Jump to content
BulForum.com

Fiat Bravo/Brava


chistacha

Recommended Posts

Здравейте!

Купихме си Фиат Брава 1.6 98 г.

Трябва да й се сменят консумативите - ролки, ремъци филтри и масло...да се види на стенд ходовата част, отзад също как е, и въобще, каквото има по колата да се види и да се направи.

 

 

 

 

Сервизи има доста, а и е разпространена кола, така че майсторите са се срещали с такива животни и няма да се учат на вашата кола.

 

Относно цените - положението е следното:

Агренажен ремък комплект - 130 до 160лв

Пистов ремък климатик - 10-12лв

Пистов ремък хидравлика и алтернатор - до 10лв

Масло - от 40 до 75лв Силно препоръчвам да се ползват масла Selenia - малко по-скъпи, но са оригиналните за Fiat и бях много доволен от тях. Също така, имайте предвид, че този двигател е малко капризен от към масло и навременната му смяна с е много, много важна! Наблягам на това, защото доста хора се оплакват от проблеми, когато не са ползвали хубаво масло или правилното масло.

Водна помпа - 90лв

Филтър горивен - 10-15лв

Филтър маслен - до 10лв

Филтър въздушен - 10-12лв

Филтър купе - 18-20лв (може да не се бърза с това)

 

Тези неща горе, освен ако не сте 1201312% сигурни, че не са сменяни, се сменят задължително при първо обслужване. След оглед на окачването, тогава ще разберете какво има да се прави и там. Ето и примерни цени на някои от частите:

Носач преден комплект - 75 до 100лв/бр.

Тампони носач -  10лв/бр

Биалета комплект - 10-15лв/бр

Тампон преден/заден мост - 15-25лв/бр

 

Всички цени горе са ориентировъчни и зависят от магазина, от който са купени или от сервиза, който ти ги предлага.

 

За носачите е спорно положението дали ще трябва да се сменят - щом е минала TUV, би трябвало да са наред. Стенд също е излишен според мен. При огледа на ходавата част в сервиза ще ви кажат дали има нужда.

 

Още един съвет - биалетките, при най-малкото съмнение, че има проблем с тях - сменяйте на момента. Не са скъпи и предотвратяват купуването на нови носачи. Проблем при фиата е, че шарнирите на носача са набити в него и няма как да смениш само шарнир, а трябва цял комплект да се купува.

 

Относно труда - зависи в кой сервиз ще ти правят услугите. За смяна на агренаж и всичките неща от задължителната секция - не повече от 100-120лв по мои сметки. За окачването - там според зависи какво ще се прави.

 

Погледнете и форума на Фиат - http://forum.fiat-bg.org/ Там има доста полезна информация ;)

 

Ако има въпроси - питай смело :) И честита ви придобивка и безаварийни километри! Чакаме снимки :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Аз се опасявам, че майсторите в сервиза може да ме литкат както си искат - примерно колата може да не ми е за стенд, но те да кажат, че трябва да минавам.

И как да позная, че биалетките ми са нови, или каквато и да е част...те могат да ми сложат някакви запазени употребяване части и да ми ги таксуват, като нови.

Ей от това най-ме е страх, ама ще трябва да се доверя т.е. да замижа и тва е...

Ще отида в сервиза на Раптора да видим, каква ще я свършат, щом момчето е доволен дано и аз да си тръгна доволен от там.

Винаги съм казвал, че най-добрата реклама за един майстор е неговата работа.

Link to comment
Share on other sites

Да, можеш да тестваш при неговите, можеш да пробваш и този - https://www.google.bg/maps/preview?hl=bg#!data=!1m8!1m3!1d3!2d24.743624!3d42.160699!2m2!1f309.86!2f61.59!4f75!2m9!1e1!2m4!1s9XVuXK1RpGC7KqG3TxdrfQ!2e0!9m1!6z0YPQu9C40YbQsCDigJ7Qn9C-0L8g0JfQu9Cw0YLQsNC94oCc!5m2!1s9XVuXK1RpGC7KqG3TxdrfQ!2e0&fid=5 

Човекът се казва Евгени, около 40-годишен монтьор. Мога да ти гарантирам, че никога няма да те излъже за такива неща. Казва ти какво има нужда да смениш и дали може да изкара още, носиш му частите и ги сменя, като после задължително ти връща старите. Ако е нещо, което не може да направи, казва си и ти предлага някой, при който да те прати, за да ти свърши работа.

Link to comment
Share on other sites

Видене, днес си взех колата от Стоян, ти какво направи боядиса ли шкодата?

Всичко ми излезна 370 лв. + 25 лв. за стенд, като ми заваряха гърне, смениха ми крушка на халоген и още нещо по тях.

Само тоя ангренаж дето е 173 лв. ми се струва малко дебело, ама карай.

Абе, момчета, откъде се пускат халогените на това Браво?

Майсторите ги правиха и не вярвам нещо да са забравили, но не светят...

Link to comment
Share on other sites

При мен бутонът се дърпа, не знам какво са мислили италианците. Ако случайно има грешка ще ти я оправят, не се притеснявай. Мога да ти кажа и бог на тема ток по колата.  :laughing:

 

Моята принцеса отдавна е готова. Само дето отнесох типичната застрахователна тесла, но не съжалявам, защото направих нещата така, както ги искам. Само един кретен се осра, но няма пълно щастие. Кофтито е, че прееба старанието на всички останали некадърникът. Въпреки всичко, колата е изцяло оправена за половината и по-долу от това, което ми искаха. Между другото тя първо мина през Стоян. 

Link to comment
Share on other sites

От жичкаджия засега нямам нужда, но ще има предвид да те питам ако нещо ми се наложи.

Някой, който кара Брава, моля да каже, откъде се пускат тези галогени. :shy:

Link to comment
Share on other sites

Аз се опасявам, че майсторите в сервиза може да ме литкат както си искат - примерно колата може да не ми е за стенд, но те да кажат, че трябва да минавам.

Стенда за проверка само е 10-15лв. Ако трябва да се правят корекции по ходовата част - 20-30.

 

Което ми напомня, че сега като ми сменяха тампони, пак трябва да минавам аз..

Link to comment
Share on other sites

Стенд всеки месец да минаваш, все нещо ще ти натегнат. Дори при смяната на гуми по принцип трябва да се минава. Няма просто смисъл да те лъжат за подобна дреболия. 

Link to comment
Share on other sites

При мен натягаха и по двете предни колела...казаха ми, че колата била много отворена и добре, че съм се сетил да им кажа за стенд.

Утре ще публикувам работния лист тук, някой колега с Брава да знае, какви пари му излизат консумативите.

Link to comment
Share on other sites

Добри цени са ти дали :) Водна помпа сменихте ли? И какво масло сложихте? Иначе, халогените се пускат от копчето на средната конзола, над врътката за температурата.

 

Та какви консумативи те интересуват?

Link to comment
Share on other sites

Само да спомена, че маслото селения като бранд вече с нови собственици от около година и нещо ... и във Алфа форум бая от раздаващите яко газ твърдят, че е чиста проба боза с лепната лепенка селения. И за Agip бая съмнения има. 

Link to comment
Share on other sites

Сервиз - Ауто Вега

Обслужен автомобил - Фиат Брава 1.6 98г

21.01.2014г.

 

Дефекти - извършени операции:

1-Смяна ангренаж - 70 лв.

2-Смяна масло и филтри - 10 лв.

3-Подлагане на шайби биалети - 10 лв.

4 - Ремонт светлини - поставяне на десен стоп и работа по халогените - 18 лв.

 

Части и материали:

1-Въздушен ф-р - 10.80лв.

2-Маслен ф-р - 8.90лв.

3-Ремък - 11.90лв

4-Ремък - 21лв

5-Ангренажен к-т - 173лв.

6-Ролка - 27 лв.

7-Консумативи - 6 лв.

8-Крушка - 4лв

 

Части и материали - 262

Труд - 108 лв

Стенд - 25 лв

 

Водна помпа не ми смениха, не знам защо.

Сигурно майстора, като ме е видял къф съм оръфляк ме е съжалил да ми търси още пари :laughing:

Масло ми купи човека, който ми подари колата...някакво на Билокси 10W40

Link to comment
Share on other sites

Само да спомена, че маслото селения като бранд вече с нови собственици от около година и нещо ... и във Алфа форум бая от раздаващите яко газ твърдят, че е чиста проба боза с лепната лепенка селения. И за Agip бая съмнения има. 

И аз така съм чувал. Също така, че и това в БГ го правят в Турция и за нищо не става. Просто било модерно.

Затова сложих Liqui Moly. За съжаление обаче, нямам опит и не мога да кажа дали е добро или не. Просто не знам каква е разликата.

Link to comment
Share on other sites

Ами аз си намерих от къде да купувам вносно от UK. Всички тунинг машини в БМВ (поне които споделят инфо) също твърдят, че от БГ масло не купуват, просто не могат да си позволя да рискуват и за това не купуват от големи магазини и т.н.

 

И цените от чужбинско са айляк. От догодина дори може да мина на 2 смени в годината - лятото на 5w50 или 10w60, и зимата пак да го сменя ама 0w30 или 5w30.

Link to comment
Share on other sites

И аз така съм чувал. Също така, че и това в БГ го правят в Турция и за нищо не става. Просто било модерно.

Затова сложих Liqui Moly. За съжаление обаче, нямам опит и не мога да кажа дали е добро или не. Просто не знам каква е разликата.

 

Да, добър вариант е. Не знаех, че са сменили собствениците... А за бензиновите двигатели на Фиат не мога да твърдя със сигурност какво масло е добре да се ползва.

 

 

 

И цените от чужбинско са айляк. От догодина дори може да мина на 2 смени в годината - лятото на 5w50 или 10w60, и зимата пак да го сменя ама 0w30 или 5w30.

 

За чий...? Гълта ти масълце или? Ако не навърташ километрите, вижда ми се като излишно хвърляне на пари.

 

@avelina - усетих се защо не е сменена водната помпа - тя се върти на друг ремък, а не на агренажа. Не е чак толкова критично да се смени, така че няма проблем. Подведох се по дизеловите двигатели... А какво те интересува относно разходите по консумативите?

Link to comment
Share on other sites

На мен човека, който ми даде колата ми купи маслото от Германия, като дори бяхме заедно.

Може да е някакво суперобикновено, но знам, че е истинско - купено от Германия.

Следващото ще си го поръчам пак от нашите приятели там, но ще бъде по-хубаво...гледам, че на Селения препоръчвате.

 

chistacha, писал съм ти ЛС.

Иначе масторът се качи, покара я малко, чу как работи и каза, че колата е много добре...само дето отдолу има много ръжда.

Отказа се по тази причина да ми сменя задни тампони, които бяха добре, щото задния мост беше много ръждясъл и се страхуваше да го напъне да не стане да сменям заден мост с носачи и т.н.

Като се счупи тогава ще сменям...така ми каза :grin:

Абе човека излезна много свястен...видя ме ,че съм хал-хабер, но не тръгна да ме дере за щяло и нещяло, каквото можа човека ми го спести.

Link to comment
Share on other sites

За чий...? Гълта ти масълце или? Ако не навърташ километрите, вижда ми се като излишно хвърляне на пари.

 

Не, хоста просто е ентусиаст.:))

Link to comment
Share on other sites

Определено съм. Ама има и друго... Мотул 5w40 на 8к км го бях направил на чорба. Имам само студени стартове. Старая се никога да не карам над 2000 оборота преди да загрее, но като загрее не рядко ходим по червеното на оборотомера.

 

Ще видим как ще е с това масло на 6-7к км.

Link to comment
Share on other sites

На тази кола няма смисъл да се сменя водната помпа със смяната на ангренажа, защото не се върти от него. Имам браво с този мотор и метален колектор. Масло 10W40 или 5W40. На моето съм слагал Кастрол ГТХ, Магнатек, сега съм с Мотул. Разлика никаква, но ги взимам от един човек дето ги внася от Германия. Друг е въпроса дали си струва да се слага толкова скъпо масло на тази кола.

Ако имаш някакви въпроси питай.

Link to comment
Share on other sites

Защо да няма смисъл да се сменя водната помпа? Какво като не се върти от ангренажа, това я прави безсмъртна ли ? 

@avelina - смени си и водната помпа в даден момент, защото не знаеш кога последно е била сменяна.

Link to comment
Share on other sites

Защо да няма смисъл да се сменя водната помпа? Какво като не се върти от ангренажа, това я прави безсмъртна ли ? 

@avelina - смени си и водната помпа в даден момент, защото не знаеш кога последно е била сменяна.

 

Не, идеята беше, че не е задължителна смяната на водната помпа заедно с агренажа. Не я прави безсмъртна, но пък евентуалното и скапване няма да доведе до толкова страшни последици, ако беше вързана на агренажа. Може да се смени и на малко по-късен етап, за да не идва много нагорно сумата сега (само помпата е към 90 кинта).

 

И да - препоръчително е на следваща смяна на маслото да се смени и тя.

Link to comment
Share on other sites

Това хубаво, ама колко пъти е имало случаи точно с това:"Не е задължително да се сменя, не тече". Събират колата и след 2 седмици теква - тогава пак всичко долу и освен помпата, двоен труд? Като е 90лв., да не ги дава всеки ден или всеки месец. Дава ги веднъж и си гарантира по-голямо спокойствие. Като се сменя, сменя се всичко. Като даде 500лв. за обслужване, ще даде и още 90. Ако няма - да не кара кола.

Link to comment
Share on other sites

Аз пък водна помпа сменям като протече или се разсвири, с тая уговорка че редовно дигам капака и обичам да си проверявам всякакви течности и т.н. Сегашната на Мегана ми е вече на 5 години, кога е сменяна преди това си нямам идея и нямам намерение да я сменям. Чак такава психоза, че видиш ли нов внос е помпата веднага долу не я разбирам, особено ако си личи, че е сменяна скоро.

 

П.П. Да не говорим, че сме в БГ и тук опасността да ти сложат менте помпа и на първите 50 км. да роди е толкова вероятна като това старата да се прецака.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря за съветите!

Засега ще се вслушам в мненията на Cayenne и chistacha, не че се  стискам нещо, но помпата нито издава някакъв шум, нито тече, а и ремъкът й е сменен...наистина не виждам смисъл поне на този етап да я сменям.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...