Jump to content
BulForum.com

Дайте акъл какво да избера - Skoda Octavia, Toyota Corolla или друго


djadomraz

Recommended Posts

И кво и е по-доброто?До София бях с Ню Октавия не таква като на Раптор и ми са схвана задника и ми се наду главата.Седалките са адски неудобни, вози твърдо и след 120 дига адска дъндания.За капак на всичко фабрично се продава с 2 тонколонки отпред. (амбиенте версия) И това ми било кола производство 2006-та година.....

 

И тези ги разправя горд собственик на Рено 5 от Балканската война... Жоре не ставай смешен бре. Ще трябва явно да те кача да те повозя...

 

Вярно е че моделите под 100 коня са слабички. Орежеш ли пък екстрите колата вече става просто .... такси. То по тая логика Шкода имат една вариация, която с насмешка наричат "спартанска". На нея даже броите й са си черни - небоядисани. И няма НИЩО като екстра. Също така е вярно, че за по-едри дангалаци отзад е малко тясно. Но пък една Superb е по-широка отзад от А8 например :bgrin:

 

Возията на Шкода е чудесна. Прекалено много хора са го казали, така че мога спокойно да го заявя. Баща ми даже харесва моята кола повече от неговата Зафира в това отношение.

 

Само да спомена - 180 км/ч - 3100 об/мин - разход 7.6-7.8/100. Разбира се на шеста. Също така 110-115 км/ч - 4.9 до 5 на сто. Барабар с климатика.

 

Като цяло колата не е някакъв хипер лукс, но си струва. Аз лично си я харесвам страшно много. Особео след 8000 км разходка миналото лято из Европа с нея. И това е модел 2003-та, не новата.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply
А с какви двигатели са въпросните шкоди- на Ауди или VW - щото според jozo май правят некачествени двигатели.

най-малките бензинови са собствена разработка на чехите (1,4 на нвоите и 1,6 на старите) другите двигатели са наследени от "остарели модели" предимно на VW, но има и малки изключения и заемки от Ауди, например двулитровия турбобензин(от предишната версия 1,8Т) и двулитровия турбодизел са от Ауди. Не съм сигурен обаче кой от тях е зает на ниво дизайн и кой е произведен директно в заводите на компанията майка за нуждите на чехите. лично аз имам голямо доверие на чешките техници, тъй като са нация с вековна история в областта, а и завода на чехите беше най-модерния в ЕС допреди 1 година. Сега са наред словаците с КИА - 3 млрд инвестиции в чисто нов завод и много агресивен маркетинг. ще видим кво ще излезе.

Link to comment
Share on other sites

Сега са наред словаците с КИА - 3 млрд инвестиции в чисто нов завод и много агресивен маркетинг. ще видим кво ще излезе.

Доста добре си осведомен ;) възможно е и аз да стана собственик на KIA , като тази

Link to comment
Share on other sites

другите двигатели са наследени от "остарели модели" предимно на VW

 

Верно ли? И много ми е интересно как така го реши това?

 

Двигателите са точно АУДИ. Монтират се същите при Ауди А4, Шкода Октавия (1.9 слагат и на Фабия), както и при същия клас модел на Сеат.

 

Хората изрично ми обясниха, че чехите не ги пипат - директно ги закачат на коша. Частите по купето са на VW и чешки, като ясно може да се позне кои кои са :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Абе не знам аз за Октавията, знам че е супер кола но с екстрите които искахме стана към 31,000 а съвсем близо е и Авенсис мааалко по-базов модел (т.е. от всичко което искам само климатроник няма)... и в този ред на мисли...

Link to comment
Share on other sites

Тъща ми, този месец си взеха Opel Zafira за към 35000. 1.9, 100 коня, дизелак. Малко твърдо вози - германска кола все пак. Ама е добре, 7 места - тамън да се натоварите много народ за купони. И това с доплащането за пакета с климатик и уредбата + ускъпението на лизинга.

Link to comment
Share on other sites

И тези ги разправя горд собственик на Рено 5 от Балканската война... Жоре не ставай смешен бре. Ще трябва явно да те кача да те повозя...

 

Вярно е че моделите под 100 коня са слабички. Орежеш ли пък екстрите колата вече става просто .... такси. То по тая логика Шкода имат една вариация, която с насмешка наричат "спартанска". На нея даже броите й са си черни - небоядисани. И няма НИЩО като екстра. Също така е вярно, че за по-едри дангалаци отзад е малко тясно. Но пък една Superb е по-широка отзад от А8 например :bgrin:

 

Возията на Шкода е чудесна. Прекалено много хора са го казали, така че мога спокойно да го заявя. Баща ми даже харесва моята кола повече от неговата Зафира в това отношение.

 

Само да спомена - 180 км/ч - 3100 об/мин - разход 7.6-7.8/100. Разбира се на шеста. Също така 110-115 км/ч - 4.9 до 5 на сто. Барабар с климатика.

 

Като цяло колата не е някакъв хипер лукс, но си струва. Аз лично си я харесвам страшно много. Особео след 8000 км разходка миналото лято из Европа с нея. И това е модел 2003-та, не новата.

 

Eми що да не може?Да от "балканската война" ама си вози типично по френски меко и има удобни седалки не някви дето се водят уж ергономични а са твърди като пейка.

 

Еми за тази която писах не е баш от тея дето са такси.Както казах Амбиенте е.1.6 16В и е страшно тромава въпреки че се води 102 коня.Броните са си в цвета на кола.На централната конзола има огромен грозен черно-бял дисплей който показва единствено станциите на радиото и околоната температура.

 

Возията на френските е чудесна.Немските и в частност Шкода щото са на ФВ си возят типично по немски - дървено.

Link to comment
Share on other sites

Абе не знам аз за Октавията, знам че е супер кола но с екстрите които искахме стана към 31,000 а съвсем близо е и Авенсис мааалко по-базов модел (т.е. от всичко което искам само климатроник няма)... и в този ред на мисли...

 

За 31 не става моя вариант. Когато я купувах беше над 37 кеш. Аз платих 23 хиляди и нещо евра заедно с лихви, първоначално каско и прочее. За първоначална ми скубнаха 12 хиляди лева (с всичко).

 

Тъща ми, този месец си взеха Opel Zafira за към 35000. 1.9, 100 коня, дизелак. Малко твърдо вози - германска кола все пак. Ама е добре, 7 места - тамън да се натоварите много народ за купони. И това с доплащането за пакета с климатик и уредбата + ускъпението на лизинга.

 

Какви са тези цени бе човече??? На баща ми е 1.9cdti, 150 коня и е по-евтина - 33 и нещо. Зафирата за място в колата съм я признал. Но е тежка, вози твърдичко, а влезнат ли 7 вътре трябва да се внимава при изпреварване :bgrin:

 

Немските и в частност Шкода щото са на ФВ си возят типично по немски - дървено.

 

Запомни какво си казал и после сам ще се смееш. Питай Психарчо, той даже ми е карал колата... много си се объркал - вероятно с Опел :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Искам да попитам, понеже нямам никаква представа. В този ценови клас колите имат пакети с екстри, като не можеш да си избираш какви точно искаш екстри?

 

Японските са на класове. И не можеш да си избереш кожен салон на най-ниския клас оборудване

Link to comment
Share on other sites

Абе не знам аз за Октавията, знам че е супер кола но с екстрите които искахме стана към 31,000 а съвсем близо е и Авенсис мааалко по-базов модел (т.е. от всичко което искам само климатроник няма)... и в този ред на мисли...

 

Дядомраз, щом ти харесва тойотата бягай да я взимаш докато не си се разколебал от хилядите различни автомобилни предпочитания тук. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Дядомраз, щом ти харесва тойотата бягай да я взимаш докато не си се разколебал от хилядите различни автомобилни предпочитания тук. :lol:

 

За харесване я харесах, сега другия проблем е как ще влиза в гаража - поне първите пъти докато свикна с габаритите :lol:

Link to comment
Share on other sites

Момчета май приключи моята дилема. Особено след офертата за Avensis-a - на 1.8 бензин за Comfort Sedan (т.е. базовия модел, който обаче има повечето от екстрите на най-горния модел Корола) цената която ми дадоха e 33990лв!

 

Лансера между другото го гледах и не останах особено очарован - спортна кола си е както и да се гледа а аз търся комфорт.

 

Днес гледах подробно всички, включително Хонда Акорд (в която буквално съм влюбен обаче 52,000лв са си сериозна цифра а всички модели които предлагаха са над 47,000лв) и след въпросната Хонда най-много ми хареса Авенсис. Говоря като седна и хвана волана и това което виждам и разположението на нещата и всичко.

 

Не ме разбирайте погрешно - Лансер-а е много добра кола и получавам много екстри за тези пари, но това което търся го намерих в Авенсис.

 

Гледах отново и Октавия обаче не ми е толкова удобно колкото в Авенсис и това е. А Корола ако нямаше едно джобче отстрани щях да се замисля за Sol модела защото чак в този модел има екстрите (VSC, TRC, и т.н.) които търся и ги има в Авенсис.

 

Отказах се от автоматика и така... по-добре Авенсис без автоматик, нали?

Чудесен избор си направил,но според мен ще съжаляваш за автоматика.Комфорта е съвсем различен,а и вече движението в Повдив си е доста хард...задръствания не липсват и ще става все по зле!Аз лично съм твърдо за автоматик,но ти си знаеш най-добре.Иначе аз карам Корола дъртичка вече ама сделана в джапан :lol: ...просто е бетон отвсякъде!Между другото как са цените на Корола Версо....за семейна кола е страхотна?!

Link to comment
Share on other sites

Верно ли? И много ми е интересно как така го реши това?

 

Двигателите са точно АУДИ. Монтират се същите при Ауди А4, Шкода Октавия (1.9 слагат и на Фабия), както и при същия клас модел на Сеат.

 

Хората изрично ми обясниха, че чехите не ги пипат - директно ги закачат на коша. Частите по купето са на VW и чешки, като ясно може да се позне кои кои са :bgrin:

стига де рапторе. айде да не разводняваме темата на дядомраза и неговата тойота.

всички знаем (казвам ви аз че позоваването по този начин на общодостъпна информация е много дразнещо, ама не ми вярвахте. дразнете се сега и вие ;)) че в цялата VAG двигателите идват само от два завода - единия е дошъл от VW, а другия от Ауди отпреди сливането. сега и в двата се произвеждат различни двигатели за цялта група, инженерните екипи по разработката на нови модели също са два броя. Във шкода преобладава влиянието на VW, тъй като при закупуването й от концерна на нея е наложен мендижмънт именно от там и чешката марка е превърната именно в "народна кола", каквато VW очевидно вече не е могла да бъде. При това разделяне от Ауди са получили СЕАТ, с което са изтеглили късата сламка, щото испанците много се осират с качеството. Виж моделния ред на СЕАТ и на ШКОДА след придобиването им от концерна и проследи кой двигател на чии модели се появява първо, от там ще видиш че при чехите двигателите на ауди пристигат поне с година закъснение, за разлика от испанците, където често се появяват дори предварително на експериментално ниво. В шкода се експериментират възли и агрегати от моделния ред на VW< както например окачването на голф5 бе тествано в новата октавия. На нито един двигател на шкода няма да видиш по елементите надпис "направено в Ауди", докато при някои сеати това се среща и изтъква. мисля да не разводнявам повече темата, ето така си го измислих тва.

 

 

 

дядомразе, тойотата принципно са мн. хубави и сериозни автомобили, но аз съм скептик (лични предубеждения) за запазването на качеството и удобството им в дългосрочен план. може пък японците да са повишили качеството в европейските си заводи след критиките, които получиха преди година-две. Щом не те притеснява цената, купувай си я , а всички ние ще стискаме палци точно твоята да е перфектната бройка ;)

Link to comment
Share on other sites

Само да вметна за японките, че не е глупаво.Производствените разходи се смъкват по този начин.Поздрави за избора на Авенсис-а, като вземеш( дори да не е той ) постни "мат'риал".

Link to comment
Share on other sites

djadomraz, помисли добре дали искаш да вземеш застаряващ модел точно сега, тъй като скоро на пазара ще бъде пуснат новия Авенсис. Същото е и за Акорд-а. Освен това най-ниското ниво на оборудване има наистина доста неща, но определено няма и някои от най-основните и полезни. Аз като седна в моя Lancer реално не мога да видя и половината от екстрите които има, но когато се наложи да ползвам някоя съм адски доволен. Мисля, че с Executive колата би си струвала, макар че пак за същите пари конкуренцията ги превъзхожда като пакет. Все пак едва тук виждаме "Задни електрически стъкла" (wft?), отопляемите огледала, кожения волан и лост, климатроника, фаровете за мъгла, хроматичното огледало... вече автоматичните фарове и чистачки са малко на по-високо ниво. Дребни неща на пръв поглед, но си трябват. Доколкото разбрах няма cruise control за по-слабите двигатели, което е тъпо. Аз имам и една друга екстричка - bluetooth-a, който така улеснява живота, че няма накъде (имаш възможноста да си прехвърлиш всички номера от телефона и по всяко време да са ти налични посредством няколко команди). Наистина помисли добре дали подобни екстри няма да ти потрябват, иначе автомобила е чудесен и няма да съжаляваш.

Link to comment
Share on other sites

За Тойота доколкото знам ако си поискаш ти дават списък с допълнителни екстри, които ти ги монтират отделно в сервиза. Става въпрос за Пазарждик. Иначе поздравление за избора :D

Link to comment
Share on other sites

Като гледам някои хора, какво пишат тук, аз мога да се изцепя, че ДядоМраз е направил лош избор, защото не си е взел Рейндж Ровър или още по-тежко Ролс Ройс Фантом. Макар че това последното не е кола, която той който я притежава я кара - нормално само се вози. :D

 

За почитателите на германските дървении ще кажа, че не случайно японските коли са по върховете на класациите в цял свят и не случайно Евреите в САЩ карат Lexus, който между другото се прави от Toyota.

 

За харесване я харесах, сега другия проблем е как ще влиза в гаража - поне първите пъти докато свикна с габаритите laugh.gif

 

:D Аз наскоро блях и обърнах огледалото на Королката. Помислих си, че съм го строшил, ама явно са предвидили в дизайна защита против некадърници. Иначе, какво... аз и Жипката прибирах в гаража на 2 пръста от двете страни огледалата да стената. Свиква се! :D Само трябва да пазиш боята! :D

Пък той Авензиса не е кой знае, колко голям. :)

Link to comment
Share on other sites

За почитателите на германските дървении ще кажа, че не случайно японските коли са по върховете на класациите в цял свят и не случайно Евреите в САЩ карат Lexus, който между другото се прави от Toyota.

Ти разбираш от коли ,колкото едно магаре от военна музика.Евреите са най мръсното и стиснато племе на земята и не са критерий за качеството на колите.Един и същ модел японска кола в Америка и Канада е с около 20 до 30 % по евтина от същата в Европа, затова там карат японски коли.Ако бях там и аз щяха да карам такава защото е евтинийка.

Link to comment
Share on other sites

Като гледам някои хора, какво пишат тук, аз мога да се изцепя, че ДядоМраз е направил лош избор, защото не си е взел Рейндж Ровър или още по-тежко Ролс Ройс Фантом. Макар че това последното не е кола, която той който я притежава я кара - нормално само се вози. :D

 

За почитателите на германските дървении ще кажа, че не случайно японските коли са по върховете на класациите в цял свят и не случайно Евреите в САЩ карат Lexus, който между другото се прави от Toyota.

 

 

 

:D Аз наскоро блях и обърнах огледалото на Королката. Помислих си, че съм го строшил, ама явно са предвидили в дизайна защита против некадърници. Иначе, какво... аз и Жипката прибирах в гаража на 2 пръста от двете страни огледалата да стената. Свиква се! :D Само трябва да пазиш боята! :D

Пък той Авензиса не е кой знае, колко голям. :)

 

 

Извинявам се за офтопика, но би ли ми показал класации за двигатели :lol: - имам нещо в предвид :)

 

 

И едно 90% от колите огледалата им се обръщат на 2 страни - дори и ел. огледалата.

 

 

Ти ли беше казал, че всеки втори си продава Ауди/БМВ/Мерцедеса и си купува Лексус? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ти разбираш от коли ,колкото едно магаре от военна музика.Евреите са най мръсното и стиснато племе на земята и не са критерий за качеството на колите.Един и същ модел японска кола в Америка и Канада е с около 20 до 30 % по евтина от същата в Европа, затова там карат японски коли.Ако бях там и аз щяха да карам такава защото е евтинийка.

 

Очевидно ти си този, който няма никакво понятие от автомобили. В САЩ колите местно производство, както и корейските такива са най-евтини. Японските са в по-горен ценови клас, а що се отнася до Лексъс, те са дори по-скъпи и от Мерцедес. :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...