Jump to content
BulForum.com

Газови системи за автомобили


HEMO

Recommended Posts

Явно дизеловият двигател е 7.5 тактов - извини ме за неосведомеността. Прости ми.

 

Krank, кажи ми тогава, като си толкова начетен в областта, защо метанът и пропан-бутанът не ти харесват като горива. Остави настрана негативния момент с бутилките и отнемането на свободно пространство, за това ще те питам по-късно. Говорим за гориво като такова.

 

 

Извини ме ти ама погрешно заключих че за бензинови двигатели беше цялата тема.Викаш имало и дизелови двигатели,брей,на лешници вървят ли?

Нямам нищо против газта.Вече писах на кои коли се слага.Учудих се че някой хора я изкарват по-добро гориво от бензина.Газ за кола 300 коня сложи щом смяташ че ще пестиш,обаче да говориш че динамичните характеристики на колата ще се подорят и затова я слагаш малко на булгарлогик прилича.Метана е практичен само ако си бакшиш.Багажник нямаш никакъв тук проблемите със свръхзавиването са доста по-сериозни особено на малките въшки на които слагат метан по принцип.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 249
  • Created
  • Last Reply

Ами, радвам се, радвам се!!! А, като съм смешен ми се смейте, лошо няма! Само този пазаж с филма, който даже го и повтори, нещо не го разбрах, щото наистина не съм участвал във филм, ама явно съм и тъп, на всичкото отгоре! Бе, карай (на бензин, на газ, на хлаб и вода, кой на квото иска), купон да става! Само да е весело. :lol:

Link to comment
Share on other sites

В крайна сметка всичко е въпрос на настройки, и с газов инжекцион нещата са тотално различни от конвенционалните метанови уредби. И то със сухи цифри.

 

Съотношението на въздушно-бензиновата смес е 14.7:1

Съотношението на въздушно-метановата смес е 17.2:1.

 

Количеството въздух, което влиза в двигателя, е едно и също, независимо от горивото - определя се от обема на двигателя.

 

Респективно това означава, че в двигателя ще влезе по-малко количество метан в сравнение с бензина. Елементарна аритметика - 14.7 / 17.2 = 0.85, т.е. тук имаме загуба от 15% в количеството гориво.

 

От друга страна обаче от гледна точка на енергийните показатели, преимуществото е на страната на ... природния газ!!!!! 49.04 MJ на килограм метан с/у 42.39 MJ на килограм бензин. Пак имаме елементарна аритметика - 49.04 / 42.39 = 1.16, т.е. тук имаме 16% повече енергия при изгарянето на природния газ ....

 

В крайна сметка се оказва, че като краен резултат отделената енергия от горивно/въздушната смес на метан и тази на бензин са едни и същи.

 

Метана е практичен само ако си бакшиш.Багажник нямаш никакъв тук проблемите със свръхзавиването са доста по-сериозни особено на малките въшки на които слагат метан по принцип.
Метанът е още по-практичен когато вътре в двигателя го компресираш неколкократно повече пъти от бензина, защото последния ще детонира къде къде по рано за разлика от това измислено и разработено за бакшиши природно горивце. Ей, тая природа си няма работа да разработва метан вместо да бълва малко повече нефт ....

 

Да си поговорим за багажника. Моят е почти свободен, защото съм освободил място за две бутилки с обща вместимост 70л на мястото на бензиновия резервоар. И в багажника имам само две тънки и дълги 22-литрови бутилки, които на фона на 500 литра общ обем ми деме на шишарката, че отнемат 60-на литра от него. Бензиновият резервоар е изработен по поръчка и е разположен до резервната гума. И така си имам хем малък 20-литров резервоар за всеки случай, хем си имам 114 литра за метан, в които спокойно зареждам 16.5кг газ, който ми стига за 200км градско и 275км извънградско.

 

Всичко е въпрос на желание и възможност човек да си го направи. Всеки си прави сметките сам за себе си и никой не трябва да се чувства задължен да го кара да прави това или онова.

 

Ами, радвам се, радвам се!!! А, като съм смешен ми се смейте, лошо няма! Само този пазаж с филма, който даже го и повтори, нещо не го разбрах, щото наистина не съм участвал във филм, ама явно съм и тъп, на всичкото отгоре! Бе, карай (на бензин, на газ, на хлаб и вода, кой на квото иска), купон да става! Само да е весело. :lol:
Викам да пробваме на лешници, както предлага колегата. :punk
Link to comment
Share on other sites

А бе, ти недей да палиш фитила с тези лешници! Щото от тях може да се извлече масло. А това масло, с малко преработка може да се налее в резервоара на някой турбодизел. Пък после ми глей сеира къв пушек с мирис на "Milka Whole Nuts" ще вадя отзад! :punk Просто ей така, за спорта.

Link to comment
Share on other sites

Няма да се съглася с повечето от написаното! Примери достатъчно. Не от на чичо му стринката, а през ден ми минават през ръцете. А, да и книги има, в които пише разни полезни работи, които да бъдат доказателство за това.

А бе, до тук все гъзари се извъдиха, дето си карат мощните автомобили само за "престиж" и дръпки по светофарите. Ми браво! За тях може и да е срамно да си слагат газова уредба (затова държат да им се монтира газовата без външно зареждане). Не знам, никой ли не си кара колата, за да си върши работа с нея или да си вози удобно семейството? Значи изпадам пред дилемата, дали е по-добре да си купя Тико и да си го карам тежкарски на бензин, или да си купя голяма, удобна и мощна кола (щото ако е голяма и удобна няма как да е 50 коня, за да харчи малко!) и да се излагам да я карам на газ. Опа, изпуснах изпуснах GOLF VR6, с който да правя черти по асфалта на правите участъци. Аз поне за мен изборът съм си го направил преди доста време и да не казвам през къде ми минават поучителните или назидателни мнения за това, на колко погрешен път съм. Разбираемо е, че са такива мненията при положение, че вероятно повечето от даващите акъл са в ученическа възраст. Или са са такова мислене. Поне така излиза.

 

Абе Марвин за теб само Ес класи и Тикота ли има?Питам от тая гледна точка че дал господ семейни автомобили с двигатели 90 коня, 115,120 коня 136 коня и т.н.Не всички са някви малки бегачки с 3 врати и спокойно като искаш голяма кола можеш да си вземеш такава и да си возиш и семествтото.Много са по-малко тея дето имат 150 коня семейни коли от тея дето имат коли под тая граница.Щом ще имаш пари си земеш кола 150+ коня значи имаш пари и за бензин.

 

Именно щото си ползвам колата да си върша работа си карам малка колица да ми гори малко.Като си купя по-мощна кола ще и бера гайлето как ще е храня.

 

Ако ти кажа, че именно едни от най-добрите специалисти в Пловдив за монтаж на BRC - Петьо и Наско монтираха метанов инжекцион на един нищо и никакъв Lexus LS400 със скромните 300-350 к.с. - тогава какво ще кажеш?!

 

Ще кажа че това е бахти селяндура.Има пари да си купи хубава кола няма пари да и сипва бензин.Да си е правил сметката преди това.Смешник отвсякъде!!!

Link to comment
Share on other sites

Ще кажа че това е бахти селяндура.Има пари да си купи хубава кола няма пари да и сипва бензин.Да си е правил сметката преди това.Смешник отвсякъде!!!
Мислиш ли, че няма пари да си сипва бензин?! Ти явно си много богат и парите те бият по главата.
Link to comment
Share on other sites

Абе Марвин за теб само Ес класи и Тикота ли има?Питам от тая гледна точка че дал господ семейни автомобили с двигатели 90 коня, 115,120 коня 136 коня и т.н.Не всички са някви малки бегачки с 3 врати и спокойно като искаш голяма кола можеш да си вземеш такава и да си возиш и семествтото.Много са по-малко тея дето имат 150 коня семейни коли от тея дето имат коли под тая граница.Щом ще имаш пари си земеш кола 150+ коня значи имаш пари и за бензин.

Айде кажи ми една причина, поради която да си карам колата от 137 коня срещу 22 лева на 100 километра, когато мога да си я карам със същото удоволствие срещу 12. Аз 10 лева изпивам спокойно и без компания. Е що да не си ги спстя, като мога? Трябва ли непременно да сменям автомобила? И що като имам пари да си купя кола 200 коня, трябва да хвърлям 30 лева да я изхранвам на бензин, като мога да минаи с 15 и пак да ми прави същия кеф? Що трябва да е задължително?

Link to comment
Share on other sites

Мислиш ли, че няма пари да си сипва бензин?! Ти явно си много богат и парите те бият по главата.

 

Чакай бе пич. Колко мислиш струва този Лексус. Може би има едно 40000 еврА. Е значи ще ги имаш тия кинти, ама няма да сложиш А98. Да те питам ти сутринта що пиеш КАФЕ, ами не ИНКА. Определно не съм паралия, но докато мога ще карам на бензинец. Опре ли ножа до какал ще го мислим

Link to comment
Share on other sites

Нещата трябва да се решават радикално и безкомпромисно:

 

http://rb-k.bosch.de/en/powerconsumptionem...s_injector.html

 

NGI2.jpg

 

Чакай бе пич. Колко мислиш струва този Лексус. Може би има едно 40000 еврА. Е значи ще ги имаш тия кинти, ама няма да сложиш А98.
Това гори много, повярвай ми. И разликата от горивата, изразено в годишно спестяване, не е никак малка, та да не се обърне внимание на този тънък момент.

 

 

http://www.motorauthority.com/news/coupes/...ered-v10-coupe/

 

http://news.windingroad.com/auto-news/nasc...vents-pigoline/

 

http://www.mitsubishibg.com/do.php?page=4&...&id_rec=192

 

Първото Mitsubishi EVO IX с компресиран природен газ (CNG) ще се състезава в Австрийския рали шампионат с местния отбор на OMV - OMV CNG Team. Екипажът на Бепо Харах и Андреас Шиндълбахер стартира с автомобил с 20% по-малко вредни емисии в дивизия 1 на група №4 със 7 участия в Австрийския рали шампионат. Миналата година беше дебютът на отбора на OMV с природен газ - с Mitsubishi EVO VI, като резултатите от края на сезона с пето място в националното класиране показаха, че OMV CNG Team е не само екологичен успех, но може да продължи и по-нагоре към подиума. Участието на състезателен автомобил, който се движи с компресиран природен газ, в Австрийския шампионат стана възможно, след като австрийската Висша комисия по спорта взе далновидното решение да допусне автомобили с природен газ в дивизия 1, при положение че те отговарят на всички общи изисквания. В света има 6,4 млн. автомобила на природен газ, сочат данните на Европейската асоциация за автомобили с природен газ ENGVA. 11 200 са бензиностанциите за природен газ по света, като предстои отварянето на 1 340

 

http://www.motorauthority.com/cars/bmw/har...g-bmw-1-series/

 

German tuner Hartge has released more details about its BMW 1-series hatch designed to run on liquefied petroleum gas (LPG). Labeled project ‘V300+’, the LPG 1-series produces up to 550bhp and is claimed to reach speeds in excess of 300km/h. If the claims prove true, the Hartge tuned hatch will be the fastest LPG-driven car based on a production mode in history, reports IANS.

 

The land-speed record for an LPG vehicle was achieved by the IdéeVerte Compétition, an aerodynamic racecar that went on the reach 315km/h in 2004.

 

The Hartge LPG 1-series was co-developed with the help of several experts from the University of Technology and Economics in Saarbruecken, Germany, and is designed to showcase the performance potential of the alternative fuel. LPG reportedly burns much cleaner than petrol and diesel and in some cases produce more power and torque. Hartge also has a V8 powered 1-series that runs on regular petrol but “only” delivers 450hp.

 

http://rb-k.bosch.de/en/automotivetechnolo...advantages.html

 

CNG has a very high knock resis­tance (130 ROZ as op­posed to be­tween 91 and 100 ROZ for gas­oline). This re­presents fur­ther potential for op­timiza­tion of the CNG en­gine. This is ide­ally suited for super­charging, al­low­ing down­sizing concepts to be ap­plied with the ac­compa­ny­ing im­prove­ments in effi­ciency.

Link to comment
Share on other sites

Комшията отдолу си взе С63 AMG ама сега не го кара, щото чака да му донесат достатъчно голяма бутилка :D Безсмислен спор водим тука, кой на каквото иска да кара, смешно е наистина кола за 100 000 лв да й слагаш газ. Пак казвам- За такъв гъз, такъв х**. Другото са побългаряванички. Иначе нищо против хората с нормални коли и доходи да спестяват.

Link to comment
Share on other sites

Кучетата си лаят,кервана си върви.Вие ги знаете повече работите от конструкторските отдели на концерните.Сложи си метана ако щеш и на тавана-факт е че мощността на автомобила пада колкото и процесори да слагаш.Хубаво нещо е газта и метана ама слезте малко на земята и стига сте цитирали нещата с които газаджиите ви промиват главите.Газта и метана няма как да направят колата ви по-мощна а написаното от колегата да си сложиш газ на c63AMG направо ми се повръща като го чета.Има си коли за всякакъв джоб,марвин какви са тия 300 коня семейни практични коли на които искаш да вдигнеш мощността като им сложиш газ бре?Има големи семейни удобни коли по 100-150 коня които имат чудесен разход и без газ и за които можеш да си сложиш газ(за икономията не за мощността) а и винаги можеш да си купиш дизел.Ти това че искаш да сложиш газ за да си увеличиш мощността на колата казвал ли си го пред хора,газаджия ли си,че такива култови агитации вкарваш.Или пък че метанът е по-мощен даже и от газта. :cry .

Link to comment
Share on other sites

Мислиш ли, че няма пари да си сипва бензин?! Ти явно си много богат и парите те бият по главата.

 

Eми за това казвам че това е груба селска проява.Като има пари за бензин ще си кара на бензин,хем ще му върви повече хем по-малко дертове.Каквото да и направи на тая кола няма да е заводско и няма да върви както на бензин.Ми аз не съм богат затва си карам Рено 5 1.4 на бензин.С 5 лева мога си обиколя целия град и не се правя за циганин че с ГАЗ ще ми гори за 4 лв.Като се замогна и си купя 400 коня кола значи вадя пари и ще има от де да е храня.

 

Айде кажи ми една причина, поради която да си карам колата от 137 коня срещу 22 лева на 100 километра, когато мога да си я карам със същото удоволствие срещу 12. Аз 10 лева изпивам спокойно и без компания. Е що да не си ги спстя, като мога? Трябва ли непременно да сменям автомобила? И що като имам пари да си купя кола 200 коня, трябва да хвърлям 30 лева да я изхранвам на бензин, като мога да минаи с 15 и пак да ми прави същия кеф? Що трябва да е задължително?

 

Еми да по-евтино ще да ти е ама това е единствения +.Да наистина може да твърдите че ще върви като на бензин но определено ще създава и повече дертове.Имаш повече допълнителни инсталации които винаги могат да се прецакат а ако си инжекция и колкото там защитни работи да има иженкторите бензиновите се скапват и на бензин върви кофти.Да на газ продължава да си върви добре ама на бензин няма да върви.

 

Щото ако имаш пари да е вземеш значи си богат и имаш пари за бензин.Ако си е купил само да са фукаш и а не да ти върши работа и си изхарчил всичките пари за колта значи си селяндур.Определено ако е 200 коня кола и и сложиш ГАЗ немисля че ще ти прави същия кеф.Както казах изобщо невярвам да върви като на бензин.Неискам да се влача след някав да го изпреварвам 20 часа при положение че съм с няква супер мощна кола.

Link to comment
Share on other sites

абе докът си мерите пишките и се скъсвате от завист кой ква кола си бил купил и кво е решил да прави с нея, ша може ли и малко по-техническо и правдоподобно инфо без приказки като в рекламна диплянка или на селски мохабет?

конкретния ми следващ въпрос е относно уредба с метан на дизелов двигател: възможно ли е? за какви двигатели става дума? плюсове и минуси?

 

а тия дето мислят че газификацията на турбобензионов двигател е селяния, мога да ги попитам въобще кво им влиза в работата за кво си харчат парите другите хора?! гражданите обикновено си гледат собствените работи и не се врът толкоз в чуждите. добро или лошо е било решението им си е само и единствено техен проблем.

Link to comment
Share on other sites

То много хубаво 6 страници , ама защо никой не каза за LPI системата на Виали

http://hosting.data.bg/bmw/BMW%20Club%20Bu...20detonacii.pdf

Това наистина има по голяма мощност от на бензин. Те и холандците и италианците са по селяни от нас и си джиткат на газ и не им пука.

Истината е една и тя определено не е в икономията. Никой не е спестил пари от газова уредба - просто си кара колата повече. Да колата се износва повече , но не от газта , а от повечето километри.

И 12 цилиндров ягуар да карам, пак ще го карам на газ - има хора дето знаят че мога да си го позволя :punk

От колата търся превозно средство което да ме закара от точка А до точка Б , да ми доставя удоволствие като го карам , да ме глези - хидравлика , климатик , дрън-дрън . А колкото до това дали е проектирана за бензин и било селско да се слага газ - е аз пък не съм сноб за да плащам двойно за едно и също нещо - , в частност за бензин. Колкото до това дали може да да се кара турбо на газ , Мишо знае най добре , в частност и аз имам опит с Ксантия Турбо СТ с ГИ - да , много добре и понася газта.

 

Пък и е много гот на колонката да видиш че литрите са повече от левовете :D

Link to comment
Share on other sites

Е, отворихте ми очите. Няма никакъв смисъл от газта -и кефа разваля, и колата, а и парите, дето ги пестя май отиват всичките за аналгин, щото верно много главоболия ми създава пустата му газова. Дреме ми и за екологията! Направо не ми го побира главата, как може да съм бил такъв селянин досега! Още утре отивам да си демонтирам газовата, щот днес съм на сватба и няма да ми остане време. И после ще направя няколко тегела по Главната, та да се отъркам малко в гражданчетата, току виж ме приели сред тях. Всъщнжст, май ще е по-добре да си махна капаците на мотора и багажника и да мина от Сточна гара до Чифте баня и обратно на първа, та да видят всички, че нямам нито изпарител, нито бутилка и съм се отървал вече от тази гадост. Някой да иска газова втора употреба?

С това можем да приключим темата! :music

Link to comment
Share on other sites

Сложи прозрачен капак :bgrin:

Хайде преди да приключим да ми обясните за скороста на изгаряне на LPG спрямо тази на бензина и откъде иде тази измислена мощ, след като двигателя е проектиран за бензин. Ако изкараш повече мощ примерно от моя двигател, то това не е заради газта, а заради по консервативните настройки заложени в компа на бенз. инжекциона. Ако се настрое моторчето на бензин, както я настройвате за газта съм сигурен, че на бензин ще покаже поне 5% по добри показатели при въртящия момент.

Всички тези участия в ралита са алабала пъбликрилейшън на тема екология. Лошо няма, ама...

Газта е хубаво нещо за семейния автомобил, но да ти я сложи разбирач.

Link to comment
Share on other sites

Ами, като се пипат настройките на бензиновото ECU и се задават нови, някои му викат чиптунинг :D . А на газовата, дето си идва със собствоно ECU и можеш да си настройваш всичко по нея, как да й казваме? Да не говорим, че ако автомобилът има и турбокомпресор и почнем да се еб@в@ме с него до какви резултати можем да стигнем.

Иии ти пък! Естествено, че ще ми я сложи разбирач, няма сам да човъркам дет не ми е работата! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

И 12 цилиндров ягуар да карам, пак ще го карам на газ - има хора дето знаят че мога да си го позволя :punk

А колкото до това дали е проектирана за бензин и било селско да се слага газ - е аз пък не съм сноб за да плащам двойно за едно и също нещо - , в частност за бензин.

Пък и е много гот на колонката да видиш че литрите са повече от левовете :D

В какъв смисъл можеш да си позволиш на 12 цилиндров ягуар да му сложиш газ ? То много умствен капацитет не се иска за тая простотия.

За това че плащаш двойно за едно и също нещо не е така защото ако бяха еднакви по качество нямаше едното да е 2 пъти по-скъпо от другото.(съвсем елементарна логика)

А гот ли ти е да са буташ с бакшишите на една и съща колонка ?

Link to comment
Share on other sites

За това че плащаш двойно за едно и също нещо не е така защото ако бяха еднакви по качество нямаше едното да е 2 пъти по-скъпо от другото.(съвсем елементарна логика)

 

Кой колкото може :) Качеството го уточнихме, а за цената по сложната логика казва, че LPG е отпадъчен продукт при производство на бензина и LPG се облага с акциз двойно по-нисък от този на бензина. За по точни изводи има гугъл.

Link to comment
Share on other sites

Ами, като се пипат настройките на бензиновото ECU и се задават нови, някои му викат чиптунинг :D . А на газовата, дето си идва със собствоно ECU и можеш да си настройваш всичко по нея, как да й казваме? Да не говорим, че ако автомобилът има и турбокомпресор и почнем да се еб@в@ме с него до какви резултати можем да стигнем.

Иии ти пък! Естествено, че ще ми я сложи разбирач, няма сам да човъркам дет не ми е работата! :ph34r:

Сетих са кой си.Не мога да разбера само защо не спреш, просто няма смисъл да обясняваш повече, говедата не вярват на нас дето имаме газ-инжекции , а си знаят това което са чули от някой си.

 

 

Ако някой има 102 коня кола (еднаква с моята по килограми) , нека се обади да се дръпнем ,аз ще съм на газ а вие на бензин и естествено си носете по някой лев.Останалото е празни приказки тук.

Link to comment
Share on other sites

Ами според мен е супер да можеш да си купиш каквато искаш кола, даже и Ягуар и да си я преебеш както ти хареса - да й сложиш газова, да я боядисаш розова, да й монтираш манивела или багажник на покрива. И това да си зависи само от теб! Щото така ти е кеф! Докато други само могат да мечтаят каква кола щи си купят като порастнат, ама още отсега се кълнат, че само тунинг за повече мощ биха й направили, ама ако имат пари за това. Да, ама адва ли ще им се удаде изобщо някога възможност дори да се повозят в такова возило. Интересно, колко от пишещите тук биха отказали подарък Ягуар с газова. Предполагам нито един не би се унизил да седне зад волана на такъв боклук. Или пък не?

А понеже познавам Novatech, мога да кажа, че е карал няколко Ягуара. А дали може да сложи газова урдба на такава кола? О, да! Има и знанията и възможностите до го направи. И то без чужда помощ. Задължително без чужда помощ, защото едва ли би искал някой да му отнеме част от удоволствието да посегне толкова смело на такава кола! Пък нека сме прости и нека сме селяни!

Link to comment
Share on other sites

Сетих са кой си.Не мога да разбера само защо не спреш, просто няма смисъл да обясняваш повече, говедата не вярват на нас дето имаме газ-инжекции , а си знаят това което са чули от някой си.

 

 

Ако някой има 102 коня кола (еднаква с моята по килограми) , нека се обади да се дръпнем ,аз ще съм на газ а вие на бензин и естествено си носете по някой лев.Останалото е празни приказки тук.

 

Мога да питам един пич с Ланча Делта ХПЕ 1.6 102 коня също на ГАЗ с гаж инжекция ама на пари едва ли ще се и навие.Точно щото е много хубава ГАЗ инжекцията след 2 месеца каране на ГАЗ пича вече е с прецакана 1 дюза и на бензин работи на 3 цилиндъра.

 

................

 

Да те Ягуарите в България ги подаряват под път и над път.Ми нека и аз да съм тъп че си карам хубавата си кола инжекцион на Бензин пък вие си карайте на ГАЗ и се радвайте че върви уж,харчи малко и праивила същия кеф.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...