Jump to content
BulForum.com

Fiat Bravo/Brava


chistacha

Recommended Posts

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply
  • 1 month later...

Е ти като я намериш, ти ли ще лежиш да я сменяш?

Иди при Бисер да ти я смени директно или си я купи от магазина в началото на ул. Родопи откъм Мария Луиза. Бисер е в последната пряка на Родопи, преди Кап. Райчо. Пада се отдясно, като идваш от Мария Луиза. Ако не си сигурен каква е и ще я правиш при Бисер, направо отивай и той ще вземе каквото трябва.

Link to comment
Share on other sites

Някой случайно да има представа дали по автокъщите из града може да се намери fiat baracchetta, защото се води по-рядък модел. 

Link to comment
Share on other sites

Е ти като я намериш, ти ли ще лежиш да я сменяш?

Иди при Бисер да ти я смени директно или си я купи от магазина в началото на ул. Родопи откъм Мария Луиза. Бисер е в последната пряка на Родопи, преди Кап. Райчо. Пада се отдясно, като идваш от Мария Луиза. Ако не си сигурен каква е и ще я правиш при Бисер, направо отивай и той ще вземе каквото трябва.

 

Лъки дай някакъв мобилен на Бисер!

Улиците не ги знам, щото не съм обикалял много, особено с кола, та и номер на тая улица Родопи ако дадеш ще е екстра.Искам номер, щото ще я задам на навигацията и си карам.

Някой случайно да има представа дали по автокъщите из града може да се намери fiat baracchetta, защото се води по-рядък модел. 

Братле ако отидеш в някой автосалон и дадеш заявка ще ти я докарат...иди питай!

Кажи искам такава кола, може ли да ми я доставите и тва е, майна, какво се чудиш толкова?!

Link to comment
Share on other sites

Момчета, абе цъфна ми меката връзка на гърнето, някой знае ли с какви размери е и откъде да го намеря?

Какво разбираш под "мека връзка" - тампон?

Лично аз за тампони и каквото ми трябва по гърнетата - от гаражчето на ул. Родопи №11. Ако няма заварки - на канала зад Шел Марица или на караулката на Асеновградско.

А Бисер е хем скъпар, хем го мързи. Два пъти ме е връщал 15 минути преди края на работното му време за елементарни операции без да има клиент, а един път ми иска 30 (!) лева да ми закачи гърнето и да го стегне със скоба, като си носих всички консумативи.

Не знам Лъкито що го хвали толкова. Да го д*ха Бисер, в радиус от 1,5 км има най-малко още двама кадърни заварчици.

Link to comment
Share on other sites

Какво разбираш под "мека връзка" - тампон?

Лично аз за тампони и каквото ми трябва по гърнетата - от гаражчето на ул. Родопи №11. Ако няма заварки - на канала зад Шел Марица или на караулката на Асеновградско.

А Бисер е хем скъпар, хем го мързи. Два пъти ме е връщал 15 минути преди края на работното му време за елементарни операции без да има клиент, а един път ми иска 30 (!) лева да ми закачи гърнето и да го стегне със скоба, като си носих всички консумативи.

Не знам Лъкито що го хвали толкова. Да го д*ха Бисер, в радиус от 1,5 км има най-малко още двама кадърни заварчици.

 

Не знам Лъки-то що го хвали толкова...да каже.

Аз съм отворен за всякакви предложения, така че давайте адреси, имена и мобилни.

Аз си мисля да го поръчам от някой сайт и да ида при Стоян в Ауто Вега-та да ми го капне.

Иначе ми е цъфнало онова плетеното, нали на него му викат мека връзка на гърнето?

Link to comment
Share on other sites

Хм нито е скъпар, нито го мързи. Че е чешит - такъв е, но само толкова. Никога не съм имал проблеми с него, нито откъм цени, нито откъм старание. Ходя при него от почти 10 години, пратил съм му поне 10 човека и всички са доволни и ми благодарят. Винаги си играе много, за да направи всичко абсолютно точно, дори на старата ми кола си игра да завари допълнителна кука и на купето и на генерацията, защото на 406 има едно място, където наистина си трябва още един крепеж. Ако става дума за същия Бисер /Шопа/, просто не знам защо ни се разминават вижданията. Телефонът му няма да дам, за да не ме обвини някой в реклама или нещо такова. Може да се намери много лесно. Мисля, че пресечката се водеше Марин Дринов.

Link to comment
Share on other sites

...

Иначе ми е цъфнало онова плетеното, нали на него му викат мека връзка на гърнето?

Това е уплътнителен пръстен на изпускателния колектор ;). Има ги от набита стоманена тел, както и графитни.

Не вярвам за Фиат да са скъпи. В Косера за Кадет бяха 2 лева и 3,80 съответно :). Монтажа най-добре в доверен сервиз, че има вероятност от скъсване на шпилките.

Лъки - аман от чешити. Или е професионалист, или у лево.

Толкоз.

Link to comment
Share on other sites

Едното е гарнитура на сакса, но това, за което колегата пита май е мека връзка. Тоест не гарнитура, ами по-скоро като преход, на външен вид като мека връзка.

Link to comment
Share on other sites

Аз също не съм доволен от Бисер на улица Родопи. Два пъти ми кърпи едни гнилочи дето трябваше да ги смени, ама или не му се занимаваше или пък ме мислеше за дойна крава. И след третото падане на гърнето по пътищата отидох при един друг пич за 20 кинта ми смени тръбата и вече 2 години никакъв проблем. Та и за мене Бисер е изгубена кауза.

Link to comment
Share on other sites

За тоя Бисер, съм чел колкото позитивни мнения толкова и негативни. Даже на някой им се е случвало да им отказва, че с такива марки не работил. Все едно не прави аспуси, ами основен ремонт ще им прави.

 

Аз ползвам гърнета Тъндър, намира се вече в бившия сервиз Тракия, където са Маднес-а. Ходил съм и в 18:30 при него и ми е правил колата.

 

Саше, мека връзка е онва, част от гърнето със стоманена оплетка. Старите коли нямат такова нещо. Хей така изглежда.

 

04f18b2f.jpg

 

 

Братле ако отидеш в някой автосалон и дадеш заявка ще ти я докарат...иди питай!

Кажи искам такава кола, може ли да ми я доставите и тва е, майна, какво се чудиш толкова?!

 
Де да ставаше така, питал съм в сумати салони за такава услуга. Навсякъде отказват, първо казват че като идат на място, взимат каквото има в момента. Второ ако ти докарат кола, а ти не я харесаш какво да я правят, щото може да е някаква особенна, където трудно се продава. Също така не се знае като идат там дали има това което искаш, за теб специално няма да се разкарат. Да не говорим, че доста от салоните купуват от Дупница на кило и хич не стъпват по-далече от там камо ли в чужбина.
Link to comment
Share on other sites

Момчета имам няколко въпроса: значи чуствам, че съединителят почва да ми отделя много горе, което е предпоставка, че скоро ще даде Богу дух, нали така?Доста горе отделя, колко ли ще мога да изкарам с него, като километри?!

Искам да питам на Бравата целия съединител ли се сменя т.е съединителен комплект или може отделни части да му се подменят?Понеже ще минавам на газ до месец-два този катализатор ми става излишен, някой има ли представа, какви пари мога да му взема? Имало някъде, където ти взимат катализатора и ти слагат ново гърне...отделно ли да го продавам, или да правя трампата?!Къде мога да го продам този катализатор, някой има ли представа?

Link to comment
Share on other sites

Не си махай катализатора,че сега нещо с тия ниви еко норми ще ти идат 50% намаление на данъка ;) Иначе и моя съединител отделя високо,но при мен само хода на педала се регулира :( 

Link to comment
Share on other sites

Момчета имам няколко въпроса: значи чуствам, че съединителят почва да ми отделя много горе, което е предпоставка, че скоро ще даде Богу дух, нали така?Доста горе отделя, колко ли ще мога да изкарам с него, като километри?!

Искам да питам на Бравата целия съединител ли се сменя т.е съединителен комплект или може отделни части да му се подменят?Понеже ще минавам на газ до месец-два този катализатор ми става излишен, някой има ли представа, какви пари мога да му взема? Имало някъде, където ти взимат катализатора и ти слагат ново гърне...отделно ли да го продавам, или да правя трампата?!Къде мога да го продам този катализатор, някой има ли представа?

Ще ти споделя следното: едната ми барака е близо 9 години на газ/бензин и си е още с катализатора, а имам и друга, дето от 11 години не е помирисвала бензин и пак няма проблеми с катализатора ;). Дори и да сложиш газ, не виждам причина да го сменяш с гърне. Щом не е задръстен или начупен и газовете минават - свиркай си. Не се знае как ще се извъртят нещата с емисиите и ако катализатора е читав, по-добре не го пипай.

За съединителя нямам какво да кажа.

Жоре (joso), благодаря за пояснението ;), човек се учи постоянно.

Link to comment
Share on other sites

Не си махай катализатора,че сега нещо с тия ниви еко норми ще ти идат 50% намаление на данъка ;) Иначе и моя съединител отделя високо,но при мен само хода на педала се регулира :(

 

Имам неприятното усещане, че катализаторът е запушен...това е една от причините да цъфне меката връзка на гърнето.

Колата не е с оригиналното си гърне! В Германия ходихме до една морга и свалихме това гърне, което изглеждаше, като ново.В сервиза, как разбират, че катализаторът е запушен? Предполагам, че ако има запушване, ще го установят или трябва да я закачвам колата на компютър?! Мисля в Авто Вегата да ходя при Стоян, но пък той не разполага с техника за пълна диагностика...

Ей, ако знаете какъв звук вади Бравата сега с тая цъфнала мека връзка, като ранен звяр ръмжи...имаш чувството, че караш някво спортно изпълнение, майна хаха :laughing:

 

Котора, сега се сетих да кажа нещо - в нета мернах едно мнение на един, който казваше, че ако тази мека връзка не е правилно оразмерена да речем е по-голяма от оригинала - колата умирала в ниските обороти.Е точно от това мрънкам аз, че неще да върви.Някой път натискам педала на газта, колата ръмжи, ама нито обороти, нито километрите катери, и като натисна още повече в един момент тръгне и колата се изстрелва, та затова мисля да сменям цялото гърне, щото имам чувството, че катализаторът е заминал, но това са мои предчувствия.

Link to comment
Share on other sites

Имам неприятното усещане, че катализаторът е запушен...това е една от причините да цъфне меката връзка на гърнето.

Колата не е с оригиналното си гърне! В Германия ходихме до една морга и свалихме това гърне, което изглеждаше, като ново.В сервиза, как разбират, че катализаторът е запушен? Предполагам, че ако има запушване, ще го установят или трябва да я закачвам колата на компютър?! Мисля в Авто Вегата да ходя при Стоян, но пък той не разполага с техника за пълна диагностика...

Признаците за запушване са давене, гаснене, неравномерна работа (тресене), липса на мощност. Същите симптоми имат и много други причини, но в случая говорим за изпускателната уредба. Така или иначе гъвкавата връзка трябва да се смени. А запушване се диагностицира отзад-напред, т.е. първо се демонтира задното гърне. Ако работата на мотора се нормализира - там е запушването.

 

 

 

...Някой път натискам педала на газта, колата ръмжи, ама нито обороти, нито километрите катери, и като натисна още повече в един момент тръгне и колата се изстрелва, та затова мисля да сменям цялото гърне, щото имам чувството, че катализаторът е заминал, но това са мои предчувствия.

Ако е запушен катализатора, изобщо няма да се "изстрелва". По-скоро датчици, вакууми, дори може неправилно да е зацепен ангренажния ремък.

Link to comment
Share on other sites

Имам неприятното усещане, че катализаторът е запушен...това е една от причините да цъфне меката връзка на гърнето.

Колата не е с оригиналното си гърне! В Германия ходихме до една морга и свалихме това гърне, което изглеждаше, като ново.В сервиза, как разбират, че катализаторът е запушен? Предполагам, че ако има запушване, ще го установят или трябва да я закачвам колата на компютър?! Мисля в Авто Вегата да ходя при Стоян, но пък той не разполага с техника за пълна диагностика...

Ей, ако знаете какъв звук вади Бравата сега с тая цъфнала мека връзка, като ранен звяр ръмжи...имаш чувството, че караш някво спортно изпълнение, майна хаха :laughing:

Едва ли ще си вземеш нов катализатор, дори да е запушен (а той е такъв, малко или много), та не си струва времето да проверяваш каквото и да е. Евентуално ако държиш да бъдеш изряден по тех. прегледите, може да свалиш катализатора и да поставиш на негово място ново право гърне с фланци. Преди тех преглед просто ги врътваш и си готов :) . Иначе като свалиш катализатора пак ще се промени леко звука и ще ръмжи повечко.

А съединителя го сменяй като го усетиш, че приплъзва... по спомени моето валео беше към 300-400 лв, та не си струва да се правят магарии

Link to comment
Share on other sites

alchemy, тя моята няма датчици бе, човек - 98г. колко, и какви датчици да има...стара кола е?!

Не ми стана ясно целия съединителен комплект ли се сменя на Бравата или отделни части се подменят?!

Какво значи:"приплъзване", какво е усещането?

Link to comment
Share on other sites

Ами желателно е целия комплект да се смени.Но не се занимавай с глупости в момента.Струва ми се че се чудиш как да намериш под вола теле :lol:

Link to comment
Share on other sites

alchemy, тя моята няма датчици бе, човек - 98г. колко, и какви датчици да има...стара кола е?!

Не ми стана ясно целия съединителен комплект ли се сменя на Бравата или отделни части се подменят?!

Какво значи:"приплъзване", какво е усещането?

 

Един от симптомите е, че става трудно да я накараш да присвирне с гуми, или направо невъзможно. По-грубото е да дадеш газ в движение и да видиш как оборотите скачат моментално, но скоростта не се увеличава, при леко отпускане на газта я усещаш как "зацепва", оборотите спадат рязко, и започва да ускорява :)) Това случи ли ти се, време е за смяна със сигурност :))

Като гледам се продават и отделно притискателен диск, феродов и т.н... Та има вариант да се сменят и на части. Но комплектите започват от 200 лв, та нз до колко си струва :)

http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=5&model=42&modif=35

Link to comment
Share on other sites

alchemy, тя моята няма датчици бе, човек - 98г. колко, и какви датчици да има...стара кола е?!

Така си мислиш. Дори да е моноинжекцион, има най-малко: датчик за температурата на охлаждащата течност, датчик за абсолютното налягане (MAP), датчик за позиция на дроселната клапа (TPS), датчик за кислорода (ламбда сонда). Въз основа на техните стойности електронния блок изчислява съотношението гориво/въздух във всеки момент от време. Някои моно-инжекциони имат и повече датчици, какво остана пък за пълните инжекциони. Изброявам само електрическите датчици, а има и един куп вакууми.

 

П.П. Всъщност най-умния съвет, който мога да ти дам е да си намериш читав сервиз/монтьор, който да диагностицира проблемите на колата, да ги раздели на съществени и по-маловажни, да ти посочи възможните решения и после да приведе нещата в ред. Писанията на разни многознайковци като моя милост могат само да внесат повече хаос в бездруго обърканата ситуация.

Link to comment
Share on other sites

Приятелю, пак търсиш под вола теле :) Не, че нещо, ама както каза, това е 98 година кола...разбирай го - кола на 16 години вече. Може и да има зпушване на катализатора, но това като отидеш в сервиза ще ти го кажат най-добре. Не е необходима някаква специална апаратура, за да се разбере дали ти е запушен катализаторът. Най-малкото - ще ти дава грешка на ламбда сондата, ако е заминал.

 

Подмени си меката връзка задължитено, че освен, че няма да ти работи нормално колата, ами и подлежиш на глоба, ако те спре КАТ и те чуе да ръмжиш като умиращо добиче. И не е задължително катализаторът да е виновен, че е скъсана. Възможно е просто да е стара и да иска подмяна (все пак е на 16 години).

 

Колкото до съединителя - за каквато и да е кола, забрави такова нещо като смяна само на една част. Просто няма никакъв смисъл. Сменя се комплект - феродов диск, притискателен диск и лагер. Слагаш го това и забравяш за съединител, докато тая кола е твоя. Обяснението е просто - износен ти е феродовият диск, който можеш да наковеш с ново феродо или да подмениш с нов. Но шансът да ти се скапе в следващите 15-20к км някой от другите два елемента е 90%. А ако те се скапят автоматично оставаш без кола, докато не те изтеглят до сервиза за подмяна. Би ли рискувал с това? Аз лично - не. Отделно да не говорим, че плащаш работата 2 пъти... Карай спокойно така, имаш около 5 до 10к км, докато стане нетърпимо. През това време събирай парите ;)

Link to comment
Share on other sites

Приятелю, пак търсиш под вола теле :) Не, че нещо, ама както каза, това е 98 година кола...разбирай го - кола на 16 години вече. Може и да има зпушване на катализатора, но това като отидеш в сервиза ще ти го кажат най-добре. Не е необходима някаква специална апаратура, за да се разбере дали ти е запушен катализаторът. Най-малкото - ще ти дава грешка на ламбда сондата, ако е заминал.

 

Подмени си меката връзка задължитено, че освен, че няма да ти работи нормално колата, ами и подлежиш на глоба, ако те спре КАТ и те чуе да ръмжиш като умиращо добиче. И не е задължително катализаторът да е виновен, че е скъсана. Възможно е просто да е стара и да иска подмяна (все пак е на 16 години).

 

Колкото до съединителя - за каквато и да е кола, забрави такова нещо като смяна само на една част. Просто няма никакъв смисъл. Сменя се комплект - феродов диск, притискателен диск и лагер. Слагаш го това и забравяш за съединител, докато тая кола е твоя. Обяснението е просто - износен ти е феродовият диск, който можеш да наковеш с ново феродо или да подмениш с нов. Но шансът да ти се скапе в следващите 15-20к км някой от другите два елемента е 90%. А ако те се скапят автоматично оставаш без кола, докато не те изтеглят до сервиза за подмяна. Би ли рискувал с това? Аз лично - не. Отделно да не говорим, че плащаш работата 2 пъти... Карай спокойно така, имаш около 5 до 10к км, докато стане нетърпимо. През това време събирай парите ;)

 

Искам да ти кажа, какво чувствам - някой път като съм на втора натискам газта да мина на трета, но колата неще да набира!

Това го прави често...понякога не го прави.

Одеве отидох с колата да взема на баща ми компа от ремонт - ми не даде да й пипна газта!

Много чувствителен беше педала на газта и реагираше на момента.

Друг път нали ти казвам на първа, на втора давам газ, но неще да набира, като го натисна още тогава със закъснение ускорява.

Сега ако тръгнеш да я изрязваш няма да го усетиш...това става, като се опитваш плавно да подаваш газ на първа и втора.

Честно ти казвам мен това мира не ми дава щото понякога го прави тоя номер, а понякога не.

Кажи, какво да си мисля, и какво да я правя?

Все отлагам, ама другата седмица ще я карам на пълна диагностика, че много се дразня, когато имам съмнение, че нещо не ми е наред, като болен съм! :shy:

Някой ми беше казал за един майстор жоро - сервиза му е на глухия прелез между Кичука и Смирненски, та този човек, някой ми беше казал, че се занимава само с италиански коли.

Има ли човек, който да е ходил при него от форума?

Все си мисля, че тая кола има някакво подпушване някъде, ама като знам, че е карана само в Германия се обърквам още повече и не знам, какво да я правя и къде да я водя, че като член от семейството е - колата като е болна и аз съм болен :sick:

 

chistacha, какъв съединител ще ми препоръчаш?

В един сайт ми предлагат - LuK 155лв комплект феродов + притискателен диск

Има ли смисъл да се напъвам за съединител т.е да бъркам по-дълбоко в джоба?!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...