА ЖИВОТНО, КАКВОТО И ДА ВИ ГОВОРЯТ ГАЗАДЖИИТЕ, ДЕТО ВИ Я МОНТИРАТ. Ако тръгнат да ви казват, че не ви трябва, по-добре си потърсете други инсталатори.

 

LPG иска изпреварвне в запалването от +9 градуса, а метанът още повече - +12 градуса. Това се дължи на факта, че газта гори по-бавно от бензина, и за да може налягането в цилиндрите да е максимално когато буталото е в ГМТ, то сместа трябва да се запали по-рано от бензиновата.

 

Най-добрият вариант е този TAP да е програмируем, т.е. да дава различно изпреварване при различните обороти и режими, но тогава трябва да се намери доста кадърен човек да го монтира, защото вече едва ли не се навлиза в сферата на тунинга.

 

Иначе щом като има чипосано ЕКУ, трябва да си сигурен, че изпарителят/редукторът може да ти осигури необходимия дебит на газ, за да може да си захраниш двигателя. И няма да имаш проблеми. Вариантите са два - преработка на съществуващия изпарител/редуктор, което обаче е доста сложно, и другият вариант е да се монтират два такива паралелно. Също така трябва да си сигурен каква мощност ти се пада на един цилиндър. Някои газови инжектори са ограничени по мощност, приемрно 40 к.с. на цилиндър. За 4-цилиндров двигател това са 160 к.с. И ако двигателят ти е примерно 200, няма да можеш да го храниш през тези малки инжектори. Има такива, които се разпробиват според мощността на двигателя, други предлагат готови инжектори за съответната мощност. Но във всички случаи трябва да се обърне внимание и на този момент.

Link to comment
Share on other sites

Като искате адвансед на запалването, вземете го излъжете компа през детонационния датчик и той ще ви добави максимално предварение ;)
:laughing: Аз понеже съм ламер и не разбирам, ама не би ли трябвало като има детонации, засечени от детонационния датчик, изпреварването да се върне, т.е. точно обратното на това, което ти твърдиш? Просто питам .... Запознат ли си какво ще ти остане от двигателя, ако при съществуващи детонации добавиш още малко предварение? :punk
Link to comment
Share on other sites

когато има детонации сместа трябва се пали по-рано, за да се изпревари момента на взривното самозапалване. нали този ефект се търси ламьо :)
Ламьо, повярвай ми, успя да ме настъпиш на слабото място, което ми е болна тема и съм спорил с хора ожесточено, но те поне разбират за какво иде реч ... Батка, толкова ли си сбъркан, или на такъв се правиш не мога да разбера?!

 

Преди да ръсиш бисери вземи попрочети малко литература. Досега ти четях постовете и си се смеех тихичко, но сега просто издави рибата. Ти хал хабер си нямаш що е то детонация в двигателя, кога се появява и как може да се избегне.

 

За разлика от теб аз обичам да чета книги и да следя интересуващите ме теми в интернет. По този начин попаднах на документи на Национален консултативен комитет по въздухоплаване на САЩ, свързани с преждевременното запалване, детонационното горене, че и за повторно запалване след подаването на искрата.

 

Какво пишат от NACA (стр.17-18 ):

 

"A more important conclusion is that preignition and afterignition are phenomena separate from knocking and must be treated as such. Either of these secondary ignitions may give rise to knocking".

 

"По-важното заключение е че предварителното и вторичното (б.а. - за Бога, не знам дали е подходящата дума) запалване са явления, различни от "чукането" и трябва да бъдат третирани като такива. И двете от тези второстепенни запалвания могат да доведат до "чукане".

 

Има една последователност, и тя е ЗАПАЛВАНЕ, последвано от ГОРЕНЕ. Обратното някак си не става.

 

Pre-ignition е преждевременното запалване на горивната смес, предизвикано в момента или преди подаването на искрата от свещта. То е следствие на наличието на високоенергийни топлинни източници в горивната камера - свещи, бутала, стени на цилиндри, клапани, нагар и т.н. По-важното е, че след това ГОРИВНАТА СМЕС ГОРИ НОРМАЛНО, поради което преждевременното запалване не може да бъде локализирано по никакъв начин. Все едно да подадеш искра по-рано от необходимото. Това обаче води до повишаване на налягането и температурата, които достигат максималните си стойности преди достигането на буталото в горна мъртва точка, НО В НИКАЪВ СЛУЧАЙ НЕ ОЗНАЧАВА, ЧЕ ЩЕ БЪДЕ ПОСЛЕДВАНО ОТ ДЕТОНАЦИОННО ГОРЕНЕ! Това може да стане само ако има предпоставки за появата на детонации. Ако можеш си представи двигател, който караш със 120-октанов бензин .... детонации ще чуеш ли?! Да, ама друг път. Двигателят ще се подложи ли на зверски налягания и температури - и още как!

 

Детонационното горене може да протече САМО И ЕДИНСТВЕНО СЛЕД ЗАПАЛВАНЕТО НА ГОРИВНАТА СМЕС (независимо дали е запалена от свещта или от преждевременно запалване) и винаги пред основния фронт на пламъка. Налягането и температурата пред него на пламъка рязко нарастват и предизвикват ВЗРИВНО САМОВЪЗПЛАМЕНЯВАНЕ (за разлика от горенето след преждевременно запалване). Типичното "чукане" в двигателя е следствие на отразяването на звуковите вълни от стените на горивната камера с висока честота и техните вибрации.

 

Детонационното горене е съвсем различно от преждевременното запалване. Първото протича, когато горивната смес ВЕЧЕ СЕ Е ЗАПАЛИЛА и налягането и температурата в горивната камера са достигнали някакви максимални или близки до максималните стойности, докато преждевременното запалване пали студената компресирана горивна смес.

 

Както виждаш, детонационно горене може да се появи както при нормално възпламеняване на горивната смес от запалителната свещ, така и от преждевременно запалване. В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ ДЕТОНАЦИОННОТО ГОРЕНЕ НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЛЕДСТВИЕ НА ПРЕЖДЕВРЕМЕННОТО ЗАПАЛВАНЕ. Както се спомена по-горе, наличието на прекиси и тяхната концентрация в зоната пред основния фронт на пламъка предивзикват взривното самовъзпламеняване на част от горивната смес. Да, може да се увеличи вероятността от появата на детонации, но това не е задължително. Най-кофти е, когато има преждевременно запалване и липсват детонации. Тогава двигателят е подложен на изключително високи стойности на налягането и температурата, но понеже няма детонации, датчиците не отчитат нищо, и на двигателят му се ебава бойната слава. Именно поради тази причина преждевременното запалване е по-опасно от детонационното горене и последствията са непредсказуеми.

 

Както споменах по-горе, открих информация и за повторно запалване на горивната смес след основното горене. И тук като при преждевременното запалване това може да бъде предизвикано от източници на топлинна енергия, които запалват горивната смес пред основния фронт на пламъка. Само че тук запалването не е взривно като при детонационното самовъзпламеняване, но води до аналогичните увеличения на налягането и температурата в горивната камера както при преждевременното запалване. Нарастването им, за разлика от това при детонационното горене, е рязко, но плавно и не е съпроводено от "чукане".

 

Ламьо, да си чувал изобщо някога в живота си за термина Spark Retard?! Случайно да знаеш каква е връзката м/у Detonatoin и Spark Retard?!

 

За да се избегнат детонациите, е необходимо да искрата да се подаде ПО-КЪСНО ОТ МОМЕНТА, ПРИ КОЙТО СА ЗАСЕЧЕНИ ДЕТОНАЦИИТЕ!!!! Това се прави, за да се намалят до минимум предпоставките за появата на детонации. Когато дадеш закъснение на искрата, максималното налягане ще се появи малко по-късно от ГМТ, това максимално налягане вече ще бъде по-ниско от това, при което са се появили детонациите, и няма да има такива.

 

Ако направиш това, което ти твърдиш толкова усърдно и подадеш искрата по-рано, максималното налягане по време на горене на горивната смес в горивната камера ще бъде постигнато преди ГМТ, което така ще ти натовари бутално-мотовилковия механизъм, че най-малкото, което ще постигнеш, е салатата от алуминий в картера на двигателя си, гарниран с допълнителни отвори за вентилация в блока на двигателя и еднократно посещение от твоя страна в някой изкупвателен пунк за желязо.

 

Така че давай си ти аванс на твоя двигател колкото искаш, но не пълни главите на хората с глупости.

Link to comment
Share on other sites

Направо занемях!!!???

Обаче след кратка консултация се оказа, че са ме вкарали в заблуждение. Имай предвид обаче, че ако ми обясниш точно какво искаш от ДВГ, мога да ти проектирам ЕКУ от А до Я така, че не съм чак такава ламя, само дето ДВГ не ми е специалност и трябва се допитвам ;)

Link to comment
Share on other sites

Направо занемях!!!???

Обаче след кратка консултация се оказа, че са ме вкарали в заблуждение.

И то доста са те заблудили mhihi.gifmhihi.gifmhihi.gif, но нищо де ти не си виновен човек цял живот научава по нещо mhihi.gifmhihi.gifmhihi.gif :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Направо занемях!!!???

Обаче след кратка консултация се оказа, че са ме вкарали в заблуждение. Имай предвид обаче, че ако ми обясниш точно какво искаш от ДВГ, мога да ти проектирам ЕКУ от А до Я така, че не съм чак такава ламя, само дето ДВГ не ми е специалност и трябва се допитвам ;)

За това не споря, нито те знам, нито те познавам. Щом разбираш от електроника и цифрови устройства, давай акъл в тази насока. Но когато нещо не ти е ясно или си получил информация от втора ръка, първо провери внимателно дали това е вярно, и после го разпространявай. Защото не всички знаят за какво иде реч, и една такава подадена грешна информация може да се окаже фатална за други хора.
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Да върнем старата тема малко. Въпроса ми е на пълен инжекцион ако се постави обикновена газова уредба Lovato какъв ще бъде ефекта? На няколко места ми казаха, че няма проблем, просто нямало да ми даде икономия като газовия инжекцион.

 

Виждам, че тук има доста лица, които са добре запознати, та се надявам да получа отговора на въпроса ми.

Link to comment
Share on other sites

Ами да кажем, че зависи от автомобила и от Ловато-то! Просто това Ловато е първата дума в устата на всеки, когато стане дума за газ. То не е универсално решение. На по-мощни автомобили обикновено се слага BRC, щото Ловатото не може да ги нахрани, това като за начало. Остава да се изключат вероятностите от гърмежи по двигателя или да се преценят възможните последствия от тях. При наличие на пластмасови колектори и дебитомер, проблемът да се сложи конвенционална газова уредба е никакъв, само че рискуваш при първия гърмеж да си събираш пластмасите с метла и лопата. Е, може и само дебитомерът да се издуха, но той не се вижда, така че няма страшно :bgrin: . Иначе, ако автомобилът позволява монтаж на обикновена газова остава единствено разликата в разхода и мощността на двигателя -тези неща се оптимизират най-добре при газовия инжекцион.

И аз карам пълен инжекцион с конвенционална газова, но първо - автомобилът е подходящ за такава, второ - не съм с Ловато и трето - примирил съм се с последствията (разход и мощност).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...