Jump to content
BulForum.com

Газови системи за автомобили


HEMO

Recommended Posts

едно голямо предимство на газовите уредби е, че колата отделя много по-малко вредни емисии. нещо, за което трябва да се замислим.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 249
  • Created
  • Last Reply

Колега Marvin ако карах на бензин, щях да си гледам стрелката на резервоара и нямаше да имам този проблем. Проблема е там, ча като е на газ трябва да отварям багажника за да видя колко имам, а и като е пришпорвам гори много и не може да и хванеш спатийте ;)

Link to comment
Share on other sites

Колега Marvin ако карах на бензин, щях да си гледам стрелката на резервоара и нямаше да имам този проблем. Проблема е там, ча като е на газ трябва да отварям багажника за да видя колко имам, а и като е пришпорвам гори много и не може да и хванеш спатийте ;)

За газта също си има нивомери, които си ти седят до копчето за превключване в купето. :) .., а иначе лампичка, която да те притеснява, че горивото ти е на свършване нямаш ли? :) Също да питам, горката тема на газ ли я палеше, на бензин въобще ни не си я карал? То една горивна система ако не се ползва се скапва много ясно. Ето защо човек каращ на газ чат пат нарочно трябва да покарва на бензин и да ползва добавки за почистване на дюзите.

Link to comment
Share on other sites

Ами аз затова вметнах, че се изискват навици при карането на каквото и да е гориво. Както си се научил да гледаш стрелката на бензина, така трябва да свикнеш да си гледаш и стрелката на бутилката. Или да се сещаш по други начини. На моята бутилка й се развали нивомера преди доста месеци, ама все не ми остава време да я разглобя и поправя. Чудя се как разбирам кога ми свършва газта!? :D А бутилката ми е само 33 литрова и събира най-много 27-28 литра газ. Които определено не стигат до София и обратно.

Освен това има и превключватели за газта с връзка с нивомера, за да се гледат от шофьорското място!

Link to comment
Share on other sites

Ако не юркам Клийцето, мога да сваля до 7,5 разход в града на газ. Отпушил съм го и разликата м/у газ и бензин не се усеща ЧАК толкова. Аз лично съм доволен от факта, че имам газова...

Иначе постовете, които прочетох до тук много, ама много ме образоваха. Добре, че ми отворихте очите за някои неща. Все още не знам на кого, за какво да вярвам, но и до там ще стигнем.. :)

Link to comment
Share on other sites

Един технически въпрос за газови инжекциони. От скоро имам Рено 21, 1.7, пълна инжекция, 1989 година. Искам да му сложа газ и от няколко седмици съм в колебание дали да е обикновена уредба или газов инжекцион. Четох по форумите четох докато главата ми се замая. Накрая реших да прежаля едни сериозни пари и да сложа газов инжекцион. Реших че ще ми спести проблеми в бъдеще. Днес отидох до моя АГУ-сервиз, но за изненада ми казаха че точно на моята кола не може да се сложи газов инжекцион. Само обикновена уредба. Най-малко очаквах да получа такъв отговор. Все пак колата е пълна инжекция. Причината била че моите дюзи били с ниско-омово управление и колата не можела да управлява газов инжекцион. Аз по принцип вярвам на този сервиз, и другпът съм ползвал техните услиги, но все пак ми се ще да чуя и други мнения по този въпрос. Наистина ли има пълни инжекции на които не може да се сложи газов инжекцион. И как стои въпроса с детонациите с класическа газова уредба поставена на пълна инжекция. Ако някои има опит да сподели.

 

Ч.А.

Link to comment
Share on other sites

Един технически въпрос за газови инжекциони. От скоро имам Рено 21, 1.7, пълна инжекция, 1989 година. Искам да му сложа газ и от няколко седмици съм в колебание дали да е обикновена уредба или газов инжекцион. Четох по форумите четох докато главата ми се замая. Накрая реших да прежаля едни сериозни пари и да сложа газов инжекцион. Реших че ще ми спести проблеми в бъдеще. Днес отидох до моя АГУ-сервиз, но за изненада ми казаха че точно на моята кола не може да се сложи газов инжекцион. Само обикновена уредба. Най-малко очаквах да получа такъв отговор. Все пак колата е пълна инжекция. Причината била че моите дюзи били с ниско-омово управление и колата не можела да управлява газов инжекцион. Аз по принцип вярвам на този сервиз, и другпът съм ползвал техните услиги, но все пак ми се ще да чуя и други мнения по този въпрос. Наистина ли има пълни инжекции на които не може да се сложи газов инжекцион. И как стои въпроса с детонациите с класическа газова уредба поставена на пълна инжекция. Ако някои има опит да сподели.

 

Ч.А.

 

По въпроса с детонациите - ако смукателния колектор на колата не е пластмасов, а метален, можеш спокойно да си сложиш обикновена уредба. За да няма детонации, първо уредбата трябва да е поставена професионално, нещо което много хора пренебрегват и после реват, че гърмяла, че горяла много и т.н. Другите неща са свещи, кабели и въздушен филтър - ако тези неща са изправни и колата няма някакви проблеми с мотор и т.н. няма да имаш проблеми с гърмежи. Най-добре преди да сложиш газова мини през някой елкон да ти прегледат колата и те да кажат всичко ли е наред по запалителната система.

:D

Link to comment
Share on other sites

Колега и аз на моя кораб не мога и да искам да сложа газ, по простата причина че е 4000 кубика. Предупредиха ме че може да се сложи не е проблем, но имало голяма вероятност да гръмне а пораженията били големи. Плюс това разхода на газ щял да бъде двоен, което си губи смисъла да слагам газ. Така че ще се кара на бензин и няма да си правя експерименти с колата ;)

Link to comment
Share on other sites

относно Grosmaster и това, защо е намразил газта

ами колега ти понякога сещаше ли се да си покарваш ланчията на бензин

вече 30000км карам ланчия делта 1.6-16в и нямам проблем с дюзите

просто трябва да се прави редовно палене на бензин

на определени км да покарваш едно 200-300км на бензин

смяна филтри и наливане на добавки в бензина и мисля че никой няма да има проблем с дюзите,

а относно мощността на колата отново несъм съгласен, защото всеки автомобил може да се настои на газ да върви дори малко повече отколкото на бензин( друг е въпроса за разхода де)

и за 30000км колата не ми е гръмнала нито веднъж

пък да не говорим, че е двоино по-ефтино

Link to comment
Share on other sites

100000 пъти съжалявам че и сложих газ.

Уж за по-евтино а то к'во излезна?!

Колата на бензин преди в градски условия при нормално каране гореше 10/100, а сега на бензин е 16/100 (да не говорим зимата).

Една проста сметка 10л. бензин са 20лв. , а 16л. газ по 0.95 са 15,20лв. няма и 5лв. разлика. А и къде ще му излезе края като е карам и от време на време на бензин, някак си губи смисъла от тази газова. Да не говорим че както и да е настроена има загуба на мощност в това никой не може да ме убеди.

Само един път ми е бяха регулирали да е уж по икономична и к'во стана свали разхода с 2-3л. , ама на каква цена?! Вървеше като опела който продавам сега 1.3/75 коня.

Точно поради тази причина няма да сложа газ на новата ми кола ;)

Link to comment
Share on other sites

Един технически въпрос за газови инжекциони. От скоро имам Рено 21, 1.7, пълна инжекция, 1989 година. Искам да му сложа газ и от няколко седмици съм в колебание дали да е обикновена уредба или газов инжекцион. Четох по форумите четох докато главата ми се замая. Накрая реших да прежаля едни сериозни пари и да сложа газов инжекцион. Реших че ще ми спести проблеми в бъдеще. Днес отидох до моя АГУ-сервиз, но за изненада ми казаха че точно на моята кола не може да се сложи газов инжекцион. Само обикновена уредба. Най-малко очаквах да получа такъв отговор. Все пак колата е пълна инжекция. Причината била че моите дюзи били с ниско-омово управление и колата не можела да управлява газов инжекцион. Аз по принцип вярвам на този сервиз, и другпът съм ползвал техните услиги, но все пак ми се ще да чуя и други мнения по този въпрос. Наистина ли има пълни инжекции на които не може да се сложи газов инжекцион. И как стои въпроса с детонациите с класическа газова уредба поставена на пълна инжекция. Ако някои има опит да сподели.

 

Ч.А.

А бе, Чаро, ти що се дърпаш и не слушаш като ти се обяснява, ами обикаляш, подпитваш и слушаш разни самозванци? Не знам кой е твоя АГУ сервиз, ама подозирам къде могат да ти дадат такъв отговор. Точно твоят двигател заспива с инжекционна уредба и нито съпротивлението на дюзите, нито нещо друго би попречило на перфектния резултат. А освен това и парите не са чак толкова сериозни. Те инжесционни газови и на карбураторни двигатели се слагат, ти ми говориш за пълни инжикции на които не ставало. Явно играят и други фактори в случая и нещо те сапунисват яко, ама ти си знаеш. Да не говорим, че твоя пълен инжекцион не е много по-различен от моноинжекциона (образно казано), защото дюзите пръскат едновременно, което опростява нещата, ама подозирам, че това е ключът от палатката.

Виж, ако успееш да накараш някой "майстор" да ти сложи конвенционална уредба, тогава ще разбереш в какво приключение участваш!

Поздрави!

А с Grosmaster няма да се съглася. Имам под ръка автомобил, който на газ върви със сигурност не по-зле от на бензин, да не кажа и нещо повече. И мога да му го докажа. Друг е въпросът, дали искам и дали ми се занимава.

А тези регулировки за "икономичност", дето ги разправя са пълен смях. В общи линии на обикновена газова уредба колкото повече и затваряш газта, толкова повече харчи колата и по-малко "върви". И изобщо не е икономична. Щото като не ще да върви колата, натискаш педала повече и тя смуче още повече газ. Като докараш газта на ниво, на което почти няма разлика с мощността на колата на бензин, тогава разходът е най-благоприятен, а и "вървенето" е задоволително. Това се прави на газанализатор, разбира се, но търпи и ръчни корекции. И разбира се, "подробности" като свещи и филтри имат "някакво" значение.

Link to comment
Share on other sites

Гледам тук ,сериозен спор си се вихри.Аз имам съвсем простичък въпрос( и да уточня нищо не вдявам от газови системи ).Имам пасат 1.8 моно инжекция и си мисля да му слагам газ.Питах един-двама приятели и ми казаха ,че важно е само да е италианска уредбата ,която ще слагам.Нещо друго трябва ли да знам?Примерно къде трябва или по-скоро НЕ трябва да отида ,някакви марки нещо и т.н?

 

ЕДИТ: От VW форума

 

http://www.fobos-bg.com/index.php?l=3.54.178

Това е твоята уредба! 1100 лв, българска.

Ето и за Пловдив:

Представителство на Фобос Авто в Пловдив тел 0899981560 Теодор Вендов

 

цени за монтаж в Пловдив

 

газова инжекциона система фобос

 

1150лв с показание на нивото във купето при водача.

 

1220лв с показание на нивото във купето при водача и евро сонда със защитен ел. клапан

 

за бутилка на мястото на резервната гума +50 лв

Link to comment
Share on other sites

Grosmaster проблемите ти с Лачията поред мен идват от самата газова уредба и монтажа и.Като чета предполагам че колата ти е била инжекция а и е монтирана конвенционална газова уредба.Като знам БГ майторите как кълцат траби,кабели,маркучи и т.н простоти си представям как са е монтирали.Ако бяха монтирали газов инжекцион съм почти 100% сигурен че колата щяше да върви по-хубаво.

 

 

Един технически въпрос за газови инжекциони. От скоро имам Рено 21, 1.7, пълна инжекция, 1989 година. Искам да му сложа газ и от няколко седмици съм в колебание дали да е обикновена уредба или газов инжекцион. Четох по форумите четох докато главата ми се замая. Накрая реших да прежаля едни сериозни пари и да сложа газов инжекцион. Реших че ще ми спести проблеми в бъдеще. Днес отидох до моя АГУ-сервиз, но за изненада ми казаха че точно на моята кола не може да се сложи газов инжекцион. Само обикновена уредба. Най-малко очаквах да получа такъв отговор. Все пак колата е пълна инжекция. Причината била че моите дюзи били с ниско-омово управление и колата не можела да управлява газов инжекцион. Аз по принцип вярвам на този сервиз, и другпът съм ползвал техните услиги, но все пак ми се ще да чуя и други мнения по този въпрос. Наистина ли има пълни инжекции на които не може да се сложи газов инжекцион. И как стои въпроса с детонациите с класическа газова уредба поставена на пълна инжекция. Ако някои има опит да сподели.

 

Ч.А.

 

Няма ама какво хич да се чудиш.Ако неискаш да си имаш дертове слага газов инжекцион и ще си доволен.Друг е въпроса че щя ти излезне малко по-соленичко от конвенционална уредба но разликата във вървежа и разхода ще е огромна.

 

А бе, Чаро, ти що се дърпаш и не слушаш като ти се обяснява, ами обикаляш, подпитваш и слушаш разни самозванци? Не знам кой е твоя АГУ сервиз, ама подозирам къде могат да ти дадат такъв отговор. Точно твоят двигател заспива с инжекционна уредба и нито съпротивлението на дюзите, нито нещо друго би попречило на перфектния резултат. А освен това и парите не са чак толкова сериозни. Те инжесционни газови и на карбураторни двигатели се слагат, ти ми говориш за пълни инжикции на които не ставало. Явно играят и други фактори в случая и нещо те сапунисват яко, ама ти си знаеш. Да не говорим, че твоя пълен инжекцион не е много по-различен от моноинжекциона (образно казано), защото дюзите пръскат едновременно, което опростява нещата, ама подозирам, че това е ключът от палатката.

Виж, ако успееш да накараш някой "майстор" да ти сложи конвенционална уредба, тогава ще разбереш в какво приключение участваш!

Поздрави!

 

Леко не съм съгласен че дюзите на пълната инжекция на този двигател пръскат едновремнно.Дюзите се намират на смукателния колектор към смукателния клапан.Къф е смисъла дюзата да пръска когато смукателния клапан е затворен?Бензина отива на вятъра.Много ясно че ще пръскат по различно време когато е отворен клапана на съответния цилиндър.

 

Друг е въпроса че има едни устройства специално за инжекцията които карат колата винаги да пали на бензин и после автоматично да си включва на ГАЗ след няколко секунди.Така няма да има проблеми със затъкнати дюзи и т.н. простотии.Само че аз на уредба монтирана в Бългрия такова нещо не съм видял а съм виждал само на коли докарани от Италия или Холандия с монтирани уредби.

Link to comment
Share on other sites

@Jozo - има такова "устройство", даже старата ми кола беше така - задължително пали на бенз и после с форсиране минава на газ или пък като стигне определена температура мАтора и сама минава на газ. Въпрос на избор. Не мисля, че спориш с правилния човек (Marvin) по отношение на газовите, но ти си знаеш де ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Аз пък ще се сългася с Мастъра щото от завода колата ми е излезнала с резервоар за тунджа и там не са и сложили ГАЗ. Не искам щото има "пластмаса по двигателя" изикват се хиляда настройки в моя случай, а самото слагане на ГАЗ струва "пичка си лелина". Скъпо не скъпо нямам избори ще карам на тунджа.

Относно КОРАБА - човек трябва да си луд за да и сложиш газ и да прецакаш кефа :)

Бих сложил ГАЗ на кола карборатор или някой котърник около 90-те но не и на мойта :):)

Link to comment
Share on other sites

Аз пък ще се сългася с Мастъра щото от завода колата ми е излезнала с резервоар за тунджа и там не са и сложили ГАЗ. Не искам щото има "пластмаса по двигателя" изикват се хиляда настройки в моя случай, а самото слагане на ГАЗ струва "пичка си лелина". Скъпо не скъпо нямам избори ще карам на тунджа.

Относно КОРАБА - човек трябва да си луд за да и сложиш газ и да прецакаш кефа :)

Бих сложил ГАЗ на кола карборатор или някой котърник около 90-те но не и на мойта :):)

 

Друго имах предвид, не за това дали да се слага на газ или не. За това дали да се кара на газ всеки сам си решава :)

Link to comment
Share on other sites

Нов въпрос.Къде могат да ми сложат газов инжекцион с индикация за нивото на газта в купето в Пловдив?

Има места, където не могат ли? Това си зависи какъв нивомер щи сложат. На мен ми монтираха системата в BRC сервиза - сега е на околовръстното на кв. Тракия, няма как да не го видиш. Та там ми сложиха и такъв нивомер, където в купето си ми показва колко газ имам. Не в литри ми.., 4 лампички и според нивото една по една почват да гаснат, като остане малко, последната почва да мига, а като свърши, автоматично прехвърля на бензин и почва да пищи.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Сега гледах "На чисто" по Нова ТВ и започнах още повече да се убеждавам, че или трябва да се кара само с OMV Super 100 или на газ. Такива неща казаха за горивата, които се продават в България, та ми се събраха очите. Смесват керосин с масло и го продават за нафта. Смесват бензин с ОСТАТЪЧНА НАФТА и го продават за А95. В същото време единствената лаборатория, която прави замервания на качествата на горивата в България не работи. А се оказва, че и като е работила пробите са били подменяни или за "незначително" отклонение, което се явява наличието на сяра от 768г/л, при норма от ЗАБЕЛЕЖЕТЕ 350г/л наказание изобщо не се налага, защото щяло да падне в съда. Дадоха случай на гориво от голяма верига, без да й назовават името, че горивото е разяло горивопроводите на автомобила. Като се замислих, случайно присъствах на разглобяването на 2 двигателя на една Ланча и едно Рено в сервиза, където си поддържам колата. Ланчата се кара на газ, а Реното газ не е виждало. Свалят главите на двете коли и какво се вижда - колата която е карана на газ свети, а другата имаше толкова нагар, че ум да ти зайде... Не знам вече какво да си мисля... :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Газта се поддава много трудно на манипулации,освен това е и много еФтина...Все си мислех,че тея глупости със смесването на разни горива са минало,особено при тая конкуренция на пазара :unsure: И как да си купи човек хубава кола,примерно модерен комън рейл дизел,като ще му наливат разни л**на по бензиностанциите :sick Определено на газ мотора остава чист като сълза,на старата ми кола маслото след 10к км.го източвах почти както съм го налял на цвят-няма сажди и примеси (разбира се загубило смазващите качества в голяма степен).

Link to comment
Share on other sites

Чувал съм че като се кара на газ се "изсушавал" двигателя, има ли нещо такова или е просто поредния мит?

Link to comment
Share on other sites

Чувал съм че като се кара на газ се "изсушавал" двигателя, има ли нещо такова или е просто поредния мит?

Изсушава се простата глава на тоя дето ти го е казал :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Изсушава се простата глава на тоя дето ти го е казал :bgrin:

@PROSTAK, :lol: , в качествено отношение бензина е много по-мазен ако може така да се каже. Затова и не е хубаво кола да се пали на газ. Добре е за самия двигател да си работи на бензин, да "поомаже" горивните камери и тогава... Така че има нещо такова. Газта е един вид по-суха.

Link to comment
Share on other sites

Един технически въпрос за газови инжекциони. От скоро имам Рено 21, 1.7, пълна инжекция, 1989 година. Искам да му сложа газ и от няколко седмици съм в колебание дали да е обикновена уредба или газов инжекцион. Четох по форумите четох докато главата ми се замая. Накрая реших да прежаля едни сериозни пари и да сложа газов инжекцион. Реших че ще ми спести проблеми в бъдеще. Днес отидох до моя АГУ-сервиз, но за изненада ми казаха че точно на моята кола не може да се сложи газов инжекцион. Само обикновена уредба. Най-малко очаквах да получа такъв отговор. Все пак колата е пълна инжекция. Причината била че моите дюзи били с ниско-омово управление и колата не можела да управлява газов инжекцион. Аз по принцип вярвам на този сервиз, и другпът съм ползвал техните услиги, но все пак ми се ще да чуя и други мнения по този въпрос. Наистина ли има пълни инжекции на които не може да се сложи газов инжекцион. И как стои въпроса с детонациите с класическа газова уредба поставена на пълна инжекция. Ако някои има опит да сподели.

 

Може да стане с газов инжекцион на фобос - ще работи перфектно.

 

 

Колега и аз на моя кораб не мога и да искам да сложа газ, по простата причина че е 4000 кубика. Предупредиха ме че може да се сложи не е проблем, но имало голяма вероятност да гръмне а пораженията били големи. Плюс това разхода на газ щял да бъде двоен, което си губи смисъла да слагам газ. Така че ще се кара на бензин и няма да си правя експерименти с колата ;)

 

Газов инжекцион фобос - виждал сам коли (US) с 3,5л и бог знае колко коня, мерцедеси 3,2 МЛ

 

 

Нов въпрос.Къде могат да ми сложат газов инжекцион с индикация за нивото на газта в купето в Пловдив?

 

Фобос 1270 лв с евросонда, втори предпазен клапан на бутилката и показание на нивото в купето - представител за Пловдив и региона е Теодор Вендов GSM: 0899981560

 

Ako ви интересува някаква информация за газовите инжекциони - как работят, специфични особеностти питайте.

 

@PROSTAK, :lol: , в качествено отношение бензина е много по-мазен ако може така да се каже. Затова и не е хубаво кола да се пали на газ. Добре е за самия двигател да си работи на бензин, да "поомаже" горивните камери и тогава... Така че има нещо такова. Газта е един вид по-суха.

 

Аххаха нещото, което правеше бензина "мазен" се нарича олово, но тъй като вече няма олово съдържащи бензини "мазането" на цилиндъра е еднакво.

 

По отношение на паленето на бензин има две причини за това:

1. Газта в бутилката е течна и тя минава през редуктор (изпарите), където преминава в газообразно състояние охлаждайки се до ~ -100 косур градуса. За да не ви замръзне всичко колата трябва да е загряла поне малко.

2.Като се опитвате да запалите(но не успявате от първия път) газта се сабира и изпълва целия обем на всмукателните тръби (защото е "по-летлива" от бензина) и е по-лесно да се полчи голяма детонация (т.нар. гърмене)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...