Jump to content
BulForum.com

Fiat Bravo/Brava


chistacha

Recommended Posts

И аз така не виждах смисал и после олекнах с 250 кинта, щото ми изтекоха водите баш на средата на магистралата и ми трябваше платформа.

От тук на сетне при смяна на ролки и ремъци, винаги ще сменям водната помпа. С нови ремъци и нови ролки, усилието се засилва към старата п-па и днес може да е окей, но утре да хвърли кърпата.

Не ти казвам, че утре и твоята или и на другите ще протече, но аз повече тази грешка няма да я прави :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Ами то не е трудно да се провери дали е тръгнала помпата ;) 

Видене мерси за телефона сигурно ще го потърся след месец,че ще трябва да правя ремонт на ходовата част :( 

Link to comment
Share on other sites

 Събират колата и след 2 седмици теква - тогава пак всичко долу и освен помпата, двоен труд? 

 

Точно на тоя двигател, след като поразгледах онзи ден, помпата му се сваля за 10 минути и не изисква нищо по-различно от 2-3 ключа и малко почукване евентуално. За това и не е наложително да я сменя веднага. И не, няма да плаща двоен труд, както е при JTD двигателите. Пак повтарям, тука помпата не се върти от агренажния ремък. Може да я смени и на по-късен етап, но трябва да я смени.

Link to comment
Share on other sites

Момчета, кажете, как се борите със запотяването на стъклата?!

Значи днес, като ми се запотиха всички прозорци в едно движение бяха големи мъки, щото нищичко не виждах.

Аз така съм заплаха за движението...току виж съм налетял на chistachaCayenne или на някой друг съфорумец тук :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Ангел е прав.Провери си филтрите ,моите не бяха сменяни никога и бяха много зле.Предполагам има и клапа за вентилацията да върти въздуха в купето или да взима отвън та я провери и нея за всеки случай да не би да не работи.

Link to comment
Share on other sites

Имате предвид поленовия филтър за купето, нали?

Аз сега се сетих, че като пусна парното е нагласено да върти въздуха в купето, ако го направя да вкарва въздух отвън, дали ще се оправи този проблем?!Утре ще пробвам с въздух отвън да видим, и ако пас се изпотяват стъклата, ще сменям поленовия филтър.

Link to comment
Share on other sites

Ама разбира се че ще пуснеш въздух отвън! Какво очакваш иначе да се случи освен да се удушиш вътре? Вътрешна циркулация се пуска с леко открехнати прозорци. Иначе си като в буркан в тая кола. 

Link to comment
Share on other sites

Остави клапата отворена да вкарва въздух отвън и не си играй много с нея. Моторчето е много кекаво на тези години, лесно се чупи и много трудно се прави. Масов проблем на тези коли. Ако продължават да се запотяват и имаш малка загуба на антифриз вероятно ти тече радиатора на парното. Това е друг масов проблем. Има и други, ма да не те отчайвам :grin: . Като цяло не е лоша колица. 

Link to comment
Share on other sites

Момчета, кажете, как се борите със запотяването на стъклата?!

Значи днес, като ми се запотиха всички прозорци в едно движение бяха големи мъки, щото нищичко не виждах.

Аз така съм заплаха за движението...току виж съм налетял на chistachaCayenne или на някой друг съфорумец тук :laughing:

Почисти си стъклата като за начало :))

Link to comment
Share on other sites

Отворих клапата да вкарва въздух отвън и не сме забелязвали да се изпотяват стъклата, но нека да я покарам така още малко и да я наблюдавам за да кажа със сигурност, че проблемът с изпотяването на прозорците отвътре го няма.

Link to comment
Share on other sites

Остави клапата отворена да вкарва въздух отвън и не си играй много с нея. Моторчето е много кекаво на тези години, лесно се чупи и много трудно се прави. Масов проблем на тези коли. Ако продължават да се запотяват и имаш малка загуба на антифриз вероятно ти тече радиатора на парното. Това е друг масов проблем. Има и други, ма да не те отчайвам :grin: . Като цяло не е лоша колица. 

 

Мерси!

Ще го имам предвид това за радиатора!

Колата ми е напълно непозната...почетох инфо за нея в нета и се натъкнах само на лоши неща, как не намерих един да я похвали?! :laughing:

Наши приятели в Германия подариха Бравата на жена ми и аз трябваше да я докарам...на харизан кон нали знаете, че зъбите не се гледат?! :grin:

Да си ходи на работа с нея и да кара сина на училище, че на есен ще е първолак.

Дойде ни от небето тази кола, какво да направим, ще я караме и тва е...обаче много гори бе - лампата ми светна и заредих за 30 лв.Сега ще я гледам, колко км. ще мина докато ми светне пак.

Засега съм минал над 40 км., ама гледам, че стрелката наближава да ми светне лампата, дали ще мина още 30-40 км не знам, ама там някъде на око, като гледам.

Link to comment
Share on other sites

Най-големия проблем на колите с двигатели с вътрешно горене е....че горят да го еВа. И все безоловен...къде 95, къде 98. Ама това е това, иначе с градския транспорт :).

Link to comment
Share on other sites

 

Дойде ни от небето тази кола, какво да направим, ще я караме и тва е...обаче много гори бе - лампата ми светна и заредих за 30 лв.Сега ще я гледам, колко км. ще мина докато ми светне пак.

Засега съм минал над 40 км., ама гледам, че стрелката наближава да ми светне лампата, дали ще мина още 30-40 км не знам, ама там някъде на око, като гледам.

 

Очакваният разход за тая кола е около 10 градско. Слагай газ, че иначе ще те боли глава :lol:

Link to comment
Share on other sites

За тази кола, каква газова уредба ми препоръчвате?

Метан или пропан бутан?!

Като марка?

Знаете ли някой добър майстор/сервиз за метан или пропан бутан?

Газ при всички случаи ще слагаме, но се чудим, на какво да преминем.

Метана е много изкушаващ, щото излиза на половината на пропан бутана...за 8-9 лв с Бравата ще минавам 100 км. докато с пропан бутана 100 км. ще ми костват 18лв.


Най-големия проблем на колите с двигатели с вътрешно горене е....че горят да го еВа. И все безоловен...къде 95, къде 98. Ама това е това, иначе с градския транспорт :).

 

Абе то има горене И горене...на тая кола по каталог й дават да гори 11-13л. градско :sad2:

Просто самия двигател на тази кола не е от икономичните :santa:

Link to comment
Share on other sites

Тия сметки са доста относителни.Според мен метана е зле.Сега другите какво ще кажат нямам идея.Първо,че си мъкнеш едни 100 кила постоянно.И след тва каквито са ниски тия брави с тая метанова бутилка ще опира яко :( Цените на уредбите за метан и газ са почти едни и същи.

Link to comment
Share on other sites

Нали продават вече някакви олекотени метанови бутилки...метана излиза на половината на пропана, като сметки.

Много се чудим и сега сондираме мнения докато вземем решение

Link to comment
Share on other sites

Определено на метан ще е най-евтино. Ама, ако колата е с метален колектор може да и се сложи обикновена газова, а не инжекцион. Поне гледам доста хора във фиат форума карат с такива. Моята си я карам на бензин и 10-11 л/100 км градско си ги прави.

Link to comment
Share on other sites

За съжаление ми се загуби поста :(

 

Та накратко - метана е скапана работа и не бих си сложил, освен ако не навъртам по 30 000км на година и то на магистралата. Цената на самата уредба е сравнително по-висока от тази на пропан-бутана, а отделно и трябва да се мисли за допълнителни усилвания на самото окачване, ако ще слагаш повече от 1 бутилка. Като включиш и фактора "никаква мощност" става още по-безсмислено поне за мен.

А на твоята кола може да се монтира и обикновена газова за около 300-400лв, стига да си с металните колектори.

Link to comment
Share on other sites

Как ще излиза наполовина на пропана? Кой ви говори тези глупости. На чисто градско, ако разликата е 3лв./100км., пак добре. Ако слушаш разни бакшиши, то техните коли само миришат метана, но като стане дума за сметката, веднага се почва как не може да си плати горивото. Имам наблюдения над едно Шевролет Лачети, което на метан харчи около 12лв. градско, а същото Лачети, което е в нашата къща, гори 11л./100 пропан - тоест около 14лв. И къде е сметката да си с метан, изобщо не ми става ясно. Първо уредбата е 2 пъти по-скъпа от пропана, второ метана такова мамата на мотора, защото гори по-бавно и изяжда леглата на клапаните, оттам му се е*ава мамата на газоразпределението, колатао започва да работи неравномерно, качва разхода и отиваш на ремонт. Да не говорим какво се случва със задния мост на колата, а това, че вече нямаш багажник е последният проблем.

Ако ще слагате газ, то сложете пропан-бутан и изобщо си избийте от главата за метан.

Link to comment
Share on other sites

Пропан-бутан ще бъде...отказахме се от метана

Сега да видим, какъв газов инжекцион да бъде, каква марка и най-вече къде, щото майсторът и монтажа на газовата уредба са много важни!

Отделно четох, че се поръчвали допълнително някакви аванс процесори и магнитни клапани за защита.

Някой запознат ли с газовите инжекциони?

Link to comment
Share on other sites

Пропан-бутан ще бъде...отказахме се от метана

Сега да видим, какъв газов инжекцион да бъде, каква марка и най-вече къде, щото майсторът и монтажа на газовата уредба са много важни!

Отделно четох, че се поръчвали допълнително някакви аванс процесори и магнитни клапани за защита.

Някой запознат ли с газовите инжекциони?

 

Влизаш в темата за газови - Слави Шишков, там му има телефона - отиваш и се консултираш директно на място. Не ти трябват никакви допълнителни гадости като система за мазане на клапани, магнитни не знам си кво си и тем подобни. Отивай при човека, той ще ти разкаже всичко :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...