Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Производителите на кутиите казват, маслото е Longlife, т.е доживотно, има и лепенки на картерите на кутиите. Обаче в същото време ZF казват, маслото се сменя на 80-120к км. 

 

Жоро прав си. Ама не обичам като карам нещо да не знам какво и кога е сипвано. Можеше и да не сменям спирачната течност примерно, ама го направих :) И ся разликата в спирачките е от небето до земята. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

То е ясно, че хубаво да се смени, ама нали знаете как се сменя маслото на тези кутии? Дори с машина да се точи, не сменяш всичкото, а само го опресняваш. За да се смени, единствения начин е да се разглоби кутията...... За това, както ви писах караш до едно положение и после или сменяш колата или ремонтираш кутията. У нас естествено, като дойде колата вече кутията е за ремонт, защото отдавна е минала километрите.

 

Добрия вариант е да са за смяна само пакета съединители, втулки, уплътнения, клапани и филтри. Ако обаче кутия е дотолкова износена колелата вътре да са задрали и подобно, е тогава вече става весело. Почти сигурно и хидротрансформатора не държи налягане и той ще е за ремонт.

Link to comment
Share on other sites

Ами каквото трябва ще се направи. За сега единствента грешка, която набива е за единия пакет съединители. Възможно е и клапаните да са за смяна. Като се отвори ще стане ясно. 

Като взимах колата бях наясно, че няма да е евтина поддръжката като на старата ми хонда :) 

Link to comment
Share on other sites

Маслото като се сменя, се прави промивка, демек за кутията ти са нужни приемрнo 7 литра масло, но ти искат в сервиза 12 или 13 за да промоият системата, ти прави ли промивка на кутията? Почти всички АСК пише, че не се сменя маслото в книжките им, но няма никав шанс това да стане. На 80-100к е препоръчително да се сменя, даже и по-често ако се тегли нешо повече, даже на някой коли слагат допълнителен охладител за маслото в АСК.

Механично трудно да ти преплъзнат съединителите, или имаш боклуци в клапаните или е нещо друго. Искай друго мнение.

 

Случка от няколко дена - имаме служебно  S-Max фордче, нещо му стана покрай застудяването и се оказа че има стружки в нафтата, фирмения ни сервиз ни каза, че помпата за нищо не става, и дюзите от 4 три са за боклука. Аз имам специалист в Ямбол който само  това прави и му ги изпратих. Пробелама е паднала шпонка вътре в помпата, и 4 дюзи си работят префектно. Ремонт на помпа с изпращане и доставка отново 500 лв. Та искайте второ мнение.

Link to comment
Share on other sites

Те къде ще я правят кутията, в София или Пловдив?

 

Да потърси и друго мнение, но не вярвам да му кажат нещо по-различно, тея дето се занимават с автомати си знаят. Съединителите почват да приплъзват от износване. Честа грешка е и ако дава ниско налягане в клапаните, да ги сменят и отново да остане същата грешка. На хидромодула има разни гумички и уплътнители, които също трябва да се сменят, че като са се опекли и изпускат.

Link to comment
Share on other sites

В София ще я правя. Човека при който ходих не се занимава от вчера с такива кутии и знае за какво става въпрос. Каза същото каквото каза и Жоро. Може да са клапаните на хидро модула. Има стенд за проверка, но каза, че стенда е относителен, може да са перфектни на него, но на колата като се качи модула да не работят правилно. 

 

Ще видим като я отвори, тези уплътнения по хидро модула ще се сменят разбира се, малко тъпо ще е само да се отвори, да се смени пака съединители и да се затвори :D

И след 40-50к км пак да думне. 

Link to comment
Share on other sites

Румба, няма как износен мотор например, да го "ремонтираш" с ново масло или добавка. Само ще закърпиш положението за известно време. Това е и положението с автоматите, голям процент от хората си мислят, че като сменят маслото и всичко ще се оправи, но не става така.

 

Аз знам, понеже доста време проучвах Е90/91, после гледах Ф10/11 и накрая се отказах. На Ауди са същите кутии със същите дертове и това не е нещо невиждано.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, vinyl_master said:

Промивка правиха ли бре, которе? Щото ако са източили количество масло и са сложили същото....

Не са правили, ама промивката може да доведе до по-лоши последствия. 

Промивка се прави единствено, ако нещата са много много зле. Примерно аз правих 2 пъти промивка на Хондата, защото в Италия не бяха сменяли маслото никога :) Не че спря да гори масло :D

Да всичките v6 двигатели са с такива кутии. Не, че DSG е цвете, пак прави проблеми. Няма вечни неща. 

 

 

@w00x Ангеле, ако искаш премести последните мнения в общата дискусия за автомобили. 

Edited by kotora
Link to comment
Share on other sites

Аз знам, че ако е тръгнало нещо, няма спасение, но изхождам от това, че кутията му е работела преди смяната на маслата. Да може и няква супер случайност да е... Аз предпочитам да измия снощната чиния от мусаката, преди да си сипя днес супата :) Все си мисля, че след като са му източили маслото и сложили другото са вдигнали мътилката и сега някой от клапаните му е дал фира. Чисто логично

Аз карам с 6 степенен Айсин, проблеми нямам, минал съм 50К за две години, като я вземах, ми казаха две опции от двата сервиза на Волво, който ги ползват всички, който карат волва. Или доливаш на малки порции през 1-2К или се правиш промивка на кутията. Проблеми нямам да чукам на дърво с кутията, но съм замислил да я промия на пролет и това нещо струва 280 лв с труда.

 

ПС: И говоря за промивка с трансмисионно масло, не със химикали. Същото ако си промиваш и хидравличната течност, което и това мисля, да правя, но може би сам ще се заема с него, че не изисква кой знае какво

Link to comment
Share on other sites

Т.е промиване по метода на опресняването. Точа 4.5 литра, наливам нови 4.5 литра, след 1-2 месеца. Пак същата процедура. 

 

Маслото като го точеха, казаха, че е ок. Не е било катранено черно, което ще рече, че в Канада са го сменяли. 

 

Ще стане ясно другия месец. Така в момента само фърляме боб и гадаем. Докато не се отвори, няма да е ясно какъв е проблема. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Не знам точно как стоят нещата с твоята кутия, с машина ли е слагано маслото или не, защото ако е без машина, то си сменил сигурно 60% от маслото, другото си е останало вътре. Одеве се разтърсих за твоята кутия в разни руски сайтове. Правиха промивка на някакво бмв 1, на 50К, бая неща влизат в смяната на маслото освен самото масло, дано си ги сменил тия неща, освен само маслото. И забележи, за смяната и промивката са му били нужни 17 литра масло. Това на автомобил на 50К. На снимките се вижда какви финни частици има в маслото, дори на малък пробег.

Както каза, дано е нещо малко и дано най-вече не те излъжат. Ако майстора не ти е близък и няма да ти се разсърди, аз бих потърсил ново мнение, пак казвам.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, vinyl_master said:

..... двата сервиза на Волво, който ги ползват всички, който карат волва. .....

За Пловдив ли става въпрос? Кои са тези сервизи?

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, kotora said:

По законите на Мърфи. След смяна на масло в скоростната кутия се появи един проблем. Е днеска отидох при един майсто, който знае какво прави. И веднага постави диагноза: приплъзват ти съединителите. Поне се знае кой pack е, защото колата влиза в Авариен режим като й се настъпи газта. Та след нова година ще тряа ремонт на така прехвалената и здрава ZF8 кутия :)  


И кой ти каза, че това е точната диагноза? Преди да се набутваш като шаран си провери турбото ако има такова и дюзите. Иначе никой няма да ти откаже да ти вземе 3 хилди леа... 

Link to comment
Share on other sites

Видене, колата няма Турбо( с чарджър е), не е дрът дизел. Как точно след смяна на масло на скорости, проблема ще е в двигателя ми обясни ? 

Диагнозата ми я казва човек, който от 20 години се занимава със автоматични скоростни кутии.

 

Диагностиката показва грешка в скоростната кутия, хмм дали е от двигателя ? 

 

  

34 minutes ago, vinyl_master said:

Не знам точно как стоят нещата с твоята кутия, с машина ли е слагано маслото или не, защото ако е без машина, то си сменил сигурно 60% от маслото, другото си е останало вътре. Одеве се разтърсих за твоята кутия в разни руски сайтове. Правиха промивка на някакво бмв 1, на 50К, бая неща влизат в смяната на маслото освен самото масло, дано си ги сменил тия неща, освен само маслото. И забележи, за смяната и промивката са му били нужни 17 литра масло. Това на автомобил на 50К. На снимките се вижда какви финни частици има в маслото, дори на малък пробег.

Както каза, дано е нещо малко и дано най-вече не те излъжат. Ако майстора не ти е близък и няма да ти се разсърди, аз бих потърсил ново мнение, пак казвам.

НЕ е сменяно с Машина. Комплекта на ZF е 7 литра + филтър. Зная, че не е сменено на 100% маслото, но надали като го сменя ще се промени нещо, ако е почнало да дава тази грешка. 
Човека ми го препоръча на Братовчед ми шефа. Той си е правил кутията на Нисана при него. Познават се от Карловския край. 

Edited by kotora
Link to comment
Share on other sites

@kotora т'ва, което вероятно казва Виден е да чуеш и друго мнение. Щото има много майстори, добри при това, които обожават платежоспособни клиенти.

Link to comment
Share on other sites

Мили мой, опитвам се да ти помогна и да те предпазя. При мен точно така като стане - на определена газ и скорост минава авариен режим - отишъл актуатор на турбото и четристин леа. При теб очевидно не може да е подобно. НО - дюзи имаш и ако не ги погледнеш може да мяташ съединители като топъл ляП. Тестването е няма и 150 леа - ти си помисли. Купил си некъв кошник от не знаеш кого - провери му всичко и си спести бъдещи главоболия. Да не припомням моите с оная Хонда.... 

ЕДИТ: И не забравяй, миличък, че вече му наливаш хубава сярна нафта българска... Подчертавам СЯРНА

Link to comment
Share on other sites

Изписаната грешка на таблото най-вероятно му подсказва, че е проблем с трансмисията, умни коли са все пак, не е като едно време, като ти светне оранджавата ламба и надпис сервиз, и всеки втори викаше "смени ламбда сондата" а имаше само още 100 неща, който можеха да се случат.

Которе, какво изиписва на таблото и каква грешка дава на диагностика, номер-код?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, kotora said:

Колата е Бензин. Нафта няма как да й налея :) 


Чудно! И все пак не бързай да даваш три хилди леа!!! Провери отново преди това. 

ЕДИТ: Абе тва малкото и то стана топ копченатискач и вече не знае парите... :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

Малкото стана на 30 години :D 

 

Иначе да, ще отида и до друг сервиз за всеки случай :) 

 

Другия петък съм в Пловдив, там има един майстор дето го хвалят. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, vinyl_master said:

Изписаната грешка на таблото най-вероятно му подсказва, че е проблем с трансмисията, умни коли са все пак, не е като едно време, като ти светне оранджавата ламба и надпис сервиз, и всеки втори викаше "смени ламбда сондата" а имаше само още 100 неща, който можеха да се случат.

Которе, какво изиписва на таблото и каква грешка дава на диагностика, номер-код?

 

Грешката е P2704 transmission friction element e apply time range/performance. 
Адаптациите са ресетвани 2 пъти! 

Link to comment
Share on other sites

Адаптации не се правят на кутия, на която сменяш само масло, още повече ако не знаеш коги е сменяно маслото за последно. И вече ти гарантирам, че проблема идва от специалиста в гаража. Адаптация може да направиш, ако си беше купия ремонтния комплект със всички уплътнения, филтри магнити, о-пръстени и всичко каквото ти влиза в комплекта. Сега, ти си му сменил 50% от маслото и филтъра и си казал на софтуера на кутията, че всичко е все едно е ново, режимите на кутията стават съвсем други и батака ти е дошъл от това...

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, vinyl_master said:

Адаптации не се правят на кутия, на която сменяш само масло, още повече ако не знаеш коги е сменяно маслото за последно. И вече ти гарантирам, че проблема идва от специалиста в гаража. Адаптация може да направиш, ако си беше купия ремонтния комплект със всички уплътнения, филтри магнити, о-пръстени и всичко каквото ти влиза в комплекта. Сега, ти си му сменил 50% от маслото и филтъра и си казал на софтуера на кутията, че всичко е все едно е ново, режимите на кутията стават съвсем други и батака ти е дошъл от това...


Като нищо баш нещо такова ще излезе! Не може да се счупи кутия от смяна на масло! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...