Jump to content
BulForum.com

StarCraft 2


Dread Lord

Recommended Posts

Аз до сега не съм виждал теран, който е закотвил средата на картата с танкове да прибави 1-2 рейвъна над тях да пускат по едно ПДД да ги пази. Има ли някаква игра където това става? Искам да видя какъе ще е резултата. Ако ПДД прави с бруудлордовете това, което прави със сталкерите направо ми става тъжно за зергите :д

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.1k
  • Created
  • Last Reply

...ЕДНОКРАТНОТО ЧУДО!...

 

Много ми хареса ! :lol:

 

 

Едно си Светлия знае, едно си бае...

 

В момента ЗвТ е толкова на кантар, че си представям, ако тераните започнат да използват подходящите единици по правилния начин, какво ще стане. Зерга ползва 4-5 единици, повечето от които са Т3 срещу 2-3 единици главно Т1 и пак нещата не се знаят до последно.

 

:) Runner, на кантар е само ако не се стигне до лейт, стигне ли се става над 90% успеваемоста на зерга.

И точно, за да има контра на бруд/инфестор - на мен :) ми се струва добра идея да имунизират викингите срещу фънгъл. Тогава ще има баланс, въздушна единица срещу въздушна единица, или земен антиеър срещу въздушна единица... защото това в момента е клане ! ;)

Link to comment
Share on other sites

Виж по-горе, какво написах. Тия гоустове не са само за украса. Едно време зергите ревяха, но след това се научиха да ползват инфесторите. Сега тераните реват, но никой още не е увладял правилното използване на гоустовете. Ти сам го казваш - в момента терана има предимство в ърли и мид гейма, което автоматично накланя везните в полза на терана, защото за зерга остава една възможност - да стигне до лейт, което не всеки път става. Ако терана се научи да ползва единиците, които има, а не да разчита само на Т1 такива, тогава и в лейта няма шанс за зерга...

Link to comment
Share on other sites

Kalin /т.е. Кейлин/ и Diestar, правят добро шоу. Калин от 0:2 сега е 2:2, решаващ сет.

 

---

Runner, къде видя: "Ти сам го казваш - в момента терана има предимство в ърли и мид гейма" ?

Хиперболизирането е едно, ама това твоето е... :), казвам единствено, че до лейт е на кантар, оттам нататък не е.

Може и вие двамата, или всички зерги да сте прави, пък аз да греша. Няма да се учудя !

Но ако видим пач, който коригира по някакъв начин /нърф/ играта на инфестора или брудлорда - значи аз съм бил прав. Поживем увидем !

 

Правилно ли виждам, че днес по-рано, /на същия турнир/ са играли Клауд и Мороу, но за съжаление не виждам резултатите. Идеалния момент да се разбере, театро ли бяха онзиденшните игри или нещо съм се объркал...

 

---

Toзи форум само на мен ли ми крашва доста често ?

Link to comment
Share on other sites

 

Ето и тема специално за рейвън срещу брудлорд: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=205553

 

В този случай танковете могат да останат сийджнати, защото няма брудлинги, по които да стрелят и да правят френдли дмг. Така пазят и викингите, и земната армия от фангъл.

 

Малко математика:

Танкът е с видимост 11 и рейндж 13. Викингът е с видимост 10 и рейндж 9. Гоустът е с видимост 11. Ако викингът/гоустът застане на разстояние 3/2 пред танка, ще му дава видимост за стрелба в пълния рейндж 13. За да може инфестор да пусне фангъл върху викинга/гоуста, трябва да се доближи на разстояние 9 до него или 12/11 до танка, което го поставя в обхвата за стрелба. Тоест всеки фангъл ще бъде посрещнат с мощен залп с минимум 50 дмг срещу бронирани единици (каквито са инфесторите). Отделно корупторите са с рейдж 6 и викингите могат да ги кайтват по цял ден.

 

Когато някой се научи да прилага това, когато въпреки добро изпълнение и микро се окаже, че не помага, тогава може да се говори, че брудлорд/инфестор е ОП.

Link to comment
Share on other sites

Ех, не успя !

 

---

Сай дай инфо, ако имаш за Клауд и Мороу днес:

20:30 CET - ClouD vs Mouz.Morrow

http://www.esl.eu/eu/sc2/dailymotion/news/160302/Dailymotion-Playoffs-Day-3/

 

...изключително съм любопитен !

 

---

Добре, лично аз обещавам да съм максимално премерен в коментарите на ЗвТ мачъпа. Все пак зависи и от развитието на играта, игрите и всичко като цяло, но ще коментирам само изключителни... несправедливости да кажем. :)

 

 

Каs vs Decemvre -> http://www.teamliquid.net/video/streams/Ipp

Link to comment
Share on other sites

 

Ето и тема специално за рейвън срещу брудлорд: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=205553

 

В този случай танковете могат да останат сийджнати, защото няма брудлинги, по които да стрелят и да правят френдли дмг. Така пазят и викингите, и земната армия от фангъл.

 

Малко математика:

Танкът е с видимост 11 и рейндж 13. Викингът е с видимост 10 и рейндж 9. Гоустът е с видимост 11. Ако викингът/гоустът застане на разстояние 3/2 пред танка, ще му дава видимост за стрелба в пълния рейндж 13. За да може инфестор да пусне фангъл върху викинга/гоуста, трябва да се доближи на разстояние 9 до него или 12/11 до танка, което го поставя в обхвата за стрелба. Тоест всеки фангъл ще бъде посрещнат с мощен залп с минимум 50 дмг срещу бронирани единици (каквито са инфесторите). Отделно корупторите са с рейдж 6 и викингите могат да ги кайтват по цял ден.

 

Когато някой се научи да прилага това, когато въпреки добро изпълнение и микро се окаже, че не помага, тогава може да се говори, че брудлорд/инфестор е ОП.

Цялата математика се проваля, когато теранът размени армия със зерга, и примерно е на 4-5 сийджа и 20-на марина, а зергът е на нищо, защото прави ЕДНОКРАТНОТО ЧУДО. И така теранът, когато види грейтър спайър, зергът е пуснал 10-на коръптъра и после пуска още 10. Ходи вади гоустове или викинги, ако мислиш че има смисъл. Ако не си почнал да ги правиш ДОКАТО се прави геЙ спайъра, няма как да изкараш над 4 викинга. И когато зергът ти види викингите, той просто се запътва към тях с шибаните си коръптъри, игнорирайки марини и т.н, защото на него не му трябват коръптърите, те са само за да може пеперудите да те изядат.

Друг тънък момент е, че понякога сканираш, и виждаш гей спайър и ултра гнездо едно до друго и се чудиш какво да вадиш....

Link to comment
Share on other sites

EG vs Millenium от снощи

 

.......

 

Final Score: EG defeats Millenium 3-2

 

Who's the man? IdrA's the man :)

 

EG vs FnaticMSI от снощи

 

EG.DeMusliM <MLG Shakuras Plateau> FnaticMSI.NightEnD (0-1)

EG.DeMusliM <GSL Tal'Darim Altar> FnaticMSI.NightEnD (0-2)

 

EG.IdrA <MLG Xel'Naga Caverns> FnaticMSI.TT1 (1-0)

EG.IdrA <GSL Tal'Darim Altar> FnaticMSI.TT1 (1-1)

EG.IdrA <MLG Metalopolis> FnaticMSI.TT1 (2-1)

 

EG.Axslav <GSL Crossfire SE> FnaticMSI.KawaiiRice (1-0)

EG.Axslav <MLG Shattered Temple> FnaticMSI.KawaiiRice (2-0)

 

2v2: EG.Axslav & EG.StrifeCro <Scorched Haven> FnaticMSI.TT1 & FnaticMSI.IefNaij (0-1)

 

ACE: EG.IdrA <MLG Shattered Temple> FnaticMSI.Fenix (1-0)

EG.IdrA <MLG Xel'Naga Caverns> FnaticMSI.Fenix (1-1)

EG.IdrA <MLG Metalopolis> FnaticMSI.Fenix (2-1)

 

Final Score: EG defeats FnaticMSI 3-2

 

Хайде, всички заедно: Who's the man? IdrA's the man :D

 

---------------------------------------------------------

 

След WhiteRa, Beastyqt и Dimaga снощи Drewbie беше разбит и от Kas (1:3). Така общият резултат от европейското му турне става 2:13. Go go Drewbie! :D

 

---------------------------------------------------------

 

Светлия: "Morrow vs Cloud is postponed to tomorrow 21cet." (тоест довечера)

Link to comment
Share on other sites

Ако ПДД прави с бруудлордовете това, което прави със сталкерите направо ми става тъжно за зергите :д

 

В пъти по-зле е защото stalker-ите са обикновено повече и стрелят по-начесто, докато broodlord-oвете са по-малко обикновено и 2-3 PDD-та изтрепват всички брудлинги.... literally

 

Цялата математика се проваля, когато теранът размени армия със зерга, и примерно е на 4-5 сийджа и 20-на марина, а зергът е на нищо, защото прави ЕДНОКРАТНОТО ЧУДО. И така теранът, когато види грейтър спайър, зергът е пуснал 10-на коръптъра и после пуска още 10. Ходи вади гоустове или викинги, ако мислиш че има смисъл. Ако не си почнал да ги правиш ДОКАТО се прави геЙ спайъра, няма как да изкараш над 4 викинга. И когато зергът ти види викингите, той просто се запътва към тях с шибаните си коръптъри, игнорирайки марини и т.н, защото на него не му трябват коръптърите, те са само за да може пеперудите да те изядат.

Друг тънък момент е, че понякога сканираш, и виждаш гей спайър и ултра гнездо едно до друго и се чудиш какво да вадиш....

 

Тук съм съгласен. Терана верно срещо ултри и коруптори освен да почне да прави BattleCruizers не се сещам какво друго. Докато протоса почва с VOID-ове които се справят добре и срещу ултри и срещу коруптори. Ако вкара и няколко имортала че да спрат ултрите (ако ги има) става грозно. Единственото което в случая би ме уплашило са хидри но за тях остават зелъти защото минерали ще има в излишък защото VOID-овете струват повечеко газ... или ако объркам съотношението ще компенсирам със сентрита и ФФ.

Link to comment
Share on other sites

Във връзка с дискусията относно брудлордовете искам да погледнете този риплей на нашия приятел Даркфорс срещу Кас на Шакурас:

http://sc2rep.com/replays/%28Z%29aTnDarKFoRcE_vs_%28T%29EmpireKas__sc2rep_com_20110522/8636

 

Нека игнорираме всичко, което става до 23 минута, с изключение може би на факта, че последното скаутване на Кас в главната на зерга е видяло как се строи спайър около 10 мин (в смисъл, че оттам нататък няма скаутване в главната). 23:00 - Кас вижда брудлордове. В този момент армията му е марин/медивак/танк/тор. Нека проследим как реагира на брудлордовете. 24:30 - строи 3 бараки. 26:00 - строи още една барака. През това време ъпгрейдва пехота и мек и бълва още марин/танк/тор. Има един гол старпорт, който редува викинги и медиваци. 29:00 - чак сега строи още 2 летища и слага реактор на първото. При това новите летища ги слага баш най-отпред! Армиите сега са 50 марини, 7 танка, 7 тора срещу 6 брудлорда, 12 инфестора, 14 коруптора. 33:00 - 50 марини, 7 танка, няколко викинга срещу 12 брудлорда, 10 инфестора, 10 коруптора. GG.

 

Кас без съмнение е чудесен играч. Но смятате ли, че в този случай реагира по най-правилния начин? Какво ще си кажете за зерг, който скаутне няколко колоса и реагира с макро хач за повече зерглинги и хидри? Или пък се налива с роуч/хидра на укрепена теранска база с танкове и ПФ. Няма да е най-разумното нещо, нали? Това имам предвид с изказването, че не може да очакваш един и същ успех с дадена композиция в различни етапи от играта. До 23 минута Кас се справя доста прилично срещу линг/блинг/мута, но оттам нататък не прави никакъв транзишън, а когато най-накрая го прави, вече е като след дъжд качулка.

 

Сега си представете следното. Към 20:00 Кас сканира главната, вижда как хайв е на приключване. Пуска реактор, добавя още едно летище за сметка на 1 тор, примерно, и има едно на ум да провери за грейтър спайър. Когато се покажат първите брудлордове, той ще има да речем 5-6 викинга. И започва надиграването, кайтването и трейдването на викинги с брудлордове. През това време опитва дроп в някое от експотата, за да привлече бързата армия на зерга (както и той прави към 25 минута). В този момент може да премести танковете по-близо до друго експо и т.н. Ако не види грейтър спайър след хайв, логично е да има ултралиски, като в този случай той вече си има мек инфраструктурата, добавя някой друг теклаб за мародери и продължава. Но в 90% от случаите ще има грейтър спайър, даже в момента на излюпване на хайва, защото зергът е седнал върху копчето "G" и точи зъби. При всички случаи това е много критичен период, в който трябва да се скаутва, за да не те хванат по долни гащи.

 

Тук дори не става дума за по-шикозните реакции като гоуст и рейвън, а просто за някаква разумна реакция. MAKE MOARRRR MARINES според мен не е разумна реакция.

 

Ето един пример за скаутване и реагиране - Strelok (може би най-добрият EU теран) vs Bigs (доста приличен EU зерг с азиатска кръв - не е от най-известните играчи, но това не му попречи да вземе три турнира през април срещу хора като DieStar, Fenix и нашия Kalin): http://sc2rep.com/replays/%28Z%29aAabiGs_vs_%28T%29imbaStrelok__sc2rep_com_20110524/8700

19 минута - скан, вижда хайв, дори не вижда спайър, след което веднага пуска 3 викинга и после още 3. В последната битка има 6 викинга срещу 5 брудлорда, които въпреки няколкото трансфюжъна в крайна сметка падат.

Стрелок така или иначе имаше стабилно предимство, но ако ги нямаше тези викинги, въпросната последна битка можеше и да не е последна, зергът можеше да изкара още инфестори и коруптори, които да посрещнат закъснелите викинги и т.н.

 

-----------------

 

BC срещу ултра не е особено добро решение според мен. В повечето случаи теранът няма да има ъпгрейди за въздух, а зергът ще има поне 2 земна броня + още 2 за ултрите, общо 5. Базовият дмг на BC е 8, тоест ще прави по 3 дмг на малките слончета. A и корупторите имат бонус срещу масивни единици.

Link to comment
Share on other sites

Мародер/марин стопява ултралиските като масло!

Роучове стопяват зелоти като мед и масло!

Като ще си изреждаме факти, ето

Някой птици могат да летят, някой-не.

2 зерглина убиват марин в повечето случаи.

Времето е хубаво в момента.

Link to comment
Share on other sites

Да де, ама едно роуч срещу зелът, друго е Т3 юнит срещу могъщите Т1 единици на тераните. И беше по-скоро подхвърляне!

 

По-интересното е обаче, защо не коментирате написаното от Сай? ;)

Link to comment
Share on other sites

НякоИ.

Неграмотник.

 

 

 

Това беше малко грубо! Oт друга страна е хубаво хората да научат, че в българския език има множествено число :D

Link to comment
Share on other sites

НякоИ.

Неграмотник.

 

 

Това беше малко грубо! Oт друга страна е хубаво хората да научат, че в българския език има множествено число :D

 

По-скоро за това къде се използва "й" защото се бърка прекалено често от прекалено много хора което за мен е необяснимо защото като се изговаря ясно се чува че е и. Но в случая няма значение защото това не е темата за правописа или друга тема за празни приказки ами обсъждаме SC2 та правописа в случая е от третостепенно значение.

Link to comment
Share on other sites

По-скоро за това къде се използва "й" защото се бърка прекалено често от прекалено много хора което за мен е необяснимо защото като се изговаря ясно се чува че е и. Но в случая няма значение защото това не е темата за правописа или друга тема за празни приказки ами обсъждаме SC2 та правописа в случая е от третостепенно значение.

Наистина. Ако беше в темата за правопис, ти щеше да си баннат от нея завинаги, защото си далеч от българската граматика.

Link to comment
Share on other sites

Най-после ме свали малко - сега в златото. Да видим дали ще мога да схвана зерга малко (съмнява ме).

Link to comment
Share on other sites

Наистина. Ако беше в темата за правопис, ти щеше да си баннат от нея завинаги, защото си далеч от българската граматика.

 

Освен запетайките и пълния член който никъде не го слагам какви други забележки имаш към мен?

Link to comment
Share on other sites

Nerchio : ThorZaIN

 

Поредното ЗвТ завършило тъжно за терана с помощта на бруд/инфестор. Играят в IGN Pro League, който иска може да го намери утре.

:) В момента в който зерга стигна до ЕДНОКРАТНОТО ЧУДО, играта свърши - като даже не се напъна и да пази брудовете с нещо. Просто разби сийдж линията, и се наля отдолу с хлебарки, лингс и 10-на инфестора... 6-7 викинга, гоустове, снайп на брудлордовете.................. absolutely irrelevant - армията на зерга просто ги подмина, голяма работа, че загуби над 10 брудлорда ?!?

 

Смея да твърдя, че разликата в класите е в пъти ! И какво от това обаче ?

 

Сет 2: съплай на лимит, бази, взаимен харас - всичко върви рамо до рамо, до... ЕДНОКРАТНОТО ЧУДО и викинги, гоустове, марини, танкове, торове отново absolutely irrelevant ! ;)

 

P.S. И да не забравя да добавя, че цяла вечер гледам как разни неизвестни зерг юзъри, размазват с ЕДНОКРАТНОТО ЧУДО играчи като Кас и ТЛО ! Но понеже и двамата са слабаци въобще не се обадих, специално ТЛО какво ли не мъчи горкия, гоустове, викинги, невидими баншита от 3 старпорта за инфесторите... абсолютно безнадеждно.

Като видях обаче и Nerchio как нулира играч като Торазина / и в двата сета с ЧУДОТО/, не се сдържах.

 

 

---

Сай ти си по математиката. Можеш ли да изчислиш, колко гоуста са нужни, за да снайпнат 10 брудлорда + 10 инфестора ?

И още един въпрос, колко голямо впечатление ще направят тез гоустове, на 10-на линга и 10-на роуча ? При положение, че сийджовете са извадени от уравнението, а зерга налива постоянен поток от лингс/роуч/инфестор за морална подкрепа, и някой и друг брудлорд - колкото да забавлява викингите с нещо. Ако съвсем малко се преподготви терана за ЧУДОТО /10 и повече гоуста да кажем/, на зерга няма даже да му се наложи да го ползва - просто ще изрине всичко с лингс/роуч. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nerchio vs Thorzain го пропуснах, ще коментирам, когато се появят риплеи/ВОД. Освен твоето мнение прочетох й други, според които положението не е било толкова трагично, колкото го описваш :) А трябва да се има предвид, че Thorzain стана известен със своето TvP (срещу Tyler, MC, Naniwa), а не TvZ (срещу FruitDealer, който - нека бъдем честни - е доста под нивото, на което беше първия сезон на GSL).

 

(Моля те, не ми казвай, че няма разлика между TvP и TvZ :) )

 

Сега ще гледам Nerchio vs TLO.

 

По повод блокадите с по-малко съплай срещу повече съплай, когато имаш време, прегледай този риплей между BratOK и Lalush: http://sc2rep.com/replays/%28%29roxkisBratOK_vs_%28Z%29M%C7%82Lalush__sc2rep_com_20110509/8095

По едно време теранът остава с 40 съплай при около 160 на зерга. Играта продължава поне още 10 минути без никакъв шанс за краен успех на Браток, защото Лалуш просто не може да го пробие.

 

--------------

 

Нерчио вс ТЛО

 

Сет 1: марин/танк пуш, зергът има 20 кученца и 60 дрона, ГГ.

Сет 2: ТЛО отваря по абсолютно същия начин, но минава на 2 порт банши. Нерчио този път вади роуч, напада, ТЛО праща баншитата в главната на зерга, където се строят 3-4 спора, през това време роучовете избиват всички работници, ГГ.

Сет 3: Фейл прокси ракс, ТЛО остава много назад, след малко Нерчио се налива с роуч/линг, ГГ.

Сет 4: ТЛО тотално се прецаква като влиза на крийп, преди да му е готов сийдж ъпгрейда, губи всички танкове, ГГ.

 

Нищо имба нямаше в тази серия. ТЛО определено е талантлив и има огромна база от фенове, но реално креативният му стил граничи с чийз. Според мен ако се напъне да бъде по-solid, ще постигне много повече. А Нерчио е може би най-добрият EU зерг, или поне дели върха с Мороу, Стефано, Лалуш, Димага.

 

--------------

 

Оказва се, че има съвсем логично обяснение защо тераните не използват рейвън срещу брудлорд... FUCK YOU, BLIZZARD, for making my comments irrelevant! :(

 

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Patch_1.3.3#Undocumented_Changes

 

------------------

 

Още малко математика: :)

 

Забележка 1: мързи ме да проверявам, може да има грешки.

Забележка 2: това е чисто и просто теория за ситуацията "колко снайп трябва за 10 брудлорда и 10 инфестора".

 

broodlord = 225 hp - 5 snipes (10 broodlords = 50 snipes)

infestor = 90 hp - 2 snipes (10 infestors = 20 snipes)

 

total 70 snipes

 

x 25 energy = 1750 energy

 

1. 1750 / 100 = ~ 17 ghosts with 100 energy

2. 1750 / 125 = 14 ghosts with 125 energy

3. 1750 / 75 = ~ 23 ghosts with 75 energy

 

23 ghosts = 46 supply, 4600 minerals, 2300 gas

17 ghosts = 34 supply, 3400 minerals, 1700 gas

14 ghosts = 28 supply, 2800 minerals, 1400 gas

 

10 broodlords = 40 supply, 3000 minerals, 2500 gas

10 infestors = 20 supply, 1000 minerals, 1500 gas

Total = 60 supply, 4000 minerals, 4000 gas

 

--------------------------------------

Ghost academy - 40 seconds

Ghost build time - 40 seconds

 

Hive - 100 seconds

Greater spire - 100 seconds

Broodlord build time - 74 seconds

--------------------------------------

 

Time before broodlords pop out: 100+100+74 = 274 seconds

 

274 / 40 = ~ 7 (1 ghost academy + 6 ghosts from 1 barracks)

From 2 barracks = 12 ghosts

From 3 barracks = 18 ghosts

From 4 barracks = 24 ghosts

 

Energy regen = 0,56/sec = ~ 1 energy / 2 sec

When broodlords pop out:

1st ghost has 274 - 40 - 40 = 194 / 2 = 97 + 50 = ~ 147 energy (~ 6 snipe)

2nd ghost has 274 - 40 - 40 - 40 = 154 / 2 = 77 + 50 = ~ 127 energy (5 snipe)

3rd ghost has ~ 107 energy (4 snipe)

4th ghost has ~ 87 energy (3 snipe)

5th ghost has ~ 67 energy (2 snipe)

6th ghost has 50 energy (2 snipe)

 

Total snipes with 6 ghosts = 22

Total snipes with 12 ghosts = 44

Total snipes with 18 ghosts = 66

 

-------------------------------------

 

Conclusion

 

If you start ghost academy and then ghost production from 3 bararcks when zerg starts hive, when broodlords come you will have approximately 18 ghosts with approximately 66 snipes ready.

 

:)

 

Ето и едно теоретично клипче:

 

AAAAAAAA, FUCK! Докато гоустът снайпне 5 пъти, брудлордът си възстановява 1 точка кръв :) Това прецаква теоретичните ми сметки, но на практика брудлорд с 1 кръв няма да остане още дълго на бойното поле :D

Link to comment
Share on other sites

В момента Калин играе протос срещу Гууди.

http://www.teamliquid.net/video/streams/imbalanced.tv

 

Много интересно. Калин игра протос, срещу Гууди, който беше теран, а сега играе теран, срещу Анбу, който е зерг. Светлия, коментар?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...