Jump to content
BulForum.com

Дайте акъл какво да избера - Skoda Octavia, Toyota Corolla или друго


djadomraz

Recommended Posts

Мен лично би ме притеснявал факта популярността на CVT - тоест почти никаква популярност.

 

Хаха, знаеш ли, че концептуално идеята за CVT е измислена още от Леонардо да Винчи през 1490 г. а първият официално регистриран патент на CVT трансмисия е от 1886 година в Европа. Стандартно CVT се инсталира в редица модели на VW/Audi, BMW, Nissan, Infiniti, Mitsubishi, Toyota, Subaru, Ford, Jeep, Dodge и още много други. Ако това е непопулярност, здраве му кажи. Друг е въпроса, че в повечето случаи трансмисията се инсталира в скъпи модели от горните класове, защото сама по себе си е доста сложна технология, като през миналата година Mitsubishi за първи път я пуснаха в масов и достъпен модел какъвто е Lancer 2008.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply
....

------------------------

Преди малко говорих с един приятел и неговия съвет относно Volvo беше да бягам далече от Moto Pfohe, и че вече толкова му е писнало от глупости че направо се чуди от кой да почне да ги гърми там...

 

ВЯРВАЙ МУ!

 

Карам VOLVO S40 '97(последното истинско!)

Мото-пфое са всичко друго , но не и сервиз!

Един носач,един накрайник и масло на скоростната кутия ми излезнаха малко над 5000 лв!

Няма да обяснявам какви неща ми смениха по колата за тия пари.

После в друг сервиз се оказа , че ще ме оттърват от тропането в предницата за малко над 50 !

 

Иначе колата е "железна" !

След като се оттървах от мото пфое , съм влизал само веднъж в сервиз за смяна на масло и филтри.

Link to comment
Share on other sites

Това което търся от колата е да има климатик, да е сигурна и стабилна и да я карам над 5 години без особени проблеми... И не карам кой знае колко много така че за 5 години я навъртя 100,000км я не...

 

За справка във връзка с тая приказка:

 

Декември Октавията ми става на 5 години - дотогава ще е на около 95000 километра. До момента не е мръднала, за целия период съм сменил 2 тампона за 130 лева (по каталог се сменят на 30000, аз ги смених чак на 55000). Освен нормалната поддръжка НИЩО друго не е пипано. Сега вече ми предстои смяна на агренаж с ролки (първа) - всичко с маслото в официалния сервиз е около 1200 лева. Модела на колата е 1.9 TDI помпа-дюза, 131 коня, 6 скорости. Откровено казано ако въобще я сменя ще е само за голям и сериозен скъп автомобил - Ауди, Мерцедес, VW, BMW. Но едва ли ще ми се наложи скоро. Единствен недостатък - идва малко ниска. Но едва ли ще ходиш из къра с нея :D .

Link to comment
Share on other sites

Хаха, знаеш ли, че концептуално идеята за CVT е измислена още от Леонардо да Винчи през 1490 г. а първият официално регистриран патент на CVT трансмисия е от 1886 година в Европа. Стандартно CVT се инсталира в редица модели на VW/Audi, BMW, Nissan, Infiniti, Mitsubishi, Toyota, Subaru, Ford, Jeep, Dodge и още много други. Ако това е непопулярност, здраве му кажи. Друг е въпроса, че в повечето случаи трансмисията се инсталира в скъпи модели от горните класове, защото сама по себе си е доста сложна технология, като през миналата година Mitsubishi за първи път я пуснаха в масов и достъпен модел какъвто е Lancer 2008.

 

 

 

 

Би ли ми обяснил в кой скъпи модели на BMW се използва CVT, защото аз доколкото знам се е използвало в Mini, а Mini, хич не е скъп модел?

Link to comment
Share on other sites

Имаме си 2 Toyota Corolla от 2001 или 2002-ра не помня точно. Супер са като возене, но понеже са произвеждани в Турция дават тук там някой дефект. Поддръжката им е скъпа, а относно Тексим нямам много добри впечатления. Иначе ги водим на сервиз в Пазарджик все още, пловдивският е прекалено нов.

 

При все изброените негативи смятам, че колата си е върхът. За сега не съм се возил на нещо по-добро от нея (не съм се качвал на Лексус), ама ми допада почти толкова, колкото Range Rover. :lol:

 

Иначе едва ли има голямо значение, каква кола купуваш, когато е нова. Важното е да ти харесва и обслужването да е добро. А ако я смениш до 5-10 години не ти трябва и да е супер здрава.

Link to comment
Share on other sites

Би ли ми обяснил в кой скъпи модели на BMW се използва CVT, защото аз доколкото знам се е използвало в Mini, а Mini, хич не е скъп модел?

 

Казах в повечето случаи, въпреки, че не виждам кое му е евтиното на Mini, особено за този извратено дребен клас. Поне тук в Канада базовия модел на Mini е доста по-скъп от този на Lancer, Civic, Corola и още маса други компактни седани, което е изключително показателно по отношение размерите и класа на автомобила. Предполагам, че и повечето еропейски компактни седани на Фиат, Пежо, Рено, Опел и т.н. също са по-евтини. :D

Link to comment
Share on other sites

Да. Евтини са и се обезценяват много бързо. Всички гледат цената на нов автомобил, но не мислят за колко ще го продадат този автомобил след 2-3 години. И за какви смени на агренажи става дума? И за какви Лагуни?

Link to comment
Share on other sites

Момчета май приключи моята дилема. Особено след офертата за Avensis-a - на 1.8 бензин за Comfort Sedan (т.е. базовия модел, който обаче има повечето от екстрите на най-горния модел Корола) цената която ми дадоха e 33990лв!

 

Лансера между другото го гледах и не останах особено очарован - спортна кола си е както и да се гледа а аз търся комфорт.

 

Днес гледах подробно всички, включително Хонда Акорд (в която буквално съм влюбен обаче 52,000лв са си сериозна цифра а всички модели които предлагаха са над 47,000лв) и след въпросната Хонда най-много ми хареса Авенсис. Говоря като седна и хвана волана и това което виждам и разположението на нещата и всичко.

 

Не ме разбирайте погрешно - Лансер-а е много добра кола и получавам много екстри за тези пари, но това което търся го намерих в Авенсис.

 

Гледах отново и Октавия обаче не ми е толкова удобно колкото в Авенсис и това е. А Корола ако нямаше едно джобче отстрани щях да се замисля за Sol модела защото чак в този модел има екстрите (VSC, TRC, и т.н.) които търся и ги има в Авенсис.

 

Отказах се от автоматика и така... по-добре Авенсис без автоматик, нали?

Link to comment
Share on other sites

В кой сайт?

Ако си я вземеш от София ще ти е с 150лв по евтина.

Октавията е много по добър автомобил от Авензиса за мен , но важното е на теб какво ти харесва.

Успех

Link to comment
Share on other sites

Хахаха, говориш за да си правиш вятър или искаше да кажеш нещо друго? Направо ме разсмя за цяла седмица напред. Явно 152 к.с. на компактно купе за теб са скопен двигател, но сигурно не знаеш, че модела на Volvo, който си дал едвам го докарва до 136 к.с. За CVT трансмисията пък направо изби рибата, но това е разбираемо, защото явно нито си я помирисвал, нито ти е ясно изобщо за какво става въпрос. Червената граница на двигателя е 6500 оборота (нещо, което дизеловия агрегат на волвото посмъртно не може да постигне или поне не преди да се е разпаднал на съставните си части). Максималния въртящ момент на този MIVEC двигател се достига още при 2000 оборота. Lancer е с 400 кг по-тежък от волвото, но ускорява с една секунда по-бързо до 100 км/ч (аз го правя още докато съм на втора предавка в ръчен режим за по-малко от 9 секунди). Та такива ми ти работи. :D

ОК многознайко, я виж колко е въртящия момент на волвото и виж на митсубишито. 320(340)hm/2000rpm и 178/4250 съответно. Два пъти по висок, при два пъти по ниски обороти. Ето да се запознаеш. И двигателя 2.0 не се продава в Европа, така че си е точно 140кс от 1.8. Също може да видиш как любимата ти японка набира за 11.2с до 100км/ч. Разликата в доускорението, което реално е важно, е умопомръчителна! Карал съм CVT много преди ти да си мислел да направиш тестдрайв. Нито на инфинити, нито на ауди, нито на хонда са добри..изобщо CVT e боклук. Точно във "фокусите" е проблема. Докато измисли на какво предавателно число да превключи, другата вече е изпреварила. Само бучи и не върви, това е. Другия път като решиш да даваш акъл поне се запознай с фактите, без значение колко си задоволен от колата си.

 

Toyota Avensis е с приключващ жизнен цикъл, очаквах по добра оферта да ти дадат. Догодина излиза новия модел.

Link to comment
Share on other sites

Ако си я вземеш от София ще ти е с 150лв по евтина.

Октавията е много по добър автомобил от Авензиса за мен , но важното е на теб какво ти харесва.

Успех

 

И кво и е по-доброто?До София бях с Ню Октавия не таква като на Раптор и ми са схвана задника и ми се наду главата.Седалките са адски неудобни, вози твърдо и след 120 дига адска дъндания.За капак на всичко фабрично се продава с 2 тонколонки отпред. (амбиенте версия) И това ми било кола производство 2006-та година.....

Link to comment
Share on other sites

И кво и е по-доброто?До София бях с Ню Октавия не таква като на Раптор и ми са схвана задника и ми се наду главата.

Бил си болен, когато си се возил просто, сестра ти има много по добър вкус към автомобилите а също така и към много други неща.

Link to comment
Share on other sites

Бил си болен, когато си се возил просто, сестра ти има много по добър вкус към автомобилите а също така и към много други неща.

 

Да бе бил съм.Пък и тясна е и за вървежа да не говорим (1.6 16В).Изобщо не е хубава кола и не заслужава.

Link to comment
Share on other sites

Ако си я вземеш от София ще ти е с 150лв по евтина.

Октавията е много по добър автомобил от Авензиса за мен , но важното е на теб какво ти харесва.

Успех

 

Забравяш 6те % отстъпка :) Затова става 33990лв. Това е цена подобна на тази на Лансера, а всъщност колата е по-висок клас от него...

Link to comment
Share on other sites

И кво и е по-доброто?До София бях с Ню Октавия не таква като на Раптор и ми са схвана задника и ми се наду главата.Седалките са адски неудобни, вози твърдо и след 120 дига адска дъндания.За капак на всичко фабрично се продава с 2 тонколонки отпред. (амбиенте версия) И това ми било кола производство 2006-та година.....

ами от амбиенте е смъкнато почти всичко, за да се достигне възможно най-достъпна цена. никакви подобни проблеми не съм виждал в нивото "елеганс", което като пари е в обхвата на търсените от дядомраза. карал съм двулитровия дизел 140 к.с доста из страната и определено откъм динамика нищо не му липсва, докато откъм икономия има доста с какво да се похвали. шумове, клатения и друсания също не съм забелязал. вярно е че возията е малко по-стегната в немски стил, но никога никъде не удря по тампони или не губи сцепление с пътя заради отскачане от неравности.

 

авенсисите ли бяха испанска сглобка или королите? чувал съм че испанците заводи за пословични с некачественото си изпълнение, а пък турските са учудващо качествени и наистина приличали по качество на истинска тойота.

Link to comment
Share on other sites

на линк-а който си дал в предишния пост е 33960 :)

 

33,960 е цената с ДДС за най-малкия двигател. Това което съм казал е за двигател 1.8 и така съм и написал а за него цената е 36,160

 

Не знам къде се сглобяват но колата все пак е нова, гаранционна...

Link to comment
Share on other sites

В крайна сметка колкото изказвания толкова и различни вкусове и виждания.То за това има и толкова много марки.Така че последно каквото сам си харесал зимай и бягай :)

Link to comment
Share on other sites

33,960 е цената с ДДС за най-малкия двигател. Това което съм казал е за двигател 1.8 и така съм и написал а за него цената е 36,160

 

Не знам къде се сглобяват но колата все пак е нова, гаранционна...

ако мислиш да разчиташ на гаранцията се поинтересувай за цените на основните части които ще сменяш до 100К километра: филтри, ремъци, тампони, тъй като ще си ги плащаш и ще си ги купуваш именно от официалния магазин на официални цени ;)

другото, което е хубаво да разбереш предварително ако ще разчиташ на гаранцията, са условията за приемането в сервиз. например какъв е максималния срок да ти отложат приема при дребни проблеми. или пък дали въобще мислят да ти отказват сервиз под предлог че "това не влиза в гаранцията". не го казвам от опит, но съм чувал за доста забавни случаи.

Link to comment
Share on other sites

ОК многознайко, я виж колко е въртящия момент на волвото и виж на митсубишито. 320(340)hm/2000rpm и 178/4250 съответно. Два пъти по висок, при два пъти по ниски обороти. Ето да се запознаеш. И двигателя 2.0 не се продава в Европа, така че си е точно 140кс от 1.8. Също може да видиш как любимата ти японка набира за 11.2с до 100км/ч. Разликата в доускорението, което реално е важно, е умопомръчителна! Карал съм CVT много преди ти да си мислел да направиш тестдрайв. Нито на инфинити, нито на ауди, нито на хонда са добри..изобщо CVT e боклук. Точно във "фокусите" е проблема. Докато измисли на какво предавателно число да превключи, другата вече е изпреварила. Само бучи и не върви, това е. Другия път като решиш да даваш акъл поне се запознай с фактите, без значение колко си задоволен от колата си.

 

Хаха, веселяк. С кои факти трябва да се запознавам, с тези дето си изсмукал от пръстите си? Аха, сега виждам, че по всяка вероятност небрежно си взел данните на "скопения" еропейски малолитражен вариант. Иначе ставаше въпрос за динамика и ускорение, а не за мерене на въртящи моменти - много добре знаем, че тракторите и булдозерите са дизелови щото печката винаги вади по-голям въртящ момент при еквивалентен обем. И не е нужно да показваш пълното си невежество по отношение на CVT технологията, особено правейки се на по-умен от инженерите на VW/Audi, Nissan и Mitsubsishi защото ставаш за смях на кокошките. Явно изобщо не си чувал и какви показатели се изтискват от турбо версията на същия този двигател, който се слага в Evolution модела. Бях решил да ти пусна клипче как стрелката на спидометъра се премества от 0 до 100 за 9 секунди, но реших, че е по-добре да си останеш с меко казано странния си поглед върху тези технологии. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...