Jump to content
BulForum.com

Искам пък да ви се изфукам с.....


Recommended Posts

Ако говориш за ОТЛИЧНАТА диплома - в БГ никому или поне не беше! На моята приятелка, която работи в данъчното тогава и казаха, че ако иска и да стане нещо повече от служител, бакалавърската степен не й стига. И изкарахме и магистратура!

 

EDIT: за мнението отдолу: Това вече е съвсем друга тема ;)

Edited by DaToNik
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Хабер си нямат за какво би послужила на един данъчен магистратура. Просто е смешно като се има предвид реалните академични изисквания и особено като се има предвид цялата държавна администрация на колко трагично и плачевно ниво е.

Link to comment
Share on other sites

Сега ще ви разкажа на кратко за моята специалност:

Уча в УХТ - Биотехнологии. Подготвят ни едновременно за това да можем да проектираме машините за биотехнологични производства, да ги изчисляваме, да следим процесите(технолози), да правим качествени и контролни анализи, да внедряваме нови технологии, да се занимаваме с научно-изследователска дейност, да преподаваме. Естествено за 4 години е невъзможно да станем специалисти във всяка една област и съответно нямаме нужната база знания за нито 1 дейност конкретно. Изучаваме технологии за производство на антибиотици(примерно), които не се произвеждат в България(представете си за останалите държави) от 20 години. Учим се на архаични апаратури, които са за музея. Най-съвременната апаратура, с която работим е Спекол 11, която е модел 1974-та година. Имаме един газов хроматограф, който е голям колкото 1 стая и естествено сме имали само 1 упражнение на него и то преподавателя ни показа само принципа на действие - ние не сме го докосвали(модела също е от миналия век. Това е все едно да преодаваш информатика на калкулатор, който е голям колкото 1 стая и монитора представлява едно табло със стотина крушки от 100 вата. Има 2 течни хроматографа - единия не работи, а другия се ползва само от преподаватели за тяхни си нужди(повечето са консултанти по заводите и смучат парички от там) - аз не съм виждал нито 1. В същото време, и най-мижавата фирмичка за производство в хранително-вкусовата промишленост разполага с минимум 1 течен хроматограф за анализи. Тегло теглихме на периодични везни(за съжаление не мога да намеря снимка да ви покажа за какъв уред става въпрос - сигурно Архимед е теглел с такава). За да се претегли едно тяло са необходими 3 измервания и 2 листа изчисления. Ще кажете - нали трябва да знаете принципа. Е да, ама това ще ни трябва единствено ако работим в музей или се върнем 40-50 години назад. На всякъде везните, които се ползват(аналитични) са със следния принцип: Слагаш съда, в който ще сложиш съответния обект на анализ, зануляваш везната с 1 копче, слагаш обекта, пускаш везната и тя ти покава теглото в мг с точност до 4-тия знак след запетаята. Т.е. практическите ни упражнения бяха сведени до примитивно ниво, а в същото време ни заливаха с такава теория, че да ти се отще да живееш. Вземи тея формули, чертежи, схеми, таблици, графики, които трябва да знаеш на изуст...

Въпросният отличник, за който говорех отиде за 3 месеца в Германия за обмяна на опит в един тяхен университет. Човека произвеждал спирт от ябълкови обелки с най-съвременна техника, а ние тук учим технологии за производство на еритромицин и тетрациклин, които вече не се произвеждат никъде...

Това, което искам да кажа е, че в единственият на Балканите университет по хранителни технологии, с горе-долу престижен статус се учат неща, които нямат нищо общо с реалната практика и тези "специалисти", "инженер-технолози" излизат и не знаят нищо относно съвременните технологии. Отиваш да кандидатстваш за работа в някой завод или цех и виждаш, че това, което се ползва там ти е напълно непознато или си го виждал на черно-бяла картинка 3 на 3 см в учебника. Съответно хората, които те взимат на работа(не защото си квалифициран да работиш това, а защото няма кой друг) започват едно обучение и ти за 1 месец научаваш много повече практически неща, отколкото за 4 години в университета. Каква е идеята? Да си запълват бройката часове като преподават глупости, колкото да не е без хич? Единствената полза от този тип университети(ТУ предполагам е същата трагедия) е, че правят някакъв вид пресявка на кадри. Т.е., ако имаш нерви да завършиш, ще имаш по-голям шанс на трудовата борса...

А, пропуснах да спомена за начина на образуване на една оценка по дадена дисциплина. Това, което показваш на практически упражнения няма абсолютно, ама АБСОЛЮТНО никакво значение! Важно е на изпита дали ще напишеш съответната формула от 60 знака(която можеш да намериш, ако ти трябва в практиката, в 30 учебника, ръководства, таблици и т.н.), да напишеш дума по дума теорията от лекциите. Ако това го постигнеш, 6-цата е на лице. Това, че не можеш да титруваш(фундаментален метод за определяне на концентрация), да теглиш, да ползваш графика, да знаеш кога, къде да употребиш дадената формула и с кои стойности да заместиш, да засяваш микроорганизми върху хранителна среда, да работиш стерилно и т.н. и т.н., няма никакво значение - не влияе по никакъв начин на оценката ти! Важното е да назубриш материяла на изуст, да го излееш на изпита и да го забравиш 5мин след като излезеш от стаята! Нагледах се на хора, които не могат да сметнат една проста система с 2 неизвестни, но имат 5-ци и 6-ци по Висша Математика - няма проблем! Хора, които не могат да решат едно моментово уравнение, но имат 6-ци по механика! Хора, които не знаят как изглежда един лагер на чертеж, но имат 6-ци по машинознание, хора, които не правят разлика между бактерии, актиномицети и дрожди на микроскопа, но имат 6-ци по микробиология! Въобще хора, които не са научили нищо през тези 4 години, но имат отлични дипломи, само, защото могат да зубрят на изуст!

И последно:

Мойта приятелка учи в момента магистратура "Анализ и контрол". Бакалавър завърши и тя Биотехнологии. Ще кажете - баси кефа! Да, ама - не! Абсолютно всичко, което тя учи в момента, го е учила като бакалавър биотехнологии, но с тази разлика, че в биото се учи на много по-високо ниво и много по-подробно. И какво надгражда? Ми, НИЩО! Все едно до 7-ми клас да учиш математика, както си се учи по принцип и в гимназията 5 години да ти преподават таблицата за умножение! Единствения + от тази магистратура - още една диплома, още една квалификация. Нови знания - никакви!

 

Ще кажете - на тоя пък какво му стана, че избабани такъв километричен пост!? Ами нали темата е за фукане? Е, ами аз искам да се изфукам, че съм един от малкото хора, на които им пука дали научават нещо, или тъпчат на едно място! Защото, наистина се гордея с това, че съм научил нещо, колкото и безполезно да е в съвремието! Защото си задавам въпроса - Научих ли нещо през тези 4 години? и с радост си отговарям - ДА! Защото повечето ми колеги изпозавършиха, хванаха си дипломите под мишница, вкараха самочувствието на висшисти - инженери и хич не им пука, че не могат да напишат формулите на 2 аминокиселини...

 

Оше веднъж, извинявам се за дългия пост - който иска да чете!

Link to comment
Share on other sites

...

2. Това е все едно да преодаваш информатика на калкулатор, който е голям колкото 1 стая и монитора представлява едно табло със стотина крушки от 100 вата.

...

3. Отиваш да кандидатстваш за работа в някой завод или цех и виждаш, че това, което се ползва там ти е напълно непознато или си го виждал на черно-бяла картинка 3 на 3 см в учебника. Съответно хората, които те взимат на работа(не защото си квалифициран да работиш това, а защото няма кой друг) започват едно обучение и ти за 1 месец научаваш много повече практически неща, отколкото за 4 години в университета. Каква е идеята? Да си запълват бройката часове като преподават глупости, колкото да не е без хич? Единствената полза от този тип университети(ТУ предполагам е същата трагедия) е, че правят някакъв вид пресявка на кадри. Т.е., ако имаш нерви да завършиш, ще имаш по-голям шанс на трудовата борса...

 

1. Браво! :bowdown: Малко останахте такива!

2. Аз,аз,аз! В университета (платено обучение) учих информатика на черна дъска, без кьорав компютър! Но после, като дадох парички за курсове по информатика, бях на последен модел такъв - фук-фук!

3. Идеята е все още да се бълват празни кадри, за да се оправдаят средствата за образование (държавните) и никой не иска да проумее, че трябва ПРАКТИКА в реална обстановка. Ето за това се отказах от БГ образователната система, въпреки, че още ми се учи! Ама за какво?!

 

Ще си уча САМА!

Edited by DaToNik
Link to comment
Share on other sites

Ще си уча САМА!

 

Най-старата истина. Когато искаш да научиш нещо трудно могат да ти попречат... също така трудно някой ще ти налее акъл в главата. Давам за пример себе си: не съм приет с изпит в университета - получих служебно 6.00 от олимпиадата по информатика. В университета поправях асистентите докато обясняваха кое и как... за около 2 седмици преди да се усетят и да ме изгонят (със служебна заверка и кандърми да започна да работя във фирмата на някой от доцентите). Избрах единия от тях и работех като същевременно гледах да изчета възможно най-дебелите книги които набарам по възможност на анлийски защото 75% от преводите на български като ги чета и ми се повръща от некадърно преведените термини. Гарантирам ти че в университета са предали като материал под 10% от това което съм изчел сам отделно че за да могат студентите със "среден" успех изобщо да изкарат изпита материала се изрязва до някъде защото ако някой тръгне да обяснява за memory management-a в различните системи, вътрешното представяне на обектите и как компилатора обработва символните низове вероятно 90% от тях или ще напуснат на минутата или ще се депресират и ще се самоубият. Айде последното леко прекалих но е факт че се преподава за най-малкия общ знаменател.

 

Единственото което научих в университета е малко математика и само по "дискретна математика" имаше някаква тръпка и ми беше интересно (и то защото булевите променливи преди ги бях карал през пръсти като ученик и не ги бях научил добре). Останалото си го научих сам и конспекта просто ми е давал идеи какво да чета но далече не съм се ограничавал с него.

 

 

 

sandman, ей сега злобил като виде твоя пост и след това и моя и ще се напие от мъка :lol:

Link to comment
Share on other sites

Аз пък свърших Българска Филология (чиста) за собствено удоволствие и без никаква мисъл някога изобщо да се реализирам като филолог, езиковед или литературовед. ей така - просто ми харесва филологията...

Link to comment
Share on other sites

Шуробаджанащината у нас никога няма да умре, така че учил не учил разлика няма. С тия дипломки бегом към "клузету" и знаете какво да правите :lol:

Link to comment
Share on other sites

абе как така в тоя форум са хората дето са учили единствената правилна специалност по единствено правилния начин. то бива да си самоуверен, то може и да има защо, ама по някое време срещата с реалността може и да строши некой кокал или поне да те почерпи със студена вода.

 

аз пък нямам с какво да се хваля.

Link to comment
Share on other sites

абе как така в тоя форум са хората дето са учили единствената правилна специалност по единствено правилния начин. то бива да си самоуверен, то може и да има защо, ама по някое време срещата с реалността може и да строши некой кокал или поне да те почерпи със студена вода.

 

аз пък нямам с какво да се хваля.

 

Не знам за останалите, аз въпреки че завърших университета там не успях да науча нищо съществено по специалността в която работя - съревноваването с мои връстници ми помогна много повече както и четенето на де що литература успях да докопам. И това го казвам близо 12 години след като съм завършил. Т.е. сблъсъка с реалността извън университета отдавна съм го минал.

 

Не казвам че няма смисъл да се учи но трябва човек да иска и да търси още да чете а не просто колкото да си вземе изпитите. Ученето за "диплома" си е губене на време за мен...

Link to comment
Share on other sites

В крайна сметка най-важното (независимо от всички дипломи, висши и низши образования) е да обичаш работата си. Точно това ти дава стимул да се развиваш още и още. Аз имах този късмет. Пожелавам го на всеки. :)

Link to comment
Share on other sites

Поста на Мобо - без коментар... Тука говорим и се плюнчим как всички не виждат смисъла в тва което учат, той си мисли че се хвалим. :ghost

 

И аз като sandman мога да се похваля, че уча в УХТ, с тази разлика, че съм технически факултет, а не технологичен. Специалност "Топлотехника" (наздраве :beerchug на Пиромана). Мога да се похваля, че учим неща които ще ни трябват като бъдещи техници, но тези неща ги почнахме чак втори курс, втори семестър.

И пак половината си остава порнография от това което го учим.

За изпити да не говорим - цял семестър е без значение дали ходиш или не на лекции и упражнения, защото оценката ти не зависи от нищо, освен от един изпит. Най-глупавото е, както отбеляза sandman, че ти се пънеш и блъскаш сумати време да разбереш нещо от даден предмет, та да можеш да вържеш я 3, я 4, а някой си тарикат или си плаща или си преписва с хендсфрито за 200 лева и си получава 5 или 6...

Как да не те нервират такива хора, които не правят разлика между прав и ъглов вентил, ама имат добра диплома :sayjin ?

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

Поста на Мобо - без коментар... Тука говорим и се плюнчим как всички не виждат смисъла в тва което учат, той си мисли че се хвалим. :ghost

 

И аз като sandman мога да се похваля, че уча в УХТ, с тази разлика, че съм технически факултет, а не технологичен. Специалност "Топлотехника" (наздраве :beerchug на Пиромана). Мога да се похваля, че учим неща които ще ни трябват като бъдещи техници, но тези неща ги почнахме чак втори курс, втори семестър.

И пак половината си остава порнография от това което го учим.

За изпити да не говорим - цял семестър е без значение дали ходиш или не на лекции и упражнения, защото оценката ти не зависи от нищо, освен от един изпит. Най-глупавото е, както отбеляза sandman, че ти се пънеш и блъскаш сумати време да разбереш нещо от даден предмет, та да можеш да вържеш я 3, я 4, а някой си тарикат или си плаща или си преписва с хендсфрито за 200 лева и си получава 5 или 6...

Как да не те нервират такива хора, които не правят разлика между прав и ъглов вентил, ама имат добра диплома :sayjin ?

Еми купувате си и вие хендсфри и преписвате?!Аз съм го казвал неведнъж-даскалото е едно непрекъснато надлъгване с учителите.Ти преписваш,те та дебнат :D .И в крайна сметка важна е оценката!За това аз макар че си уча редовно и си знам почти целия материал също толкова редовно си преписвам на контолни :unsure: (малеее е те ся напрао са закопах :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Аз пък (в духа на горните постове) ще се похваля, че пак ми се учат химически науки. Този път мисля да задълбая някои по-специални аспекти на аналитичната химия - екологични или медицински. Отделно ми писна да гледам как некадърници, блюдолизци и парвенюта се уреждат и това ме нахъсва още повече. Отсега кътам парици за наесен.

... Ма то така е - наглите и нахалните успяват....
Не стига това, ами 90% от тях са и тъпи. Edited by alchemy
Link to comment
Share on other sites

Еми купувате си и вие хендсфри и преписвате?!Аз съм го казвал неведнъж-даскалото е едно непрекъснато надлъгване с учителите.Ти преписваш,те та дебнат :D .И в крайна сметка важна е оценката!За това аз макар че си уча редовно и си знам почти целия материал също толкова редовно си преписвам на контолни :unsure: (малеее е те ся напрао са закопах :lol: )

 

Мен пък ми се струва глупава цялата тази система с надлъгването и да гониш само оценката. В крайна сметка всичко си е за теб и ако си учиш овреме, ще ти е къде къде по-лесно по-нататък в работата. Просто се нервирам, щото нестига цялата наглост от преписването, ми после и се хвалят, че виждаш ли имали 6 по еди си кво си... Ма то така е - наглите и нахалните успяват.

 

Едит: И в крайна сметка не е важна оценката! Важно е какво можеш и какво не. Оценката е прекалено субективна.

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

добре де. има си тема за оплаквания. избирайте си вече дали ще се хвалите или ще се оплаквате и си пишете по съответните места.

 

щом пишете тук и се описвате колко сте велики и как сте единствените дето са научили нещо в тоя безсмислен университет, значи се опитвате да се похвалите. на мен просто ми стана чудно кат се насъбрахте толкова голям брой единствени по рода си дали не станахте случайно не чак толкова уникални може би?

 

извинявам се отново на неучастващите в разговора, но нямам кой знае какви постижения, които да си струва да споделям.

Link to comment
Share on other sites

Мен пък ми се струва глупава цялата тази система с надлъгването и да гониш само оценката. В крайна сметка всичко си е за теб и ако си учиш овреме, ще ти е къде къде по-лесно по-нататък в работата. Просто се нервирам, щото нестига цялата наглост от преписването, ми после и се хвалят, че виждаш ли имали 6 по еди си кво си... Ма то така е - наглите и нахалните успяват.

 

Едит: И в крайна сметка не е важна оценката! Важно е какво можеш и какво не. Оценката е прекалено субективна.

Естествено че оценката е важна...като кандидатсваш за работа и оня до теб има диплома 5.50,а ти 4.50 (примерно) кой ще вземат според теб?Само че номера е не само да вадиш оценки чрез преписване ами да си ги изкарваш със собствени знания.Пък като не ти се зубри,препиши си на изпита и да ти е мирна главата...хем знаеш,хем хубави оценки имаш.Както казахте-трябва да си нагъл...честните хора в днешно време не са на почит...колкото и просташки да звучи

Link to comment
Share on other sites

Естествено че оценката е важна...като кандидатсваш за работа и оня до теб има диплома 5.50,а ти 4.50 (примерно) кой ще вземат според теб?

 

Както казахте-трябва да си нагъл...честните хора в днешно време не са на почит...колкото и просташки да звучи

 

Кой ша вземе ли - тоя който може повече ;) Никой няма да те вземе щото имаш добра диплома. Дори и да те наеме заради хубавата диплома, ако не покажеш някакви възможности, си отиваш :) Интереса клати феса.

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

Сега ще ви разкажа на кратко за моята специалност:

Уча в УХТ - Биотехнологии. Подготвят ни едновременно за това да можем да проектираме машините за биотехнологични производства, да ги изчисляваме, да следим процесите(технолози), да правим качествени и контролни анализи, да внедряваме нови технологии, да се занимаваме с научно-изследователска дейност, да преподаваме. Естествено за 4 години е невъзможно да станем специалисти във всяка една област и съответно нямаме нужната база знания за нито 1 дейност конкретно. Изучаваме технологии за производство на антибиотици(примерно), които не се произвеждат в България(представете си за останалите държави) от 20 години. Учим се на архаични апаратури, които са за музея. Най-съвременната апаратура, с която работим е Спекол 11, която е модел 1974-та година. Имаме един газов хроматограф, който е голям колкото 1 стая и естествено сме имали само 1 упражнение на него и то преподавателя ни показа само принципа на действие - ние не сме го докосвали(модела също е от миналия век. Това е все едно да преодаваш информатика на калкулатор, който е голям колкото 1 стая и монитора представлява едно табло със стотина крушки от 100 вата. Има 2 течни хроматографа - единия не работи, а другия се ползва само от преподаватели за тяхни си нужди(повечето са консултанти по заводите и смучат парички от там) - аз не съм виждал нито 1. В същото време, и най-мижавата фирмичка за производство в хранително-вкусовата промишленост разполага с минимум 1 течен хроматограф за анализи. Тегло теглихме на периодични везни(за съжаление не мога да намеря снимка да ви покажа за какъв уред става въпрос - сигурно Архимед е теглел с такава). За да се претегли едно тяло са необходими 3 измервания и 2 листа изчисления. Ще кажете - нали трябва да знаете принципа. Е да, ама това ще ни трябва единствено ако работим в музей или се върнем 40-50 години назад. На всякъде везните, които се ползват(аналитични) са със следния принцип: Слагаш съда, в който ще сложиш съответния обект на анализ, зануляваш везната с 1 копче, слагаш обекта, пускаш везната и тя ти покава теглото в мг с точност до 4-тия знак след запетаята. Т.е. практическите ни упражнения бяха сведени до примитивно ниво, а в същото време ни заливаха с такава теория, че да ти се отще да живееш. Вземи тея формули, чертежи, схеми, таблици, графики, които трябва да знаеш на изуст...

Въпросният отличник, за който говорех отиде за 3 месеца в Германия за обмяна на опит в един тяхен университет. Човека произвеждал спирт от ябълкови обелки с най-съвременна техника, а ние тук учим технологии за производство на еритромицин и тетрациклин, които вече не се произвеждат никъде...

Това, което искам да кажа е, че в единственият на Балканите университет по хранителни технологии, с горе-долу престижен статус се учат неща, които нямат нищо общо с реалната практика и тези "специалисти", "инженер-технолози" излизат и не знаят нищо относно съвременните технологии. Отиваш да кандидатстваш за работа в някой завод или цех и виждаш, че това, което се ползва там ти е напълно непознато или си го виждал на черно-бяла картинка 3 на 3 см в учебника. Съответно хората, които те взимат на работа(не защото си квалифициран да работиш това, а защото няма кой друг) започват едно обучение и ти за 1 месец научаваш много повече практически неща, отколкото за 4 години в университета. Каква е идеята? Да си запълват бройката часове като преподават глупости, колкото да не е без хич? Единствената полза от този тип университети(ТУ предполагам е същата трагедия) е, че правят някакъв вид пресявка на кадри. Т.е., ако имаш нерви да завършиш, ще имаш по-голям шанс на трудовата борса...

А, пропуснах да спомена за начина на образуване на една оценка по дадена дисциплина. Това, което показваш на практически упражнения няма абсолютно, ама АБСОЛЮТНО никакво значение! Важно е на изпита дали ще напишеш съответната формула от 60 знака(която можеш да намериш, ако ти трябва в практиката, в 30 учебника, ръководства, таблици и т.н.), да напишеш дума по дума теорията от лекциите. Ако това го постигнеш, 6-цата е на лице. Това, че не можеш да титруваш(фундаментален метод за определяне на концентрация), да теглиш, да ползваш графика, да знаеш кога, къде да употребиш дадената формула и с кои стойности да заместиш, да засяваш микроорганизми върху хранителна среда, да работиш стерилно и т.н. и т.н., няма никакво значение - не влияе по никакъв начин на оценката ти! Важното е да назубриш материяла на изуст, да го излееш на изпита и да го забравиш 5мин след като излезеш от стаята! Нагледах се на хора, които не могат да сметнат една проста система с 2 неизвестни, но имат 5-ци и 6-ци по Висша Математика - няма проблем! Хора, които не могат да решат едно моментово уравнение, но имат 6-ци по механика! Хора, които не знаят как изглежда един лагер на чертеж, но имат 6-ци по машинознание, хора, които не правят разлика между бактерии, актиномицети и дрожди на микроскопа, но имат 6-ци по микробиология! Въобще хора, които не са научили нищо през тези 4 години, но имат отлични дипломи, само, защото могат да зубрят на изуст!

И последно:

Мойта приятелка учи в момента магистратура "Анализ и контрол". Бакалавър завърши и тя Биотехнологии. Ще кажете - баси кефа! Да, ама - не! Абсолютно всичко, което тя учи в момента, го е учила като бакалавър биотехнологии, но с тази разлика, че в биото се учи на много по-високо ниво и много по-подробно. И какво надгражда? Ми, НИЩО! Все едно до 7-ми клас да учиш математика, както си се учи по принцип и в гимназията 5 години да ти преподават таблицата за умножение! Единствения + от тази магистратура - още една диплома, още една квалификация. Нови знания - никакви!

 

Ще кажете - на тоя пък какво му стана, че избабани такъв километричен пост!? Ами нали темата е за фукане? Е, ами аз искам да се изфукам, че съм един от малкото хора, на които им пука дали научават нещо, или тъпчат на едно място! Защото, наистина се гордея с това, че съм научил нещо, колкото и безполезно да е в съвремието! Защото си задавам въпроса - Научих ли нещо през тези 4 години? и с радост си отговарям - ДА! Защото повечето ми колеги изпозавършиха, хванаха си дипломите под мишница, вкараха самочувствието на висшисти - инженери и хич не им пука, че не могат да напишат формулите на 2 аминокиселини...

 

Оше веднъж, извинявам се за дългия пост - който иска да чете!

 

Да, да, колко жалко! Наистина е прав колегата. Като се има предвид в каква държава живеем, какво би могло да се очаква от образованието? Особено когато става въпрос за естествени науки, там където трябват толкова много пари, че свят да ти се завие (за справка - средна хубост течен хроматограф струва над 60 000 лв., ама де да беше само той.... :) ). Най лошото на цялата система според мен е, че се върти в един затворен порочен кръг в точно обратна посока на този който предлага Деминг. Какво имам предвид – преподавателите, работейки при едни лоши условия и получавайки пари колкото да не умрат от глад започват да се занимават с всякакви странични дейности за да изкарат пари. Разбира се губят всякаква отговорност и развитието им като преподаватели си остава на нивото на докторската дисертация (не кой знае каво ). Обучават кадри на „20 годишни технологии” от което няма смисъл и тези хора когато отидат да работят не са подготвени за това което ги чака. Също така студентите са принудени да се обучават в мръсни, зле поддържани лаборатории, което им убива и малкото желание да си изкарат занятието до края. Това е втората причина на изхода на системата да има незнаещ човек с диплома. Такааа, сега излиза, че ако има пари всичко би трябвало да е наред. От къде обаче да дойдат? Има три източника - държавата (без коментар), бизнеса и различните програми по които могат да се печелят проекти за много пари. Бизнеса не дава пари защото вижда реалната стойност на завършилите студенти, не веднъж съм чувал „за нищо не стават” или „не знам на кво ги учат там” а спечелването на проект си е сложна работа и не е за веки професор. Е, според мен за това сме толкова зле, но по-лошото е, че отиваме на по-зле.

И сега без да се обижда колегата Sandman искам да направя няколко уточнения, които също са в подкрепа на последните ми изречения:

1. Много се съмнявам в това, че биотехнолог може да „проектира и изчислява” някоя машина. Може да си избере подходяща за него от някой каталог за целите на курсов или дипломен проект.

2. „Качествени и контролни” анализи – какво по дяволите означава това! Има качествени и количествени методи за анализ, които могат да се прилагат за много цели и една от тях наистина би могла да е някакъв контрол.

3. Газовия хроматограф не е малък ама, чак пък колкото стая 

4. Това, че най-мижавата фирмичка от ХВП разполага с минимум един не е вярно. И то не защото не могат да си го купят, а просто защото в не им е необходим. Аз мога да посоча над 100 фирми, които нямат. Всъщност съм виждал такова нещо в една фирма за хранителни добавки.

5. Везна която показва резултат в милиграми с точност 4 знака след запетаята (0,0001 mg) НЯМА. Всъщност аналитичните везни имат 1000 пъти по-ниска точност.

6. Еритромицин, тетрациклини и различни техни производни се продават под много различни форми в аптеката, следователно някой трябва да ги произведе.

Стига толкова, хубаво е, че все пак някой се интересува от проблемите на образованието, но работата хич не е за хвалба!

Link to comment
Share on other sites

Естествено че оценката е важна...като кандидатсваш за работа и оня до теб има диплома 5.50,а ти 4.50 (примерно) кой ще вземат според теб?...
Първо си мислех и аз така.
Кой ша вземе ли - тоя който може повече ;) Никой няма да те вземе щото имаш добра диплома. Дори и да те наеме заради хубавата диплома, ако не покажеш някакви възможности, си отиваш :) Интереса клати феса.
После си мислех така. А сега съм на мнение, че най-важното е кой познаваш! Както се казва в една песен на една моя любима банда - "It's not who you are, it's who you know!" Имам колеги, които веднага щом се дипломираха си започнаха работа при роднини, приятели и т.н., а други обикаляха от врата на врата да просят за работа!
...щом пишете тук и се описвате колко сте велики и как сте единствените дето са научили нещо в тоя безсмислен университет, значи се опитвате да се похвалите. на мен просто ми стана чудно кат се насъбрахте толкова голям брой единствени по рода си дали не станахте случайно не чак толкова уникални може би?...
Mobo, смело мога да заявя, че напълно заставам зад думите си! ДА - определено научих повече от 95% от колегите си! И това го казвам на база лични 4-годишни наблюдения! Лесно мога да го докажа! Ти не можеш да докажеш обратното! Не знам какво толкова ти доставя удоволствие да се заяждаш с всички, но стремежът ти да бъдеш винаги на контра с всички, подтиква към мисълта, че именно ти се опитваш да се представиш уникален и единствен по рода си, който винаги е срещу всеобщото мнение! Не видях някой друг да се хвали с това, с което аз! Ти къде видя голям брой хвалещи се не става ясно!

 

gk11, не се обиждам! Ето и моят отговор:

1. Курсова работа по машинознание(2-ри курс, 1-ви семестър): Проектиране на механична предавка, включваща изчислително-обяснителна записка и графична част.

Курсова работа по Процеси и апарати 1-ва част: Изчисляване на тръбопровод със зададен дебит.

Курсова работа Процеси и апарати 2-ра част: Изчисляване на центробежна помпа(карам ги по спомен).

Курсова работа ПРоцеси и апарати 3-та част: Проектиране и изчисляване на пластинчат пастьоризатор за млекопреработвателната промишленост, включващ графична част(на Autocad или SolidWorks)

Курсова работа Технологично обзавеждане в биотехнологичното производство: Проектиране и изчисляване, технологичното обзавеждане на цех за производство на Глицин. Изчислително-обяснителна записка + графична част.

Дипломна работа - цех за производство на хлебопекарски дрожди(горните изисквания) + икономическа част + проектиране на сградата!

2. Имах предвид, че всеки цех за производство на продукти за ХВП си има лаборатория, в която се правят анализи на продукта(дали е годен за продажба, дали са в норма органолептични и физикохимични свойства и т.н.) И дипломиран инженер от нашата специялност има правото да прави такива анализи!

3. Влизал съм във въпросната стая - няма нищо друго освен него вътре - няма и място за друго. Да не говорим, че чакахме 40мин да загрее, пиковете, които чертаеше бяха супер размазани и т.н.

4. Ходил съм в това предприятие за кисело мляко в Пловдив(забравих му името), Симид, Амилум, Биовет(РАзград, Ботевград, Пещера), Актавис, Чайкафарма - всички имат! Е, вярно не са от най-мижавите фирми, но в Биовет имаха 6, В Актавис повече! Имах предвид, че в местата, в които сме ходили на практика(нашите, евентуално, бъдещи работни места) анализи се правят с такава апаратура, а аз не знам от къде се пуска!

5. Моя грешка имах предвид грамове!

6. Това ни го казаха от Чайкафарма - Питаха ни "Технологии за производство на кои антибиотици изучавате?" Ние като им казахме, те се хванаха за главите! Нямам лични наблюдения и съответно се доверих на хора в този бизнес. Ако все още се произвеждат някъде из България - извинявам се! Но определено съществуват антибиотици с мнооооого по-широк спектър на действие, много по-висока активност, а и основната причина един антибиотик да се спре от производство е придобиване на резистентност!

Edited by sandman
Link to comment
Share on other sites

А сега съм на мнение, че най-важното е кой познаваш! Както се казва в една песен на една моя любима банда - "It's not who you are, it's who you know!"

 

Ей, да го е*а, съвсем забравихме за тая пиниз хава... :ghost

Link to comment
Share on other sites

Водии ме в някоя кварталнааа кръчмаааааааа и поръчвай.....

Да ти пусна адрес на Пм да минеш да ме земеш и да ходим да отпразнуваме ?

Link to comment
Share on other sites

Естествено че оценката е важна...като кандидатсваш за работа и оня до теб има диплома 5.50,а ти 4.50 (примерно) кой ще вземат според теб?Само че номера е не само да вадиш оценки чрез преписване ами да си ги изкарваш със собствени знания.Пък като не ти се зубри,препиши си на изпита и да ти е мирна главата...хем знаеш,хем хубави оценки имаш.Както казахте-трябва да си нагъл...честните хора в днешно време не са на почит...колкото и просташки да звучи

 

Извинявам се на останалите за офтопика ама не мога да се сдържа:

 

Толкова ама ТОЛКОВА МНОГО да си заблуден че няма накъде повече. Чакай да те светна за 2-3 дребни подробности които са ти пълна мъгла:

 

1. Боли го г.з. някой какви са ти оценките в училище. Има разлика само при кандидатстване в университет. Най-важен е какъв и колко опит имаш, дали имаш препоръки и дали можеш да вършиш работата кадърно.

 

2. Колкото и да излъжеш и препишеш, почнеш ли работа в крайна сметка след 2-3 месеца ще стане ясно колко си невеж и некадърен и ще те изритат. (гледам същото и други хора го казаха)

 

3. Не се учи за оценка а за знания, затова си и отишъл там - да научиш нещо а не да се сдобиеш с 1 листче с някакви цифри а междувременно да си загубиш 5 години.

 

4. Изобщо знаеш ли защо си губиш времето да ходиш на училище или в университета вместо да се напиеш до несвяст в някоя кръчма?

 

Честните хора може и да не са особено на почит и в днешно и в бъдеще време и тарикатите винаги ще успяват повече от много знаещите но по-залюхани, обаче некадърните и тъпите никога не са били на почит и винаги са оставали в калта, не бъркай тарикатлъка с невежеството! Не е нужно да си особено учен за да можеш да съобразяваш бързо и да си правиш сметката, но начина по който мислиш е тотално грешен.

 

Сори ако съм малко рязък ама леко ми дойдоха в повече глупостите дето изписа за оценките и преписването

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...